„Cotidianul” si „Adevarul” se intaresc

Piata ziarelor generaliste de calitate, dominata in acest moment de Jurnalul National si de Evenimentul Zilei, va cunoaste o lupta interesanta in perioada urmatoare.

miercuri, 4 octombrie 2006, 2:36

Piata ziarelor generaliste de calitate, dominata in acest moment de Jurnalul National si de Evenimentul Zilei, va cunoaste o lupta interesanta in perioada urmatoare.

Totul a pornit cu achizitiile titlurilor care aveau nevoie de capitalizare financiara, de management sau de continut: Gandul (preluat de MediaPro), Cotidianul (preluat de Realitatea Media) si Adevarul (preluat de grupul Rompetrol).

In ultimele zile, pe piata au avut loc mai multe demisii in zona de infrastructura. Cind pleaca o vedeta, afla toata lumea. Cind un set de oameni valorosi din zona de management isi schimba locul de munca, stirea e nespectaculoasa pentru publicul larg, insa deseori mult mai relevanta pentru business!

Astfel, din MediaPro a plecat Dragos Stanca, fostul director general fiind intens curtat in aceste zile de catre Realitatea, pentru grupul de presa scrisa (Cotidianul, Catavencu, B24FUN…).

Din Ringier au plecat manageri de nivel 2 sau sefi de departamente, mai putin cunoscuti, dar extrem de importanti: Adina Puiu (sef planficare si control de bugete), Nicoleta Anton (contabil sef), Dana Zamfir (sef difuzare), Carmen Dinca (sef abonamente). Se asteapta decizia Danei Turlac (manager vinzari de publicitate). Toti demisionarii din infrastructura Ringier nu si-au facut publica destinatia, dar e probabil ca cei mai multi sa ajunga la Adevarul. Aceasta echipa a lucrat sub conducerea lui Razvan Corneteanu, seful diviziei cu cea mai mare cifra de afaceri din Ringier, el insusi in discutii cu Dinu Patriciu.

Preocuparea pentru piata ziarelor de calitate este un trend international. Pe masura pe presa scrisa pierde tiraj, ea isi ia o parte tot mai importanta din venituri din furnizarea continutului pe internet, telefonie mobila si tv. Cuvintul cheie aici este CONTINUT. Ziarele de calitate, bine administrate si care sint capabile sa recruteze talente, isi vor declina continutul in mediul electronic.

Suportul informatiei devine mai putin important, esential este un model de business echilibrat si un continut care sa mearga acolo unde merg noile obiceiuri de consum ale publicului.

 


Comentarii (22)Adaugă comentariu

RomaniaFootball  •  4 octombrie 2006, 14:56

– de ce pleaca managerii competenti? e vorba de divergente de principii cu sefii cei mari, oferte financiare mai bune, sau si de una si de alta!?
-obiceiurile de consum…pai nu se stie? scandalul atrage, femeile goale atrag, masini cool, mondenitati, si pret scazut la utilizatoru final (vezi libertatea), da libertatea sa zicem ca n-ar fi de calitate; obiceiuri noi si vechi totusi.
Am auzit de un ziar de scandal din Anglia, f popular, nu stiu prea multe, da mi se pare ca are mare succes, nu stiu prea bine, da asa am mai auzit pe la tv.
http://www.thesun.co.uk/

Subiectiv  •  4 octombrie 2006, 15:17

mda… de Catalin Tolontan ce se aude? pleaca la Cotidianul? :p ma rog, astea-s birfe de pe la surse necredibile (inca). cica asa se zvoneste.
daca tot e sa intrebam de ce pleaca lumea, atunci sa incerc si eu un raspuns: o posibilitate e salariul oferit in alta parte (desi e discutabil), o alta ar fi dorinta de a lucra in alta parte si lasarea in urma a unei atmosfere devenite intre timp monotona – deh, rutina!, iar alta varianta ar fi ideea: „aici am terminat, a ajuns unde mi-am propus, hai sa ridicam si altceva” – pisiholojic poate fi interpretat ca multumirea de a arata a ca lasat in urma nu stiu cite chestii. in fine, e foarte discutabil. pe de alta parte, apropo de ringier, nu m-as mira daca s-a facut o oferta doar unei persoane, iar respectiva a zis ca nu poate lucra fara ceilalti – aici vad mai degraba motivul veniturilor.
in fine… la modul cum decurge la noi treaba in presa… m-as cam mira sa avem peste un an – un an jumate o competitie serioasa intre nu trei, ci cinci sau sase publicatii.

zoso  •  4 octombrie 2006, 15:50

tolontan e in drum spre cotidianul. asteapta momentul propice…

Milka  •  4 octombrie 2006, 15:54

Si cam care ar fi momentul propice sa plece la cotidianul? Spunea vcineva zilele trecute niste sume…Le vrea mai mari?:) Asta o fi insemnand propice?

RomaniaFootball  •  4 octombrie 2006, 16:06

pacat ca pleaca, ca scrie asa misto si cu foc pe blog…si mai ne bagam si noi in seama…
pt Milka: lasati omu sa-si negocieze leafa, lasati-l sa accepte o noua provocare. Daca va tot luati de banii omului, discutia incepe sa devina deja fara continut…ca veni vorba de continutul care vinde…Invidiosilor!

Cătălin Tolontan  •  4 octombrie 2006, 16:42

Milka, Zoso, RomaniaFootball, Subiectiv: Cum sa plec? Pai pe cine mai injura oamenii pe blog?))::

RomaniaFootball  •  4 octombrie 2006, 16:57

off topic: ati bagat reclame care provoaca click-uri gratuite catre sponsor, pe gsp.ro
nu stiu cum se numeste strategia asta, eu stiam ceva de blind clicks

zoso  •  4 octombrie 2006, 16:57

ne mutam pe tolontan.ro, nici o problema…

Bety  •  4 octombrie 2006, 17:20

in cazul in care Dragos va semna contract cu Realitatea Media, chiar pare „inchipuibila” varianta cu Tolontan la Cotidianul.

Parerea mea 🙂

RomaniaFootball  •  4 octombrie 2006, 17:25

apropo de-njuraturi: ia-ma admin la blog si n-o sa mai vezi injuraturi…dar este oare o politica de marketing corecta ?

Milka  •  4 octombrie 2006, 20:14

Catalin: Ai dat raspunsul cu injuraturile unor oameni care nu te-au injurat niciodata. Pana acum!:) Iar daca te duci, atunci e posibil ca unii din noi sa te injure (nu din ratiunile ca Vantu ar fi mai putin bun ca Voiculescu). Just kidding.
RomaniaFootball: Cred ca din contra. Ii crestem cota. Vede si Vantu cat public are Tolontan pe blog, poate ii da mai mult, nu? 🙂

Dinu P  •  4 octombrie 2006, 20:48

Mai era un …manager la marketing ringier…parca ioana… ,,cea mai apropiata persoana” de cornateanu…?

Iann  •  4 octombrie 2006, 22:40

Cred ca din discutia asa se contureaza un lucru important pentru industria media. Ca nu doar echipele de jurnalisti reusesc sa duca produsele in top. Ci echipe de oameni pe editorial, marketing, vanzari de publicitate, distributie, productie.
Asa cum sunt putini jurnalisti care sa-si stie bine treba, cateva zeci sau poate sute intr-o astfel de bransa, la fel de putini sunt si oamenii din celelalte departamente. Si de aceea exista rulajul asta in media.
Cresti oameni si apoi ii iei cu tine sau poate reusesti sa cresti altii. Oricum nu exista multi maestri in predat publishing. Ringier si MediaPro au fost pe langa business-uri de succes si scoli.
E randul celor care pleaca sa demostreze ca sunt buni si in alte parte.

Sub Centura  •  4 octombrie 2006, 22:59

Dinu, ce vrei sa insinuezi cu ghilimelele alea. Ce rea e lumea domne in ziua de azi…

marius  •  5 octombrie 2006, 2:12

Ce tot atatea laude unor oameni care se tot „orienteaza” tot pe unde-s ofertele mai grase, ca disperatii omitand total se pare curtea in care aterizeaza si numele celui la care or sa slujeasca in curand. Aproape ca fac abstractie totala de locul unde vor lucra in viitor, nu conteaza, BANU’ IESE ! ( sub adapostul unei vorbe extrem de imbecile si intens uzitate, in ultima vreme pe la noi, dar extrem de inoportune in acelasi timp cum ca „SUNTEM PROFESIONISTI !” De’, ce sa-i faci! si noi ca toti profesionostii din lumea asta! ” )

Ce falsitate, ce ipocrizie! Pai cum sa te duci asa oriunde….. , doar de dragul ‘malaiului’ fara sa te gandesti macar ce te va paste poate pe acolo , pe la un Patriciu sau Vantu, la ce supliciuri vei putea fi oare supus … ??? la ce mari/mici, putine/multe compromisuri, dar oricum „compromisuri”, vei fi nevoit sa cedezi ?

Si mai fac pariu domnule Tolontan ca marea majoritate a acestor ‘oameni’ hrapareti, pur mercantili ( a se putea citi si „mercenari” daca vreti ) , acesti oameni – marea majoritate a lor – nu au sau nu au discutat macr vreun proiect sau vreun plan real la proaspatul sau loc unde vor ateriza subit, nu si-au pus prea mari probleme ce vor face acolo, de ce anume se pot izbi, sau ce s-ar putea sa nu le convina, ori ce inconveniente or fi posibil sa apara…… mai ales in locuri dominate de un Vantu sau Patriciu…..

Pai ce mai conteaza : BANU’ IESE! Asa-i mah adi minune sau costi ionita ai mediilor romanesti ? VA IESE BANU”, AI ??? Vedem noi ce facem acolo mai apoi …….. caci doar o sa facem ceva, suntem baieti destepti , doar am aratat asta pana acuma….. si uite, ne mai si lauda si unul ca Tolontan cateodata…. Ce lauda!, aproape neconditionata, orbeasca……. De ce ? Pentru ca cu f multi dintre ei suntem amici buni in particular, si ii cunoastem de o viata ??? Si sa acceptam aceasta orbire (data de aceasta masiva rulare de bani si de conturi) asa sub ‘acoperirea’ negioaba si total neadecvata de multe ori ca suntem PROESIONISTI! DE’ !

Domnule Tolontan, nu banuiti cat de mult va apreciez….. si asta nu de azi, de ieri……… dar! , un singur lucru ! Cand va aud cum ii lingusiti pe unii din colegii dvs de breasla cum ii tot felicitati ca pleaca, care pe unde apuca, numa’ sa-le-iasa-lor-banu’ deci = sunt-destepti-ce-sa-mai-bravo-lor , mama lor de PROFESIONISTI adevarati, care s-au adaptat atat de bine marketingului media al zilei de azi! BRAVO LOR ! deci. Numai asa, sa-i laudam cu orice chip, mai ales cand aceasta, printre alte, pare a ne justifica si anumiti pasi (absolut la fel de mercantili!) pe care i-am facut chiar noi odata……. si uite asa ne (auto)absolvim poate si de o vina din trecut, cu acesta acceptare a pasilor extrem de bine „interesati” (de adevarati mercenari) ai atatora altii……

Ati facut odata un pas la fel de riscant si de ‘mercantil’ ca toti acestia azi domnule Tolontan, acum cativa ani, fara sa va ganditi prea mult la aspecte ‘colaterale’, cand ati ales sa plecati din trustul Media Pro.

Am o vaga banuiala ca, macar in subconstient, si acum regretati acel pas – din destul de multe puncte de vedere….. si nu numai dvs,….. chiar se simte cred si acum intr-un fel ‘negrait’, la un nivel inconstient, in ‘aerul’ lucrului de zi-cu-zi impreuna cu colegii, cateodata, REGRETUL ca ati facut atunci acel pas…. Caci stim cu totii, o stim de ani de zile noi, se vede de la o posta…… ‘calitatea’ colegilor de la Ant 1 sau J. National……(imi pare rau ca am ajuns sa o spun asa de franc in fata dvs) si atat de multele lor jocuri si temeri de a nu supara pei cei de la „imparatie’ , la fel cum in viitorul f apropiat or sa pateasca colegii dvs cu baronii Vantu sau Patriciu……

Imi sustin cu tarie argumentatia mai ales, cand citesc o urma de regret sau de cel putin un compliment vag dar parca etern, atunci cand adresati bezele si aprecieri subtile aproape la fiecare meci comentat de Champions League celor ce v-au fost pana acum cativa ani adevaratii colegi……..

Si credeti-ma nu sunt vreun Costi, Felix sau Mihai, ci un banal consumator de sport care apreciaza munca adevarata si fara unele ‘compromisuri’, ce o depun oamenii de-a lungul intregii lor cariere, fara a mai conta „altceva” , caci retributia aia vine oricum, acolo unde este valoare autentica, sunt un consumator de sport si care are in acelasi timp un relativ simt de observare si vede lucruri sesizabile de la o posta…..

Sper ca n-am transformat acest ‘post’ intr-o soap opera……

Merci much.

marius  •  5 octombrie 2006, 2:33

…… si ma mai doare sufletul cand tot introduceti in argumentatiile dvs aproape din fiecare zi o premisa ce sunt absolut sigur ca o stiti ca fiind extrem de discutabila, o stiti ! aceea ca „orice-si-oricat-cere-clientul(cititorul) = idealul-valoarea-calea-pe-care-trebuie-sa-mergem-nu-mai-conteaza-altceva ori asta-cer-ei = asta-le-dam-asta conteaza-cu-adevarat-asta-i-markertingul-media. j a l n i c

chelseaboy_nyku  •  5 octombrie 2006, 10:31

se vede ca toti oamenii cu bani si-au luat ziare…asa pot controla opinia publica dar pt asta ity trebuie si ziaristii de calitate iar in romania nu poti sa atragi altfel decat cu banii. ei avand banii isy permit sa plateasca salarii bunicele…si uite asa totii ziaristii se duc la ciolan si ..tot ei scriu de politicieni ca fac la fel..adika trag la ciolan …:)) deci n concluzie numai e presa libera e mai mult controlata de un anume …milionar..in dolari $$$$:P 🙂
😉

MMA  •  5 octombrie 2006, 10:45

Catalin, daca este adevarat ca esti in drum spre Cotidianul eu zic sa te mai gandesti. Nu cred ca trecerea la comentariu politic ar fi benefica pt. tine si in nici un caz nu ar fi benefica pt. jurnalismul sportiv. Esti un om de calitate, un ziarist excelent, cel mai bun editorialist insa in politica nu cred ca talentul tau ar fi pus in valoare destul. Iar ca juranlist sportiv la un cotidian politic chiar nu cred ca ar avea sens. Ah, daca Cotidianul scote un ziar sportiv se schimba treaba. In acest caz iti urez bafta!

Dumi  •  5 octombrie 2006, 11:51

Ar fi o mare pierdere pt Gazeta, sa plecati domnule Tolontan. Insa si dumneavoastra v-ar fi mai greu acolo,aici la Gazeta e sportul adevarat,aici sunt fanii adevarati,microbistii, specialistii si oamenii de fotbal.Nu intereseaza pe nimeni Cotdianu,ramaneti aici,sau salariul pe care vi-l ofera Vantu, e chiar cel mentionat de ProSport,pt ca atunci probabil ca veti pleca si poate v-as intelege,dar nu de tot

Cătălin Tolontan  •  5 octombrie 2006, 13:25

marius: frumos mejaul tau, insa contine o inexactitate: nu am plecat din mediapro, ziarul la care lucram a fost vindut. nu poti regreta decizia altcuiva. a fost o decizie legitima, patronala. de plecat, de acord, am plecat, insa din ringier.
dumi, mma: sper si eu ca veti gasi multa vreme de acum inainte articolele mele in gazeta. ca sa le puteti contesta)))::

jurnalismonline.ro » Blog Archive » Corneteanu pleaca oficial  •  9 octombrie 2006, 15:42

[…] Plecarea lui Razvan Corneteanu din trustul Ringier, anuntata cu ceva vreme in urma de jurnalismonline.ro, e de acum oficiala. Povesteste despre ea Iulian Comanescu. Mai anunta Gusti Roman si Orlando, preia informatia si Tolontan (care mai scrisese recent despre plecarea unor oameni de baza din trustul Ringier catre Adevarul – trimisi probabil ca avangarda de Corneteanu). […]

Despre publicitate și prostituție editorială | Anglofil  •  2 decembrie 2010, 14:25

[…] uneori fac prea multe în favoarea publicitarilor și în detrimentul experienței vizitatorilor.Cătălin Tolontan, director general al Gazetei Sporturilor:Suportul informației devine mai puțin important, […]

Comentează