Grupă în trei?

Fotbalul ne amendează prejudecăţile. El refuză să fie prizonierul supoziţiilor, pentru că, iată:
 

duminică, 8 octombrie 2006, 11:12

Fotbalul ne amendează prejudecăţile. El refuză să fie prizonierul supoziţiilor, pentru că, iată:
 

1. Olanda nu este stăpînul absolut al grupei. Iniţial, noi toţi, inclusiv „tricolorii”, vedeam istoria acestor preliminarii scrisă cu sabia lui Van Basten, urmînd ca lupta pentru a doua poziţie calificantă să se ducă în trei: România, Bulgaria şi Slovenia.
 

2. Da, bătălia e în trei, dar la vîrf. Pentru două locuri se luptă Olanda, Bulgaria şi România. Cele trei mari echipe au ras toate punctele puse în joc cu celelalte competitoare şi n-au putut să se separe în meciurile directe.
 

3. Din această neputinţă de a se distinge între ele a rezultat echilibrul care face, deocamdată, specificul grupei. Dar cine poate crede că nici una dintre cele trei nu va călca greşit cu cele mici?
 

4. Olanda pare dezamăgirea, mai mult prin joc decît prin rezultate, iar Bulgaria, revelaţia ei. „Nebunul” Stoicikov este ocrotit de şansă. Sau de pricepere? Noi, sîntem în grafic, iar înfruntarea următoare, cea cu Olanda, din 24 martie, va testa capacitatea noastră şi resorturile grupei.
 

5. Acel meci ne poate duce pe locul 1 ca şanse. Oricum, pare punctul de inflexiune al grupei! O eventuală victorie a noastră, deloc imposibilă dacă ne uităm la olandezi!, ar anula dintr-un foc avantajul obţinut de către bulgari prin punctul de la Constanţa şi prin punctul scos în faţa Olandei sîmbătă.
 

6. Şi, ca să încheiem într-un mod antipatic pentru suporterii care cer mereu maxim de la „naţională”, nici un egal n-ar fi rău, cu o condiţie: să nu ţinem apoi cont că ne mutăm şansele în deplasare!


Comentarii (185)Adaugă comentariu

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 18:32

Nici un antrenor roman nu poate face performanta.Pt ca romanii,ca orice balcanici n-au mentalitate de invingatori,de luptatori.Razvan Lucescu cum conduce,cum se retrage,Olaroiu la fel,ieri Stoickov,l-a scos pe Petrov in loc sa atace si sa bata Olanda care e foarte slaba,nu stiu de ce la multi li se pare asa mare echipa.Avem nevoie de antenor strain,numai un om din vest ne poate duce departe

Dumi-BV  •  8 octombrie 2006, 19:26

Domnule Tolontan e adevarat ca de acum nationala joaca la Timisoara?

LAUR67  •  8 octombrie 2006, 22:19

parerea mea e ca echipa romaniei nu e condusa cum trebuie nici de pe banca, nici de la sediul frf. Cu jucatorii antrenati in luptele din cupele europene de la noi din campionat si cu un antrenor pe care sa nu-l intereseze sa bata olanda in bulgaria, ci sa moara elevii sai pe teren, probabil ca nu vom fi suparati pe suporterii din ghencea, invatati cu evolutii bune, ci se vor analiza partile bune si cele rele din evolutia echipei.iN CAZUL LUI MUTU e de apreciat golul sau, dar, ca si la meciul cu bulgaria, la 2-0, si acum, a inceput sa joace la misto,in faze importante care s-au intors impotriva noastra. chiar daca a fost injurat, el nu trebuia sa raspunda gretos ca intotdeauna, ci umil cum a raspuns chivu dupa meci.

catalin  •  9 octombrie 2006, 0:27

ECHIPA
PORTAR: Coman ( Lobont)
FUNDASI: Badoi (Ogararu), Goian(Tamas), Chivu(Ghionea), Rat
MIJLOCASI: Buga(Fl.Petre), Lazar (Paraschiv),Radoi, Mutu (Dica)
ATACANTI: Marica(Ganea), D.Niculae (V.Badea)

Nu gasesc acum inlocuitori pt Radoi si Rat. Poate ma ajutati .

aie  •  9 octombrie 2006, 1:23

salut
o sa vedem ce se-ntampla in dubla dintre rom – ola
sa vedem daca o sa rezistam aidoma bulgariiilor…asediului olandez…
cu vreo 4 bari…suturi din toate pozitziile…
ah si inka ceva o sa marcam macar un gol…
bine ar fi un 0-0 in olanda si 1-0 la noi….sau invers…
daca marcheaza ei…si sunt sanse mari…
atunci sansele noatre pentru puncte scad….
hai rom si om vedea….(cum scapam de complexele echipelor mari)
…pakat ca nu sauntem cu anglia in grupa 🙂

aie  •  9 octombrie 2006, 1:24

mailu meu e aie@immortal.com

chelseaboy_nyku  •  9 octombrie 2006, 1:47

mda foarte corecta observatia …lupta se va duce in 3 dar mai e mult oana inainte destule meciuri si nu se stie niciodata sa nu uitam ca toate cele 3 mai au de jucat cu slovenia olandezi dubla cu noi…deci multe se mai pot schimba …asa ca sa nu ne culcam pe o ureche ….

vocea americii  •  9 octombrie 2006, 2:48

Nu-nteleg… Abia acum ati bagat de seama ca e grupa in 3? Nu era clar de cind s-a tras la sorti? De fapt in 2, daca ne gindim bine cine e Olanda.

Piturca face echipa haotic si anacronic. Ne va costa. Am jucat cu echipe slabe pina acum.

Bulgarii stau cel mai bine. Ne-au furat cite 2 puncte si noua si olandezilor. Sintem obligati sa batem la Sofia.

Nu va faceti iluzii cu Olanda. Nu i-au batut pe bulgari ca s-au certat aia cu Van Basten. Au sa se impace sau vor veni altii. Ghici cind? Taman cind au de jucat cu noi.

trebor  •  9 octombrie 2006, 2:54

esti singurul care stie fotbal si are si putina etica de la voi de la ziar.eu zic sa te duci la mai bine, du-te la vantu

Razvan  •  9 octombrie 2006, 3:01

Numai vb prostii….Romania se califica ptr ca e cazu sa ne calificam….Avem trupa si asta o sa vedeti la anu…..Euro 2008 ne asteapta…..ULT*RAS Steaua…

Razvan  •  9 octombrie 2006, 3:07

Dak nu ne calificam nici la euro 2008 e jale……ar fi a 4-a ratare consecutiva si asta nu ar pica bine fotbalului romanesc…Cand iesim in europa cu echipele de club facem o impresie buna si nationala ar trebui sa ia exemplu…GRACIAS

Gabriel R  •  9 octombrie 2006, 4:32

Este posibil ca lupta pentru primele două locuri din grupă să se dea între două sau chiar trei echipe.Evoluţiile ulterioare ale celor trei formaţii cu şanse de calificare la C.E.,vor stabili ierarhiile,restul sunt pure speculaţii.Echipele mici mai pot oferi surprize în dauna celor cu şanse de calificare (egaluri sau succese neaşteptate).România va avea probleme tehnice şi tactice legate de prezenţa actualului antrenor la cârma echipei,care datorită mentalităţii sale, slabei sale pregătiri profesionale, a ranchiunei dusă până la fanatism,a mândriei prost înţelese,a austerităţii sale ideatice,a neprofesionalismului colectivului tehnic care îl ajută(cu excepţia lui D.Apolzan,care duce greul) nu cred că este capabil de succese,decât prin hazard.De fapt cam în întrega sa carieră 70% din rezultate au fost obţinute ca urmare a hazardului.
N.B.
Nu au rost discuţiile dintre fani cu privire la Mutu.Un număr mai mic sau mai mare de derbedei,poate în stare de ebrietate,dar în mod sigur cu lipsă de discernământ l-au provocat,iar el care are şi a avut atâtea probleme comportamentale le-a răspuns cu aceaşi monedă sau mai rău.Nu există mare diferenţă între cele două gesturi.Mutu,dacă dorea să se comporte normal şi etic pe teren nu trebuia să ia în seamă astfel de specimene.
Ambele părţi participante la conflict nu merită consideraţie.Insultele dintre fanii diferitelor echipe, de pe acest blog, nu sunt altceva decât o prelungire a celor întâmplate pe stadion.Arătaţi-vă superioritatea prin respect reciproc şi eleganţă în exprimare,chiar dacă aveţi opinii diferite sau susţineţi formaţii diferite.
Cu deosebit respect.
Gabriel R.

Ziv  •  9 octombrie 2006, 7:28

Ne facem iluzii; Bulgaria ne-a luat-o inainte cu doua puncte in meciurile care conteaza; o sa ajungem sa fim nevoiti sa-i batem pe bulgaroi la Sofia si lor le va fi suficient un egal; greu.

Ziv  •  9 octombrie 2006, 7:38

scuze : un punct nu doua.

cosmin  •  9 octombrie 2006, 8:17

Catalin ai dreptate. Punctele pierdute cu bulgarii sunt foarte importante, poate decisive daca nu le recuperam in Bulgaria. Norocul ii va parasi si pe bulgari mai devreme sau mai tarziu.Trist e ca ne consideram invinsi cu olandezii.Asa degeaba mai mergi la lupta.

DannyF  •  9 octombrie 2006, 8:32

Stiti de ce se isteizau comentatorii de pe TVR2 sa dea gol Olanda?Pentru ca suntem un neam penal ce ne speriem de o vreme incoace sa castigam ceva… Prin egalul de la Sofia olandezii ne-au bagat in hora pt. locul 1, iar noi in frunte cu Piti nu ne doream asta, pentru ca suntem niste gaini fricoase obisnuite sa lupte pentru locul 2.

Relu  •  9 octombrie 2006, 8:57

Parca Pitzi ne-a calificat deja o data , eu asa tin minte . Ca saracu n-o mai ajuns sa isi demostreze calitatile ii vom multumi lui Hagi si lui Popescu , care trageau sfori atunci si ba jucau un meci ba tipau dupa un hotel.

Aragorn  •  9 octombrie 2006, 9:07

Diferenta intre noi si Olanda este similara cu cea pe care am vazut-o intre Steaua si Lyon. Nu vom scoate nici un punct cu Olanda . In aceste conditii n-avem decat sa ne rugam sa piarda puncte bulgarii la ceva micimani din grupa .
In caz contrar cu punctul castigat la Constanta si cu cel obtinut sambata cu Olanda , Bulgaria va fi deasupra noastra-n clasamentul final .
Solutia ar fi recuperarea tutror jucatorilor accidentati si regandirea componentei echipei nationale ( nu vad ce cauta acolao Dica sau Buga ) , poate chiar rechemarea lui Dorinel care a sigurat un echilibru intre compartimente si in vestiar .

cici  •  9 octombrie 2006, 9:08

1.selectia este ambigua – de ce a tb sa jucam cu chivu la mijloc cand vlad munteanu da gol dupa gol in germania si nu in liga a 2-a
2. jocul este inconstant- incepem bine dar nu avem continuitate, vezi revenirea bulgariei(care ne-a costat) vezi revenirea belarusului care era cat pe ce sa ne coste, noroc cu cartonasele ca asa mai dispar din echipa de baza jucatori precum contra
3.olanda este favorita si ne va invinge si aici si acolo,
4. aici e durerea- bulgaria „moare pe teren ” si nu se preda
vezi meciurile rom-bul 2-2 si bul-ola 1-1, cred ca bulgaria este favorita pt locul 2 in special dupa cele 2 egaluri
concluzia:acum suntem cu sansa a 3-a, deci trebuie sa facem un meci mare ori cu olanda acasa ori cu bul in deplasare, si sper sa nu facem vrun egal cu slov sau in belarus sa iar vedem euro de acasa

ady  •  9 octombrie 2006, 9:56

nu cred ca va fi o batalie in trei. Olanda e calificata sigur. Parerea mea

Dan  •  9 octombrie 2006, 10:43

TOLONTANE TREZESTE-TE !!!
Olanda a primit un gol frumos dar asta nu inseamna ca e o echipa slaba.Dupa primirea golului au asediat poarta bulgarilor si numai norocul si forma buna a portarului a salvat Bulgaria de la infrangere.Nu uita conditiile meteo care au defavorizat echipa mai tehnica in favoarea vigorii bulgaresti.Si nu uita ca Olanda a inscris un gol valabil care a fost anulat aiurea.Nu mai vorbesc de absentele din echipa Olandei care au echilibrat putin balanta.
Daca ar fi cartigat cu 2-1 aseara nimeni nu ar fi fost mirat si articolul tau ar fi fost altul.Dar se pare ca tu te ghidezi dupa scor.Sau poate ai fost la o chermeza si nu ai vazut meciul.
Oricum prestatia ta de jurnalist ma face sa cred ca oricine poate sa scrie la ziar daca are pile.Singura conditie e sa aibe patru clase ca sa stie sa scrie.

andru68  •  9 octombrie 2006, 10:46

de ce tot spuneti ca olanda este iesita din forma , poate nu ati vazut meciul de la sofia cand au dominat copios [la un moment dat aveau posesie 61%] . bulgarii au avut noroc cu carul,au primit 2 goluri pe care numai arbitrul nu le-a vrut,olandezii au mai tras si de 3 ori in bara deci numai norocul i-a salvat pe bulgari.cine garanteaza ca si noi vom avea norocul bulgarilor,ca jocul nu prea ne ajuta.

apolodor  •  9 octombrie 2006, 10:51

Sunt unul dintre suporterii Stelei, iar decizia de a va scrie , d-le Tolontan, am luat-o pt ca v-am ascultat de cateva ori cand spuneati ca cititi mesajele afisate in blog.
Trebuie sa va spun ca sunt unul dintre cei care l-au huiduit sambata seara in Ghencea pe Mutu. Ostilitatea noastra s-a datorat nu afinitatii pt Steaua dusa la extrem si nici antipatiei fata de jucatorii rivalelor Stelei din campionat.
Problema este mult mai complexa.
Atitudinea noastra s-a indreptat nu asupra fotbalistului Mutu, ci asupra a tot ceea ce reprezinta el: nesimtirea dusa la extrem, transformarea echipei nationale in scena de mondenitati si prilej de chefuri orgiastice cu acolitii sai, arogarea unei superioritati fata de public care-i frizeaza carentele in educatie.
Si inca ceva: Mutu trebuie sa intelega ca nu conteaza ceea ce crede el despre el, ci ceea ce credem noi despre el.
Cat despre sentimentele fata de echipa nationala, va marturisesc ca acestea sunt sterse si confuze de mult. Inca de la retragerea lui Hagi ea nu mai inseamna mare lucru.
Nationala de fotbal a fost atat de personalizat de M Snadu si impresarii protejati de el in numele unor interese meschine , incat, pe mine personal, ma lasa rece.
„Nationala lu’ Sandu” sa joace la el in curte ca de mult ne-a confiscat-o !

Dumi-BV  •  9 octombrie 2006, 12:11

Apolodor spune-mi ca nu esti roman, pt ca eu sunt si daca esti roman mi-e rusine ca sunt din acelasi neam cu tine si cu toti cei care gandesc asa

jiji bkl  •  9 octombrie 2006, 12:23

nimic nu justifica un gest precum cel facut de suporteri sambata seara. a raspunde cu golanii unei atitudini precum cea a lui mutu inseamna sa ne coboram la acelasi nivel cu el. pe de alta parte ma intreb cu ce drept huiduiti un jucator al echipei nationale care este convocat in mod constant de antrenor, joaca si, de cele mai multe ori, este printre primii ca evolutii in teren. cu ce drept ne bagam in viata lui privata? au fost mari jucatori care aveau o viata mult mai dezordonata decat mutu dar cand intrau pe teren uimeau o lume intreaga. cel mai bun exemplu este dobrin, care se stie cat de mult a iubit sticla. dar cand intra pe teren……… cu ce drept ne bagam in dormitorul, in sufletul acestui om. el trebuie sa joace. si sa faca bine. si o face. pe cine preferati, pe dica, jucator care dupa meciul cu dinamo kiev a uitat ca este jucator profesionist, si pluteste in niste sfere de unde nimeni nu pare a fi capabil sa il coboare? mutu a jucat, a marcat, a fost periculos de multe ori la poarta adversa. era mai bine sa isi puna mana la inima si sa planga atunci cand se intona imnul iar apoi sa vegeteze pe teren?
ati protestat impotriva a tot ceea ce reprezinta mutu? v-ati intrebat in ce masura aveti acest drept? protestati impotriva fotbalistului mutu, daca nu va place cum joaca. lasati celelalte probleme deoparte, ca doar nu sunteti voi niste ingerasi. cum se spune: „cine e curat ca lacrima, sa arunce primul cu piatra.”
daca e sa cercetam in detaliu ceea ce i se reproseaza lui mutu, nimic nu sta in picioare sau cel putin nu este atat de grav pe cat pare. de ce nimeni nu i-a reprosat ceva de aceasta natura in italia? pentru ca toate aceste acuzele sunt niste inchipuiri. i s-a reprosat, punctual, ca nu si-a respectat contractul de jucator profesionsit, drogandu-se. nu i-a interesat pe englezi de ce a facut-o. e problema lui. la fel au gandit si suporterii. la noi nu e posibil acest lucru. noi vrem „statui”. dar de cand trebuie sa fie mutu etalonul comportamentului corect?

joe  •  9 octombrie 2006, 14:11

Beton articol. Scurt, punctat si la obiect. Aveti dreptate dle Tolontan. Numai sa tina si antrenorul si nationala cont de el.Ce naiba ne facem cu ceilalti colegi ai dumitale care scriu numai enormitati ( vezi buzarin,vezi geambasu, vezi seful dtale direct ). A dat strechea in ei?
Azi chiar m-au speriat.

MOMO  •  9 octombrie 2006, 14:45

Olanda-favorita la locul I; a castigat un punct in Bulgaria (desi dupa aspectul jocului, ocazii ar putea spune ca au pierdut 2);
Bulgaria – favorita la locul II: a castigat un punct in Romania, dar a pierdut 2 acasa cu Olanda;
Romania – a doua favorita la locul II: a pierdut 2 puncte acasa cu Bulgaria, competitoare directa.
Daca nu intervin surprize (gen cea neplacuta de la meciul cu Armenia de la Erevan), jocul decisiv pentru calificare va fi cel de la Sofia.
Din pacate, la acest moment, avand in vedere jocul prestat de baietii nostri, trebuie sa fim realisti si sa speram ca in Olanda nu o sa luam prea multe, iar acasa cu Olanda sa facem macar egal, ca si bulgarii.

ioan plischi  •  9 octombrie 2006, 14:45

corect! lupta in trei, noi avind deocamdata sansa a treia, pentru ca: bulgaria – olanda 1-1 si romania – bulgaria 2-2. punctele sunt cele care amendeaza totul, indiferent cite consideratii se vor face pe sindromul acasa-afara.

MOMO  •  9 octombrie 2006, 14:51

I-am vazut pe bulgari cum au jucat cu Olanda: nu sunt o echipa deosebita, dar au tupeu si rautate. Cu noi, daca vor juca la fel, ne fac harcea-parcea. Sa nu uitam ca au jucat totusi cu Olanda. Oricum, pana la meciul cu Bulgaria mai este timp.

_Answer_  •  9 octombrie 2006, 16:22

Grupa in 3 ?
Ar fi frumos sa fie asa dar dupa ce am vazut simbata seara eu unul traiesc cu impresia k este o grupa in 2 (Olanda cu prima sansa si Bulgaria).
Din meciurile cu Olanda eu sunt constient ca nu vom obtine nici un punct, iar din deplasarea de la Sofia mai mult de unul nu putem obtine.
Concluzionind, in momentul de fatza eu unul nu includ Romania in lupta pt. calificare .

Campion_pe_viata  •  10 octombrie 2006, 12:23

eu zic k nationala ar trebui sa joace in piatra mneamt deoarece stadionul arata impercabil si suprafata de joc la fel…

dutzu  •  10 octombrie 2006, 14:23

S-A DEMONSTRAT DE NU STIU CATE ORI CA GIULESTIUL E CEL MAI VULCANIC STADION.DAK VOM JUCA PE GIULESTI E APROAPE IMPOSIBIL SA PIERDEM.SUNT CEI MAI TARI SUPORTERI.HAI ROMANIA

RADU S.  •  10 octombrie 2006, 15:41

tot a confiscat sandu,mitica, nea giovani nationala…. de ce nu joaca in pipera? mai un gratar ,un jack… o pauza mica cu andresan??? ce mare chestie? si tot asa … daca la fotbal nu ne prea pricepem de ceva timp

Liviu  •  10 octombrie 2006, 17:39

Ghencea, Lia Manoliu sau Urziceni (n-am vazut stadionul; dar tot zice Dan Petrescu ce tare este). Sau oricum, un oras mai mic, daca nu, in Ghencea

aliNeo  •  10 octombrie 2006, 18:23

pe DINAMO…in Ghencea nu ar mai trebui sa joace in veci…

Comentează