Seara lui

În seara cînd Steaua s-a calificat în Champions League, telefonul lui George Copos a sunat scurt. Era unul dintre partenerii de afaceri, care la rîndul lui nu-l simpatiza deloc pe Gigi Becali. I-a spus doar atît: „Vezi, George, cînd vrei să dai, nu doar să iei, se întîmplă ca soarta să-ţi dea şi ea. Tu ai avut o echipă mai bună decît Steaua, dar ei merg acolo”. Convorbirea a fost scurtă, una dintre puţinele în care finanţatorul din Giuleşti nu a încercat să explice, să înflorească, să ocolească. Atunci, pentru cîteva clipe, a acceptat şi el.

luni, 16 octombrie 2006, 6:18

În seara cînd Steaua s-a calificat în Champions League, telefonul lui George Copos a sunat scurt. Era unul dintre partenerii de afaceri, care la rîndul lui nu-l simpatiza deloc pe Gigi Becali. I-a spus doar atît: „Vezi, George, cînd vrei să dai, nu doar să iei, se întîmplă ca soarta să-ţi dea şi ea. Tu ai avut o echipă mai bună decît Steaua, dar ei merg acolo”. Convorbirea a fost scurtă, una dintre puţinele în care finanţatorul din Giuleşti nu a încercat să explice, să înflorească, să ocolească. Atunci, pentru cîteva clipe, a acceptat şi el.

Acum e altă seară. Şi nu e corect politic să vorbim despre el. Pentru că ne intoxică. Pentru că e extremist. Pentru că a făcut din caritate şi din religie un spectacol. Pentru că a transformat Steaua într-o maşină de adunat voturi.

Dar, în acelaşi timp, e seara lui. Una în care a crezut ca un nebun, ca un disperat, ca un copil care vede dincolo de cornul Lunii, cînd toţi ceilalţi s-au dus la culcare. Îndrăzneala, înfumurarea şi banii lui Gigi Becali au adus Steaua aici, pentru cea mai frumoasă întîlnire a cluburilor noastre, de la Revoluţie încoace.

Într-unul dintre ultimele sale interviuri, jurnalista italiană Oriana Fallaci deplîngea lipsa de viziune şi de prospeţime a liderilor lumii de azi. Vorbea despre conducători seci, ostatici ai birocraţiei, incapabili să inspire oamenii. „Ceea ce ne lipseşte este pasiunea”, spunea ea.
Da, multe îi lipsesc lui Gigi Becali! Dar nu pasiunea. Călare pe ea, ca pe un grifon mitologic, el va face ture printre norii de azi de pe Ghencea, cu hohotul său de om zărghit şi cu costumele sumeţite de 5.000 de euro, ca un caraghios nonşalant, conştient că nimeni nu-i poate răpi bucuria.


Comentarii (183)Adaugă comentariu

Alcide  •  17 octombrie 2006, 14:59

Corect spus, un nebun arunca o piatra…., eu as vrea sa fie seara noastra

MariusTM  •  17 octombrie 2006, 15:02

@Rosin Nu te-nsela.Daca a se pricepe la fotbal inseamna a jigni pe toata lumea,a avea de cele mai multe ori arbitrii de partea lui(nu-mi aminti de meciul cu dinamo:Thereau a lovit,se vede bine la reluare,nu conteaza intensitatea loviturii-iti amintesti de eliminarea lui Andrade din semifinala Porto-Depor din 2004-l-a lovit usor si in gluma cu palmutza peste ceafa pe un jucator de la Porto si a fost eliminat),a plati echipele cu care joaca adversarii sai-practica ilegala si altele,nu mai zic nimic.

ROSIN  •  17 octombrie 2006, 15:15

@MariusTM: Nu te lua dupa presa! Nu-i chiar asa. Crezi ca Borcea, Copos sau Iancu sunt niste sfinti? Gigi chiar e un credincios, nu vezi ca nu stie sa minta? Cand incearca s-o faca se prinde oricine imediat si recunoaste totul. E un ingeras in comparatie cu diabolicii amintiti mai sus. Si e singurul, orice s-ar spune care are si rezultate externe. Daca nu facea el investitiile astea pentru a-si tine jucatorii la echipa Dinamo si Rapid ar fi continuat sa vanda pe banda rulanta. Gigi a facut un mare bine fotbalului romanesc.

TYLER DURDEN  •  17 octombrie 2006, 15:16

Am citit si eu aricolul din Dilema despre ORIANA FALLACI, insa sunt departe de a o aprecia, sa nu uitam ca si Hitler era un pasional si Lenin si nu numai fostul Papa.
Oricum mie mi-e sila ca am coborat din aceeasi specie de maimuta cu Becali, macar in curand o sa spun ca numai am aceeasi cetatenie cu cea a lui Becali si tot e ceva.

orre  •  17 octombrie 2006, 15:26

ROSIN: jiji, nu este asa sfant, este un tip diabolic,nu a investit la steaua pentru fotbal, ci ca sa castige atat financiar cat si politic. In realitate nu da doi bani pe clubul steaua si pe suporterii acestei echipe. Se gandeste doar la clanul lui de machedoni, ATAT. Asta este realitatea.

orre  •  17 octombrie 2006, 15:27

si daca ar fi asa corect, de ce fura de bubuie in campionatul romaniei.Pentru ca recunoaste asta, tu il vezi un tip corect????????

Cătălin Tolontan  •  17 octombrie 2006, 15:35

Dumi-BV: Scuze, trebuia sa precizez eu in articol. A murit recent de cancer. Era una dintre marile jurnaliste militante ale lumii

robert  •  17 octombrie 2006, 15:35

felicitari pentru articol …se cunoaste ca e scris cu sufletul succes in continuare

claudiu  •  17 octombrie 2006, 15:36

io-te ma ce de inteligenti aici….
daca ma iau dupa voi, steaua fura in timp ce marile cluburi dinamo rapid si timisoara sunt exemple de comportament!
de fapt muriti de draci ca la steaua e un ciumec care baga banu’ gros in timp ce voi va mancati de sub unghii si stati cu mana intinsa la diverse ministere…
muriti de draci ca steaua are palmares EUROPEAN (acolo nu mai aveti ce carai de arbitri si de furat) in timp ce voi sunteti eterni telespectatori…
muriti de draci ca aveti 3-4 mii de suporteri in timp ce steaua are 10 milioane…
sunteti si ridicoli si penibili, baieti 🙂

TYLER DURDEN  •  17 octombrie 2006, 15:38

pai trebuie sa suferi de naivitate ca sa-l mai suspectezi de naivitate de Becali, nu e decat un gibon megaloman care a ajuns la concluzia ca e rentabil sa prestezi ciobania in public mai ales ca unii o confunda cu sincertatea.

Dumi-BV  •  17 octombrie 2006, 15:41

Boala nenorocita,Dumnezeu s-o ierte

ROSIN  •  17 octombrie 2006, 15:44

@orre : Am spus doar ca nu fura mai mult ca ceilalti, s-au dus vremurile cand privea la Borcea si Copos cum luau campionatele si fraierul de Gigi juca corect. Stiu ca nu-ti convine dar nici mie nu-mi convenea cand se-ntampla asa. Aste-s armele folosite de adversar, cu astea lupta. Obisnuiti-va cu ideea.

orre  •  17 octombrie 2006, 15:46

claudiu: cu tine vrei sa vorbeasca cineva aici? tu nu vezi ca folosesti aceeasi placa ca toti becalizatii. Mai creaza si tu alte idei, ca esti plictisitor. Si daca tot compari 3-4000 cu 10.000.000, eu zic sa te duci sa dormi, esti penibil. Ia mai vezi dinamo-mancherster cati spectatori au fost. Steaua a avut canva atatia spectatori la un meci?

gekdaos  •  17 octombrie 2006, 15:47

poate ca steaua a ajuns sa aiba o echipa buna de fotbal , insa nu conteaza doar calitatea jocului, mai conteaza si comportamentul conducatorilor .gigi becali-mihai stoica este cel mai penibil cuplu de conducatori care a existat vreodata.

orre  •  17 octombrie 2006, 15:50

ROSIN: nu contez acest aspect, dar sa afirme cineva ca este un tip corect si reliogios este o aberatie. Ceilalti de care ai vorbit nu se bat in piept ca sunt religiosi. Si gresesti cand te referi la Rapid, nu se compara cu cat fura Steaua. Iar Dinamo nu a aranjat nici un meci anul asta. In trecut da . Ia vezi cate puncte avea steaua fara furturi anul asta, ca sa nu zic si de ultimii doi ani.

irinelu76  •  17 octombrie 2006, 16:04

Am un bilet de vinzare la tribuna I.

MariusTM  •  17 octombrie 2006, 16:07

@Claudiu Nu avem pretentia ca suntem inteligenti,aceasta onoare o ai doar tu.Noi,ceilalti muritori, schimbam niste opinii,tratandu-ne cu respect,ce-i drept.Drept sa-ti spun,nu pot invidia niste rezultate care au venit ca urmare a regimului totalitar,totalitarism manifestat pe deplin si in sport.Stii tu cumva cum erau adusi jucatorii cei mai buni la Dinamo si Steaua?Daca nu stii,informeaza-te si vb;daca stii,poti fii mandru cu rezultatele astea,cand stii ca au fost obtinute luand jucatorii cu japca?.In plus,de ce as fii eu invidios cand prima partida din fotbalul romanesc a fost Timisoara-Lugoj?Cand Ripensia a dominat fotbalul din acele timpuri?Cand jumatate din nationala care a participat la primul mondial era formata din banateni?Stii ceva de Chinezul?Toate astea au fost intrerupte de regimul comunist si asa s-a infiintat steaua si dinamo.Am si eu cu ce sa fii mandru,fara a tipa aceasta mandrie spumegand de ura.

ROSIN  •  17 octombrie 2006, 16:13

@orre : Ca toti taranii, este un om religios sa stii! Bunicii mei au murit, insa erau tarani autentici si pot afirma fara sa gresesc acest lucru. Ceilalti nici nu sunt, poate, religiosi. Ca se foloseste de Steaua si suporterii ei pentru imagine, prea putin intereseaza pe cineva, important este ca face performanta. Si noi ne folosim de el pentru a va umili pe voi. Dinamo joaca ceva anul asta tocmai din ambitia de-a o ajunge pe Steaua in performante. Daca va castiga campionatul o va face pe valoare si merit. Dar sa nu uitati ca acest lucru se datoreaza si lui Gigi, care i-a obligat pe Badea si Borcea sa bage bani in echipa nu sa vanda in fiecare an 10-11 jucatori. Si daca la anul ve-ti juca in CL cui ar trebui sa-i multumiti? E bine sa te califici direct in grupe, nu? Eu tin cu orice echipa romaneasca in cupele europene, si pot sa urez succes Rapidului si lui Dinamo, acum dar si la anul.

Dumi-BV  •  17 octombrie 2006, 16:16

De mult n-a fost Real Madrid asa urata
-in aparare in afara de Canavaro toti sunt mediocri,
-la mijloc Emerson e penibil,ala e terminat de vreo doi ani numai
-Capello il tine dupa el si asta pe ca si el e un antrenor slab care tot timpul a castigat cu arbitri-astepati-va ca Steaua sa fie furata-Rosseti din reflex cand il vede pe Capello fura pt echipa lui, obisnuit cu Juve unde avea tema si mai sunt si imbracati in alb astia de la Madrid,
-apoi Robinho asta e un ingamfat prost, care se cere titular in nationala,driblingurile lui sunt inutile,nu ca ale lui Messi,
-Garcia, Mejia, Ramos niste tineri slabuti care cand joaca pt Spania o fac de ras,
-Guti,pe Guti l-a terminat Del Bosque cand l-a transformat din atacant in mijlocas cam cum ii termina Oli pa Banel si Bostina cand ii trece de pe o parte pe alta
-Ronaldo si Nisterloy Va e frica de ei? Ganditi-va cum jucau baietii acum 5 ani,atunci erai de speriat,acum concentrati Ghionea si Goian ii opresc
-Raul hahaha Raul a fost mereu prost,acum e si batran si prost,nici o grija din partea lui
-Beckham,de Beckham nu va e frica,nu? El e vedeta care a terminat de mult cu fotbalul Gresit Beckham e singurul periculos de acolo De ce? pt ca are o mare calitate: e englez si moare pe teren,a facut-o la mondiale asa feminin cum e el,datorita lui s-a dus Anglia pana in sferturi,acum fara el Anglia e varza
Deci Steaua trebuie sa lupte si va castiga,fotbalul e un sport pt barbati daca de la Dica nu ma astept sa fie barbat,sperantele Stelei,dupa mine,sunt Badea si Nicolita, ei au sange in stiti voi ce,Ovidiu Petre n-are si n-o sa aiba niciodata de-aia e un ratat
Asadar diseara Steaua-Real Madrid 2-1 goluri Nicolita Badea/Beckham

In rest forza Dinamo 🙂

mosh_vishiniu  •  17 octombrie 2006, 16:39

spui ca becali in comparatie cu ceilalti patroni a adus pasiunea?pe mine ca si pe altii de pe aici nu ma impresioneaza de loc „norul” de pasiune,si nici aerul de bisericos in care graviteaza becali.asta e doar o „poza” a lui care isi asteapta roadele tot in sfera politicului (vrea sa fie vazut ca rrrroman,sufletist,”dusmanul” de moarte al hotilor).pasiune a aratat si borcea cind a plins pentru cupa campionilor cistigata de steaua(ca sa dau doar exemplul cel mai colorat).si nu e loc aici sa pomenim pe ceilalti conducatori care isi iubesc cu pasiune clubul dar nu au banii si magaria (hotia) lui becali de a plati arbitrii si adversarii contracandidatelor(si blatul implicit in meciurile cu steluta).

michael  •  17 octombrie 2006, 16:51

SA FIM SERIOSI,CHIAR VA CONTA PENTRU CAREVA DINTRE NOI TOTI FAPTUL CA REAL ESTE IN BUCURESTI?DEPINDE VIITORUL NOSTRU DE ASTA?E UN SIMPLU MECI DE FOTBAL,CE ATATA ISTERIE?MARE PERFORMANTA SA AJUNGI IN CL DUPA CE ELIMINI STANDARD.TOT AMARATI SUNT ROMANII PRIVITI IN EUROPA,PENTRU CA SE VOR STRANGE IAR CA OILE UNII PE LA UNIVERSITATE SA BEHAIE SI SA INJURE DE PARCA VIATA LOR S-A SCHIMBAT PESTE NOAPTE
ACUM STELISTII SUNT IN SITUATIA VASLUIENILOR CARE II PRIMEAU CU FLORI PE CEI DE LA STEAUA SEZONUL TRECUT.CAT DE SARMANI NI SE PAREAU SI CAT DE SLUGI AU FOST.ASA SUNTEM PRIVITI SI NOI LA EI.RESPECT STELISTII CU CAPUL PE UMERI,CARE NU IL SIMPATIZEAZA PE GIGI.

Dumi-BV  •  17 octombrie 2006, 17:40

Radoi ar avea loc la Real,ei n-au un mijlocas defensiv autentic,poate Diarra dar nu e chiar postul lui

claudiu  •  17 octombrie 2006, 18:14

mariustm
sa fii sanatos cu chinezu si ripensia ta, am oarecare emotii cand stiu ca ma trag din decebal si traian, dar atat.
in rest, cu regimul totalitar las-o mai moale, in perioada capitalista steaua a jucat semifinala de uefa in timp ce poli tm a jucat sfert de finala de cupa romaniei. asta-i diferenta. si ca sa traiesti linistit, ia vezi ce zice hagi, a fost adus cu forta la steaua sau a vrut el? prea putini au fost adusi cu forta.

joe  •  17 octombrie 2006, 18:17

Domnule Tolontan ! O intrebare as vrea sa-ti pun si sper sa-mi raspunzi pentru ca esti singurul care mai dai cate o replica pe blog.Te intreb pentru ca ai posibilitati arhivistice mai mari decat mine. In 1974, 75, 76, undeva pe acolo, in cupa campionilor, Dinamo a jucat cu Real. La Madrid a fost 4-1 pentru pentru Real. La Bucuresti a fost 1-0 pentru Dinamo. Ma puteti confirma sau infirma ? Eu sunt sigur 95 de procente. Daca e asa cum spun eu inseamna ca in presa scrisa si vorbita sunt oameni care nu stiu ce este documentarea sau sunt rau voitori.

MariusTM  •  17 octombrie 2006, 18:27

@claudiu Putin respect in exprimare nu ti-ar strica.Nu am spus ca toti fotbalistii au ajuns cu japca;insa sunt multi cei care au fost fortati sa vina.Rotariu a ajuns de la Poli la steaua gratis.Nu fortat,insa asta nu e tot forma de japca?.Poli l-a descoperit si nu a luat nimik pe el si nu e singurul caz.De cazurile Marcel Raducanu si Miodrag Belodedici stim ceva?Sau vb doar de partile care ne convin.Inca ceva:pt tine istoria inseamna cati ani in urma?Maxim 20?25?Sa nu vorbesc de vremuri care nu cuprind clubul tau.Si in plus, daca doar cativa jucatori au fost adusi cu forta,treaca-mearga,nu se pune,nu?Halal forma de gandire,tipic comunista?Taticu’ a lucrat in armata?

claudiu  •  17 octombrie 2006, 18:34

mariustm
poti cumva sa-mi aduci vreo declaratie de-a lui belodedici ca a jucat fara sa vrea la steaua? sau de-a lui marcel raducanu? daca nu, lasa-ma.
de fapt voi astia suporterii ekipelor mici si nule va legati de orice ca sa iesiti voi sus, nu mai bine v-ati vedea voi de ekipele voastre care nu-s in stare sa iasa prin europa deloc?
cu comunism, cu capitalism cum o iei numai steaua joaca in liga campionilor si numai steaua da jucatori la real madrid! poate o sa vii sa-mi zici ca si radoi a fost adus cu japca, sau cine stie ce va mai coace voua cerebelul…

Pentru Joe  •  17 octombrie 2006, 18:42

Joe,

S-a intamplat in sezonul 1975-76.

Iata rezultatele complete din acel an:

http://www.rsssf.com/ec/ec197576.html

Bafta,
El Condor

MariusTM  •  17 octombrie 2006, 18:48

@claudiu la cei doi ma refeream ca au plecat din tara de bine ce era la steaua;si vb de un jucator care a facut furori in bundesliga si de altul care a fost considerat cel mai bun libero din lume la un moment dat.daca tu crezi ca trebuie vreo declaratie pt ceea ce ar trebui sa fie de ajuns fapta in sine….in plus cati jucatori a dat steaua la real madrid?pe hagi.si ce a facut acolo?daca nu cunosti,l-au ejectat dupa 2 ani…daca vrei amanunte cu numele discotecilor si cluburilor frecventate de el,ti le pot afla

Dumi-BV  •  17 octombrie 2006, 18:59

Dar claudiu nu stie ca hagi chiar a fost adus cu forta,a fost luat cu forta de la sportul de Valentin,asta nu se spune,lui Hagi i-o fi placut unde a ajuns dar ia intrebarti-i pe aia de la sportul,lor le-a convenit?dar ce voia valentin aia se intampla in perioada aia

claudiu  •  17 octombrie 2006, 19:01

mariustm
cand va ajunge vreun jucator de la ekipa ta la real madrid, indiferent cate baruri frecventeaza el pe-acolo, sa vii sa vorbesti, pana atunci ia notite. in afara de hagi, in cateva saptamani va fi si radoi, citeste stirile si baga-ti unghiile in gat 🙂

Dumi-BV  •  17 octombrie 2006, 19:09

eu m-as bucura sa ajunga Radoi la madrid,si sunt dinamovsit,dar voi credeti ca se va intampla?nu ma indoiesc ca gigi zice adevarul,dar ganditi-va si voi,Calderon putea s-o zica din politete,Capello l-a adus pe Emerson dupa el si l-a cumparat pe bani grei pe Diarra, pe ei se bazeaza la mijloc si nu cred ca ar accepta pe altcineva,in schimb in aparare ar fi parca mai mult loc pt Mirel,asta daca am gandi ca Fabio Capelo,pt ca eu spun ca Radoi e mai util ca mijlocas defensiv decat Emerson si Diarra

MariusTM  •  17 octombrie 2006, 19:21

Dumi ai dreptate.Chiar acum am citit pe Marca online ca steaua l-a oferit pe Radoi si se va ajunge la o intelegere daca va dori Capello.Real a venit la bucuresti,s-a simtit bine,sunt politicosi,si nu au refuzat pe fata,insa la transfer nu se va ajunge.Cat despre unghii in gat,chiar daca se va intampla sa ajunga Radoi la Real,nu-ti vine sa te sinucizi, claudiu, gandind ca eu merg sa-l vad(merg oricum lpe Bernabeu si cu Radoi si fara-personal nu imi place in mod deosebit) si tu stai si urmaresti rezultatul pe net?

guerra  •  31 martie 2007, 7:55

Du musst ein Fachmann sein – wirklich guter Aufstellungsort, den du hast!

Comentează