Răgaz de răzgîndire înainte de gîndire

Comisia de Disciplină e incapabilă să rezolve cazul. Să vină Academia!

joi, 26 octombrie 2006, 5:12

Comisia de Disciplină e incapabilă să rezolve cazul. Să vină Academia!

Comisia a cerut time out. Prinsă între regulament, presiune publică, interesele FRF, agitaţia televizată şi ameninţările venite din toate părţile, Comisia de Disciplină a recunoscut, practic, că e incapabilă să rezolve acum un astfel de caz. Dar peste două săptămîni?

Propunem. Să se constituie o comisie de metafore, condusă de Fănuş Neagu. Şi una de acurateţe stilistică, din care să facă parte Mircea Cărtărescu, Ioan Groşan, Radu Cosaşu, nu, Cosaşu nu!, că scrie la Gazetă şi acesta nu e ziarul lui Lupescu. Cele două comisii să constituie, împreună cu forul de disciplină, o Comunitate de Informaţii. Din munca aceasta vor rezulta două clasamente. Cel competiţional va fi publicat în fiecare luni în ziarele de sport, iar celălalt, lingvistic, îşi va găsi locul în Revista Academiei Române.

Statisticienii vor fi dublaţi de documentarişti, care vor depozita, sorta şi analiza fiecare declaraţie a oamenilor de fotbal. Şi uite aşa, prin grija FRF, fotbalul va deveni, în sfîrşit, un domeniu înfrăţit cu literatura şi cultura. Totul pe 9 noiembrie, numai la Antena 1, ProTV, TVR, TV Sport, Realitatea TV, B1TV, OTV şi pe gsp.ro!


Comentarii (282)Adaugă comentariu

Tira  •  27 octombrie 2006, 12:12

@Georgero
Pentru asta, jiji sau steaua ar trebui sa faca plangere. O astfel de actiune ar distruge apararea, si asa subreda, a stelei („jiji nu are functie oficiala in club”).
Oricum, numai remarcile/jignirile/insultele rasiste/cu caracter etnic sunt sanctionabile cu depunctarea. Jignirile „obisnuite” sunt sanctionabile cu amenda, suspendarea persoanei, a terenului, etc.

NYC  •  27 octombrie 2006, 12:12

bai nea mitica…pai vezi ca nu cunosti?:)
credeti ca daca v-ati nascut ieri si va duceti pe stadion toata ziua buna ziua, gata, stiti fotbal si suntei corecti.
hai sa fim seriosi!!!

Georgero  •  27 octombrie 2006, 12:18

@Tira

Bine, lasand la o parte latura juridica, Muresan, ardelean civilizat si corect, vine cu o plangere la Bucuresti, se declara ofuscat de acuzele ce i se aduc, dar in schimb ii sugereaza lu jiji sa ia tranchilizante…. ce fel de caracter e Muresan???

daca nu v-ati lamurit inca despre Muresan, veti vedea ce fel de caracter e el cand vor aparea dovezile de meci trantit anul trecut cu Rapid.
Cel putzin jiji se recunoaste marlan si prost-cresut, dar altii au aere de civilizati si nu sunt cu mult deosebiti de oier…

Mitica Dragomir  •  27 octombrie 2006, 12:19

NYC: hahaha! ai tu gura mare mai NYC dar uiti un singur lucru…nu ma cunosti. Si astfel, tu nu stii, ca eu intamplator sunt din Baia Mare. Si probabil nu stii, ca intamplator Viorel Mateianu a fost antrenor la FC Baia Mare la inceputul anilor 80…eu am vazut aproape toate meciurile echipei cu Mateianu antrenor. Am vazut si FC Baia Mare-Real Madrid 0-0 in ’83…asa ca ciocu’ mic, mai ales ca ceea ce scrii deloc nu denota faptul ca ai avea habar de fotbal. Ai scuipat si tu acolo un nume, si crezi ca esti mare specialist. Te rog frumos nu mai rosti numele profesorului Viorel Mateianu! un pic respect, pentru cel cu care echipa orasului Baia Mare a ajuns sa se bata la titlu in Div. A!

stefanutz  •  27 octombrie 2006, 12:23

Lasitatea isi spune cuvantul,hai sa mai amanam putin sentinta ca poate uita lumea de depunctare… comisia de disciplina e formata din oameni jalnici,fara caracter… macar asa nu voi auzi ca a castigat DINAMO campionatu’ ca steaua a fost depunctata… cu DINAMO pana la moarte fara nici un fel de indoaiala!!!

Luca  •  27 octombrie 2006, 12:25

@Marian..
Probabil ai dreptate, daca se stia de Corpodean ce-i poate pielea de ce nu l-au recuzat?..era simplu, nu?

NYC  •  27 octombrie 2006, 12:26

tot pt nea mitica: daca taceai…filozof ramaneai:))).
cat despre alaturarea unor termeni ca „scuipat” si „respect”…atata poti tuprobabil…

P.S. e clar ca n-ai inteles de ce am facut referirea la Viorel Mateianu

NYC  •  27 octombrie 2006, 12:38

Maria: bravo:)
deja (de fapt, mai demult) cazul „becali” excede sfera fotbalului.
insa, ca sa intelegi asta (aviz grobienilor de pe stadioane), trebuie sa stii ce inseamna „haiduc” si „boier”:).

Tira  •  27 octombrie 2006, 12:41

@Georgero
Ba m-am cam convins de caracterele tuturor celor implicati in fotbalul romanesc (da, si despre caracterul lui Copos. chiar de ceva timp, nu de anul asta sau anul trecut).
D’aia cred ca nu se mai poate continua fara un cutremur de proportii.
Pentru ca altfel vom ramane la nivelul: voi ati aranjat meciul ala, noi am aranjat meciul ala si cam atat.
Eu am cam spus ce aveam de spus asa ca nu mai intervin.

gherghiceanu ionel  •  27 octombrie 2006, 12:46

O echipa nu poate fi depunctata ca vor acest lucru conducatorii echipelor rivale.
Cand conducatorii se jignesc intre ei exista „o justitie unde se pot da in judecata si unde se pot balacari cat vor”.
Pai la cat abereaza si se jignesc reciproc patronii sau conducatorii de cluburi daca s-ar depuncta echipele s-ar ajunge sa se castige campionatul cu minus 20-30 de puncte iar Steaua, Dinamo si Rapid ar retrograda ca ar avea mai mult de 100 de puncte minus sau cum ne sugereaza M.Sandu depunctare.

DANIEL -LUDUS  •  27 octombrie 2006, 13:07

Sunt stelist ,sunt mindru de acest lucru si toti stelistii trebuie sa fie la fel.
Vreau sa va propun un test de memorie si sa va rog sa va amintiti un joc al Stelei la Timisoara in care Nicolita a fost injurat din tribuna intr-un anuit fel ,Nicolita a declarat ca nu a auzit nimic impiedicind penalizarea Timisoarei.Dupa un meci la Stelei cu Rapid un presedinte de club rosteste ”Nico ! behaitai ma..”nimeni de la Steaua nu a depus memoriu acelasi presedinte a venit cu memoriu la federatie pt ca juctorii stelei au strigt eva la adresa romilor.Acum Muresan pt care cuvintele lui Gigi ” sa ia ungurii campionatul…. sa ma fure ungurii in tara mea ..” sunt cuvinte jignitoare, ungurii sunt o nationalitate conlocuitoare,moldovenilor daca le spui moldoveni este jignitor? daca le spunea bozgori poate era un cuvint nelalocul lui. Corpodean ,omul format si sustinut de Padureanu” sfinxul blaturilor”il stie toata lumea de blatist si corupt dar omul se supara si fuga cu reclamatia la federatie.Iancu de Timisoara il numeste „avorton ” pe MM acesta ii raspunde ca un barbat nu fuge la tatuca Sandu sa se plinga.
Asa ca ,inclin sa cred ,ca ce-l care spune lucrurilor pe nume se incearca sa i se inchida gura pe cind adevaratii balauri pozeaza in chip de mielusei.
Nu mi-e teama ca Steaua va fi depunctata si pt un motiv simplu cei care judeca sunt la fel de corupi ca si cei care acuza si sunt acuzati.
Traiasca cloaca fotbalului romanesc!( pina pe 9 noiembrie fac pariu ca reclamatiile vor fi retrase,cine se prinde?)

mmsasu  •  27 octombrie 2006, 13:20

Imi place stilul tau dar imi pare rau (nu prea are legatura cu subiectul) ca ai folosit in antet o caracterizare de la un individ care imi provoaca un profund DEZGUST ( ca multi alti indivizi de calitate indoielnica care nu au o LIMITA A BUNULUI SIMT si care cred ca merita sa gestioneze pe viata soarta fotbalului rominesc – mi s-a facut greata de ei).

TEPES  •  27 octombrie 2006, 13:26

DACA ERA ORICARE ALTA ECHIPA ERA DEPUNCTATA (CA SA DEA EXEMPLU ) DAR E STEAUA SI BERBECALI ,VAI SE POATE ! NE LUAM AUDIENTA DE LA GURA _____ACESTI 2 ;MM SI BECALI NU AU CE CAUTA IN ARENELE DIN ROMANIA PE NICI UN FEL DE ARENA SE FAC SI NE FAC DE RIS NON-STOP.

Mitica Dragomir  •  27 octombrie 2006, 13:58

DANIEL-LUDUS: Daniele draga, toata stima pentru ca esti stelist. Dar tocmai din cauza asta nu esti obiectiv. Da, este jignitor sa spui moldovenilor moldoveni…in contextul in care l-a spus Jiji. Dupa parerea ta cum suna: sa mafure moldovenii la mine in tara? pai ce dracu’ tara asta e a lui Jiji Becali? sau este si a moldovenilor? si a clujenilor, nu??????!!!!!!!

NYC  •  27 octombrie 2006, 14:10

tot pentru…bineinteles, nea mitica:)))
vezi? mai sus ai dreptate (mai putin cu stima…:)))

aaaa  •  27 octombrie 2006, 15:25

Fratilor, daca depunctarea nu era trecuta ca lege in momentul in care a facut Becali afirmatiile, atunci nici Papa nu poate sa il depuncteze…LEGILE NU SE APLICA RETROACTIV(cu cateva exceptii,dar nu e cazul aici), asta e primul lucru invatat la Drept.Asa ca va pierdeti timpul si energia inutil, discutand despre aberatiile pe care le dau unii conducatori din fotbal si al caror numar il mai mariti si voi aici.Singura problema ar fi o sanctiune data de UEFA fotbalului romanesc sau doar Stelei, pentru ca acolo e precizat asta in regulament. In rest, tot acest blog de azi are doar scopul de a gazdui injuraturi…Poate maine sa gasim si un articol mai bun, ce ziceti, d-le Tolontan?

Marian  •  27 octombrie 2006, 15:39

Sa vedem acum daca dl. Tolontan va sustine aplicarea unitara a regulamentelor si in cazul lui Mititelu. Sper ca dl. Tolontan a retinut ca Mititelu a jignit pe Condescu spunandu-i „Condescu este o relicva de trista amintire”.

tornero se’ntoarce  •  27 octombrie 2006, 15:42

catalin,
ai dreptate..
dar daca mai pui si putina sare si lasi pe foc amestecand usor poti sa faci niste sarmale bune…
si servit cu vin otetit merge bine cu eugenii dupa masa..
apropo …
merge si la tine sintagma:
scrie la alt ziar?

du-te inainte (dusmanul lu’ tornero)  •  27 octombrie 2006, 15:44

ba …
ceai ma cu domnu tolo….?
cae stelist deal nostru…
boule, kktule, pishatule…

du-te’n inainte (pretenu’ lu’ genitala)  •  27 octombrie 2006, 15:47

daca nu va place cum scrie domnu’ tolo… nu mai cititi…
sau cititi la alta masa…
sau nu mai cumparati ziarul gsp…
sau lasati mai bine…

hai delta tulcea!!!!
jos sageata stejaru!!!

tata tereza (cumnat cu dalai lama)  •  27 octombrie 2006, 15:53

fratilor!
compatriotilor!
onorat internetorium!

problema este grava!
intram in ue si nu suntem pregatiti…

bugetul pe 2007 a fost aprobat in defavoarea vopsirii boschetilor din parcuri cu var ca sa nu vina omizile ca sa manance ca trebuie sa traiasca si ele…

e grav..

apropo greanpeace, unicef, unesco, nato, oms, onu nu are nimic de spus?

ludus minimus  •  27 octombrie 2006, 15:58

bai
daniel ludus mucus sugus…

esti mandru ca esti stelist deci esti prost…
daca erai doar mandru sau doar stelist era mai bine…
dar sa fii si una si alta e nasol…

daca te prindea meme pe stadion iti tragea si tie doi pumni de prost ce erai…

tolomacule…

daca un caine io suge lu tolontan cel care turbeaza e cainele  •  27 octombrie 2006, 15:59

care e subiectul aici oameni buni?

catalin tolontan  •  27 octombrie 2006, 16:02

domnilor, de ce scrieti abjectii?
daca nu aveti un ton civilizat va scot din blog, ce pula mea aveti nu va convine?
mergeti la maria andries si mai injurati si pe la proasta aia…

1 stelist  •  27 octombrie 2006, 16:04

mama ,sunt incredibili romanii astia . pe site-u gsp e un sondaj cu cel mai frumos gol , reusite ale lui zidane , ibrahimovic ( dar si banel si niculescu ) .
cine credeti ca se afla pe primul loc ?! Niculescu si pe al doilea nicolita .
cum se poate frate sa fie golul lui niculescu mai frumos decat golul lui Zlatan ibrahimoviv , care de luni bune se afla pe prima pozitie in topul eurosport . Romanii chiar nu se pricep la fotbal ….din pacate .

MOMO  •  27 octombrie 2006, 16:31

@ aaa : Depunctarea nu era prevazuta la inceputul campionatului, deci cu atat mai mult nu se poate aplica. Mai mult, ganditi-va: sa presupunem prin absurd ca peste doua etape, ilustrii de la frfkk se gandesc sa adopte si sanctiunea retrogradarii, depilda. Astfel, pentru aceleasi fapte, am putea avea, pe parcursul aceluiasi campionat, mai multe sanctiuni? Eu cred ca nu. Este inechitabil, cuvant pe care cei de la frfkk nu il au in dictionar.
Oricum, am vazut ca sandu le-a dat directia spunand ceva de genul: avem regulamente, aplicati-le. FARA FRICA. Cu alte cuvinte, daca aplicati depunctarea, nu veti pati nimic.

yenk  •  27 octombrie 2006, 16:36

mai oameni buni,cum puteti sa fii atat de triviali si mahalagii.Mai ales la adresa unuia dintre putinii jurnalisti romani de calitate cum este tolontan.Chiar nu inteleg?!?!!!!!!Exista posibilitatea sa iti expui o parere pe un blog foarte accesat si se ajunge la un limbaj suburban si ………nu stiu dc mai are rost a continui.pacat,mare pacat.respectele mele domnule CATALIN TOLONTAN

anghelinac  •  27 octombrie 2006, 17:32

toata chestia asta cu depunctarea e o porcarie. nu are nimeni tupeu sa mai depuncteze steaua ca si asa e in urma cu fotbalul. Si cei care se gandesc ca dinamo vrea depunctarea sa se uite in josul clasamentului sa vada cine este in urmarirea locului 2 care de-abia asteapta sa fie steaua depunctata.
Din partea mea eu le mai dadeam 12 puncte si tot nu-i ajuta cu nimic. ca cu alea raman!

FORZA DINAMO!

trist  •  27 octombrie 2006, 19:11

te pune pe ganduri comentariile care se fac la articol.. e trist sa vezi asa comentarii.. cred ca ar trebui moderate, pentru ca majoritatea nu au legatura cu subiectul.. si e mai trist modul de a gandi a celor care comenteaza.. nu gandesc deloc..
referitor la subiect, cred ca comisia de disciplina va musamaliza cazul.. altfel luau o decizie. pentru ca e simplu de aflat daca becali are sau nu un rol in clubul steaua, studiind actele pe care le au la federatie.. banuiesc ca inregistrarea clubului la federatie se face pe baza unor acte.. si de asemenea cred ca pentru salvarea campionatului ar trebui depunctata steaua (daca becali apare in acte) pentru a nu creea un precedent.. altfel e clar ca nimeni nu va respecta aceast regulament si il putem arunca linistiti la cos.. unele lucruri sunt asa de simple.. si unii incompetenti le complica inutil..

EUROGOL  •  27 octombrie 2006, 23:14

76,78,81

caine rosu  •  28 octombrie 2006, 1:44

doamne citesc unele mesaje ale unor stelisti complexati si ma prapadesc de ras auzi la ei cartile sunt facut pt Dinamo , vai de capu vostru daca era Dinamo asa puternica precum o dati voi aici n-ati mai fi castigat 2 titluri consecutive bai retarzilor ganditi inainte sa scrieti ce dreacu sunteti asa indoctrinati de gigi ala ca deja m-am plictisit , aceeasi placa pe fiecare blog, pe fiecare site, „cartile sunt facute pt Dinamo” cea mai mare prostie pe care am auzit-o in viata mea, veniti cu argumente baaaa dobitocilor , va mai aud pe unii din voi ca acuzati arbitrajele Dinamo e avantajata steaua e dezavantajata iarasi imi fac cruce cand aud asemenea aberatii nu veniti cu nici un exemplu concret ci doar scrieti si voi sa va aflati in treaba.

Presedintele Comisie De Disciplina numita si PRo sTiaua&Jiji  •  30 octombrie 2006, 21:30

Stati linistiti dragilor sTEAUA nu va fi depunctata ca altfel e vai de mama mea ca gigi nue departe..

Comentează