2007: inflatie pe TV intre 40% si 80%

Scaderea numarului de telespectatori din Romania (TTV) a adus televiziunilor mai putini bani in aceasta toamna decit ar fi permis cererea foarte mare a agentiilor si clientilor. Practic, principalele posturi sint sold out, vinzind toate spatiie publicitare de care dispun. Multe dintre ele au marit chiar calupul de publicitate, depasind cele 12 minute reglementate, si beneficiind de faptul ca CNA nu aplica sanctiuni financiare decit prin sondaj, amenzile fiind oricum mult mai mici decit incasarile suplimentare.

joi, 2 noiembrie 2006, 3:32

Scaderea numarului de telespectatori din Romania (TTV) a adus televiziunilor mai putini bani in aceasta toamna decit ar fi permis cererea foarte mare a agentiilor si clientilor. Practic, principalele posturi sint sold out, vinzind toate spatiie publicitare de care dispun. Multe dintre ele au marit chiar calupul de publicitate, depasind cele 12 minute reglementate, si beneficiind de faptul ca CNA nu aplica sanctiuni financiare decit prin sondaj, amenzile fiind oricum mult mai mici decit incasarile suplimentare.

2007 se anunta astfel anul in care televiziunile vor ridica preturile cu cifre record: posturile mari anunta scumpiri de 40-50%, iar cele mici de 80-100%.


Comentarii (13)Adaugă comentariu

Media: Inflatia TV in 2007 va fi de 40%-80%!!! at 69% media…  •  2 noiembrie 2006, 15:52

[…] asa anunta intr-un post Catalin Tolontan. Din pacate probabil ca are mare dreptate. daca ar fi sa fac o prognoza inflatia pentru bugete similare, la splituri similare va fi undeva intre 30% (la clientii mici pe televiziuni mari) si 100% (la clienti mari pe televiziuni mici) . da, asta deoarece una e sa aplici 30% pe un CPP de 400EUR alta e sa aplici 100% pe un CPP de 40 EUR. […]

Iann  •  2 noiembrie 2006, 15:53

Nu e problema. Chiar daca administratorii de balti maresc costul de zi la pescuit se vor gasi destui pescari sa plateasca. Pentru ca sunt inca destui pesti de agatat. Oricum stirea ar trebui sa multumesca presa scrisa. Apropo, rate-cardurile de pe print se vor mari la anul cu acelasi procent?

bogdanlebu  •  2 noiembrie 2006, 16:24

si anu trecut anuntau cresteri ale cpp la fel de mari… unele statii au facut-o, altele nu… si inca ceva… pe bugetele mari nu prea isi permit acest joc… asa ca vor suferi mai ales conturile mici (500keuro)

cristisan  •  2 noiembrie 2006, 17:20

Iann ai mare dreptate la faza cu balta, pestii si pescarii. Sunt aproape sigur ca se va intampla chiar asa cum spune Catalin. Previziunea lui nu este absurda. Avand in vedere ca acest proces se petrece an de an, nu m-ar mira ca CPP-urile sa creasca vertiginos in 2007 (mai ales in cazul TVR-urilor), asta ca un rezultat al aderarii, rezultat indus mai exact de cresterea interesului publicului pentru ce se va intampla in tara si in afara incepand cu acest (foarte important) moment. In cazul printului, rate-card-urile vor creste si ele insa mai modesc, probabil cu un maxim de 20%.

Cătălin Tolontan  •  2 noiembrie 2006, 17:41

iann: Nici vorba ca printul sa se mareasca la fel. Dar mariri vor fi.

Iann  •  2 noiembrie 2006, 17:44

Nici nu ma gandeam ca pe print vor creste atat de radical. Dar o parte din bugete e posibil sa migreze pe print si web.

Cătălin Tolontan  •  2 noiembrie 2006, 18:12

Iann: Pe net publicitatea se va dubla. Tot mai multi clienti/agentii doresc servicii convergente (tv/print/net) acolo unde e posibil sa le obtina. Probabil vor aparea si primele bugete pentru publicitatea atasata continutului pe telefonie mobila.

varabiescu  •  2 noiembrie 2006, 22:54

eu vad lucrurile asa:
Pestele de la cap se impute, in primul rand pentru ca celelalte medii sa faca bani este nevoie ca televiziunea sa creasca pretul. cand tv-ul va deveni prohibitiv pentru anumiti clienti/categorii banii vor migra catre alte medii, proiecte speciale, etc.
1. printul va creste rate card-ul cu 10-15% si vor mai incerca sa creasca pretul net prin scaderea discount-urilor cu 3-5% sau paritati, sau alte trucuri. sa nu uitam ca dispar tigarile de pe print, deci foame va fi, spatiu va fi, nu va fi usor.
2. internetul. sa nu uitam ca internetul este o medie (ca si tv) cu limita superioara deoarece se vinde la audienta. nu este ca la print unde daca ai multe comenzi mai bagi 4 pagini de ziar. prin urmare, deoarece internetul este deja sold out pentru a inghitii dublu ca bani ar insemna sa dubleze preturile (pe traficul actual) sau sa se investeasca in continut pentru ca omul sa viziteze nu 4 site-uri pe zi ci 8. ca numar de ip-uri unice nu ma astept sa avem cresteri spectaculoase in 2007.
inflatia pe tv am comentat-o deja.
OOH-vor creste numai locatiile premium, restul va fi o migrare de pe locatii mai proaste pe locatiile tigaretistilor 🙂
radio – marile radiouri vor creste cu min 15% si vor incerca sa ia mai multi bani din locale (sa nu uitam ca radioul prin definitie este un mediu cu target-are locala).

scuze catalin pentru spatiu irosit

moro_reddog  •  3 noiembrie 2006, 12:08

E normal ca nr.-ul telespectatorilor scde continuu, usor usor lumea migreaza spre internet.

orlando  •  3 noiembrie 2006, 12:10

internetul va creste din marirea preturilor la rate card (10-25%, in acest moment exista discrepante mari in piata), din cresterea naturala a numarului de afisari generate de site-urile pe care se vand reclama si din dublarea numarului de site-uri care vor inghiti reclama la anul. sa nu uitam totusi sa ian/feb + lunile de vara sunt destul de slabe pt online chiar daca in restul anului apar perioade de sold out pe anumite site-uri. o mai buna exploatare a acestor luni ar genera un alt motiv de crestere pentru internet. nu stiu daca se va dubla insa cu siguranta va fi o crestere interesanta.

Cătălin Tolontan  •  3 noiembrie 2006, 13:59

varabiescu: razvan, m-a distrat aia cu „pe presa scrisa mai pui patru pagini”. Unu’ ca 4 pagini nu se poate, la compacte sau berline, asa cum sint 90% dintre titlurile care conteaza acum, se poate adauga doar un numar de pagini multiplu de 8. Asa sint rotativele de tipar. Si doi, hirtia costa mult de tot. De pilda, la ratecardurile si tirajul Gazetei, renteaza sa adaugi opt pagini daca ai doua full-page in cele 8. Ceea ce se intimpla destul de rar. Si vorbim despre gsp, care ia multa publicitate de pe piata. La altii e si mai dificil. Mersi.

varabiescu  •  4 noiembrie 2006, 8:13

da, stiam ca sunt multiplu de 8, ideea era ca daca exista cerere se poate face ceva spre deosebire de tv sau internet unde daca exista cerere nu pot onora comenzile.

Iulian Toma  •  6 noiembrie 2006, 0:16

Cătălin,
Dacă inflaţia pe print nu se vede este nu pentru ca ea nu este la fel de mare ci pentru că se pricepe toata lumea s-o ascundă fără să vrea. Se fixează bine discounturile şi, când se termină ziarul, gata! Nu mai avem spaţiu, iar pe zile „proaste” paginile sunt goale pur şi simplu..

Afară printul are ratecard-ul diferenţiat pe zile şi secţiuni şi chiar politici pe inventar vândut. Noi suntem pe undeva prin anii 70, la care singurele îmbunătăţiri notabile ar fi emailul, excelul şi power pointul.

Daca tot vorbim de costuri de hartie si editoriale, mă intreb câţi vânzători din departamentele de vânzări ştiu de câţi bani poate vinde un ziar pe zi sau pe săptămână?

Asta pentru ca mai apoi să aibă fiecare inventarul vândut pe un intranet, pe fiecare ediţie, lucru care ar fi şi prima premisă de vânzări pe sold-out sau last-minute.

Comentează