Declaratie de final a sefului Ringier

Intrebat daca Ringier confirma parteneriatul cu Dogan, care urmeaza sa deschida Canal D in Romania, Thomas Landolt afirma in Evenimentul Zilei ca doreste dezvoltarea in new media si ca ia in calcul orice variante. Pe de alta parte, intr-o declaratie oficiala, Ringier se refera usor depreciativ la „blogurile jurnalistilor”, cele care au relatat despre incheierea intelegerii dintre companiile elvetiana si turca, asta dupa ce ziarul 7 plus furnizase acum ceva vreme informatia despre negocieri. 

duminică, 24 decembrie 2006, 9:50

Intrebat daca Ringier confirma parteneriatul cu Dogan, care urmeaza sa deschida Canal D in Romania, Thomas Landolt afirma in Evenimentul Zilei ca doreste dezvoltarea in new media si ca ia in calcul orice variante. Pe de alta parte, intr-o declaratie oficiala, Ringier se refera usor depreciativ la „blogurile jurnalistilor”, cele care au relatat despre incheierea intelegerii dintre companiile elvetiana si turca, asta dupa ce ziarul 7 plus furnizase acum ceva vreme informatia despre negocieri. 

Problema e ca, daca doreste intr-adevar sa se dezvolte in new media, Landolt ar trebui sa fie mai atent la bloguri, pentru ca nu televiziunea clasica, ci blogurile sint new media. Doar televiziunea interactiva este incadrata in new media, fiind vecina cu Internetul, contentul pe mobil, ipod, ipaper si alte bazaconii care ne schimba viata. 

Indus poate in eroare de consilierii sai, inaltul reprezentant al Ringier, care tocmai paraseste Romania pentru o pozitie importanta in Elvetia, si-a incheiat mandatul cu o declaratie inocenta. 

Confuzia, nevinovata pina la urma, explica simbolic de ce Ringier a fost mereu socotit un grup traditionalist, daca nu chiar inchistat, de ce a pierdut intr-un singur an (conform audientei SNA) pozitiile de lider pe doua segmente importante ale pietei de cotidian (quality si sport) si de ce a suferit, sistematic, o hemoragie de manageri si jurnalisti valorosi. A ramas jucatorul cu cea mai mare cota cumulata de piata, insa nu un trend-setter.

Pentru conformitate, gasiti aici definitia new media oferita chiar intr-un celebru instrument new media.


Comentarii (6)Adaugă comentariu

Catalin  •  24 decembrie 2006, 11:39

Foarte buna analiza. Intr-adevar , foarte putine trusturi de presa inteleg cu ce se manaca new media si care sunt modelee de monetizare. Dupa parerea mea, doar GSP si Media Pro (oameni formati la aceasi scoala, de fapt) si Realitatea.
Si sarbatori fericite! 🙂

DomnuL Alin  •  24 decembrie 2006, 15:47

Intodeauna vor exista manageri si companii care nu realizeaza oportunitatile oferite de trendul NewMedia. Daca in occident se pune tot mai mult accent, la noi in tara, companii mari precum Ringier nu iau in considerare puterea noilor modalitati de a face presa. Solutia nu este inlocuirea modelelor invechite de presa, ci imbinarea lor cu noile tehnologii si adaptarea la un public din ce in ce mai avid de informatie de calitate primita intr-un timp cat mai scurt.

dragos  •  24 decembrie 2006, 21:25

Eu cred ca de obicei nu market liderii sunt trendsetters, ei sunt mai degraba followers. Chestie de inertie, birocratie, castiguri pe termen lung versus pe termen scurt, trend inseamna un risc mai mare etc. Exista si exceptii evident. 🙂

Iar asta implicit se reflecta si in pretul mai mare pe care il vor plati ca sa intre pe un segment.

Iar faptul ca Ringier inca nu pricepe treaba cu new media se vede din blogurile de pe EVZ.ro.

GabiKoreanu  •  25 decembrie 2006, 2:12

De acord cu ce zice Dragos. Se vede pe blog-ul EvZ ca nu au priceput ei insisi ideea de blog. Daca tot vrei sa faci ceva interactiv, atunci implica-te, condu un dialog, nu scrii pur si simplu la fel cum o faci in ziar si cu asta basta. Dar nici sa nu ne asteptam la o companie elvetiana sa fie „trendy”, pt ca ei se cam stiu conservatori.

Christiansen  •  25 decembrie 2006, 10:04

🙂 Ringier pricepe … dar se face ca nu intelege … Ideea este ca au vrut sa-i puna la colt pe cei care au aflat de negocierile cu Dogan … De la cotidianul „7 Plus” …. pana la „blogurile unor jurnalisti” =)) … Aici cred ca facea referire directa la Catalin. Fiti sigur ca Ringier stie ce inseamna New Media. Va doresc un Craciun fericit si toate cele bune!

AG17  •  26 decembrie 2006, 19:44

Toate bune si frumoase. Daca nu se sesizeaza Consiliul Concurentei, aliantele pot fi realizate intre oricine si orice. Ceea ce nu am citit in pontul oferit de Catalin este opinia sa referitoare la nasterea unui nou pol in media romaneasca. E de bine ? E de rau ? Vor canta, asemeni lui Ringier, in strunele Puterii ? Democrate sau liberale ?
Deocamdata, vedetele TV sunt aspirate de banii promisi de Dogan (pana la a-i vedea in conturi mai este cale destul de lunga), in timp ce la Ringier au ramas gazetarii care se cunosc. Iarasi un aspect bine cunoscut de Catalin, ca fost angajat superior Ringier.

Comentează