Se confirma: 2007 e Anul Inflatiei pe TV

Anuntat in fiecare toamna de posturile TV, si aminat apoi prin negocieri dure de catre agentii si clienti, Anul Inflatiei da semne ca a sosit.
Cresterea de CPP pe posturile mari este de 40 – 60%, inclusiv pentru clientii foarte mari, cei care cheltuiesc anual in jur de 1 milion de dolari sau peste, pe statie. Inflatia are loc in conditiile majorarii bugetelor aproape pentru toti spenderii.
Daca in 2006 costul mediu pe punct s-a incadrat, la publicul 18-49, intre 250$ si 270$ pentru ProTV, Antena 1 si TVR, in 2007 CPP-ul mediu este estimat la 350$. 
Cresterea conduce la un CPP in prime time ce va depasi valoarea de 400$, situatie greu de pronosticat acum citiva ani.
E adevarat ca vorbim de evaluari, pentru ca negocierile sint inca in derulare, iar calculele cu un grad mai mare de acuratete se fac abia la finalul anului.

marți, 16 ianuarie 2007, 11:31

Anuntat in fiecare toamna de posturile TV, si aminat apoi prin negocieri dure de catre agentii si clienti, Anul Inflatiei da semne ca a sosit.
Cresterea de CPP pe posturile mari este de 40 – 60%, inclusiv pentru clientii foarte mari, cei care cheltuiesc anual in jur de 1 milion de dolari sau peste, pe statie. Inflatia are loc in conditiile majorarii bugetelor aproape pentru toti spenderii.
Daca in 2006 costul mediu pe punct s-a incadrat, la publicul 18-49, intre 250$ si 270$ pentru ProTV, Antena 1 si TVR, in 2007 CPP-ul mediu este estimat la 350$. 
Cresterea conduce la un CPP in prime time ce va depasi valoarea de 400$, situatie greu de pronosticat acum citiva ani.
E adevarat ca vorbim de evaluari, pentru ca negocierile sint inca in derulare, iar calculele cu un grad mai mare de acuratete se fac abia la finalul anului.


Comentarii (14)Adaugă comentariu

Mircea Scarlatescu  •  16 ianuarie 2007, 11:56

Care credeti ca va fi urmarea domnule Tolontan?
Vor apare oare din ce in ce mai multe posturi noi de televiziune in ideea de a prinde o cat de mica parte din bugetele de reclama? Se vor dezvolta posturile actuale?

Cătălin Tolontan  •  16 ianuarie 2007, 11:59

Mircea Scarlatescu: Au aparut deja mai multe posturi si asistam la o fragmentare a pietei. Procesul va continua inclusiv in 2007. Una dintre urmari va fi lupta aprinsa pentru fiecare punct de audienta.

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 12:24

Pe mine ma deranjeaza prostitutia firmelor care isi fac reclama in emisiuni de mana a 14-a.
Ce imi doresc eu este sa coste cat mai mult publicitatea la tv. Sper ca in felul asta sa fie cat mai putina reclama. Dar cred ca ma insel. O sa se filtreze firmele si or sa ramana doar cele care isi permit sa cheltuie mult dar care vor da mai multa reclama pe zi in detrimentul firmelor mici care se vor retrage.

Cătălin Tolontan  •  16 ianuarie 2007, 12:30

emi201281: Daca imaginea produselor este afectata de continutul emisiunilor care gazduiesc reclamele aceasta este o tema veche in dezbaterea publicitara.

zufzuluf  •  16 ianuarie 2007, 12:31

Inflatie pe TV, inflatie in Politica, intram in Ue cu pietul inainte, zic dobitocii nostalgici…

http://zufzuluf.weblog.ro/2007-01-16/119417/Dobitocii-nostalgici.html

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 13:21

ce nu stiu cei care isi fac reclama in prostie e ca apare efectul bumerangului. Prea multa reclama te face s-o ignori. Daca ma intrebati acum la ce e reclama x cand incepe sa fie difuzata la tv, in 80& din cazuri nu-mi dau seama la ce e reclama. Astept finalul ei sa vad. Eu retin reclamele cu cap si cele care nu sunt date in exces (zapp) (valvoline).

Cătălin Tolontan  •  16 ianuarie 2007, 13:23

emi201281 : Tom Peters, unul dintre apostolii brandingului, recunostea ca exista notiunea de „prea multa marca”. Dar nu cred ca e, deocamdata, cazul Romaniei. Consumatorul roman e bombardat cu mult mai putin mesaj publicitar decit cel european.

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 13:45

asa este
dar am fost in germania si italia si pot spune ca acolo erau reclame multe, dar intre filme, nu in mijlocul lor. pe canalele lui berlusconi am vazut reclame in mijlocul filmelor, dar in general este vorba de lipsa de bun simt fata de privitor. eu am si renuntat sa ma mai uit la tv din cauza reclamei. prefer sa iau serialele de pe net sau sa ma duc la cinema sa vad filme. acolo nu e reclama in mijlocul filmului de 4-5 ori.
si mama e pe cale sa se sature de tv. mai are putin. i se intampla de multe ori ca sa se aseze comfortabil in fotoliu si sa vrea sa vada un film care este intrerupt de minute bune de rclama, de se plictiseste si inchide televizorul.

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 13:46

am ajuns sa cred ca la 12 minute de reclama si 12 de promo (24 min/h) ma uit la reclama intrerupta din cand in cand de secvente de film

Oradeanul  •  16 ianuarie 2007, 14:25

„Hai sa ne facem reclama ca vindem mai scump si ca nu da nimeni mai ieftin”. Nici eu nu ma mai uit la televizor tot din cauza reclamelor. HBO si cam atat. Prefer sa citesc un blog, e mult mai calitativ decat un post care se prostitueaza pentru audienta

Cătălin Tolontan  •  16 ianuarie 2007, 14:31

Oradeanul: Atentie ca si pe bloguri gasesti publicitate. Nu mai confunda audienta cu prostituitia 🙂

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 14:36

@Catalin Tolontan: este o diferenta si intre situri. Unele au publicitate decenta, cum aveai tu, altele au una ofensiva, ca gsp (scuze, dar asa este) sau evenimentul zilei (de aia eu folosesc add blocker … sa nu-mi mai apara bergenbier sau alte ecrane de publicitate care sa ma incurce in navigare.
Deci exista reclama civilizata. Stiu ca vb doar de bloguri, dar eu faceam o comparatie intre site-uri in general.
Concluzia: nu cred ca o reclama laterala sau sub header-ul blogului deranjeaza pe cineva. Dar un popo-up dat 80% din site deranjeaza la culme. Eu in loc sa citesc reclama, caut disperat butonul de inchidere al reclamei.

emi201281  •  16 ianuarie 2007, 14:37

corectie: am uitat sa inchid paranteza
corectie 2: pop-up nu popo-up

Media lui Comanescu » CPP, protocronişti, terorişti irakieni şi o bombă de pe YouTube  •  17 ianuarie 2007, 3:23

[…] Pe dinăuntru UNU. Tolo.roCPP-ul, adică costul pe GRP, va creşte de pe la 250-270 de euro pe Antena 1 sau Pro TV, la 350-400 de euro. Cătălin a spus, cred, “Anul inflaţiei pe TV” aşa, mai la plesneală, fiindcă în România şi cheltuielile de publicitate per capita sunt mici, şi GRP-ul se vinde ieftin. Ce am scris acum mai multe luni despre meciul Steaua-Rapid în “Evenimentul zilei” dă oarecum ordinul de mărime, chiar dacă datele pe care le-am obţinut sunt foarte aproximative: cu un eveniment TV câştigi sute de mii de euro cash, care se înmulţesc de-acum cam cu 1,5, dacă se creşte GRP-ul. […]

Comentează