Cazul FRF – Pepsi. Cind presa nu e asa cum o acuza unii.

Episodul 1. Vineri seara, emisiunea „Trenul vietii”, realizata de Liana Stanciu pe B1TV. Printre invitati, seful unei importante agentii de publicitate. Care deruleaza, printre alti clienti, si contul Pepsi. Publicitarul a luat cuvintul de citeva ori, acuzind tabloidizarea presei. In general, a spus lucruri de bun simt, insa pe aceeasi linie de gindire care s-a transformat in moda: ce mult decade exprimarea realitatii, cum ajung ziarele si televiziunile sa se sincronizeze in fuga dupa derizoriu…

luni, 5 februarie 2007, 11:28

Episodul 1. Vineri seara, emisiunea „Trenul vietii”, realizata de Liana Stanciu pe B1TV. Printre invitati, seful unei importante agentii de publicitate. Care deruleaza, printre alti clienti, si contul Pepsi. Publicitarul a luat cuvintul de citeva ori, acuzind tabloidizarea presei. In general, a spus lucruri de bun simt, insa pe aceeasi linie de gindire care s-a transformat in moda: ce mult decade exprimarea realitatii, cum ajung ziarele si televiziunile sa se sincronizeze in fuga dupa derizoriu…

Episodul 2. Duminica la prinz, studiourile MediaPro din Buftea. FRF si Pepsi isi anunta parteneriatul, intr-o conferinta de presa inteligent organizata. La un moment dat, ia cuvintul Eusediu Margasoiu, directorul de marketing al noului sponsor al „nationalei”. Citeva din frazele lui le puteti citi in Evenimentul Zilei  si in Gazeta Sporturilor.

Episodul 3. Daca presa era macar pe sfert avida de senzational asa cum se intelege din retorica celor care o damneaza, ziarele si televiziunile ar fi selectat imediat si ar fi scos in titluri si in stiri declaratia glumeata pe care a facut-o, in plina conferinta de presa, acelasi director: „Ca sa fac o paranteza vis-a-vis de ce s-a intamplat in Italia pot sa spun ca a fost o inscenare din partea lor pentru ca le era frica sa nu ia bataie de la Romania chiar la ei acasa”. Interesant! Restul lumii stie ca Italia a aminat meciul pentru ca politistul Filippo Raciti, 38 de ani, a murit ucis premeditat de suporteri la un meci de fotbal.

Episodul 4. Ziarele si televiziunile, care au inregistrarea acestei declaratii, au optat sa nu o transforme intr-un subiect amplu. Ar fi urmat caricaturile, editorialele si tot cortegiul de dezbatere publica, de care nu este scutit nici un jurnalist sau nici un oficial atunci cind greseste. Dar tocmai pentru ca toti gresim si pentru ca partenerii sportului trebuie incurajati, am inteles sa tratam frazele ca pe un moment de orbire sub reflectoare si in fata camerelor „canibale”. Desi, pentru public, toate aceste explicatii pot parea ridicole. „V-am zis noi ca multinationalele conduc lumea!”, ar putea spune oamenii.  


Comentarii (15)Adaugă comentariu

bogdanlebu  •  5 februarie 2007, 12:03

nu mereu e asa cum o acuza unii… ceea ce e bine… si, cu siguranta, e pe drumul cel bun..

T.R.O  •  5 februarie 2007, 12:05

Nu se poate da lege ca cei care vin inarmati la stadioane si cu ganduri de nu stiu ce conflicte demne de copii de 2-3 ani sa fie incadrati la premeditare si instigare la violenta si inchisi (nu amendati cu trei lulele, trei surcele de care-i doare in cotul dosului)!
INCHISI PE PERIOADE MARI DE PESTE 5 ANI, nu chemati daca au ei chef la sectii in timpul meciurilor si etc…..!

Apropo, in legatura cu eterna „Conducatorii sunt de vina pentru volentele din sport, etc,etc…” nu ar fi cazul sa o lasam mai moale pentru ca se intampla peste tot si mi-e greu sa cred ca intotdeauna functioneaza fraza asta ziaritica!

In America de Sud se stie, In Germania s-a vazut la CM2006, In Italia ce sa mai zici, in Spania, Olanda, Franta, etc si chiar in Romania!

Chiar in toate aceste tari si continente sunt conducatorii instigatori mereu??? Sau fiind ziarist si neputand (din cauze obiective de lipsa de logica, inteligenta si creier) nu se poate gasi macar o alternatica la aceasta fraza!

IN CONCLUZIE: Huliganii instigatori care vin la meciuri DOAR pentru a cauta conflicte si a se bate trebuiesc INCHISI pe perioade foarte mari! Astia nici macar nu stiu ce echipe joaca, ce jucatori, ce echipamente, nimic! Ei sunt cu bataia, iar meciul este doar un pretext! Cred ca daca s-ar juca Steaua-Dinamo la popice sau table tot ar veni galerii inarmate sa se bata! Domne, esti prin doar cu briceag in buzunar la meci – la mititica direct!

Impotriva VIOLENTEI si a prostilor ce ne inconjoara din ce in ce mai mult!

GinTonic  •  5 februarie 2007, 12:05

Catalin, care e ideea?

Rio  •  5 februarie 2007, 12:15

presa nu e asa cum o acuza unii…dar despre incidentele de la meciul de handbal dinamo-steaua ce a scris presa?numai minciuni

Miccoli Piccoli  •  5 februarie 2007, 12:53

@ catalin

dc antena 1 a fost singura televiziune care a cenzurat imaginile de la conf. de presa in care aparea pepsi pe panourile din spate ?!

Alex75  •  5 februarie 2007, 15:45

Oare sint singurul care a observat ca autorul acestui articol reuseste o schema „a la Borcea”, in Portugalia si isi trage una singur in nas. Cum adica presa nu e asa si pe dincolo, noi puteam sa spunem, dar deh, noi cu obraz fin nu am facut-o, blah-blah. Pai cum nu ati facut-o, poate nu ati spus-o pt 2 zile, mare realizare…, dar in prezentul articol ne prezentati gafa respectiva cu lux de amanunte. Ma dezamagiti, dle. Tolontan!

Zander  •  5 februarie 2007, 15:54

Mai devreme am spus ca: „Hai ca asta e chiar culmea. N-as fi intervenit daca nu vedeam cum sunt sterse mesajele. Gazeta pulii ! Redactorul pulii ! Rusine!” , dar mesajul a fost sters.

Fane  •  5 februarie 2007, 15:55

Toate cOmentariiLe jignitOare sunt sterse pentru ca cineva e aviD in sensul rau Al Cuvantului… aici mA refer la „public relation” la care noi, romanii, STam rau dE tot la Ramura asta si mai avem de invatat mult si bine….Gazeta are de Invatat din critici si nu dE reSpingere…asTa da rau ….sI mai trebuie Sa faceti niste cUrsuri de marketinG, toti…pentru cA daca nu stiti un Client multumIt poate aduce inca 10 la fel…si vice-versa….

PS: Davici Code….cine stie?

Red Raz  •  5 februarie 2007, 16:17

Realitatea TV a avut un titlu ‘genial’: MOARTEA UNUI AMICAL. Nefericita analogia cu moartea politistului.

Rad”U”  •  5 februarie 2007, 16:34

Tolo,

directorul acela e un tembel. Oriunde il lume era fortat de opinia publica sau de vre-un superior (daca o fi avand, macar un Consiliu de Administratie serios ar trebui sa aiba) sa-si dea demisia. Umorul asta de doi bani de pe Dambovita omoara orice forma de moralitate.

Radu  •  5 februarie 2007, 17:08

Domnule Tolontan,

Cine pune pe site titluri de genul

SOC!!!!

SENZATIONAL!!!!!

Vezi cum si-a cumparat X, Y, Z ochelari de soare doar la Stirile Antena 1!!!

Ca sa nu mai vorbim de prezentele mai mult decit apetisante ale unor eve care au norocul sa se afle in panoplia de trofee a lui X, Y, Z.

Si la GSP, si la ProSport sint citiva ziaristi seriosi, pe care-i citesc. Zilnic.
Tu, ca si ziarist, sint sigur ca nu ai ce sa-ti reprosezi cind te uiti in oglinda. Insa ca si redactor la GSP, nu cred ca situatia se mentine.
80-90% din continutul variantei electronice este umplutura pentru satisfacerea egoului vostru, de cel mai citit ziar din RO. Banalitati infioratoare, vulgaritate cit cuprinde, banalul prezentat pe post de senzational.
Din pacate, acest lucru dilueaza foarte mult mesajul vostru. De aceea unii nici nu va iau in serios. Chiar si atunci cind ar trebui.

O zi buna!

Cătălin Tolontan  •  5 februarie 2007, 17:59

Fane, Radu: sint sterse comentariile jignitoare si cele care instiga la violenta. Pe aceste teme nu negociem! In rest, criticati cit doriti ziarul, pe mine si opiniile noastre!

posmagi  •  6 februarie 2007, 16:49

domnu’ ziarist, tot respectul pt dvs si ce scrieti de obicei, dar de data asta nu sunteti convingator.

zau, nu l’ati dat la ziar pe omu’ ala cu moralitate stramba asha, fiindca si ziaristii stiu sa fie blanzi? :))))

pai omu’ ala invarte bugete mai mari ca autoritatea nationala pt sport, produsele companiei se adreseaza pushtilor, mai ales, nu se presupune ca el are o influenta majora in domenii sensibile? dc era un gugustiuc de politician, era facut varza imediat! de ce nu s’ar aplica aceeasi masura si la afaceri, ca la politica?

„responsabilitatea sociala” nu o vantura si unii si altii pe la teveu?

zau, domnu’ ziarist, ati fost prea blanzi cu un marlan ajuns!

bine macar ca spuneti povestea pe blog, sa pricepem si noi, ashtia, cum e cu mecanismele economiei de piatza.

salutari!

un admirator  •  7 februarie 2007, 9:35

multumesc ca nu ai dat numele „marlanului ajuns”, sunt convins ca ai facut-o din bun simt si un pic pentru mine:).
imi aduc aminte cu 7 ani in urma de o comanda de mare publicitate primita de la agentie un full page care promova un meci de box. daca nu ma insel in loc sa apara macheta a aparut comanda cu costul pe ea. mult timp a trecut de atunci.

promit sa vorbesc cu el:)
multumesc!

vasile  •  8 februarie 2007, 4:48

Catalin,

N-as pune „discretia” televiziunilor pe seama unei delimitari de tabloidism. Ci pe seama faptului, din punctul meu de vedere evident, ca Pepsi pune niste milioane de euro pe TV in fiecare an. Si nu numai pe TV. Ce-ai patit? Ai uitat cum era in televiziune?

Comentează