Complotul bugetar

„E un lucru serios, să rezolvăm cumva”. Aşa a scris Ioan Todan, şeful achiziţiilor sportive din TVR, pe somaţia pe care Telesport a trimis-o în 24 ianuarie. Cuvintele, adăugate cu pixul pe actul oficial, care sosise la TVR în dublu exemplar, la Sport şi la Economic, au ajuns la ultimul departament. Todan a mai trimis şi un mail, în care îi explica directoarei Economice, Cipriana Voicu, că e un impas serios şi că „Telesport nu se joacă, va rezilia contractul drepturilor pentru Liga 1”.

vineri, 9 februarie 2007, 7:42

„E un lucru serios, să rezolvăm cumva”. Aşa a scris Ioan Todan, şeful achiziţiilor sportive din TVR, pe somaţia pe care Telesport a trimis-o în 24 ianuarie. Cuvintele, adăugate cu pixul pe actul oficial, care sosise la TVR în dublu exemplar, la Sport şi la Economic, au ajuns la ultimul departament. Todan a mai trimis şi un mail, în care îi explica directoarei Economice, Cipriana Voicu, că e un impas serios şi că „Telesport nu se joacă, va rezilia contractul drepturilor pentru Liga 1”.

Departamentul Economic n-a răspuns în nici un fel. Şi, cîteva zile mai tîrziu, la aproape o lună după ce factura iniţială sosise în televiziunea publică, Telesport a trimis o altă notificare, de reziliere. Acest act a devenit vizibil şi a stîrnit scandalul care umple scena publică în ultima săptămînă.

Probabil că, dacă se merge în amontele procedurilor interne, nimeni nu va fi găsit vinovat. Sportul e absolvit, Economicul n-a avut bani, iar Directorul General nu a fost informat. Mă laşi?! Cum de toate aceste ghinioane s-au aliniat taman în momentul în care se lansa Kanal D, cel mai ambiţios proiect TV al ultimilor ani?!

Birocraţia nu e o explicaţie. Ea doar a înlesnit planul. Unul din care TVR, după propriile comunicate, „va pierde milioane de euro”.

Tudor Giurgiu spune că se va lupta pînă la capăt. E greu de spus dacă de un preşedinte gladiator avea nevoie TVR. Mai degrabă de un administrator informat şi pe fază.

Cît despre angajaţii de la Sport, senzaţia e că prin această pierdere şi-au erodat propria muncă. Şi ceva din realizările ultimilor ani. Transmisiile, ştirile, comentariile aveau un aer competitiv. Păcat! Iar dacă unii dintre ei vor pleca la Kanal D, ceea ce e pe deplin justificat din perspectiva propriei cariere, mişcarea nu va face decît să înteţească mirosul din aer. Al complotului. Nu universal, ci bugetar.


Comentarii (111)Adaugă comentariu

raool  •  10 februarie 2007, 14:42

@Doggy ai tu dreptate…da comunistu de roman ce sa inteleaga..nus eu mare intelept si stiutor..dar knd omu nici nu e informat nici nu stie mare lucru si incepe sa improste cu noroi in stanga si drepta asta e clar o stupizenie
si inca nu am inteles bine dak firma care detine kanal d e turcaleta..dart cum draq sa intrebi pe acest thread dak comentariile sunt in limba turca(vezi mia sus)..bai oamenilor..trezitiva…incepe sa miroasa a capitalism…comunisti..putreziti odata k pana atunci tara noastra de kkt nu ajunge nicaieri
p.s: s-a schimbat doom-ul dar eu nu stiam k „va” in anume contexte se scrie
„v-a” sau tot asta adik cred io k ai 8 clase si esti internaut..da daten mortii matii de analfabet..dak gresesc sami zica careva..io asa invatasem la scoala

lost in space  •  10 februarie 2007, 14:51

am avut ceva contracte cu televiziunea. vreau sa va spun ca toate contractele erau propuse de tvr, nu miscai nicio virgula, avizate de vreo cinci servicii de la ei (juridic, bla, bla, etc). cum o fi facut horatiu un astfel de contract beton pentru telesport si f. prost pentru tvr nu inteleg, dar bravo lui. cu regret tre sa spun ca nu dau nicio sansa tvr in tribunal.

Bekalul  •  10 februarie 2007, 15:20

Am zece milioane si vreau sa negociez cu Telesport ce-a pierdut TVR ca s-a innecat in hartii si soacre.
Ce fac cu ei?
Ca Nicolau nu-mi vinde decat daca ii dau 5 milioane jumate?
Sa cumpar Doganu’?
Il cumpar!

Mircea Scarlatescu  •  10 februarie 2007, 15:30

Domnule Tolontan, eu cred ca situatia este destul de evidenta, si anume mirosu de complot e deja cat se poate de usor identificabil.

Daca e sa credem ca TVR are probleme cu cash-flow-ul, atunci tot managerul TVR este vinovat, macar pentru ca nu a vazut si corectat acest lucru.
Daca TVR a avut bani, dar nu a platit, atunci lucrul este si mai grav, si asta s-a discutat.

Daca seful achizitiilor sportive a stiut ce moment urmeaza, de ce nu a fost ‘pe situatie’ si nu a verificat daca si cand s-a facut plata? De ce nu a fost la biroul boss-ului TVR zi si noapte si nu a spus ce se intampla?

Am eu un raspuns: incompetenta dublata de interese, si comisioane grase ce vor fi platite in saptamanile ce urmeaza celor ca probabil vor fi dati afara din TVR…

Doggy  •  10 februarie 2007, 15:58

Mi se pare penibil si jenant acest atac al GSP la adresa unui post de televiziune care, din cate am vazut, va avea acoperire nationala.

De ce era obligatoriu sa castige TVR aceste drepturi? Daca era asa nu se mai facea licitatie…

De ce se intreaba toti “Cum de au luat turcii drepturile, chiar daca Boom Tv a dat mai mult?…”? Din cate stiu Boom Tv nu se prinde …sa zicem la Miorcani, si chiar daca s-ar prinde, cui i-ar conveni sa plateasca in plus pentru a vedea Dinamo – Steaua?

Nu e oare acesta un atac al trustului Voiculescu impotriva unui post de televiziune care se anunta un concurent serios, si la care Ringier (de unde se trage ProSport) este actionar?

De ce nu avem rabdare sa vedem cum iese? Ca pana la urma turcii nu au luat de nebuni drepturile, ca sa ii “priveze” pe romani de derby-urile Ligii I. Poate vedem si noi meciuri transmise cu profesionalism.

Sa ne aducem aminte de vremea cand transmitea TVR. Imi era rusine ca se difuzeaza acele imagini pe TVRi. Pentru un neavizat pareau meciuri clasice, din arhiva TVR.

P.S.: Daca ar fi castigat Antena 1 aceste drepturi, ce aparea in locul acestor articole?

Un raspuns, ceva…?

N. Dinculescu  •  10 februarie 2007, 16:01

Pentru cei care spun ca la TVR nu ruleaza filme bune, le-as zice ca nu au cascat bine telecomanda de vreun an si trei luni incoace. Tineti minte ca filmele bune au inceput odata cu transmiterea „Pink Floyd’s – The Wall”??? Howgh!!

sirnorbi  •  10 februarie 2007, 19:30

BRAVO TECAU. BRAVO MERGEA. MULTUMIM

Gica  •  11 februarie 2007, 1:00

Lui „vlad” care a scris mai sus, i-as aduce aminte sa nu mai scrie tampenii pentru ca fotbalul transmis de TVR pana acum a fost platit de toti oamenii! Este singurul post de televiziune din tara pentru care se plateste taxa, handicapatule! Cei de la TVR sunt platiti din bani publici, adica ai nostrii! Mai documenteaza-te! Si mai e un lucru: romanul amarat care munceste in strainatate avea si el o singura bucurie-meciurile din Liga 1!
Pe Dogan unde o sa-l vada! Poate cand invie Vlad Tepes , ca Vlad Enachescu i-a ars pe toti iubitorii de fotbal din Romania! Rusine!

munty  •  11 februarie 2007, 10:42

offtopic

tolo, cred ca astazi ar fi fost frumos sa apara pe prima pagina victoria rasunatoare a dublului Mergea-Tecau, decat coperta cu Badea! parerea mea!

iQ666  •  11 februarie 2007, 17:47

tolo, am impresia ca stii de fapt ce a fost acolo si tot lansezi firimituri.

AG17  •  12 februarie 2007, 23:13

E vorba de un contract derulat de o institutie bugetara. Imediat trebuia constituita o comisie parlamentara pentru studiul cazului, si sesizat DNA-ul. Onorabilii cu functii de conducere, inclusiv cei din „middle management”, au depus undeva declaratiile de avere? Sau dumnealor sunt scutiti de statutul de functionar public?
Este coruptie sau nu? Daca da, trebuie sa existe urmari penale. Este neglijenta/incompetenta? Daca da, trebuie sa se lase cu demiteri. Dl Giurgiu, daca are coloana vertebrala, trebuie sa-i demita pe respectivii subordonati care raspundeau de derularea contractului, inclusiv pe cei care l-au redactat, din partea TVR, apoi sa-si dea si dumnealui demisia.

Comentează