Provocarea lui Tamaş

Robben şchioapătă, dar Chivu nu joacă. Între neliniştile mereu rezolvate ale olandezilor şi ghinioanele noastre certe, aşa se va disputa meciul de sîmbătă. Să sperăm că va acţiona efectul de suplinire al fotbalului, cel prin care o echipă aflată în inferioritate numerică devine mai puternică prin efortul coechipierilor celui eliminat. Noi nu avem un handicap numeric, dar ne va lipsi căpitanul. Ceea ce e la fel de serios. Poate totuşi că România va avea 11 căpitani în teren, fiecare dintre colegii lui Chivu încercînd să compenseze absenţa acestuia.

miercuri, 21 martie 2007, 11:07

Robben şchioapătă, dar Chivu nu joacă. Între neliniştile mereu rezolvate ale olandezilor şi ghinioanele noastre certe, aşa se va disputa meciul de sîmbătă. Să sperăm că va acţiona efectul de suplinire al fotbalului, cel prin care o echipă aflată în inferioritate numerică devine mai puternică prin efortul coechipierilor celui eliminat. Noi nu avem un handicap numeric, dar ne va lipsi căpitanul. Ceea ce e la fel de serios. Poate totuşi că România va avea 11 căpitani în teren, fiecare dintre colegii lui Chivu încercînd să compenseze absenţa acestuia.

O asemenea partidă nu poate fi una care să se decidă într-un singur punct al terenului. Dar există în distribuţia de la Rotterdam un fotbalist care poate sări ştacheta personală. E vorba de Tamaş. După cîteva meciuri foarte bune la „naţională”, cînd i s-a remarcat maturitatea şi siguranţa, Tamaş a intrat într-un tunel de regresie, paralel cu cel al stagnării sale la echipele de club unde a migrat.

Acum are de învins durerile pe care le resimte după efort. Dacă va juca, ar putea primi un paşaport spre un alt nivel al carierei. Pentru că un joc bun în faţa Olandei califică un fundaş. Să rezişti sistemului de agresiune şi viteză permanente marca Van Basten înseamnă mult pentru orice fotbalist.

Tamaş e talentat şi, după un model prea des întîlnit la noi, capricios. Exemplul lui Chivu, propria rezistenţă fizică şi un pic de şansă ar putea face din el un nume pe care echipa naţională să mizeze în anii care vin. Şi care trebuie să aparţină generaţiei lui.
 


Comentarii (141)Adaugă comentariu

MosIonRoata  •  21 martie 2007, 14:49

Retrogradarea abuziva a Sportului Studentesc se reazbuna acum.

Sanatate!

elle  •  21 martie 2007, 14:50

X™ Says:

March 21st, 2007 at 2:46 pm
Frate’ Q, cu Goian, Paraschiv si Nicolita titulari ma duc sa ma plimb prin parc la ora meciului.

cred ca o sa iti tin companie 🙂

X™  •  21 martie 2007, 14:51

elle, nu cred ca-mi unfla nevasta-mea ochii.

X™  •  21 martie 2007, 14:51

Sau tie.

dragos  •  21 martie 2007, 14:53

provocarea lui tamas? ce gluma proasta! baiatul asta nu a jucat niciodata nimic! romania-turcia-rusia-spania au insemnat tot atatea esecuri pentru el! dinamo cu el titular era sa nu prinda nici cupa uefa !!! nu va spune nimic acest lucru?

TRAV  •  21 martie 2007, 14:54

UN SUPER JOC DE STRATEGIE ONLINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.travian.ro/?uc=ro2_2401

X™  •  21 martie 2007, 14:55

Mos Ioane, de la Unire ni se trage. Daca n-aveam Unirea, Goian era titular in tara lui, Piti era sigur antrenor aici in sud iar banatenii jucau meciul asta cu „tineretul” Timisoarei

X™  •  21 martie 2007, 14:57

Ce aproape sunt „M” si „N” pe tastatura

dragomir  •  21 martie 2007, 14:58

pentru catalin.boloni era selectioner cand nu i-a dat voie lui galca sa plece la maternitate ca naste nevastasa.si pentru ofensat tamas i-a facut fata lui huntelaar cand ajucat cu herenveen in stefan cel mare.iarna a plecat la ajax si in primavara steaua nu la mai intalnit.ce a facut goian in meciul cu boro in fata la niste fundasi rapizi.tot romanul e selectioner imi dau si eu o parere:lobont-badoi-tamas-radoi-rat-fl.petre(nicolita)codrea-cocis-rosu-mutu-marica.totusi parca la viteza lui roben las baga pe pulhac in locul lui rat

dragos  •  21 martie 2007, 15:00

zicea cineva ca tamas e peste goian in momentul de fata….
cate goluri a luat celta vigo si cate meciuri a pierdut de la inceputul anului cu tamas titular ???

benjaminbreeg  •  21 martie 2007, 15:00

Chestia asta cu plimbatul prin parc este un numitor comul al dinamovistilor(aceasta activitate o are pulhac si r.stefan in timpul liber!).A fost doar o remarca.
Nici eu nu sunt de acord cu cei 3 jucatori de la Steaua(toti 3 sunt iesiti din forma-totusi banel,inca alearga la fel).
Daca pe banel si paraschiv ii exclud din start,la goian am semne de intrebare.Tine de inspiratia lui piturca, tamas,goian,r.stefan au plusuri si minusuri.Nu cred ca cineva din apararea Ro poate sa-l tina pe Huntelar(inclusiv chivu).Bine ca s-a accidentat Fl.Petre.Pacat ca nu si Contra!

domnul q  •  21 martie 2007, 15:01

@x-tm
Este o idee ff.buna mergi in parc,se anunta fulgere si grindina!!!!
Eu plec oricum la munte si sincer chiar nu mai prezinta interes pt.mine echipa FRF a lui sandu,prunea si lupescu trei clase…..
ps:nu spun nimic de piturca pt.ca este in doliu altfel……..
Daca vreti voi sa joace asa:lobont-contra tamas r.stefan moti pulhac-ropotan margarites c.muntenu-marica niculescu mutu danciulescu(poate merge sa jucam in 13!!!!!????)
asa sunteti multumiti cainilor?????????

dragos  •  21 martie 2007, 15:05

@ dragomir
huntelaar a progresat enorm in ultimul an la ajax, despre tamas nu prea putem sa spunem acelasi lucru!

reaver  •  21 martie 2007, 15:06

trist.

Alex  •  21 martie 2007, 15:23

georgiana, vezi ca ti se arde mancarea… (n-am nimic cu femeile care comenteaza pe blog, daca stiu ce vb, tu habar n-ai…) radoi si goian sunt varza in momentul asta… cel putin la fel de varza ca si tamas… fara chivu o sa treaca aia ca prin branza lui gigel, prin apararea noastra… piturca e un mare fraier daca joaca la egal, tactica falimentara din start.. mai bine joaca la totul sau nimic, sa vedem si noi ca macar incearca…

dragos  •  21 martie 2007, 15:36

@ alex
nu cred ca va juca la egal! macar atata lucru sa fi invatat si el!

Alex  •  21 martie 2007, 15:45

sa speram… de la piti ne putem astepta la orice… oricum nu e o tragedie daca pierdem, totusi olanda nu e liechtenstein….

herodot  •  21 martie 2007, 16:04

cine face comparatia intre ratoi (radoi) si TAMAS? este nesimtire curata! pai ce rahatul ala de stelist mai joaca ceva! si daca o face o face cu Vasluiul lui Porumboiu, nu cu Sevilla sau Barca, Real etc.!
ratoi o sa moara in romania ca fotbalist! nimeni nu-l mai ia! sa fim seriosi!

the kidd  •  21 martie 2007, 16:19

da, nu e prea bine ca nu joaca chivu. dar putea fi si mai rau: daca juca ovidiu petre? atunci chiar eram terminati :):):)

Alex  •  21 martie 2007, 16:20

the kidd, =)) asa, sa fim optimisti…

razvan  •  21 martie 2007, 16:32

tamas indisponibil , petre accidentat !devin din ce in ce mai optimist ! daca li se intampla ceva si celorlalati piturcei ( rosu , contra si rat) avem sanse bune chiar si fara chivu !

Romansaul  •  21 martie 2007, 16:45

Olanda are inca o echipa nationala lasata pe afara asa cum bine spunea cineva aici.Cu toate astea datoria tricolorilor este sa moara pe teren cu ei de git si sa nu se lase pentru ca la sfirsitul meciului sa fie convinsi ca au dat tot ce se putea.

sorin_777  •  21 martie 2007, 16:50

nici o sansa, putem sa avem 2 x tamas si 2 x radoi centrali ca tot cu 2-0 pierdem…

ghicicinemaplateste  •  21 martie 2007, 16:53

2-0 e optimist 😀

cezar  •  21 martie 2007, 17:02

va fi 1-0 pt Romania!

jos_cenzura  •  21 martie 2007, 17:16

eu am visat 3-1, in urmatoarea ordine:
olanda, romania, olanda, olanda

da Doamne sa nu fie asa!

georgiana  •  21 martie 2007, 17:26

Alex esti penibil..este parerea mea..asa ca nu te baga.

rapidu4ever  •  21 martie 2007, 20:14

Vom scoate un rezultat bun.Meciuri importante au mai fost,dar o asa sete de lupta n-am mai simtit demult din partea baietilor.

muzica ………  •  21 martie 2007, 20:44

http://www.kronimedia.com http://www.kronimedia.com http://www.kronimedia.com
http://www.kronimedia.com http://www.kronimedia.com http://www.kronimedia.com
http://www.kronimedia.com http://www.kronimedia.comwww.kronimedia.com

PARIURI SI FOTBAL  •  21 martie 2007, 21:22

SUNTEM INFERIORI OLANDEI DAR AVEM CEVA JUCATOTI LA NIVEL CU EI MA GANDESC LA MUTU SI MARICA IN SPECIAL SI UN ANTRENOR DACA NU LA FEL DE POATE MAI AMBITIOS SI MAI EXCENTRIC DECAT VAN AL LOR NU STIU DACA VOM BATE IN OLANDA DAR CU SIGURANTA NE VOM CALIFICA
HAI ROMANIA!!!!!

http://www.onlinepariuri.com

PLM  •  21 martie 2007, 23:05

Pt ce dracu sa bage trompeta aia de tamas care la 2 etape are rosu asigurat si face ba un penalty ba trec aia pe langa el ca pe autostrada……joaca ca cizma dar e de nationala….GG

rbi  •  21 martie 2007, 23:11

ptr dragos :
spune-ai ceva de cate goluri a luat Celta cu Tamas in teren.
cum poti sa compari campionatul Spaniei cu cel al nostru ?
Sa-ti aduc aminte ultimele rezultate ale Stelei cu Goian in teren ? adu-ti aminte de meciul de la Vaslui. poti sa compari varfurile de atac din Romania (exceptand Steaua, Dinamo si Rapid) cu varfurile din Spania ? Fii serios.
in al doilea rand : fotbalul se joaca in 11, nu unu la unu. mai intereseaza-te cate goluri , din alea multe de care vorbesti, al luat Celta din cauza lui Tamas.
revino-ti si nu mai abera.
Chiar as dori sa joace cuplul Radoi-Goian, si sa luam gol din cauza lui Goian, sa te convingi cat de bun este.

rbi  •  21 martie 2007, 23:14

plm : confunzi cumva jucatorii ?
este vorba de tamas si nu de marius constantin
Cate rosii a luat tamas ?
sau de care vorbesti tu ?

bursuc  •  22 martie 2007, 0:22

Am impresia ca v-ati propus sa scrieti despre toti fotbalistii pe care nu-i vreti in echipa: laudati (sugerati) cate unul ca sa nu-l mai ia Piturca in calcul …

câine_până_la_moarte  •  22 martie 2007, 1:47

În asemenea momente, deşi meciul cu Olanda nu e, totuşi, nici început, nici capăt de lume, părerea mea e că trebuie să ai curajul să rişti… Fără să doresc ca tot ce voi spune să sune a răutate sau, mai ales, a jignire la adresa selecţionerului Victor Piţurcă, cu atât mai mult cu cât, recent, şi-a pierdut tatăl, el o dată în plus ar trebui să înţeleagă noţiunea de „risc” asimilată celei de „cacealma”, din moment ce, măcar într-o perioadă, a fost un împătimit al jocurilor de noroc…
Personal, nu sunt partizanul ideii lansate şi susţinute insistent de GSP că Ogăraru trebuia convocat şi, mai ales, titularizat. Totul a început cu momentul transferului său la Ajax, de parcă pasul către echipa „lăncierilor” trebuia să-i aducă automat un post la naţională. Pentru toţi partizanii lui Ogăraru, revedeţi prestaţia lui la meciul cu Olanda, de la Bucureşti, din Giuleşti. E adevărat, oricine merită o altă şansă, dar contează şi felul cum ţi-o creezi, ori Ogăraru a greşit grav declarând ceea ce a declarat legat, în principal, de Contra. Nici Contra nu e un neprihănit, îşi are şi el greşeala sa decisivă la unul din golurile primite la partida retur cu Olanda, din preliminariile trecute, asta ca să rămânem ancoraţi în febra meciului cu Olanda. Însă pentru oricine are idee cât de cât de fotbal, între Contra şi Ogăraru, la momentul acesta, decizia va fi clar în favoarea lui Contra deoarece are un plus de experienţă, personalitate, atitudine, agresivitate şi aş risca să zic chiar clarviziune în joc.
De asemenea, în artificiala dispută pentru titularul de portar, Lobonţ are clar câteva atuuri în plus faţă de Coman. La momentul acesta, Lobonţ traversează o perioadă fastă şi atât el, cât şi Coman au un profil asemănător ca portar, însă plusul lui Lobonţ e dat de jocul de picior, de faptul că, atunci când e nevoie, ştie să repună repede şi eficient mingea în joc, cu degajări precise, oportune, ceea ce, pentru specificul meciului de la Rotterdam, acesta poate şi va fi un argument decisiv, plus că Lobonţ are de luat o revanşă de moral în faţa olandezilor şi că pe majoritatea îi cunoaşte destul de bine în execuţii!
Nu ştiu dacă selecţia lotului e cea mai fericită, dar, ca întotdeauna, cei care nu joacă, nu sunt selecţionaţi sunt cei mai buni, aşa înţeleg foarte mulţi să comenteze total afon fenomenul selecţiei. În ce mă priveşte, cred că Vlad Munteanu (nu şi Sergiu Radu care nu are, lucid vorbind, loc în atacul naţionalei) merita o şansă, însă bătaia pe un post pe flacul stâng e mare, acolo fiind Zicu (de preferat, totuşi, datorită plusului de agilitate şi tehnică atât pe spaţii mici, cât şi în regim de viteză), dar şi Roşu (un soi de fetiş al selecţionerului). Dar mai mult decât aceştia, cred că merita un loc chiar de titular pe banda stângă Nicolae Mitea! Ar fi fost într-adevăr un risc, un pariu al selecţionerului contra olandezilor şi contra lui Ajax! revenit după o accidentare urâtă, Mitea dă în clocot că nu e băgat la Ajax şi foamea lui de fotbal, de performanţă şi de răzbunare, ar fi putut fi un factor determinant pentru naţională!
Pe flancul stâng mai stăm cum mai stăm, dar pe dreapta suntem destul de neacoperiţi. Bănel Nicoliţă ar avea nevoie de o minune pentru a-şi regăsi suflul, combativitatea şi precizia, de când este plimbat la Steaua de pe un post pe altul, fiind sacrificat în interesul scopurilor tactice ale lui Olăroiu. Bădoi e prea apatic pentru o bătălie cu Olanda, iar Adrian Cristea nu are, deocamdată, anvergura necesară unei asemenea partide, fiind mult prea greoi în faua defensivă.
În fine, în nota riscului de care pomeneam, eu aş alege să joc cu Radu Ştefan în centrul liniei de apărare, eventual în tandem cu Tamaş. Dacă Tamaş e o certitudine ca potenţial, Radu Ştefan are cel mai apropiat profil de cel al marelui absent, Cristi Chivu. deşi nu are experinţa necesară, are stofă, calibru, determinare şi capacitate de concentrare, având un joc asemănător căpitanului de drept al naţionalei.
Una peste alta, consider că aşezarea pe care ar trebui să meargă Piţurcă e un modul flexibil şi interşanjabil al lui 4-3-3, cu Lobonţ portar, Tamaş şi Ştefan Radu fundaşi centrali, Contra şi Raţ (sau Pulhac) pistoanele pe flancuri, cu Rădoi la închidere, cu Paraschiv şi Zicu la mijloc, cu Cociş în spatele vârfurilor Mutu şi Marica (vârf clasic, împins).
E nevoie de curaj şi mobilizare şi simt că tricolorii sunt capabili de asta! Nu cred că obstinaţie că vom învinge sau vom scoate un rezultat de egalitate, e posibil să şi pierdem, dar de o manieră mult mai încântătoare (dacă se poate spune aşa) decât în precedentele înfrângeri contra Olandei. Meciul rămâne unul de 1X2, oricât de favorită ar părea Olanda. Nu spun asta nici din patriotism, nici din entuziasm orb, ci din realism. Orice e posibil şi nu trebuie decât să credem în şansa noastră! Perdanţi nu vor fi tricolorii, ci toţi aceia inclusiv de pe acest blog care-i dau drept victime sigure, care vobresc de mentalitate inferioară şi care nu sunt, în primul rând ei înşişi, capabili să analizeze lucid, să stea cu fruntea sus şi să încurajeze frenetic, îndeosebi în momentele cele mai dificile echipa favorită!!!

bu  •  22 martie 2007, 4:48

BAFTA TAMAS! BAFTA TAMAS! BAFTA TAMAS! BAFTA TAMAS! BAFTA TAMAS! BAFTA TAMAS!

arh.Gheorghe Petrescu  •  22 martie 2007, 6:14

Este adevarat ca Radoi confunda cateodata fotbalul cu
alte sporturi dar, sa stiti ca, v-a fi cel mai bun jucator
de pe teren. V-a da totul pentru Nationala Romaniei.
Totodata cred ca, si ceilalti jucatori vor da totul pentru
culorile Romaniei. HAI ROMANIA !

xxy  •  22 martie 2007, 9:58

cine n-ar vrea sa batem olanda ca doar suntem romani dar e foarte greu pt ca nu avem echipa.avem maxim 4 jucatori de nivel international.lobont,chivu,radoi,mutu.restul nu conteaza.chivu nu joaca,au mai ramas 3.cu trei flori nu facem primavara.un singura intrebare.cum sa joci cu contra pe partea lui robben?ii inoada picioarele si mai face si otita.cred ca se face prea multa agitatie pentru ceea ce se stie deja.pierdem 100%.doar sa intervina bulanul lui piti.e singura sansa

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 10:02

aoleu, domnul caine_pana_la_moarte! una la mana, sustii ca Ogararu e vinovatul pt. precedentul meci cu Olanda, apoi imediat te dezici si spui ca de fapt si Contra are vina lui la unul dintre goluri… De fapt Contra a „rezolvat” o gramada de meciuri frate, chiar ai uitat? Zici de el ca are clar in fata lui Ogararu argumentul experientei… De ce sa nu-l convocam atunci pe Dan Petrescu, ca oricum cred ca si acum este peste cei doi. Pai tu nu crezi ca Ogararu a strans si el ceva experienta pe la Ajax, plus meciurile jucate in cupe cu Steaua. Oricum, nu esti consecvent deloc pt. ca apoi il propui pe R. Stefan titular – fotbalist cu MARE experienta. Apoi nu sunt de acord cu parerea ca Sergiu Radu care are 9 sau 10 goluri in bundesliga si la fel Vlad Munteanu, nu ar fi avut loc in lotul Romaniei pt. acest meci. Sa fim seriosi, ce antrenor de la o echipa de talia Romaniei si-ar mai permite luxul sa nu selectioneze doi jucatori care fac show in Germania? Nu sunt de acord nici cu Lobont titular pe considerentul ca are mai multa experienta – nu sunt pt. acest criteriu- si nici nu e mai in forma. Plus ca are si el niste goluri (multe) pe constiinta, iar foamea de revansa sa si-o mai tina o vreme… Ce aveti contra lui Coman? Cand a fost folosit la nationala, a aparat bine. Lobont nu are in favoarea lui decat jocul de picior ( aica chiar este tare). Ca sa inchei impaciuitor, d-le caine for ever, sunt perfact de acord cu tine in ceea ce-l priveste pe Mitea, era un pariu, dar se pare ca lui Piti nu-i mai plac pariurile… HAI AI NOSTRI !

stelistu’ inca vesel  •  22 martie 2007, 10:08

De fapt sa mai asteptam doua zile si poate ai sa te lamuresti, pentru ca atat Lobont cat si Contra vor fi titulari. Cred ca de acest meci vor depinde in mare parte destinele celor doi la echipa nationala, in sensul ca daca o vor comite din nou, adio!

mav  •  22 martie 2007, 10:26

pt…caine etc

esti de un subiectivism feroce. eu n-am nimic cu nici un dinamovist, ba chiar de-a lungul timpului i-am admirat pe multi dar sa vezi in radu stefan ceva…e o nulitate absoluta, credeam ca a demonstrat deja asta oricarui om pertinent; se impiedica in propriile picioare, e super lent (desi nu e foarte inalt ca sa mai aiba vreo scuza), e las…a se vedea zecile de dueluri la cap in care nu stie cum sa inchida ochii, e mediocru ca tehnica. tin pariu cu oricine ca in 3 ani o sa fie un fel de miu 2. cum care miu?! pai vedeti…

Comentează