Distincţie pentru sport

Pauză competiţională. Oleacă doar, pînă începe etapa. Cel mai important premiu din publicitatea românească a fost adjudecat joi seară de campania Headvertising pentru trecerea Gazetei la format compact. Este pentru prima oară cînd Grand Effie este acordat unei instituţii de presă.

sâmbătă, 31 martie 2007, 8:19

Pauză competiţională. Oleacă doar, pînă începe etapa. Cel mai important premiu din publicitatea românească a fost adjudecat joi seară de campania Headvertising pentru trecerea Gazetei la format compact. Este pentru prima oară cînd Grand Effie este acordat unei instituţii de presă.

Premiile Effie celebrează munca făcută de agenţia de publicitate şi de client, care obţin împreună rezultate excepţionale. Format din peste 50 de specialişti şi prezidat de Erich Buxbaum, de la International Advertising Association Europe, juriul a decis că spotul cu redacţia micşorată şi toate declinările sale pe radio şi din presa scrisă, urmate de evoluţia de conţinut, de vînzări şi financiară a ziarului pe un an de zile au fost cele mai eficiente din România.

Stau în această distincţie mai multe semne. Întîi că autoironia din spot, o redacţie formată din jurnalişti care cu greu se descurcă să-şi facă treaba printre mini obiecte, a plăcut atît publicului, cît şi juriului. Posesorii unei imagini suficiente, ziariştii cîştigă simpatie atunci cînd îşi recunosc slăbiciunile şi nu se iau foarte în serios. Un Ioaniţoaia în dificultate şi un Tolontan cu botul pe labe sînt uneori preferabili.

În al doilea rînd, este surprinzător şi oarecum stînjenitor pentru noi că o companie care nu are talia operatorilor de telefonie mobilă sau a uriaşilor petrolieri, mari consumatori de publicitate, ajunge să ia Grand Effie. Dincolo de capacitatea formidabilă de inovaţie a Headvertising, prin gsp a fost premiat indirect întreg sportul, „rezultat al unei vechi tradiţii democratice, care găseşte sprijin în întreaga societate”, după cum consemna un recent document al Parlamentului European.

Mulţumim partenerului nostru Headvertising, precum şi tuturor agenţiilor şi clienţilor din România! Acceptăm premiul în numele cititorilor Gazetei, cu bucuria, care este totodată şi o aşezare a lucrurilor într-o măsură moderată, că a fost distins nu un ziar, ci o parte a identităţii umane: sportul.




Comentarii (41)Adaugă comentariu

g_copos@pcr-utc  •  31 martie 2007, 8:23

BRAVO !!! FELICITARI !!! Dar sper sa nu-l faceti si mai mic , ca sa mai luati un premiu…

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 8:28

cine stie unde merge miniaturizarea lumii?

g_copos@pcr-utc  •  31 martie 2007, 8:31

O.K. , dar atasati ziarului si o lupa iar pozele cu gagici sa le dati de la git in jos, ca sa intre in pagina.

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 9:06

te referi la site, pt ca in ziar nu dam decit f rar poze cu fete. si, dc e vorba de dimensiunile displayurilor, cred ca ai gresit destinatarul. vezi la imb, sony, toshiba 🙂

Bogdan Anderko  •  31 martie 2007, 9:20

Uite eu va citesc doar pe net. Chiar daca exista acum si varianta de la chiosc, inca nu ma incumet…
Iar eu ca distins cititor online al gsp, nu accept acest premiu. Si nici nu cred ca il meritati. Mai aveti mult de lucru. Si mai ales de schimbat.

Dar fiind vorba de un premiu acordat ziarului de la chiosc…O fi.

Si am si eu o intrebare? De ce nu pot sa vad GspTV, din strainatate…Blocati IP-urile straine…

Toate bune, Tolo… si sa stii ca te citeam cu placere cand imi cumparam ziarul de chios.. din piata.

George  •  31 martie 2007, 9:21

subiecte de sport nu mai serviti in editoriale ?

stiti cat de mult ne intereseaza ce premii a luat gazeta ?

… cam cat le intereseaza pe semi-prostituatele-semi-analfabete de la divizia fantastica banii alocati din fondurile UE pentru dezvoltarea romaniei.

mai bine ne-ati comunica de ce merge de 2 saptamani gsp.tv asa greu si impotmolit .. si nu e de vina conexiunea noastra daca asta veti incerca sa argumentati .

George  •  31 martie 2007, 9:22

subiecte de sport nu mai serviti in editoriale ?

stiti cat de mult ne intereseaza ce premii a luat gazeta ?

… cam cat le intereseaza pe semi-pr0stituatele-semi-analfabete de la divizia fantastica banii alocati din fondurile UE pentru dezvoltarea romaniei.

mai bine ne-ati comunica de ce merge de 2 saptamani gsp.tv asa greu si impotmolit .. si nu e de vina conexiunea noastra daca asta veti incerca sa argumentati .

Daniellone  •  31 martie 2007, 9:30

Catalin, explica-mi si mie cum o campanie atat de lipsita de originalitate poate sa ia un premiu atat de important? Nu stiu cati dintre cititorii dvs au vazut Being John Malkovich, dar ideea clipului este 100% preluata (ca sa nu spun furata, ca suna urat) din acel film. De aceea, fraza care incepe cu „Dincolo de capacitatea formidabilă de inovatie a Headvertising” suna penibil, mai ales ca presupun ca tu ai vazut respectivul film. Daca nu, intreaba-l pe Adrian Georgescu, ca am vazut ca el se ocupa de subiectele astea 😉

nvb  •  31 martie 2007, 9:35

Mda. Inca un articol pe o tema care va starni interesul unor milioane de cititori si vizitatori. Din intreaga lume. Ba chiar din intregul univers. Martienii isi vor parca ozeneul langa chioscul de la colt sa cumpere acest numar de colectie (ca tot e la moda, la voi in trust…).
Tot ce sper eu este ca nu voi citi in Gazeta despre vreun fel de mancare gatit de sotia lui Tolontan sau despre partenerele ocazionale ale distinsului domn care conduce ziarul cu vocea sa ragusita…

Nica fara frica  •  31 martie 2007, 9:43

hh Daniellone punct lovit.
Jumatatea de etaj luata din Being Jhon Malkovich nu e plagiat? 😀

Ulyses  •  31 martie 2007, 9:47

Cu Ad’Or cum ramane? Cred k e PUTIN mai important decat premniul asta :))

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 9:48

Daniellone: effie nu e un festival al originalitatii, ci al eficientei. Se premiaza felul in care clientul stie sa transmita agentiei ce nevoie are, agentia sa creeze campania, mesajul sa fie coerent, clientul sa-si respecte strategia de comunicare si de piata si tot asa. Am vazut filmu, clipul are ceva din ideea de acolo, numai ca, daca e sa discutam in acesti termeni, ce e original in literatura mondiala dupa clasici, sau in filozofie dupa antici? 🙂 Head e una dintre cele mai creative agentii de la noi!

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 9:49

Ulyses: caracterizarea nu-mi apartine mie, ci iaa. sint diferite. unul este un festival de creatie, celalalt de efect al creatiei

Bogdan Anderko  •  31 martie 2007, 9:50

M-a facut sa zambesc… Am folosit cuvantul m$$e. Si cica… Your comment is awaiting moderation.

Mai avem mult pana intram in EU. Ma cu m$$a, caci altfel ma indoiesc.

Libertate la vorbire. Fratilor. Implicit la scris.

Bogdan Anderko  •  31 martie 2007, 9:52

Te-a intors Tolo… Daniellone.

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 9:59

Bogdan Anderko: e mesajul softului. nu modereaza nimeni, ar fi imposibil la acest trafic. adica, ma rog, la traficul articolelor despre sport

George  •  31 martie 2007, 10:00

mai Tolo ,

chiar sincer nu intelegi ca nu vrem sa vedem premii de acest tip care poate pe nisa ta de bransa sunt de o elocventa cutremuratoare , dar pe noi cititorii de sport ne intereseaza atat de mult cat pe Voronin dezvoltarea brand-ului Romania ?

te-am intrebat de bun simt ce se intampla cu GSPTV.ro care merge numai in hopuri de vreo 2 saptamani . ati redus marimea benzii de upload , aveti prea multe accesari … ce se intampla ..

te credeam om serios .. de la un timp te-ai apucat de balarii .. sincer acum

Bogdan Anderko  •  31 martie 2007, 10:04

e adevarat. mea culpa. doar mi s-a parut haios.

si apropo.. la intrebarea cu gspTV… exista un raspuns?

toate bune. si ce zici, meci mare duminica? sau are grija gsp sa il face mai important decat pare.. presa. puterea a 4 in stat.

Misu  •  31 martie 2007, 10:39

Cataline imi cer scuze ca ma repet,te-am mai intrebat odata si din nu stiu ce motiv ai omis sa-mi raspunzi,asadar,cineva care te cunoaste personal,nu are rost sa dam nume,spunea ca la dineuri oficiale te duci cu cola in buzunar ptr a nu crea obligatii,parca e prea de tot mai ales ca eu,sincer,nu te cred fecioara Maria,tinand cont de faptul ca 8 articole din 10 ale tale sunt legate de Steaua. Curios e la tine ca niciodata nu afirmi transant ceva,mereu le lasi in coada de peste,sau mai exact spus joci la doua capete…..m-as bucura daca mi-ai raspunde,chiar si in coada de peste….

Zoro  •  31 martie 2007, 10:46

Catalin,
Effie e un festival care izoleaza eficienta unei anumite de advertising pentru un produs.

In perioada respectiva, daca nu ma inseala memoria, nu ati derulat doar campania respectiva: ati avut reduceri succesive de pret, ati fortat cresterea tirajului pe perioada campionatului mondial cu suplimente dedicate, ati avut promotie cu o masina pe saptamana etc. Dar toate astea nu au aparut in brieful trimis la effie!

Mai mult, din cate stiu eu, obiectivul declarat de voi in brieful de effie nu a fost cresterea numarului de cititori, ci mentinerea volumului de publicitate care vine la ziar, in conditiile in care vindeati efectiv mai putini centimetri patrati de macheta. Dar orice case-study din mass-media europeana arata ca reducerile de format nu aduc pierderi de publicitate. Asa ca ati realizat ceva ce era normal sa realizati.

In concluzie, nu e cazul sa va minunanti cum de o campanie mica a castigat in fata altora. Pur si simplu ati pus in spatele unei campanii foarte bune rezultatele intregului mix de marketing dintr-un an cu campionat mondial. E voila!

andressa  •  31 martie 2007, 10:48

@tolo:
Felicitari pentru premiu!

Chiar de curand, la un curs de la facultate, discutam despre campania GSP si despre cat de formidabila a fost ideea sublinierii ideii de „echipa” redactionala. Ca studenta la jurnalism am aflat ca in presa sportiva chiar exista mult fair-play si spirit de echipa – poate pentru ca multi din cei care scriu despre sport au fost sportivi candva si au in sange calitatile astea? -, dar GSP a fost primul si singurul ziar sportiv care a spus acest lcuru simplu si evident.

Iar asta zic eu ca e creativitate in publicitate: sa spui lucruri simple si evidente in premiera!

Iar spotul cu redactia mititica e absolut adorabil! 🙂

Cat despre articolele (insemnarile si editorialele) care nu se refera la sport (de fapt lipsa fotbalului inteleg eu ca nemultumeste), eu cred ca asta e un punct tare al publicatiei si al blogului. Daca in ziar gasesti zeci de articole despre alergatul mingii pe teren, aici/in editoriale avem ocazia sa aflam cine, de ce si cum le scrie, sa aflam interesele (vezi cartile recomandate) redactorului-sef si astfel ne atasam de ziar. Ziarul nu mai e doar un alt ziar sportiv.

Bogdan Anderko  •  31 martie 2007, 11:18

Si Tolo tace.

moromete  •  31 martie 2007, 12:15

pt mine care lucrez in publicitate si am gsp homepage spotul a fost o deziluzie; in plus admir f tare head
deziluzia a plecat de la faptul ca respectand foarte strict brieful vostru head a prezentat produsul nu cu plus de valoare ci ca pe o pacoste ce poate sa fie pe capul vostru
ma rog, daca oamenii aia din juriu si cifrele au decis ca a fost o campanie bune nu pot decat sa va spun felicitari
am si o intrebare: sincer, ai crezut tu si ehipa ca este un spot asa de bun? si inca ceva: cine a dat ok-ul pt spot voi redactia sau dep de mk?
merci

Gusti Roman  •  31 martie 2007, 13:05

Bogdan ANdreko, am sa ma interesez la firma care asigura hostingul gspTV si iti voi da eu un raspuns. multumim pentru atentionare. n-am primit insa alta reclamatie pe aceasta tema pina acum

Adrian  •  31 martie 2007, 13:31

Nici nu vreau sa ma gandesc ceea ce o sa se intample la vara…cand din nou va fi pauza competitionala. Tinand cont ca e a doua zi consecutiva in care Tolo se refera la aceleasi premii. Inteleg ca trebuie sa va mai si laudati daca tot n`o face nimeni dar pana la o limita.

Gusti Roman  •  31 martie 2007, 14:10

Raspunsul: sunt blocate adresele care au facut flooding. gspTV a fost floodat in citeva rinduri …

g  •  31 martie 2007, 14:17

b

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 14:28

andressa: multumesc

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 14:29

nvb: articolul incepe cu… pauza competitionala…

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 14:30

moromete: ideea head a fost: greutatea jurnalistilor vs usurinta cititorilor. unii cu disconfortul, altii cu cistigul. si a prins

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 14:31

zoro: nu stii bine, scuze! am avut ca obiectiv inclusiv cresterea tirajului. si am crescut peste 10%. au fost mai multe obiective. inclusiv cel pe care-l spui tu, cresterea incas din publicitate, aici ai dreptate. multumesc

Decoteu  •  31 martie 2007, 14:35

“Tolon… cu botul pe labe”….cand mori laudatorii…macar ziceai si tu de un coleg de al tau nu de tine

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 14:47

decoteu: pai te lauzi cind zici ca esti cu botul pe labe? s-a schimbat logica formala?

Darie  •  31 martie 2007, 15:06

Salut Catalin! Felicitari! Nu vreau sa fiu carcotas, dar, cred ca avem si noi un merit!
Multumesc

alin  •  31 martie 2007, 15:31

dati pe sport klub! cea mai mare gafa care am vazut-o vreodata! comantatorii comenteaza bayern-schalke, dar imaginile sunt de la cottbus- bremen!!! incredibil! :))

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2007, 15:43

darie: asa e!

intrati aici  •  31 martie 2007, 16:05

sdfsf

intrati aici  •  31 martie 2007, 16:05

http://diverse.ro.googlepages.com jocuri, muzica, anunturi… un site simplu si dragut!! intra si tu!

profu  •  31 martie 2007, 21:00

Cum de te-a scapat Vochin cu „Oleacă doar”? Se vede ca esti sef, altfel faceai cariera precum „Pinalti”.
Radacini „dsin fundu’ Moldovei”, cum ar zice Buzarin, nu-i asa?

mobila si constanta  •  22 iulie 2008, 16:28

oleaca oleaca dar sa stim si noi oleaca inainte cine castiga titlul

mobil  •  26 iulie 2008, 12:04

gata ..incepe treaba ….se golesc valize …

Comentează