Ati face publicitate pe OTV?

Cotidianul discuta astazi, sub semnatura lui George Lacatus, despre faptul ca OTV nu difuzeaza publicitate in acord cu nivelul sau de audienta, in crestere. Intervievati, cei din publicitate releva doua curente de gindire:
1. Publicitatea trebuie sa tina cont de reputatia canalului gazda – asa se explica slaba performanta in materie de publicitate a OTV.
2. Publicitatea trebuie sa tina cont de cifrele postului – e o eroare a clientilor si a agentiilor sa nu foloseasca spatiul OTV, mai ales ca punctul de audienta poate fi obtinut la preturi sensibil mai mici decit pe alte statii.
Care este opinia voastra? Ati decide sa folositi OTV pentru a va promova produsele?

miercuri, 13 iunie 2007, 12:15

Cotidianul discuta astazi, sub semnatura lui George Lacatus, despre faptul ca OTV nu difuzeaza publicitate in acord cu nivelul sau de audienta, in crestere. Intervievati, cei din publicitate releva doua curente de gindire:
1. Publicitatea trebuie sa tina cont de reputatia canalului gazda – asa se explica slaba performanta in materie de publicitate a OTV.
2. Publicitatea trebuie sa tina cont de cifrele postului – e o eroare a clientilor si a agentiilor sa nu foloseasca spatiul OTV, mai ales ca punctul de audienta poate fi obtinut la preturi sensibil mai mici decit pe alte statii.
Care este opinia voastra? Ati decide sa folositi OTV pentru a va promova produsele?

Va mai furnizez un element despre care in general nu vorbeste nimeni: structura demografica a publicului OTV nu este inferioara celei a mediei televiziunilor din Romania! Stiu ca va irita aceasta realitate, insa nu confundati mesajul cu mesagerul. Va spun cum stau lucrurile, nu cum ne-am dori noi sa stea. Iar ele stau astfel: dincolo de imagine si in pofida a ceea ce se crede, publicul OTV nu e marginal. Nici ca numar si nici ca structura. Doar un reper – canalul e privit de multi tineri!


Comentarii (40)Adaugă comentariu

Arhi  •  13 iunie 2007, 12:19

so, e reclama mascata…

Adriana Popescu  •  13 iunie 2007, 12:50

Jamais! Nu mi-aş asocia produsul cu aşa-zisul jurnalism care se practică la OTV. Şi asta indiferent de cifrele de audienţă pe care le face senzaţionalul DD. În plus, mă îndoiesc că oamenii care îi fac rating lui DD au putere de cumpărare.

george  •  13 iunie 2007, 13:04

Am un exemplu asemanator din presa scrisa. Cu doi ani in urma, Hustler vindea cat celelalte reviste pentru barbati de pe piata (Playboy, FHM), avea cifre de audienta apropiate de FHM si un profil demografic al audientei similar cu cel al Playboy. Ati vazut vreodata companii importante inghesuindu-se sa advertizeze in Hustler? Eu nu…

bytzaNr7  •  13 iunie 2007, 13:04

eu mi-ash asocia produsul cu OTV pt k nu cred k publicul Otv-ului este in totalitate de neluat in seama….si pana la urma Otv e un post unde potzi sa itzi spui parerea ,s-o faci publica ,eu unu’ nu sunt contra Otv-ului

Big Pim  •  13 iunie 2007, 13:10

Daca as vinde low-cost products sau ultra-fitze, super-scumpe as fi primul la coada sa-mi fac reclama la OTV. Tolo, ai dreptate cand spui ca publicul 0TV este o felie reprezentativa a audientei din Romania, dar cred ca ceea ce-i uneste pe acesti oameni este lipsa de cultura. Una dintre consecinte e ca degeaba ai bani daca nu ai idee ce sa faci cu ei. Acesti oameni vor cumpara Frutti Fresh pentru ca sucurile naturale li se par o cheltuiala inutila, iar daca au bani isi vor lua Maybach (he he he) nu un VW sau un Peugeot.

Adrian Enache  •  13 iunie 2007, 13:13

Poate dacă m-ar şantaja aş da publicitate la ei…
Cred că o să apară un advertiser mare şi curajos care să folosească 0TV ca vehicul pentru livrarea unui mesaj publicitar. Poate cineva care nu se teme de controverse…

Theo M.  •  13 iunie 2007, 13:18

Paradoxul este ca reputatia proasta a postului s-ar rasfrange asupra brandului in ochii celor care NU se uita la OTV. Majoritatea publicului OTV nu este constient de proasta reputatie sau il accepta asa cum e. Cu bune si rele.

PB  •  13 iunie 2007, 13:44

Din cate am auzit eu un important client si mare consumator de publicitate a luat in calcul si varianta OTV incepand de acum cateva zile. Deci piata se misca

Cristi Roman  •  13 iunie 2007, 14:06

Evident, da, fara discutii.

titi 1983  •  13 iunie 2007, 14:07

Eu unul as face.Nu cred ca toti oamenii care se uita la Otv au un grad de cultura sau de civilizatie scazut.Nu doar cei care se uita la Pro Tv sau Antena 1 isi cumpara produse de de firma sau lucruri de calitate.In concluzie eu ma-s folosi de audienta Otv-ului pt a-mi prezenta produsul(e)

eva  •  13 iunie 2007, 14:39

Eu nu as face. Dintre persoanele pe care le cunosc majoritatea celor care se uita sunt pensionari pe diverse motive, chiar daca unii abia au 50 de ani sau persoane care astepta „renta” din Spania.
Am fost la bunica mea (75 de ani) acum 2 saptamani si se uita la tv dat cat mai tare(nu prea mai aude bine) la inmormantarea baiatului care s-a aruncat de la etaj.
Vecinii ei traiesc din ajutoare sociale sau diverse pensii de boala. Cumpara de la magazin pe datorie si iau diverse verdeturi pentru ciorba de la bunica-mea pentru ca le e prea lene sa le cultive. Toti sunt admiratori OTV.
Sincer chiar mi s-ar parea niste bani aruncati reclama la OTV.
Probabil daca as fi o firma de mezeluri cat mai chimice sau sucuri colorate foarte ieftine ar fi ideal mediul.

Cătălin Tolontan  •  13 iunie 2007, 14:56

eva: tocmai asta am subliniat. publicul otv nu e un public sub media telespectatorilor

Paul  •  13 iunie 2007, 15:53

Interesant subiectul de azi. A face publicitate la OTV este echivalent cu a te sinucide,inmormanta sau a te insura in direct. E vorba pana la urma urmei de bani aici. Cum fiecare firma mare ce se respecta in Romania face un studiu de piata ca deh..un brand sau un produs trebuie sa se adreseze cuiva nu? Iti dai seama care a fost rezultatul. Si atunci ce si-au spus firmele mari” cu siguranta nu este asta segmentul nostru de cumparatori” asta ar fi concluzia pe care o trage orice firma sanatoasa la cap.
O zi buna dragi romani.

DannY-L  •  13 iunie 2007, 16:15

Nu.

Laura  •  13 iunie 2007, 17:18

Ideea este ca o parte din publicul otv este si publicul pro sau antena 1 etc.daca advertiserii se iau dupa cifrele de audineta in consecinta de ce sa nu fac publicitate acolo unde audienta este foarte mare.

Sti tu cine  •  13 iunie 2007, 18:15

Tolo,tu chiar vrei sa te ocupi de publicitate la OTV?Sau ce e cu „provocarea”asta?:-)

Bogdan  •  13 iunie 2007, 19:40

Voi v-ati pune postere cu gazeta intr-un bordel ?

Bogdan Dumitrescu  •  13 iunie 2007, 20:18

Cred ca OTV e postul ideal unde sa iti faci publicitate electorala!

Ne asteapta alegeri europarlamentare, locale si apoi parlamentare.

Nu e o concindenta, subiectul despre OTV.

meplusmyself  •  13 iunie 2007, 20:45

Nu, daca as dori sa pozitionez produsul pe un segment de imagine premium.
Restul se subintelege!?:)
Multumesc.

traian bugescu  •  13 iunie 2007, 21:19

daca as vinde carti de genul „Sinucideri ca la mama acasa. Ghid practic”, da.
daca as vinde calculatoare 386 care, daca le soptesti la monitor, iti spun cat minti, ce ai mancat si ce numar avea criminalul la pantof, da.

Adrian Toca  •  13 iunie 2007, 21:49

Evident ca din cauza reputatiei jenante pe care o are OTV-ul, se feresc toti de el. Daca as reprezenta un client puternic, as marsa insa tocmai pe ideea asta, a controverselor pe care le isca postul lui DD (sau e DDD?). As gindi o campanie neconvetionala care sa scoata in prin plan tocmai nebunia clientului, riscul pe care si-l asuma facindu-si promovare pe un astfel de post. Branduri gen Sprite, sau altele aleg uneori genul de reclama mai putin clasica, ar fi potrivite.
Si da, in mod cert o sa se intre cu reclama si pe OTV, in cele din urma. La urma urmei, tot ce poate fi folosit, e bun folosit.

Adrian Toca  •  13 iunie 2007, 21:50

* sau altele CARE aleg uneori… (plus citeva virgule)

Kojak  •  13 iunie 2007, 21:52

Depinde ce vinzi.
Evident ca as vrea publicitate la OTV in locul TVR, PROTV, Antena1, Prima etc. daca as avinde marfa serioasa. La astea din urma numai incultii se uita (emisiuni gen {„Surprize, Surprize”, „La bloc”, „Folclorul contraataca”, etc). A, daca as vinde mobile la fraierii de adolescenti, sau ciurucuri, sau farduri pt femei neroade, fuga la PROTV, Antena1, etc.
Din pacate. OTV nu are aceeasi acoperire ca posturile TV amintite, fiindca DD nu sta pe munti de bani de furat, ca Sarbu, Voiculescu sau Vantu. Plus ca, din moment ce tocmai borfasii sunt la putere in RO, OTVului i se cam pun bete-n roate. Sa nu uitam inchiderea ilegala de acum cativa ani la ordinul ambasadei SUA.

Christiansen  •  13 iunie 2007, 22:21

Nu trebuie sa fim categorici. Totul depinde de PRODUS! Daca potentialul meu client se regaseste in audienta acestui canal … ma doare undeva de reputatia lui.
Mecanismul e simplu … nu are rost sa complicam lucrurile cu tot felul de variabile gen REPUTATIE. Aaaa … si punctul de audienta e mai ieftin? Cumpar mai mult spatiu!

Cantona7  •  13 iunie 2007, 23:14

Absolul ridicol!!!Ce legatura are reputatzia postului cu potentzialii cumparatori ai unui produs…….La OTV tot target se numeshte…Itzi faci reclama in functzie de ce public crezi ca se uita la OTV.Shi atentzie!Se uita multzi tineri!Ai o gama diversificata de a ajunge la ei!

kiki  •  14 iunie 2007, 9:44

http://www.adult-tv.ro

florin  •  14 iunie 2007, 9:48

ganditi-va cum ar arata spotul vostru, pentru care ati dat o carutza de bani, intrat in pauza de publicitate de la inmormantarea unui sinucigas…Doamne miluieste, Doamne miluieste – cut – publicitate: oare o sa ma sune diseara. Nu, regula e sa ma sune dupa 3 zile. Vodafone sau tu cum privesti batranetea? ING. pai nu te faci de maro-ul maroului.

a, si apropo, dak e asa valoros si ieftin grp-ul la otv sa ne spuna producatorii care isi fac acum reclama la otv cu cat le-a crescut biznisu`.

vader  •  14 iunie 2007, 11:58

Luis Lazarus are Lamborghini,Diaconescu are Bentley,oare de unde provin banii cu care acesti domni si-au permis aceste achizitii?

vader  •  14 iunie 2007, 12:00

Acum am citit ce a scris Kojak,Doamne ce naivi sunt unii,auzi Diaconescu nu sta pe munti de bani,habar n-ai in ce tara traiesti,amice

meme  •  14 iunie 2007, 14:17

daca otv ar arata ca o televiziune mai de calitate, nu de amatori, as face.

Tavi  •  14 iunie 2007, 19:05

Nu putem vedea undeva audientele concrete si statisticile legate de varsta/nivel social?

aciduzzu  •  15 iunie 2007, 10:42

niciodata, dar sa nu uitam ca asta poate fi si o modalitate de a-ti plati „facturile”

IOnut  •  16 iunie 2007, 14:57

Tot spuneti ca la OTV se uita numai oameni mai putin intelectuali dar voi care comentati si spuneti ca nu va uitati la emisiuni de unde stiti tot ce se intampla pe post ?

aghiutza  •  17 iunie 2007, 4:56

Din punct de vedere strict demografic, cred că publicul OTV se confundă cu publicurile unor emisiuni ale celorlalte posturi TV (Trădaţi în dragoste, Ştirile de la 5, trebi din astea). După părerea mea, apriorică şi deloc întemeiată pe cercetări psihosociologice, un public mai puţin critic care rezonează foarte uşor la chestiunile afective.

Însă marele dezavantaj al postului OTV consider că este aproximativa unitate tematică a tuturor emisiunilor. Celelalte posturi au emisiuni diverse, deci publicuri diverse (atât din punct de vedere demografic, cât şi psihografic), ceea ce satisface scopuri publicitare la fel de diverse. OTV, în schimb, oferă o gamă restrânsă de posibilităţi.

trainspot  •  17 iunie 2007, 20:09

eu nu sunt de parere ca a-ti face reclama pe un post tv inseamna neaparat sa-ti asociezi imaginea cu postul respectiv. daca ar fi asa eu mi-as face publicitate numai in doua ziare si pe nici un post tv. ar fi bine? ar fi rau? deci, da, mi-as face publicitate pe OTV daca cei ce se uita la OTV ar fi potentiali cumparatori al produsului meu.

Radyo23  •  19 iunie 2007, 22:07

tu ala care tot cenzurezi ce iti place tie sa auzi si sa vezi scris. da-te in gat jigodie
A murit ceausescu si traiesti tu, manca-te-are viermii. ia ma si modereaza. dar modereaza-mi-o mai slow sa ma simt si eu bine

Gergely Zoltan  •  20 iunie 2007, 10:02

la cate crime si pedepse se deruleaza pe acest post cele mai targetate companii ar fi cele de pompe funebre (si nu glumesc deloc) macar si pentru motivul ca moartea nu se uita in statutul sau buzunarul nimanui si atunci filozofia despre masele eterogene de culti sau inculti, bogati sau saraci nu-si mai justifica sensul (un advertiser). inca un comentariu scurt: si eu sunt convins ca doamnele,”public” al OTV, spala mai degraba cu Ariel decat cu Dero.

X  •  22 iunie 2007, 13:44

Sa-mi bag pewla in efectul axe ca nu ma lasa sa navighez pe pagina. Schimbati reclamele.

nicoleta  •  4 ianuarie 2010, 23:33

Cum se face ca numai amatorii au pareri pe care le dezvolta stufos?:)))

Gary  •  7 mai 2014, 14:50

Desigur,daca Diaconescu ma plateste la cat cer eu!!

Comentează