Estimarile IM pentru piata de publicitate

In scurt timp va aparea „Media Fact Book Romania 2007”. Realizat de Initiative Media (Octavian Popescu, Alexandra Olteanu, Anca Fieraru, Doru Panaitescu, Rodica Caraghina, Marcela Tuila), raportul si-a construit in cei 10 ani o buna reputatie pe piata, fiind asteptat de intreaga industrie.

joi, 12 iulie 2007, 11:24

In scurt timp va aparea „Media Fact Book Romania 2007”. Realizat de Initiative Media (Octavian Popescu, Alexandra Olteanu, Anca Fieraru, Doru Panaitescu, Rodica Caraghina, Marcela Tuila), raportul si-a construit in cei 10 ani o buna reputatie pe piata, fiind asteptat de intreaga industrie.

Estimarile IM sint:
Piata totala neta de publicitate in 2006 – 363 milioane euro (crestere de 33% fata de 2005)
Estimarea IM pentru piata totala neta in 2007 – 485 mil. euro
Piata de internet: 2,4 milioane euro (2005), 5,4 milioane euro (2006), 8,5 milioane euro (2007)
Piata de presa scrisa: 71,3 mil (2006), 77 mil (2007)
TV: 223,8 mil euro (2006), 324,5 mil euro (2007)


Comentarii (25)Adaugă comentariu

Mircea Scarlatescu  •  12 iulie 2007, 11:28

Doru Panaitescu nu mai e cu ei……iar despre piata de internet: eu zic ca e putin cam optimist….

varabiescu  •  12 iulie 2007, 11:42

si eu cred ca intreaga estimare este usor optimista. prin usor inteleg undeva sub 10%. parerea mea.

de laudat totusi efortul si produsul in sine. daca alexandra nu imi trimite un exemplar va trebui sa complotez cu un furnizor sa il obtin. se aude la IM?

fotbal  •  12 iulie 2007, 12:10

O estimare optimista ar fi, pentru piata de internet, undeva in jurul a 9,2 milioane euro. 8,5 pentru 2007 este rezonabil. In schimb pare putin probabil ca tv-ul sa aiba o crestere de 100 milioane.

Cătălin Tolontan  •  12 iulie 2007, 13:36

varabiescu:si pe presa scrisa ti se pare mult? Acolo mie mi se pare ceva mai putin decit realitatea. In fine, tocami de aceea e valoros demersul IM, pt ca stirneste dezbateri. Industria nu s-ar obosi sa comenteze niste fantasme.

varabiescu  •  12 iulie 2007, 18:52

da. Tu nu simti in propriul buzunar fracmentarea pietei pentru ca e greu sa mai intre alte cotidiane de sport si tinzi sa absorbi orice crestere de buget pe felia pe care jucati.

in periodice sau cotidiane generaliste viatza este mult mai grea. la o crestere a pietei de 10-15% si o crestere a numarului de publicatii exponential felia care revine fiecaruia tinde sa scada. cred ca doar titlurile puternice sau cu competitie stabila si-au crescut netul comparativ cu 2006.

padure fara uscaturi nu se poate. doar ca simt ca a inceput scuturatul. iar noi baietii stim cat de important este scuturatul:D

Cătălin Tolontan  •  12 iulie 2007, 19:17

varabiescu: ai dreptate. Pe de alta parte, estimarile celor de la IM mi se par OK. De regula, ei erau conservativi, parca subestimau un pic piata. Acum mi se pare cea mai buna estimare pe care si-a asumat-o cineva pe o piata cu atit de multe necunoscute

sorin  •  13 iulie 2007, 0:06

eu cred ca trebuie sa iti recitesti afirmatia „tocmai de aceea e valoros demersul IM, pt ca starneste dezbateri” si sa razi singur de tine. As putea sa deduc ca orice traznaie care starneste dezbateri e valoroasa ? Pot fi mult mai valoros ca IM in cazul asta. De fapt m-am indignat la treaba cu piata tv de 324,5 mil euro. Cata precizie !
Banii astia nu exista in 2007. La fragmentarea actuala a audientei si la cresterea de preturi nu prea grozava reusita de statiile importantte este superoptimist ce zic oamenii astia. Sper ca nu si-au bugetat si rebate-uri pe masura.

ionete  •  13 iulie 2007, 1:10

cele 324,5 mil euro din tv vor fi fost pronosticate de mama Omida si preluate de IM.

alexandra olteanu  •  13 iulie 2007, 9:46

Razvan: iti voi trimite un exemplar negresit:)

Sorin: cifrele pentru 2007 sunt estimari – iti propun sa asteptam sfarsitul anului sa vedem cine a avut dreptate. Dar daca tot esti critic – de ce nu spui cine esti si ce estimare ai tu pentru 2007 pe TV.

Laurentiu: mama omida este in vacanta, dar pentru doritori a lasat o adresa de corespondenta pe str radu voda 🙂

sorin  •  13 iulie 2007, 10:48

Alexandra: cresterea fata de 2006 pe care o pronosticati este de 40% pe tv. Nu stiu nici o statie din primele 4 care sa fi marit preturile nete cu 40%. statiile mai mici evident ca nu genereaza destule grp -uri ca sa conteze semnificativ . Audientele, dupa cum se vede, scad. Sunt Sorin Enache.

Ionete: Mama omida ar fi un bun sales manager in conditiile astea.

Cătălin Tolontan  •  13 iulie 2007, 10:53

sorin enache, laurentiu ionete: pe voi nu va irita presupusa inexactitate a im, ci ttv-ul! Las’ ca mai descopera oamenii care masoara audienta o metoda prin care universul urban sa scada si cel rural sa creasca 🙂

Cătălin Tolontan  •  13 iulie 2007, 10:55

sorin: daca estimarile IM ar fi hazlii, ar stirni hohote, nu dezbateri, ironii, nu interventii a ditamai directorii, ca tine, ca laurentiu, ca razvan varabiescu.Asta ca nuanta.

alexandra olteanu  •  13 iulie 2007, 11:22

Sorin: Pe targeturile de vanzare a fiecarei statii, o analiza a IM pe primele luni ale anului (ian – mai) arata ca primele 5 statii (Pro, Antena, Acasa, Prima si TVR) detin 66% din GRPL 30 L vanduti – restul de 34% revin statiilor de nisa.
Matematic, presupunand ca primii 5 au crescut pretul cu 30-35%, iar restul cu 50-55% – iese acel 40%. Audientele scad – dar loading-ul creste.
Si imi face placere ca am generat discutii – poate cu ocazia asta aflam mai multe opinii cu privire la net-urile de pe piata TV

sorin  •  13 iulie 2007, 13:23

Catalin: ttv-ul si alte lucruri legate de masuratori ne irita de mult timp. Oricum, tu sugerezi subtil ca modificarile pe universul urban ar fi vreo manevra de culise. Nu am conostinta de asta in acest subiect, nu ca nu as fi suspicios in general in ceea ce priveste acuratetea masuratorilor de audienta.
Astfel de estimari superoptimiste ajung pe la patronii nostri, indivizii le iau in serios si apoi ne trezim cu niste targeturi de vanzari aiuristice. De aia combatem aici. Oricum, nu am intervenit in timpul orelor de munca de ditamai directori nici eu , nici laurentiu, ci pe la miezul noptii, cand eram cetateni insomniaci.
Am retinut sugestia, data viitoare o sa scriu doar ha-ha sau ho-ho, ca si canibala Elocika, si tu o sa intelegi .

alexandra: in primele 2-3 luni ale anului, foarte multi clienti au intrat pe deal-uri de anul trecut pt ca in 2007 s-au incheiat contractele mai tarziu ca niciodata, tocmai din cauza ca preturile mai mari cu 30-35 %nu au fost acceptate de clienti si agentii. Deci premiza acestei cresteri nu poate fi acceptata , mai ales pt perioada luata in calcul, ian-mai.
Iti dai seama ce placere ii face lui catalin ca aceste discutii au loc pe blogul lui. cred ca in curand o sa ne dea si premii, face o tombola, ceva, sa ne stimuleze.

ionete  •  13 iulie 2007, 13:32

Alexandra,

matematic( daca modul de calcul al mediilor ponderate nu s-a schimbat dupa intrarea in UE ) NU se poate;in valori absolute preturile PRO-ului sau Antenei sunt duble/triple in comparatie cu statiile de nisa; daca numarul total de grp-uri cumparate a ramas acelasi dar ponderea grp-urilor de nisa , mai ieftine, a crescut – piata nu are cum sa creasca atat.
daca nu ai neturile TV din 2006 pot sa ti le trimit eu , frumos , pe statii, contra cost 🙂

pot sa

ionete  •  13 iulie 2007, 13:48

sorin
procuparea lui catalin pentru masurarea audientelor este statornica – una dintre motivatii , ma-ncumet la aceasta suspiciune , e larg raspandit in presa scrisa : „tv-urile dau preturi mici si iau bugete mari , iar noi ramanem saraci”.
si, a propos de masurarea audientei in presa scrisa, eu inca ii mai caut pe cei 13-14 cetateni care sa citeasca GSP dupa mine si sa confirme astfel readership-ul anuntat, cel care vinde ziarul.dar mai stii, vreun alt cetatean mai persuasiv o fi gasit 26-28 de parteneri de lectura si astfel media mai sus enuntata se pastreaza….

si eu vreau o tombola ! mica, dar a noastra!

sorin  •  13 iulie 2007, 14:01

laurentiu: iti dai seama ca ar trebui sa faca ziarul din cauciuc ca sa reziste la grupurile febrile de cate 10-20 de cititori per exemplar ?

alexandra olteanu  •  13 iulie 2007, 14:38

Laurentiu,
ai intuit foarte bine modul de calcul, media ponderata nu s-a schimbat intre timp, dar statiile la care ma refeream eu erau in numar de 5 (nu doar primele 2) , iar evolutia costului statiilor de nisa determina un raport intre ele si Grup 5 mai mic decat cel mentionat de tine

Cătălin Tolontan  •  13 iulie 2007, 15:55

sorin, ionete: lucrurile sint mai simple. preocuparea e a blogerului si n-are nici o legatura cu sustinerea presei scrise versus tv. Mai ales ca si noi si voi avem probleme cu netul. Acolo ni se duce publicul. In alta ordine de idei, laurentiu, stiu ce crezi tu despre sna, numai ca acela e un studiu care n-a stirnit niciodata un audit negativ, asa cum s-a intimplat cu masurarea de tv 🙂 sna are o excelenta de cercetare in spate de necontestat. dar, de fapt, ma gindesc ca scriu degeaba. E aproape 17, vineri, si in televiziuni s-a inchis 🙂

varabiescu  •  13 iulie 2007, 16:34

daca e vorba de matematica ma bag si eu. si am sa incep cu o intrebare pentru alexandra:) daca la un client fiecare televiziune din mix a crescut preturile cu 50% este posibil ca cpp-ul mediu pe intreaga selectie sa creasca cu 15%???

la fel se intampla si cu cpp-ul mediu pe piata versus cresterile fiecarei televizuni.

a doua intrebare: un client cu un buget de 3 milioane poate sa aiba acelasi cpp mediu cu un client cu un buget de 300k eur??? raspunsul este da, poate chiar mai mare.

daca nu aveti raspunsurile il puteti intreba pe dl Laurentiu Ionete (care stiu ca apreciaza matematica mea;))

alexandra  •  14 iulie 2007, 0:34

Razvan: cum vezi categoria de internauti la ore tarzii este mai larga.
Skip-uiesc quiztestul tau pentru ca sunt simplu de gasit variante chiar si mai ieftine de atat. Excelul suporta orice calcul.Cu performantele nu stiu daca ne mai incadram.
REf la piata 2007 de TV:
IM isi asuma an de an estimate de piata atat pentru anii anteriori cat si previziuni pentru anul in curs.
Este normal ca intr-o piata atat de relativa sa existe si opinii diferite de ale noastre referitor la cifrele absolute – pentru ca procentele cum ai spus si tu si Laurentiu – sunt dependente de punctul de plecare – venituri 2006 (pe care oficial nu le publica decat CME)- toata lumea comenteaza – dar nu zice nimeni cifre 🙁
Pe de alta parte prognozele pentru anul in curs pot fi amendate de realitatea semestrului 2, iar 2007 este atipic din multe puncte de vedere:
– a pornit greu, este sold out in luna iulie, piata asteapta investitii suplimentare datorate fondurilor de pensii, universul pe urban s-a diminuat.
Sa avem o toamna usoara – dar se anunta la fel de fierbinte 🙂

ionete  •  14 iulie 2007, 0:49

Alexandra, noapte buna , nu mai face atatea calcule daca vrei sa te bucuri de (fondul de ) pensie (Reiffeisen, ceva , cumva ?) :).
P.S.Si SBS-ul isi publica veniturile Prima iar veniturile A1 si A3 se pot afla de la Min de Finante. Ca sa te scutesc de investigatii de timp mancatoare : 2006/ A1 -putin peste 50 mil euro, A3 – putin peste 5 mil euro, Euforia putin peste 0,5 mil euro.2007/…….

cristi parvan  •  15 iulie 2007, 20:49

mi-ati scurtat weekendul cu intepaturile voastre. 🙂
Daca tot exista disponibilitate de dialog de ce trebuie sa se intample … vineri seara? 😉

Monica  •  17 iulie 2007, 16:37

Alexandra, cum as putea intra on posesia mult-dezbatutului Media Fact Book?

Imi vine sa spun „my kingdom for the MFB”, dar cum nu am, sper ca multumirile mele sa fie suficiente.

pasarescu  •  28 ianuarie 2009, 2:49

@vrabiescu: tu o lasi mai intai sa se usuce si dupa aia o scuturi? ca nu inteleg la ce e bun jocul ala de cuvinte:)

Comentează