Lecţie pentru copiii noştri

Marius Mărgărit a avut ideea unei întîlniri Voinescu – Toma. Se mai făcuse, însă e bine ca, din cînd în cînd, trecutul să ne cheme la ordine. Un cadru relaxat, snoave, o fotografie din care să rezulte că sînt cei mai buni prieteni, după ce, în tinereţe, au fost rivalii fără pereche ai fotbalului românesc.

joi, 12 iulie 2007, 11:30

Marius Mărgărit a avut ideea unei întîlniri Voinescu – Toma. Se mai făcuse, însă e bine ca, din cînd în cînd, trecutul să ne cheme la ordine. Un cadru relaxat, snoave, o fotografie din care să rezulte că sînt cei mai buni prieteni, după ce, în tinereţe, au fost rivalii fără pereche ai fotbalului românesc.

Aşa suna planul. Dar viaţa e mult mai complicată şi bate stereotipurile noastre de jurnalişti. Reporterul special al gsp a descoperit doi bătrîni care se concurează la fiecare frază. Totul se contrapune. Amintirile, statistica, glumele… Voinescu l-a descoperit pe Iordache, dar Toma spune că el a năşit mai mulţi portari. Cine a fost mai sigur, cine mai ager, cine pe cine a dus la femei, şi tot aşa, într-o spirală a emoţiei umane şi a concurenţei neistovite.

Daţi-vă copiii la sport! Cu un stat care oferă prea puţin educaţiei, cu modele mizere pe stradă şi în media, măcar pe teren au o şansă să înveţe ce înseamnă prietenia şi rivalitatea. După o jumătate de secol, Voinescu şi Toma continuă cursa pentru un loc de muncă. Între timp s-au pensionat, dar nu contează, se luptă pentru imaginaţia colectivă.

E greu de închipuit altă şcoală mai bună a dîrzeniei şi a competiţiei pentru nişte copii care se vor înfrunta, de-a valma, cu creiere şi competenţe din toată lumea.

1.jpg


Comentarii (49)Adaugă comentariu

anti corcituri  •  12 iulie 2007, 23:54

bai tolo, sunteti jenanti rau daca-i lasati asa pe fomistii astia sa bage reclame cat China!

Vlad Dracul  •  13 iulie 2007, 0:01

Alte vremuri… Voinescu şi Toma sunt modele de urmat din multe puncte de vedere, însă în ziua de azi în România ce ideal ar putea avea un copil? Să ajungă un analfabet milionar, ăsta-i singurul ţel! Toţi marii noştri fotbalişti de la Balaci încoace (poate cu excepţia lui Gică Popescu şi a lui Ilie Dumitrescu, dar incluzându-l pe Hagi)parcă sparg lemne când vorbesc, îţi vine să plângi (asta, pentru cei care cunosc gramatica limbii române)…

Barem de-ar fi jucat sau ar juca toţi la fel de frumos ca Totti… (excepţie, Hagi, care a jucat extraordinar, dar gramatical e cumplit)

miki spaga  •  13 iulie 2007, 0:11

bravo cataline !!! cateodata scrii niste artcole beton. Acesta e unul dintre ele . Sper sa urmaresti mai mult latura asta si cat mai putin pe cea care da nastere disputelor nesportive ! Scrie despre sport, despre oameni, depre caracter, despre dorinta de a cstiga !

caine-rosu  •  13 iulie 2007, 0:54

Ceva mai bine!

caine-rosu  •  13 iulie 2007, 0:55

Ma intreb pe cand un nou articol despre Gigi.

Darius  •  13 iulie 2007, 0:58

Frumos articolul.

Piorel  •  13 iulie 2007, 1:34

Aşa dragă Tolo, ai dreptate! Am observat că ăştia mici care sunt daţi la fotbal sunt copii cu bun simţ (depinde şi de mediul de acasă). Articolul cu Gigi va veni când Steaua va mai cumpăra un vârf, dar nu şi un fundaş central!

FLOw  •  13 iulie 2007, 4:49

mai multe despre drogba domnule tolo…va rog

FLOw  •  13 iulie 2007, 4:50

avem nevoie d astfel d pilde 😉

deefex  •  13 iulie 2007, 5:31

asa e ma visiniule, ai dreptate…

carolingianul  •  13 iulie 2007, 7:54

De ce-a patit Chivu cu transferul scrii ceva ?

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 7:56

sunt curios cat voi astepta moderarea…

Alcide  •  13 iulie 2007, 8:02

12 jucatori la nationala… a avut CCA-ul, iar Voinescu si Toma pentru un post. Povestile despre ei m-au fermecat in copilarie, fiecare generatie a avut PORTARII ei, „Il Dio” David, Voinescu, Toma, Rica, Moraru, Iordache, Duckadam, Lung, Stelea, Lobont si Coman…, din pacate nu vad urmasi.. Pantilimon? sper… Insa nebunia lor s-a diminuat, s-a diluat. Se spune ca un mare portar trebuie sa aibe si o doza de nebunie. Ma gandesc la Iordache cu urmele crampoanelor lui Watson pe frunte, antrenamentele la care se supuneau si peste care treceau cu o vointa inimaginabila in ziua de azi… sunt multe de povestit, dar ne mai urmareste cineva?

Piorel  •  13 iulie 2007, 8:03

Băi nene, daţi-le frate block pe ip (dacă e fix, acelaşi) la toţi retarzii ăştia care chipurile ţin cu nu ştu ce echipă dar în afară de injurii nu ştiu altceva. Sau măcar ştergeţi-le posturile. Sau vă doare la caşchetă? Şi Cătăline să nu îmi zici de dreptul la liberă exprimare că ştii că nu ţine…

fortza steaua  •  13 iulie 2007, 9:15

Spune bine domnul miki spaga: ” Scrie despre sport, despre oameni, depre caracter, despre dorinta de a cstiga !” Despre asta e vorba! Intrebati-i pe domnii Voinescu si Toma, precum si pe multi altii cum au ajuns ei la aceste cluburi militare. Cum au fost infiintate, cat de mult isi doreau jucatorii sa castige, sa faca performanta, dar mai ales cat isi doreau conducatorii acestor cluburi sa raspunda ordinelor de a plasa aceste echipe pe primele locuri. Spuneti acestor tineri ce fel de echipe sustin. Spuneti stelistilor si dinamovistilor ca am ramas singura tara cu echipe cu o istorie atat de controversata si cu nume atat de urate! cele mai urate nume de echipa! Dar, sa revenim: indiscutabil cei 2 portari aparau f bine, plonjau spectaculos si eficient. Dar cum plonjau pe langa minge cadn jucau cu cele 2 mari portarii de la Flacara Moreni, Victoria, FC OLT Scornicesti, ASA Tg-Mures, Dinamo Bacau, Dinamo Pitesti, Steagul Rosu Brasov nu ne spuneti? Haideti sa facem un reportaj si veti vedea ca va avea un impact mult mai tulburator. Sunt adevaruri pe care nu vrem sa le stim, nu vrem sa le recunoastem, bagam capul in nisip, la fel ca strutii. De fapt, fiind vorba de niste echipe struto-camile e normal sa ne comportam asa. Bine intretinuti de presa, au aparut noi specii umane: stelistoizii si dinamoizii, specii tinute in retard si fara leac asemenea manelistilor – cu stiri de tabloid, cu dezinteres fata de orice valoare istorica. Treziti-i, constientizati-i si responsabilizati acesti oameni. Salvati-i pentru ca se gasesc intr-o mare eroare. Pentru ca echipele lor sunt niste orori nerecunoscute. In concluzie, domnule Tolontan, pentru ca v-ati intitulat articolul „Lectie pentru copii nostri”, am rugamintea sa oferiti din cand cate o lectie de dezmeticire, tot pentru copii nostri

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:18

de ce nu-mi apare postul? nu injur pe nimeni. nu se poate scrie decat elogios despre echipe comuniste?

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:20

Tolo, jos cenzura!

BOZO  •  13 iulie 2007, 9:21

Super comentariul tau Tolo.
Eu ma consider fericit ca am acces la internet si astfel am avut ocazia sa citesc reportajul lui Marius Margarit pe gsp.ro. Insa, ma gandesc la ceilalti cititori din Transilvania care au luat de dimineata ziarul de la taraba. Ei au parcurs doar ce ai scris tu fara sa poata afla mai multe despre rivalitatea sportiva dintre Voinescu si Toma pentru ca spumosul reportaj nu a fost publicat in editia tiparita.
Pacat.

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:23

Spune bine domnul miki spaga: ” Scrie despre sport, despre oameni, depre caracter, despre dorinta de a cstiga !” Despre asta e vorba! Intrebati-i pe domnii Voinescu si Toma, precum si pe multi altii cum au ajuns ei la aceste cluburi militare. Cum au fost infiintate, cat de mult isi doreau jucatorii sa castige, sa faca performanta, dar mai ales cat isi doreau conducatorii acestor cluburi sa raspunda ordinelor de a plasa aceste echipe pe primele locuri.

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:24

Spuneti acestor tineri ce fel de echipe sustin. Spuneti stelistilor si dinamovistilor ca am ramas singura tara cu echipe cu o istorie atat de controversata si cu nume atat de urate! cele mai urate nume de echipa! Dar, sa revenim: indiscutabil cei 2 portari aparau f bine, plonjau spectaculos si eficient. Dar cum plonjau pe langa minge cadn jucau cu cele 2 mari portarii de la Flacara Moreni, Victoria, FC OLT Scornicesti, ASA Tg-Mures, Dinamo Bacau, Dinamo Pitesti, Steagul Rosu Brasov nu ne spuneti

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:25

Haideti sa facem un reportaj si veti vedea ca va avea un impact mult mai tulburator. Sunt adevaruri pe care nu vrem sa le stim, nu vrem sa le recunoastem, bagam capul in nisip, la fel ca strutii. De fapt, fiind vorba de niste echipe struto-camile e normal sa ne comportam asa.

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:26

Bine intretinuti de presa, au aparut noi specii umane: stelistoizii si dinamoizii, specii tinute in retard si fara leac asemenea manelistilor – cu stiri de tabloid, cu dezinteres fata de orice valoare istorica. Treziti-i, constientizati-i si responsabilizati acesti oameni.

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 9:33

Stiu ca e greu sa accepti ca sustii o echipa nascuta nenatural, dar incercati sa nu refulati aiurea si sa dovediti ca stiti sa injurati. asta stie orice tampit sa faca. Cert e ca aveti o mare pata laga stelutele alea de pe tricou!

Piorel  •  13 iulie 2007, 9:33

Lasă mă, că d-aia e rapidu mai tare acuma… Trecutul e trecut, jucători de valoare au fost la toate echipele din România, uite UTA, U Cluj de exp. Toate echipele au fost afectate/conduse de comunişti. Au fost 45 de ani de comunist, o viaţă de om. Important e să vedem ce facem în prezent/viitor, insipirându-ne din trecut… din trecutul jucătorilor! nu al campionatelor din comunism. Ce-a fost a fost.

filu  •  13 iulie 2007, 9:38

steaua sovietica

CARE E PROBLEMA TA, MAN ? CE PROPUI ACUM IN LEGATURA CU DINAMO SI STEAUA ? VREI SA LE DESFIINTAM ? REALIZEZI CONSECINTELE UNEI ASEMENEA ACTIUNI ? CE NE SPUI TU E FOARTE CUNOSCUT DE CATRE CEI CE SE PRICEP CAT DE CAT LA FOTBAL…IAR DACA NU SE PRICEP, CE MAI CONTEAZA…

undertakeror  •  13 iulie 2007, 9:50

si de ce e trist pt k nu e un editorial adevarat?….pt ca merita sa fie, e un subiect si niste oameni(am zis oameni pentru k sunt mai mult decat sportivi) care merita

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 10:13

@ Filu, trebuiau desfiintate in 90 odata cu victoria si flacara moreni. sau retrogradate. Acum nu trebuie decat sa li se aduca aminte f des suporterilor. Pt a preveni infumurarile gen borcea si mm cum ca cele 2 sunt echipele uriase ale romaniei. Nemtilor le e tare rusine cu ce-au facut in al doilea razboi mondial. Si sunt cuminti, cu capul plecat isi vad de ale lor. Nu-si pun nume la echipe gen Sapunul jidanesc Berlin sau Zvastica Munchen, nu-i asa? Nu se falesc cu performantele unui regim defect! Sa nu ne mai iluzionam ca stelutele de pe tricou sunt remarcabile, ca nu sunt. Dimpotriva, sunt murdare, rupte pe la colturi si miros tare urat a transpiratie sovietica.

Tribalul  •  13 iulie 2007, 10:28

http://www.triburile.ro/48557.html intrati si voi si vedeti e super frumos

Piorel  •  13 iulie 2007, 10:39

lol! Lasă că a fost mai bine după revoluţie, când nici nu mă mai uitam la Tv la divizia asta fantastică ”A”. ”Democraţia” imediată a adus în paragină fotbalul românesc. Noroc că acum capitalismul, economia de piaţă chiar funcţională i-a trezit pe majoritatea, inclusiv pe tata Jean sau Mr. Pinalti.

jj bkl  •  13 iulie 2007, 12:27

nu inteleg de ce trebuie sa stergem cu buretele tot ceea ce a fost inainte de 90. uitam ca la steaua sau dinamo au jucat cei mai buni fotbalisti din romania si ca aceste echipe au avut performante reale. sa stergem cu buretele tot ceea ce au insemnat hagi, lupescu, dan petrescu, ilie dumitrescu, mateut, raducioiu, iordanescu sau moraru? sa stergem cu buretele cupa campionilor castigata de steaua sau semifinala CE jucata de Dinamo? daca ar fi sa fim absolut corecti ar trebui sa stergem absolut tot ceea ce a fost inainte de 90. pentru ca nu numai cateva echipe au fost implicate in manevre determinate de raporturile de putere. toate au fost. TOATE. spiritul nostru distructiv ne face sa distrugem totul inainte de a construi ceva, in loc sa preluam ceea ce a fost pozitiv si sa incercam sa imbunatatim. cat despre germani, asa cum zicea cineva mai sus, ei nu au pus niciodata capul in pamant. tocmai acesta a fost motorul care i-a adus acolo unde sunt: faptul ca nu au renuntat niciodata. au fost invinsi in primul razboi mondial si au revenit mai puternici in al doilea. au pierdut al doilea razboi mondial, luptandu-se practic singuri cu cele mai mari puteri ale lumii si au ales calea luptei economice, care are sanse mai mari de reusita decat lupta militara. iar in acest moment sunt cea mai puternica natiune a europei

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 12:54

Nu neaga nimeni performantele si cat de buni erau jucatorii. Poate fi insa contestat modul in care se imparteau aceste performante, cum se distribuiau la comanda, cum ajungeau unii jucatori la aceste echipe, amenintati si haituiti, cum li se dictau echipelor mici sa piarda cu steaua si dinamo. Cand performantele au un asemenea fundament nu vii sa falfai stelutele de pe tricou. Ca te umpli de maron.

Florin  •  13 iulie 2007, 13:13

Pe blogul tau se cenzureaza tot ce nu e pro-steaua?

littlegabri  •  13 iulie 2007, 13:14

bravo tolo! super scrierea!cat despre cei care tot sar la gatul stelei,al lui dinamo,victoria, s.a.m.d GURA MICA toti suntem mai mult sau mai putin „MARONII” asa ca…;asta a fost istoria ar fi bine sa luam numai partea buna pt. ca exista si o parte buna in toata treaba asta

littlegabri  •  13 iulie 2007, 13:15

si sa ne dam copiii la sport!!!

NYC  •  13 iulie 2007, 13:47

Florin on 13 Iulie, 2007 1:13 pm Pe blogul tau se cenzureaza tot ce nu e pro-steaua?

nu ti-e clar? ce mai intrebi?

pe toate blog-urile gsp…

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 13:50

micutule gabri, numai voi sunteti maroni pt ca numai voi ati fost infiintati cu tancul, la ordin si ati transformat istoria in triste amintiri. si, raspunde-mi la o intrebare: de ce Victoria a fost desfiintata? de ce numai Victoria? Nu suportati ideea ca sunteti la fel de rosii si nu puteti zice decat: ce-a fost a fost, conteaza ce e de-acum inainte. Asumati-va nimcniciile si 25 ani ciocu mic. Pana ne cresc copii si vor juca in aceste echipe.

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 14:28

De ce numai Victoria??? Pentru ca Victoria a fost infiintat de Militie dragul meu, in anul 1970. In 1985 a promovat in divizia A cu ajutorul militiei comuniste si s-a clasat pe locuri fruntase pana in 1990, tot prin abuz, si tot la ordinul Militiei. Ce nu ti-e clar? Niciodata n-a fost o echipa adevarata, la fel cum nici Flacara Moreni, sau FC Olt nu au fost.

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 14:31

Victoria era mai mult un fel de satelit a lui Dinamo, aproape toti jucatorii (sau cel putin cei mai buni) jucand pana si la Dinamo. De ex: Dumitru Moraru, Florin Cheran, Cornel Ţălnar, Ionel Augustin, Claudiu Vaişcovici, Costel Orac si altii…

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 14:37

dar probabil tie nu-ti spun nimic aceste nume, pentru ca probabil de-abia acum ai dat bacalaureatul…sau n-ai nici macar atatia ani?

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 14:46

Moldoveanule, dar Steaua si Dinamo de cine au fost infiintate? Ai idee? Sau crezi ca in 1946 si 1947 cand au disparut echipele Carmen si Unirea Tricolor si au aparut Steaua si Dinamo direct in prima divizie (desi erau si atunci 3 divizii), au fost infiintate dintr-o mare dragoste de fotbal a unor oameni… Alo Moscova? Mi se pare mie sau ai vrut sa mi-o ridici la fileu, moldoveanule? Cat despre vremea cand dadeam eu bacalureatul…se pare ca atunci chiar se dadea pe bune. si se facea carte!

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 14:50

A, iar despre jucatorii pe care i-ai enumerat am auzit de multe ori pt ca erau in permanenta competitie pt castigarea ghetei de aur. Sau mai exact a competitiei cum sa fuga portarii din calea preabunilor atacanti dinamovisti.

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 14:54

dinamo si steaua era cu totul altceva! chiar semanau a echipa europeana, si au si facut performante notabile pe plan european. pe cand victoria, olt sau moreni erau doar jucarii ale unor tovarasi…exista totusi o diferenta. tu nu o vezi???

steaua sovietica  •  13 iulie 2007, 14:56

Dupa mintea ta, moldoveanule, cam de cand ar trebui sa fie fotbalul important? Sau contabilizat? Cam din ce an? Uite de exemplu Rapidul are 13 cupe ale Romaniei castigate si recunoscute desi jumate din ele sunt castigate inainte de al doilea razboi mondial. Nu ti se pare aiurea? Exista fotbal atunci? Era important? NU!, Doar de prin 1960 asa e important fotbalul, nu-i asa moldovene, bacalaureatule ce esti…

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 14:59

cine a zis asa ceva??? citeste mai atent ce-am scris. nu contest performantele rapidului inaintea razboiului…dar erau doar performante pe plan intern. pe cand ce a facut steaua, dinamo si craiova in anii 80, este totusi altceva…performante pe plan european, si vorbim de finale si semifinale de cupa europeana.

moldoveanu  •  13 iulie 2007, 15:05

m-am gandit eu ca esti rapidist…de fapt am fost 99% sigur. UIte eu nu sunt nici dinamovist, nici stelist, sunt din vaslui. Stiu doar, cate bucurii mi-au oferit aceste echipe jucand semifinale si finale…si asta este cel mai important. Si in acele vremuri, sa stii ca putine lucruri mai erau de care puteai sa te bucuri…dar nu…voi vedeti numai steaua comunista si dinamo securista si alte bullshituri deastea, si rapidul vostru care poate ca e cea mai cinstita echipa dintre toate, insa n-a adus nici o bucurie romanilor in acele vremuri comuniste…asa ca laso mai moale, ca n-are rost..
pa si un weekend placut

yoyoyo  •  13 iulie 2007, 15:39

cine-s astia…..nici n-am auzit de ei :-/:-/:-/:-/:-/:-/:-/

Cătălin Tolontan  •  13 iulie 2007, 15:57

yoyoyo: au fost niste portari putin mai buni decit carlos 🙂

cantona  •  13 iulie 2007, 18:37

yoyoyo, bine ca nu i-ai injurat…

Rambo  •  14 iulie 2007, 16:30

Rar am vazut club mai jenant ca Steaua !
Si blestemat (vezi accidentarile stupide, pe banda rulanta) ! ===>>> JIJI, AI PACATE PREA MULTE, ESTI FARISEU !
De ce oare Steaua s-a bazat numai pe dictatori (fam. Ceausescu si comunisti) si ciobani mafioti fara creier ? Plus un alt mafiot, Paunescu ?
STEAUA E CONSTRUITA DOAR PT. SATISFACTIA UNOR NEMERNICI CA ASTIA, CARE AU DERANJAT SI DERANJEAZA MULTI ROMANI !

Comentează