Publicitate nemarcata pe bloguri

Bloggerii romani sint in fata primei provocari pentru reputatia lor. Mai multe campanii publicitare (deocamdata una concretizata – a unui producator de autovehicule) vizeaza promovarea unor produse/servicii in spatiul virtual.

vineri, 14 septembrie 2007, 1:56

Bloggerii romani sint in fata primei provocari pentru reputatia lor. Mai multe campanii publicitare (deocamdata una concretizata – a unui producator de autovehicule) vizeaza promovarea unor produse/servicii in spatiul virtual.

Presa traditionala are o regula. Publicitatea se marcheaza ca atare, pentru ca cititorii sa fie informati. Conventia rezultata: ceea ce nu e marcat cu publicitate a fost publicat din libera initiativa a redactiei si nu in urma unei intelegeri comerciale. Ziarele care incalca aceasta regula sint, in general, cunoscute si au o reputatie gri pe piata.

In privinta bloggurilor, autoreglementarile ezita sa apara. Mai multe firme doresc sa plateasca bloggerii nu pentru bannere (care sint evident publicitare), ci pentru posturi in care sa se invoce calitatile unor produse sau pur si simplu sa se remace lansari, evenimente. In acest caz, cititorii vor parcurge blogurile fara sa stie ca nu dorinta bloggerului, ci un interes comercial a stat la baza postului respectiv.

Nimeni nu stie exact cum se va proceda in continuare. Si cum va afecta asta bloggurile.

In privinta acestuia de fata, el ramine condus dupa principiile clasice ale presei. Orice intelegere comerciala se va marca distinctiv si proeminent.


Comentarii (19)Adaugă comentariu

666  •  14 septembrie 2007, 14:26

AM VAZUT EMIS. LUI CIUTACU AS`ARA SI VORBEA DESPRE ACELASI LUCRU! BLOGGERI SPUN CA BLOGUL LOR E CASA LOR SI POT PUNE ORICE,CHIAR SI PUB. NEMARCATA!CEEA CE CONTEAZA DE FAPT,ESTE DACA AR TREBUI SA SE INTERVINA CUMVA…EU CRED CA NU! NICI NU CRED CA AI CUM!

666  •  14 septembrie 2007, 14:26

…CEL PUTIN NU PE BLOG. PERSONALE!!

koma  •  14 septembrie 2007, 14:53

deci de acum sa fim foarte atenti ce spun bloggeri pentru ca ei nu au verticalitatea jurnalistilor cu pedigree.

maestre, nu subestima puterea de intlegere a cititorului. mecanismul reputatiei e unul extrem de complex, care se aplica in acelasi mod la orice persoana, indiferent de culorile pentru care joaca.

Cătălin Tolontan  •  14 septembrie 2007, 15:02

koma: n-am acuzat pe nimeni, am spus doar ca e o provocare si ca depinde de fiecare cum raspunde

iann  •  14 septembrie 2007, 15:09

si cat timp i-a luat presei traditionale sa ajunga la autoreglementare? 10-15 ani?

vogel  •  14 septembrie 2007, 15:17

in toata romanica noastra in orice afacere exista o particica obscura. de ce nu ar exista si in afacerea cu blogurile? e usor sa manipulezi oamenii cind ai la indemina un mijloc puternic de comunicare. blogurile au devenit o afacere care e pe val, asa cum sunt imobiliarele, deci orice speculatii sunt binevenite.

vogel  •  14 septembrie 2007, 15:17

oricum vad ca bloggerii se aprind rau cind se pomeneste de ei prin presa ca ar avea preocupari neortodoxe.

Alexo  •  14 septembrie 2007, 15:26

Cam aiurea articolul. Aiurea pentru ca sunt bloguri personale…bloguri pentru care nu exista legi, reguli, etc. Deci nimeni comite vreo infractiune…daca din asta se poate face bani, de ce nu ?

Si mai e aiurea pentru ca media in general, au reguli, legi, etc. Si culmea le incalca…si tu ca un ziarist ce esti, probabil constient de ce se intampla in media…te iei de blogerii.

Habakkuk  •  14 septembrie 2007, 15:26

Tehnica asta a aparut de ceva timp mai ales pentru blogurile tehnice. Majoritatea bloggerilor acceptau diverse gadget-uri cadou pentru a scrie despre ele, sau faceau o pseudo publicitate unor lucruri in care credeau. Daca am un blog si imi place o care si scriu despre ea nu se zice ca-i fac publicitate? Diferenta este daca mie imi iese ceva din asta, iar majoritatea au ceva de castigat.

De abia astept sa o vad pe Andreea schimband BMW-ul din clipuri cu un Logan … atunci sa vezi audientza 🙂

666  •  14 septembrie 2007, 15:29

NU VREAU SA SUPAR PE NIMENI,DAR MAJORITATEA BLOGGERILOR SCRIU NISTE TAMPENI COLOSALE! CHIAR NU INTELEG DE CE UNII ISI FAC BLOG,CAND NU AU NIMIC DE SPUS(CUM AR FI KOMA)? PT. CA E TRENDY? SI CE VA OFUSCATI ASA REPEDE CAND SE VORBESTE DE INCASARILE VOASTRE?

Andrei Maxim  •  14 septembrie 2007, 15:35

Problema e că presa tradiţională e diferită de bloguri, unde primează opinia personală necenzurată (şi nu mă refer doar la ce zice şefu’, ci şi la bunul simţ — acum ceva timp erau publicate anumite poze foarte dure pe un asemenea blog). Sistemul de autoreglementare va veni cu timpul cred eu.

Alexo, e foarte interesantă atitudinea generală a bloggerilor din România: „E blogul meu, scriu ce vreau pe el”, dar dacă scrii pe blog pro-PSD, de exemplu, imediat eşti catalogat drept comunist. E o dualitate greu de înţeles.

freedom  •  14 septembrie 2007, 15:48

Se pare ca nu prea se face diferenta intre mass-media si blogging. Cand bloggarii vor avea venituri de sute de mii de E pe zi, vor fi cititi in toata tara, vor reprezenta un factor de influenta in societate si viata politica, atunci se va putea vorbi despre marcarea publicitatii.

Alexandru Cosmin  •  14 septembrie 2007, 16:29

In afara toate blogurile fac reclama la produse in posturi. Chiar sunt angajati pentru asta si primesc o gramada de bani

Alexandru Raducanu  •  14 septembrie 2007, 17:53

Te pomenesti ca or sa apara si mogulii de blog-uri…
Inca un spatiu comunicational care incepe sa fie alterat de consumerism, de comercial, de publicitate. Nimic nou sub soare…
O sa cred 100% intr-un mediu comunicational in care cel care scrie nu are constrangeri comerciale. Daca isi face Patriciu blog, o sa cred ca e 100% ce crede. Si chiar si atunci avem dreptul la o rezerva.
Dar n-as dramatiza. Jurnalistul sportiv (forbal) pare sa fi fost (sau chiar mai e?) una dintre zonele in care se dadeau spagi, pentru PR favorabil. S-au auzit zvonuri in directia respectiva la un moment dat.

kristian  •  14 septembrie 2007, 19:19

Nu e greu de dibuit. Cam mereu firma promovata are si link sau banner pe blog.

Big Pim  •  14 septembrie 2007, 20:07

Ce conteaza daca publicitatea e marcata sau nu! Eu cred ca tampenia asta cu delimitarea publicitatii ar trebui scoasa si de pe tv. vreau sa vad si eu televiziunea care isi permite sa mai intrerupa programele prea mult cu publicitate. Din cauza asta am renuntat sa ma uit la pro si la antena. cand ti-e lumea mai draga, pac publicitata! e clar ca trebuie gasite alte metode de a face publicitate pe media, iar daca bloggeri le-au gasit / bravo lor!

Christiansen  •  15 septembrie 2007, 7:16

Tolo, articolul atinge o tema de bun simt, in primul rand, insa eu nu cred ca isi avea rostul … articolul, bineinteles 🙂 …
Publicitatea trebuie marcata ca atare, sunt de acord, dar mai trebuie sa aiba o „caracteristica” … sa nu deranjeze cititorul … iar spre exemplu, pe gsp.ro unele reclame deranjeaza teribil. Unde mai pui ca sunt anumite reclame de care nu poti scapa decat daca dai refresh …
Cam asta ar trebui sa va preocupe pe voi.
No offence.

serban  •  15 septembrie 2007, 8:30

Intrebarea nu este daca bloggerii sunt suficienti de educati (ma rog, nu toti, doar cei vreo 50 care chiar insumeaza ceva trafic) ci daca cititorul de bloggeri este suficient de educat incat sa faca diferenta intre o opinie sincera si una platita.

Cineva mai spus spunea ca blogul este casa bloggerului si ca poate sa puna orice in el. E ca si cum mi-as pune eu un banner imens pe peretii casei, pentru ca e casa mea. Dar cu totii stim ca pentru a face asta am nevoie de oaresce autorizatii, printre care si un certificat de urbanism.

croco  •  15 septembrie 2007, 20:17

ii mirosim imediat pe cei care ne servesc materiale comandate. Si apoi sa te tii…

Comentează