Ceilalţi suporteri

Bărbatul slăbuţ şi niţel antipatic, vă explic mai tîrziu, s-a urcat pe scenă. „Poate că mulţi se miră de ce cel mai tînăr director executiv a albit. Adevărul e că am albit aşteptînd să se califice echipa naţională de fotbal la campionatele europene”, a spus el. Sala a rîs, s-au făcut fotografii şi blitzurile s-au amestecat cu lucirea candelabrelor de cristal şi cu senzaţia că oamenii puternici ştiu să ia viaţa lejer.

luni, 19 noiembrie 2007, 9:07

Bărbatul slăbuţ şi niţel antipatic, vă explic mai tîrziu, s-a urcat pe scenă. „Poate că mulţi se miră de ce cel mai tînăr director executiv a albit. Adevărul e că am albit aşteptînd să se califice echipa naţională de fotbal la campionatele europene”, a spus el. Sala a rîs, s-au făcut fotografii şi blitzurile s-au amestecat cu lucirea candelabrelor de cristal şi cu senzaţia că oamenii puternici ştiu să ia viaţa lejer.

De fapt, Mihai Ghyka nu glumise. Omul de 36 de ani chiar a albit. Azi CEO al InBev, compania care produce Bergenbier, el a fost director de marketing o bună parte a perioadei de opt ani în care berea a rămas fidelă suporterilor, fotbalului şi unei „naţionale” amare.

Cum v-am spus, Ghyka nu e cel mai agreabil personaj. Poate aţi observat, competenţa nu face rating emoţional.

Miercuri, „naţionala” celebrează calificarea. Va fi frig şi suporteri puţini. Nu e cel mai potrivit moment pentru mulţumiri, dar niciodată nu e.

FRF, selecţionerul şi echipa le datorează mult suporterilor. Chiar şi celor care i-au apostrofat uneori. Lehamitea e mai periculoasă decît interesul critic.

Dar FRF, selecţionerul şi echipa au o datorie şi faţă de aceşti sponsori. Coca-Cola pînă acum, astăzi Pepsi. Gillette, Vodafone, Adidas, Carrefour, DigiTV, McDonald’s, Dacia şi Cesarom. Plus Bergenbier.

Să iubeşti echipa, ca fan, înseamnă nervi, satisfacţie şi o participare personală la experienţa comună a românilor. Dacă investeşti bani, ca firmă, îţi asumi asta în faţa acţionarilor tăi.

Şi poţi să ai îndoieli timp de 8 ani, pe care le decontezi fără ostentaţie într-o seară, cînd compania pe care o conduci e premiată de către Ziarul Financiar, printre cele mai valoroase din România. Atunci te urci pe scenă şi spui o glumă foarte serioasă.


Comentarii (32)Adaugă comentariu

Eu  •  19 noiembrie 2007, 21:37

ERATA: 9 ani de parteneriat ! la anul se implinesc 10!

BeauMultaBere  •  19 noiembrie 2007, 21:38

Raman la parerea mea: campanie publicitara buna la o bere proasta. La fel de proasta ca jocul echipei nationale cu Bulgaria.

catalink  •  19 noiembrie 2007, 21:55

Cu atitudinea second-hand a vedetelor de la nationala, ma astept sa reuseasca un egal cu Albania. Ca, deh, suntem calificati, nu?

el passo  •  19 noiembrie 2007, 21:59

Nationala si berea respectiva s-au cam meritat una pe alta in perioada asta.Amindoua de o calitate discutabila.Daca baietii au facut pasul inainte, asteptam ca si sponsorul sa ne surprinda placut.De gustibus…

George  •  19 noiembrie 2007, 22:00

Felicitari pentru articol! Subtil si inteligent cu multe mesaje! Bun si bancul!

tibi  •  19 noiembrie 2007, 22:23

cetateasuceava.ro/tibi-suceava/ felicitari !!!
frumoase cuvinte

christran  •  19 noiembrie 2007, 22:52

Se face reclama pe gratis aici?

florin  •  19 noiembrie 2007, 22:52

e cazul ca de acum înainte sa se renunţe la parteneriatul cu Bergenbier. Aveam o echipă proastă susţinută de o bere proastă…. vă recomand Stejar.
FRRugby a fost mai inspirată. În plus, stejarul poate fi şi un simbol pentru români.

Lazio  •  19 noiembrie 2007, 23:05

apropo Tolo, spaga sa scrii articolu asta mizer cat a fost? e evident ca e publicitar…inteleg ca publicitatea va da bani, dar nu fi asa evident…sau macar pune naibii siglele companiilor precizate

aaa  •  19 noiembrie 2007, 23:10

SUPER BLOG DE SPORT!!STIRI,Video,Editoriale, Jocuri funny cu oameni din fotbal:q
http://www.marianmanescu.wordpress.com

bell  •  19 noiembrie 2007, 23:16

w w w . b e t f o r c a s h . b l o g s p o t . c o m

– SUNTEM IN MARE FORMA
– TOTUL despre sport si pariuri sportive
– meciuri si discutii live
– singurul loc in care se analizeaza profesionist pariurile sportive
– noi vorbim pe limba ta
– acum avem FORUM

w w w . b e t f o r c a s h . b l o g s p o t . c o m

FA PARTE DIN CASTIG!!! MULTUMIM!!!!!

Marian Manescu  •  19 noiembrie 2007, 23:16

Lasati omul sa scrie doar despre ce vrea…e blogul lui. E dreptul lui sa diversifice subiectele…

Insa la faza cu sponsorii nu sunt chiar de acord. Nu cred ca e vreo datorie fata de ei. Cand au decis sa sponsorizeze si sa sustina nationala, cred ca au luat in calcul toate ipotezele posibile. In primul rand trebuie sa jucam pentru noi, nu pentru brand-ul de pe tricou.

Ledutzu  •  19 noiembrie 2007, 23:31

Cataline, dar poate ca nationala le-a facut o favoare, ca si-au facut reclama pe spatele lor, nu crezi? Eu cred ca au castigat destul notorietate cu ajutorul parteneriatului asta.

dadu  •  19 noiembrie 2007, 23:52

RECLAMA MASCATA SAU NU E BINEVENITA ORICAND!

SA TRAIESTI MAESTRE!

CANDIDEZI LA PREMIILE „IOAN CHIRILA”?

DACA DA,SA NU TRIMITI MATERIALE DINTR-ASTEA CA TE FACI DE RAS!

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2007, 0:35

dadu, lazio: cind pomenim numele unei companii nu inseamna ca le facem publicitate. Companiile fac parte din lumea in care traim! Platesc impozite si ele, fac profit, din asta rezulta drumuri, spitale… Asa cum le criticam, le putem si aprecia!

G Radu  •  20 noiembrie 2007, 1:07

Sa traiasca! Si sa infloreasca!

Insa ce cauta McDonalds si Dacia printre sponsori? Abia astept sa-l vad pe Mutu promovind Dacia Logan MCV (doar este spatioasa). Sau pe Piturca mincind hamburgeri si cheeseburgeri in fata camerelor.

Si inca o chestie: ce inseamna CEO?

bilu  •  20 noiembrie 2007, 6:13

articol jenant.

bilu  •  20 noiembrie 2007, 6:15

bergenbier e la fel ca PC-ul Varanului.

bilu  •  20 noiembrie 2007, 6:22

numele sponsorilor din articol arata foarte limpede ce fel de tara suntem la momentul actual.La fel ca si continutul majoritatii reclamelor date la tv.

duplicitarul publicitar  •  20 noiembrie 2007, 6:36

mizerie de articol, mizerie de autor. ai scapat citiva sponsori din vedere SEKURONTAN.SRL, CUTITOAIA-VOASTRA-CEA-DE-TOATE-ZILELE&CO, SPAGA SPORTURILOR, le stiti voi ca le emanati in fiecare clipa de murdarie si de abjectie!

LiviuF  •  20 noiembrie 2007, 7:02

Nu ati inteles nimic din acest articol! Vorbiti de spaga…dar habar nu aveti! Pun pariu ca multi dintre voi nu cunoasteti care este diferenta dintre publicitate si advertising….O problema logica: chiar credeti ca oferea fiecare dintre toate companiile enumerate la un loc spaga sa apara numele lor alaturi de cel al altor n-spe companii?

arh. Gheorghe Petresciu  •  20 noiembrie 2007, 7:09

Domnilor,nu ganditi corect.Echipa Romaniei a obtinut o frumoasa calificare la EUROPENE,si,marita din plin sa o aplaudam pe teren,nu acasa,in fotoliu,la un pahar de ceai,bere,vin sa alte bauturi de sezon.Hai sa avem curajul si sa uitam pentru doua ore,URA noastra justificata fata de,FRF,LIGA 1 Romana,
Lupescu,Nasu,Mitica,si alti indivizi ce nu merita sa tina in mana destinul fotbalului Romanesc,si,sa vanim la STADION.Jucatorii au nevoie de PREZENTA noastra pe stadion,pentru a sarbatori o victorie NATABILA la EUROPENE.
HAI STEAUA! HAI ROMANIA!
MOTTO:ROMANIA CAMPIOANA EUROPEANA LA FOTBAL IN ANUL 2008.

ghinda royala  •  20 noiembrie 2007, 8:44

care comentati, bre, de Stejar. e cea mai buna bere romaneasca.

eleven  •  20 noiembrie 2007, 10:29

E interesnta abordarea din acest punct de vedere. Sunt curios cam ce le-a spus CEO de la Mercedes nemtilor. „Ba fratilor, eu m-am plictisit sa ne tot calificam de fiecare data cu trei-patru etape inainte. Lasati-o si voi mai moale sa vada si oamenii astia din tribune niste meciuri decisive in preliminarii, sa aiba si ei ceva emotii pe final…”.

abudabi  •  20 noiembrie 2007, 11:20

@arh. Gheorghe Petresciu
tu de unde esti si unde o sa vezi meciul? 😕 nu cumva te-a trimis Nasu’ pe blog?

wwwtenisonlinero  •  20 noiembrie 2007, 12:53

O bere destul de insipida, dar au reusit dpdv al merketingului, cand spui Bergenbier chiar spui echipa NATIONALA A ROMANIEI!

tenisonline.ro

reclama nemascata  •  20 noiembrie 2007, 13:06

Coca-Cola pînă acum, astăzi Pepsi. Gillette, Vodafone, Adidas, Carrefour, DigiTV, McDonald’s, Dacia şi Cesarom. Plus Bergenbier. astia ti-au sponsorizat postul? trebuia sa pui un P mare undeva, vezi ca se sesizeaza cna-ul blogurilor.

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2007, 15:06

reclama nemascata : am mai explicat, da’ nu voi obosi sa o fac: cind, dupa o calificare o data la 8 ani, numesti partenerii frf asta nu e reclama. Dc vrem sa traim intr-o tara normala!

Spiridusul Sef  •  20 noiembrie 2007, 18:36

Am toata aprecierea pentru Mihai Ghyka, pe care am avut placerea sa-l cunosc acum citiva ani. Daca era el in biroul de marketing al interbrew poate luau in considerare oferta mea de a le aduce in premiera copiilor companiei reni adevarati din Suedia, special antrenati pentru a trage sania lui Mos Craciun, exact ca in povesti. Dar se pare ca Mihai nu le poate face pe toate…

adi  •  20 noiembrie 2007, 20:23

Sunt eu singurul caruia i se pare ca jucatorii in treningurile alea cu DACIA pe spate arata ca niste mecanici auto in salopete? Alegerea de culori mi se pare cel putin nefericita, bleumarinul ala e fix culoarea „blue collar” de Romania.

reclama nemascata  •  21 noiembrie 2007, 0:50

scuze, nu vazusem ca ai mai explicat odata. cate spitale s-au facut in ultimii 18 ani in romania? ce drumuri rezulta? poate santiere. esti prea entuziasmat, ar trebui sa fii mai ponderat, asa sunt oamenii inteligenti in romania. esti prea fericit si gandesti pozitiv, poate din cauza calificarii romaniei…

Tudor  •  26 decembrie 2007, 15:29

abudabi@,da’tu de unde esti??Nu stiam ca se prinde meciu si-n desert la coada camilei! 🙂
florin@,berea o fi proasta(in general berea e ca vai de capul ei),nu si echipa nationala!Cum naiba poti sa mai zici asa ceva dupa o calificare obtinuta fara probleme?!
si nu pricep de ce-l injurati atata pe Tolo…Si-a spus omul parerea in legatura cu sponsorii nationalei si hop! ati si sarit sa-i dati in cap!

Comentează