Ultima gradenă

Lipseşte imaginaţia. Aşa că voi fi direct: gradenele. Asta ţin eu minte cînd mă gîndesc la fostul stadion „23 August”. Gradene ca astea nu cred să mai întîlnesc vreodată! Solide, bine strunjite, lăcuite şi băiţuite, cu muchiile rotunde, de puteai să stai şi 6 ore pe ele şi nu te durea fundul.

marți, 20 noiembrie 2007, 2:32

Lipseşte imaginaţia. Aşa că voi fi direct: gradenele. Asta ţin eu minte cînd mă gîndesc la fostul stadion „23 August”. Gradene ca astea nu cred să mai întîlnesc vreodată! Solide, bine strunjite, lăcuite şi băiţuite, cu muchiile rotunde, de puteai să stai şi 6 ore pe ele şi nu te durea fundul.

Vorbesc serios! E adevărat că Ioaniţoaia, Luminiţa Paul, Maria Andrieş, Buzărin şi Vochin vor spune în suplimentul de astăzi al Gazetei tot ce se putea spune despre arenă. Eroi, rezultate, momente speciale, emoţii, mari victorii, culise. Citiţi-i în numărul tipărit de astăzi! Dacă ziarul trăieşte o zi, această ediţie ne va supravieţui.

După ei, nu mi-a mai rămas nimic de scris, dar şi dacă mi-ar fi rămas, tot asta mi-aş fi amintit: gradenele.

Astăzi, pe stadioane sînt scaune. Nu simţi că ai vecin. Din cînd în cînd, se ating fantomele pinguinilor jupuiţi pentru puful hainelor. Şi atît. Păi, pe vremea gradenelor stăteai coapsă lîngă coapsă. Nu intru în amănunte.

Întotdeauna se mai găsea un loc pe rînd. Cei care aţi trăit anii aceia, probabil că zîmbiţi. Ceilalţi, imaginaţi-vă sute de vagoane de metrou şi de autobuze, pline ochi, suprapuse unele peste altele. Mirosea? Habar n-am!

Văd şi azi gradenele. Ţineau ploaia în ele, mamă, mamă! Cînd a venit Liverpool pentru meciul cu Dinamo, în ’84, a turnat şi a bătut vîntul ca la Capul Horn. Fiecare centimetru uscat de gradenă conta. Vara, în schimb, nu se încingeau deloc. Erau netede şi moi ca prispa caselor maramureşene. Plus că puteai juca table cît timp aşteptai să înceapă cuplajul. Nu înţeleg cum poţi să joci table sau să ţii în braţe o fată pe scaunele de azi… Le-au băgat şi în parcuri. Mai e puţin şi o să mîncăm în Cişmigiu pe măsuţe ca în avion. Sub teiul de la economic class, ce romantic!

E foarte bine că se face un nou stadion. Şi e cumva simbolic că totul începe o dată cu prima ninsoare. Acum un deceniu, cînd s-au scos gradenele, au fost vîndute salariaţilor complexului, lemn pentru foc.

Poate că a mai rămas pe undeva, printr-o curte la margine de Bucureşti, restul unei gradene, aşteptînd să devină surcea şi apoi amintire. Iar, înainte de asta, pentru ultima oară, şuier de mulţime.


Comentarii (98)Adaugă comentariu

Alcide  •  21 noiembrie 2007, 8:36

Va salut, intr-adevar acest stadion a fost leaganul copilariei noastre… Anglia, Italia, Aston Villa, Liverpool, Suedia, Cehoslovacia, Irlanda de Nord ( apropo.. pentru mizeria de atunci Anglia ar trebui sa ne priveasca la televizor… nu ca i-as iubi pe rusi)… cuplajele! ce parfum… ce placere se stia locul fiecarei galerii si erau toate ce le 3 din Bucuresti prezente pe stadion….nu-mi aduc aminte de ceva care se poate compara cu ce se intampla azi. 120.000 de oameni … am stat pe marginea terenului… Belo a cazut peste mine si mi-a zambit…, Dinamo – Aston Villa ce bara a dat Talnarparca si acum mai aud acea plesnitura … si erau cam tot 120.000… 15.10.1980 Romania – Anglia… Marcel, Woodcock, Puiu, Zoli… Ray Clemence….14.05.1986 cupa… CUPA CAMPIONILOR ne-a fost prezentata… Duckadam a marcat din penalty…. 16.10.1985….Romania – Irlanda de Nord….Quinn….foarfeca Piti… Geolgau.. Hagi capitan…tristete. Dar vrem si noi sa apucam un stadion adevarat si nu mai vrem defilari.

Mihai  •  21 noiembrie 2007, 8:59

Draga prietene Catalin Tolontan,

Iti plac gradenele, e clar. Cum unora le plac eugeniile, rulada cu marmelada sau ciocolata Pitic. Deci traiti in trecut exact ca neamul asta al lui ” Ar fi fost prea frumos „. Toata cinstea lui Ioan Chirila. N-am mai citit un editorial care sa-mi placa asa de mult ca cel de joia din pro sport (parca joia era nu mai stiu). Dar cred ca o sa citesc. De fapt sunt sigur ca o sa citesc si o sa-mi placa la nebunie. Ma si vad intr-o duminica pe la pranz la cafeneaua unui stadion(sper impreuna cu baiatul meu upa ce-i voi fi cumparat din Mall-ul respectivului stadion un fularel cu Univ. Craiova) savurand un cappucinno cu spuma de lapte si rasfoind GSP, cum dau de editorialul tau plin de optimismul si experienta gandirii pozitive combinata cu talentul si pregatirea unui jurnalist desavarsit. Voi citi cu mare placere articolul in care vei aplauda daramarea unui alt stadion pentru Euro 2020, si te vei bucura ca in sfarsit am scapat de tribunele alea neacoperite in care Dumnezeu stie cati au facut reumatism sau pneumonie, de veceurile alea inundate in care iti era frica sa intrii, de gardienii aia care iti luau apa cand intrai in stadion si mureai de sete doua ore pana plecai acasa si alte cate si mai cate, de care ne aducem aminte cu placere dar care ne arata cat de salbatici eram. Astept generatia care sa nu-si mai auca aminte de Ceausescu, de gustul Eugeniei si de coada de la lapte. Care sa stie ca nu conteaza daca ai 10 pe linie si esti premiant atata timp cat nu stii sa gandesti si sa iti folosesti mintea cu adevarat. Si de ce nu, care sa fie siguri pe ei, sa nu lase capul in piept si sa nu se lase calacati in picioare de : sef, profesor, italian, bulgar, politician,etc. Atunci chiar nu vor mai conta gradenele si europenele si mondialele si va fi prea frumos, mai mult decat atat chiar.
PS: De fapt voiam sa iti „multumesc” tie si colegilor tai de la IT pentru arhiva stricata de ieri care m-a costat 32 de credite si nu a mers deloc! Uitasem ca un ziar nu se citeste pe monitor. Se pare ca unele lucruri nu se schimba niciodata… Hai Romania!

unul  •  21 noiembrie 2007, 9:02

De ce trebuie sa se darame 23 August?
Aproape 60 mii locuri, posibilitati si de atletism, rugby etc.Astea sunt sporturi de gentlemani…se pare ca ramanem tot tzarani.Modernizat de „baieti destepti” cu scaune, gazon.
De ce Comitetul Olimpic Roman tace?
Stadioane cu pista sunt destule in Europa si nimeni nu se gandeste sa le strice:Roma,Atena,Kiev etc.
Ca sa facem un stadion „inghesuit” si inutil.Ca tot nu vine lumea pe stadion.
De ce nu se muta Dinamo pe 23 August si sa faceti alt stadion langa Spitalul de Urgenta?
Mi-e sila …

Bihac  •  21 noiembrie 2007, 9:07

Catalin nu te supara dar decat sa scrii despre gradene mai bine scriai mare in locul tau acolo FRATILOR MA SCUZATI DAR AZI NU AM INSPIRATIE. Ciao!

bau  •  21 noiembrie 2007, 9:28

Amintirile m-au rascolit :))))
Nici nu mai stiu la cate cuplaje am fost. Vezi Tolo ca ati uitat sa scrieti de Craiova Maxima cand venea in Bucuresti, ce cuplaje ieseau!
La Romania-Anglia in `85 am fost pe stadion, a fost ultima oara cand am mers pe 23 August.
Dar hai sa-ti povestesc o faza haioasa, apropo de vremurile ale romantice…probabil ca ultrasii de acum si-ar dori sa mai poata intra cu ce-am intrat noi pe stadion :)))
Venise Craiova in Buc si avea meci in Regie, cu Sportul. Eu aveam vreo 18-19 ani, RAPID juca in B, adimiram Craiova Maxima si de cate ori venea in Buc ma duceam la meci. De data asta eram la servici, meciul incepe pe la ora 16 parca, nu-mi luasem bilete si-am plecat mai devreme de la munca suparata, eu stind in Militari. Pe drum spre casa, m-a asteptat tata, luase bilete si-am facut calea intoarsa spre Regie. Ce crezi ca avea tata (D-zeu sa-l ierte!) la el? :))) Am intrat pe stadion si-a inceput sa scoata din sacosa….o craticioara cu sarmale, cutit, furculita si servetele, pentru mine, sa maninc ca veneam de la servici :))))) Si-am mincat acolo in gradenele din Regie in timp ce urmaream inceputul meciului :)))
Au fost niste superbiiiiiiii, naivi dar superbi! Nici nu mai stiu rezultatul acelui meci, dar mai conteaza?! :)))

nei  •  21 noiembrie 2007, 9:32

foarte romantic. te iuby tolo

Vejle Bold Klub  •  21 noiembrie 2007, 9:38

bordurile la stadion nu se schimba?? 🙂

gilos  •  21 noiembrie 2007, 9:48

Mie mi se pare ca rebotezarea stadionului a fost o idee neinspirata. Tot respectul pt Lia Manoliu, dar toata lumea a trait cu „23 August” ( sau „douashtrei” ) si asa ar trebui sa-i ramana numele.

gilos  •  21 noiembrie 2007, 9:49

Deasemenea , cred ca ar fi cazul ca noul stadion sa aiba un nou nume ( in nici un caz „Lia Manoliu” )

nelu  •  21 noiembrie 2007, 9:59

Salut Catalin,vreau sa iti dau o informatie interesanta ,In cadrul Complexului National Lia Manoliu inca mai lucreaza o persoana care a muncit cand s-a construit stadionul si lucreaza si acum cand va fi demolat.Daca te intereseaza iti pot da si numele persoanei,cred ca e interesant

vioritza  •  21 noiembrie 2007, 10:01

Splendid!

red baron  •  21 noiembrie 2007, 10:09

john are dreptate merita sa se scrie o carte despre stadionul 23 August,si despre vechiul Da Luz sigur s-au scris si despre acesta ar trebui scrisa una

Danny  •  21 noiembrie 2007, 10:14

Au fost doua stadioane de legenda: Republicii si 23 August. Primele meciuri, copil fiind, le-am vazut pe Republicii, un fel de frate mai mic al celebrului (la acea vreme) 23 August. Apoi Republicii a fost daramat de grandomania unui nebun si 23-ul a ramas fara fratior. Iar acum, imbatranit si usor ramolit, i-a sunat ceasul si lui.
A fost frumos…

Freeman  •  21 noiembrie 2007, 10:23

Un sfat pentru cei care nu au inteles nimic din acest articol: nu mai murdariti bloggul cu ineptii scremute din cotloanele neguroase ale unor capete, fara nici o indoiala, seci.

dragos tudorache  •  21 noiembrie 2007, 10:34

frumos articol,scris cu har!multumesc ptr trezirea unor amintiri placute!

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2007, 10:45

nelu: te rog da-mi un mail pe catalin.tolontan@gsp.ro. multumesc

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2007, 10:45

dragos tudorache: si eu multumesc

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2007, 10:46

bihac: regret ca nu ti a placut articolul, sper sa gasesti interesant suplimentul de azi. multumesc oricum pt mesaj!

nastyboy  •  21 noiembrie 2007, 10:53

@Tolo
Nu as mai fi vrut sa adaug nimic. Astazi am recitit articolul tau. Mi-a atras atentia prima propozitie :”Lipseste imaginatia…”.
Asa sa scrii ,sfatul meu. Cand simti ca nu ai pic de imaginatie. Esti genial ,atunci.
Felicitari. Bineinteles, nu voi mai reveni. Scuze pentru picatura de malitiozitate.Dar azi, nu am imaginatie. Deloc.

Vejle Bold Klub  •  21 noiembrie 2007, 11:01

tolo e super baiat. mai intra si pe blog din cand in cand. bravo tolo !

edi  •  21 noiembrie 2007, 11:10

a fost stadionul unor meciuri de legenda. S-a dus perioada in care la cuplajele interbucurestene asistau 70-80 mii bucuresteni rapidisti, stelisti, dinamovisti,unul linga altul si n-au iesti batai si balamuc ca azi. Indiferent cu cine tineam ne respectam ca oameni si ca optiuni. D-le Torontan si d-neata esti tinar poate nu stii dar pe stadiunul Republici(acum este palatul parlamentului pe locul fostului stadion)asistau 30-40 mii la cuplajele din B.Acum ce vezi pe stadioane? tribune goale si inde sint spectatori 80% din ei sint golani si derbedei fara nici-un capatii. Din 1990 nu ma mai duc pe stadioane de frica scursorilor. Pina in 89 am fost pe stadion cu sora mea si cu sotia fara nici-o prblema

zorbi  •  21 noiembrie 2007, 11:28

De ce n-ati pus la liber si suplimentul,pe site ? l-am vazut dimineata si e superb. niste imagini si opinii emotinante despre ce-a fost 23 august

Vejle Bold Klub  •  21 noiembrie 2007, 11:36

vrei chiar totul moca? mai scoateti si voi un leu….

andrei  •  21 noiembrie 2007, 11:43

da-ti si voi, pls! pe gsp.ro suplimentul sa-l vada tot poporul! cica e misto, editie de colectie

gogu  •  21 noiembrie 2007, 11:54

…EU TIN MINTE…ca odata la un meci STEAUA-DINAMO, nu/mi mai aduc aminte anul si nici cine a castigat , stiu doar ca a fost un 5/2 sau 5/3…nu mai evai loc pe GRADENE!!! Era o imbulzeala teribila si pe vrema aceea nefiind TORTE SI ALT ARSENAL…zburau PIETRE SI ROSII. Unui vecin i/au facut camasa alba ..ROSIE !!! Iar mie imi VAJAIAU pietrele pe la urechi si in cele din urma tata a hotarat sa parasim stadionul !!! CHIAR DACA NU ERAU ULTRASI CA AZI…imi aduc aminte ca si atunci erau SPECIMENE HULIGANICE!!! Acele pietre nu le/am uitat nici azi..desi cred ca era prin anii 79/81…dar e posibil sa ma insel

blogdesport  •  21 noiembrie 2007, 11:55

Am citit cu placere articolul. Bine scris. Felicitari Tolo. Nu stiu insa cati din tinerii de azi inteleg cu adevarat sensurile cuvintelor cheie din acest articol : „gradene” si „cuplaje”

—————-
http://www.blogdesport.ro

Cristi  •  21 noiembrie 2007, 12:34

cred ca ati facut o greseala. Meciul Dinamo-Liverpool a avut loc in Stefan cel Mare. Tin si eu minte de o ploaie incredibila de erau tricourile alor nostri, albe, se facusera negre.

Numai bine

piturca  •  21 noiembrie 2007, 12:49

Ma kak pe el de articol si pe tolo. daca tot vrea sa primeasca raspunsuri la ce aberatii scrie uneori, macar sa le citeasca si sa raspunda. Bleah, nici macar nu merita sa i mai scrii.

Vejle Bold Klub  •  21 noiembrie 2007, 12:53

ce ai cu omu’ mah retardatule. tu nu vezi ca a tot raspuns. ar fi bine sa citesti daca vrei sa vezi…

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2007, 13:35

Cristi: scuze, nu ai dreptate. Dinamo – Liverpool s-a jucat pe „23”.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2007, 13:36

Vejle Bold Klub : multumesc!

PACORAMA  •  21 noiembrie 2007, 13:44

Chiar daca gradenele NU se se fac pe strung, le respect pentru basinile indurate de ele
de-a lungul anilor. Cat despre noul stadion care se va construi, este o „basina” denumita „vant”..

bibi222  •  21 noiembrie 2007, 14:19

meciul cu manchester s a jucat pe 23

silviu  •  21 noiembrie 2007, 14:33

Prieteni, stadionul nu se numeste Lia Manoliu, ci National!! Denumirea este stadionul National din complexul Lia Manoliu… Gsp.ro, se aude???

dardar_3  •  21 noiembrie 2007, 14:33

Stadionul Lia Manoliu va fi intotdeauna un loc nostalgic pentru cei care au trait vremurile memorabile din istoria lui.

E ca si cum i-ai spune peste 5 ani unui suporter Steaua in varsta de 15 ani ca se darama stadionul Ghencea sa se construiasca unul nou, mai performant, mai mare si in still occidental. Prima lui reactie va fi: „Ohh… ce bine… ca ma saturasem de vechitura asta de stadion. Vreau si eu o arena precum Wembley.”. Insa pentru cei care au trait momente de vis, au fost la marile victorii ale Stelei nu vor putea spune acelasi lucru.

Cam asa se intampla si cu fostul 23 August si ajuns in cele din urma fostul Lia Manoliu.

Proiectul e indraznet, planul e unul „bine” pus la punct… sa speram ca vom vedea in 2011 un meci amical Romania-Brazilia, la inaugurare.

In rest, mi-a placut oda lui Catalin Tolontan asupra lemnului… 🙂

bibi222  •  21 noiembrie 2007, 15:06

ce destept esti tu ma

sophia  •  21 noiembrie 2007, 15:06

Felicitari Tolo. Chiar daca nu am fost la nici un meci pe 23 august, m-ai facut sa inteleg ce a insemnat acest stadion.
Toate cele bune.

Racul  •  21 noiembrie 2007, 15:22

Bravo Tolo!

Poze tari  •  21 noiembrie 2007, 15:24

Exclusiv peste 12,000 poze masini fete http://poze.outsdr.com

jwinnetou  •  21 noiembrie 2007, 16:28

Articol din suflet cu miros de brad (geluit sau nu, nu conteaza, bradul este tot acelasi imposibil de realizat prin clonare sau alte noi tehnologii). Am fost pe 23 la meciuri mari, la spectacole omagiale (a propos si aici a fost frumos, ca atatea fete frumoase am vazut de nu-mi venea sa cred ca tara noastra are asa ceva- si oricum din spectacolele alea eu tot cu asta am ramas in memorie, pe Ceausescu nici nu l-am vazut, ca stateam ghemuit si el era departe la oficiala, mic, nu se vedea de atata frumusete si tinerete).
Eu cred ca marea pierdere este nu piederea gradenelor ci a spiritului, a educatiei si a lipsei de stres de atunci. Aici am pierdut ceea ce trebuie regasit. Caci odata dobandita piederea disperarii vom vibra la fel si pe scaune de metrou. Serenitate sa fie si sa ne mai auzim, Cataline, ca scrii balade frumoase.

diego  •  21 noiembrie 2007, 16:44

Tolo, sa stii ca oda ta pentru gradene, superba de altfel, este destul de lipsita de realism. Iti spun ca unul care nu stiu daca a lipsit la vreun mare meci de pe fostul „23” in ultimii 25 de ani. Sa nu crezi ca sint batrin, am doar 32, 🙂 dar stind linga stadion, am avut sansa sa fac parte si eu, ca suporter, din istoria acestei arene.
Sa revin la subiect… Gradenele!
Imi aduc aminte o semifinala de Cupa Romaniei, Dinamo – Steaua 6-4, inainte cu citeva luni de Coppa del Mondo 1990. Cred ca a fost unul dintre cele mai frumoase meciuri de pe „23”. Dinamo avea super trupa, Steaua a fost decimata de accidentari si suspendari. A jucat cu Cireasa, Negrau si alte umpluturi, dar a avut in teren un super-jucator: Marius Lacatus. A fost practic un meci Dinamo – Lacatus. Am stat in tribuna I, acolo unde statea baietii lui Marin Vlad, pe atunci 🙂 Tin minte ca in prima repriza l-am luat la bulgari pe Stelea, iar in repriza a doua, Raducioiu a marcat a venit spre noi si ne- aratat M..e! Am innebunit, gradenele erau umezi. Am dat cu piciorul intr-una, a troznit, si am aruncat direct spre ciine! :)Deci nu erau chiar asa cum spui tu!!! :)) Gradena aruncata de mine a cazut la 4 metri linga el… Acum imi pare rau si de gradena, si de gest… dar atunci am plins trei zile ca l-am ratat!!! Indiferent de echipa si de simpatie, orice suporter bucurestean are cel putin o amintire placuta de pe acest stadion frumos! Pina si manifestatiile alea erau frumoase! Chiuleam de la scoala, alergam fetele printre plopii din complex…era o distractie continua! Acum ne plingem, dar eu sincer…regret si acele manifestatii ceuasiste…care aveau farmecul lor! Eram oricum mai civilzati si mai oameni…Asa amariti, imbracati la fel, plini de praf si toropiti de caldura.

diego  •  21 noiembrie 2007, 16:47

am scris de ma dor miinile un mesaj cred eu interesant, fara sa jignesc pe nimeni, si nu apare pe blog. care ar fi motivul???

diego  •  21 noiembrie 2007, 16:47

a aparut, scuze 🙂

IO  •  21 noiembrie 2007, 16:49

@Chilotzel
mai baietel ,n-ai inteles nimic.pe stadionul ala comunist unde se faceau sarbatori stupide au fost meciuri pe care nu o sa le mai vezi nici tu ,nici copii tai.pentru ca o data cu daramarea lui,dispare locul unde ne-am bucurat si am plans de atatea ori.pentru mine ramane locul unde am vazut multe meciuri cu Tosti ,Romica ,Elvis….unde am vazut prima cupa a romaniei jucata pe teren dar castigata la telefon,unde dinamo a jucat ultima semifinala de cupa europeana, l-am vazut pe Haldan ultima data intr-un meci (finala cupei cu craiova)si mai presus de toate unde locul HAGI a jucat ultimul meci la nationala.asa ca atuci cand stadionul comunist nu va mai exista amintirile mele si ale altora nu vor mai avea un reper fizic

tara nimanui  •  21 noiembrie 2007, 18:59

Vorbiti de pomana!
Poporul roman nu stie altceva decat sa distruga! Daramati un stadion sa faceti un altul! unde e logica? Cumva spagi? De ce nu l-ati lasat unde era si construiati intai pe cel nou? Parca vad ca o sa construiasca la noul stadion 5-10 ani! Acum cativa ani aruncau cu bani cu nisip pe 23 august pt modernizare acum il demoleaza! Ce s-a intamplat cu zecile de milioanele de Euro aruncati pt asa-zisele modernizari??? TOATA ACTIUNEA NU E ALTCEVA DECAT ALTA MANEVRA A FRF folosindu-se de naivitatea romanilor.

edi  •  21 noiembrie 2007, 19:05

pt.Chilotzel

bravo. Splendid tot ce ai zis. Subscriu. Lasa pe handicapatii care vorbesc de comunism fara sa stie de ce vorbesc. in citeva cuvinte le explic eu ce inseamna comunism si si democratie. In comunism te luau de pe strada si te bagau in fabrica. Acum in democratie te ia din fabrica si te arunca in strada. Aici e marea diferenta. De aia se duc in italia , spania sa slugareasca sau mai rau sa jefuiasca sau sa faca crime.

Poze tari  •  22 noiembrie 2007, 18:16

14,000 poze masini fete http://poze.outsdr.com

Ovidiu  •  26 octombrie 2010, 17:24

Nu inteleg cum nimeni nu vede magaria care se face prin mutarea echipei Dinamo pe acest stadion.Pana cand ajutam echipele din Bucuresti din banii publici cu o nonsalanta greu de inteles.Unele echipe investesc bani grei sa fac stadioane(vezi ambele echipe din Cluj) , iar in Bucale se primesc pe de-a moaca.Hai sa facem atunci in fiecare oras mare cate un „National Arena” atunci, si nu doar dinamovistilor.Pur si simplu nu imi venea sa cred cand am auzit la tv stirea ca Borcea asteapta sa se mute pe noul stadion.Echipele bucurestene nu au bani sa treaca strada si se zbat in scandaluri monstruoase, dar tot ele sunt cele mai sustinute la emisiunile asa ziselor televiziuni de sport, care stim cu totii ca sunt „sustinute” de mogulii din Bucale, si …culmea tot ele beneficiaza de banii statului!!Pentru mine ca roman acest lucru este ofensativ si batjocoritor!!Rusine ,rusine,rusine!!

Comentează