Schimbari in masurarea TV si in cea a presei scrise

2008 va fi un an unic in sistemul de autoreglementare media din Romania. Pentru prima oara, audientele TV si cele de presa scrisa vor fi masurate de catre noi institute. ARMA si BRAT au schimbat partenerii si toata lumea astepta sa vada cum va decurge tranzitia si cum vor arata noile date.

marți, 18 decembrie 2007, 2:14

2008 va fi un an unic in sistemul de autoreglementare media din Romania. Pentru prima oara, audientele TV si cele de presa scrisa vor fi masurate de catre noi institute. ARMA si BRAT au schimbat partenerii si toata lumea astepta sa vada cum va decurge tranzitia si cum vor arata noile date.

In cazul televiziunii, GfK a inlocuit TNS-AGB si va furniza date masurate pe 1.200 de gospodarii, pina in decembrie 2011, pentru un contract in valoare de 7,9 milioane de euro. Pregatirile sint intense, surse din piata sustinind ca „GfK face mari eforturi pentru a furniza primele date conform intelegerii”.

Pentru presa scrisa, BRAT si IMAS au finalizat parteneriatul care dureaza inca de la infiintarea Studiului National de Audienta, favorita pentru preluarea pozitiei IMAS fiind Daedalus. E foarte probabil ca, din ianuarie 2008, SNA sa fie operat de catre Metromedia si Daedalus. Suma anuala cheltuita de BRAT pentru studiul facut pe 27.000 de persoane depaseste 800.000 de euro. Ca si pina acum, calibrarea finala a datelor se va face in Germania.


Comentarii (10)Adaugă comentariu

Robert RRR  •  18 decembrie 2007, 15:19

..interesant…eu am o curiozitate, ca si in fiecare an: ProSport vs. GSP (ca si ziar prefer PSP-ul,am ramas fidel de la ziua in care s-a nascut, n am ce face :D…ca si site prefer GSP iar ca si jurnalist Catalin T.-aceste 3 elemente combinate dau reteta perfecta pt mine..ar mai avea loc si emisiunile la radio ale lui Ivanovici si R.Banciu, dar am deviat de la subiect inca de la partea cu site-ul 🙂 )

iann  •  18 decembrie 2007, 17:10

si la radio se schimba sistemul [frecventa] de masurare asa ca triple-play.

alexandra  •  18 decembrie 2007, 17:19

nu nu metromedia pls… nu stiu prea multe despre sna asa ca poate pt asta sa nu fie asa de rai, dar la sondaje sint atit de varzaaa ca tare mi-e ca nu pot fi in top la altceva

eftimie  •  18 decembrie 2007, 18:52

tot nu inteleg o chestiune in privinta masuratorilor. Cum se pooate ca u jurnal cu 1700 de exemplare tiparite (BRAT) si 3000 de accesari saptamanale pe site sa aiba o audienta de 22.000 (SNA) de cetateni. In cel fel se face scamatoria, exemplul este real.

red baron  •  18 decembrie 2007, 19:20

si dak nu pleaca Zicu la Steaua va dati demisia cu totii in masa?

Octavius  •  19 decembrie 2007, 0:04

Da,si-o dau,dar mai intai ti-o dau si tie 🙂

Asigurare RCA CASCO  •  19 decembrie 2007, 11:37

http://www.asigurarerapida.ro
contact@asigurarerapida.ro

La asigurareRAPIDA.ro gasiti cea mai variata oferta, cele mai bune preturi si aveti avantajele unei livrari imediate, astfel economisind timp si bani.

Poate fi mai simplu? Suna-ne, de restul ne ocupam noi ! 0721.988.593 – 0748.432.337 sau completeaza formularul si noi te sunam pe tine!

bob  •  19 decembrie 2007, 11:55

Si la radio se schimba foaia. Nu se mai masoara de 2 ori pe an, ci non-stop, iar audientele se comunica de 3 ori.

Asigurare RCA CASCO  •  19 decembrie 2007, 19:10

Domnisoare educate si senzuale va ofera :masaj de relaxare, masaj erotic si body massage. Discretie, rafinament, ambient exotic, program prelungit , locatie ultracentrala! Pentru programare sunati la: 0726.649.423/0741.793.116 INFINITE PLEASURE, without SEX!.

jurnalTV  •  20 decembrie 2007, 23:57

@eftimie: e vorba de audienta extinsa, care este compusa din toti cei care „intra in contact” cu publicatia respectiva – de ex. un ghid TV poate avea un tiraj de 100,000 exemplare, dar un exemplar este citit de toata familia si, poate, si de niste prieteni, deci audienta extinsa poate ajunge la 400-500,000 persoane. Exista instrumente de masurare a acestui indicator, care este foarte util clientilor de publicitate pentru a putea evalua penetrarea campaniilor lor de comunicare. Si, bineinteles, si publicatiilor respective – asa se pot vinde mai usor.

Comentează