Unde am dat-o in bara si unde am nimerit-o cu previziunile pe 2007

La finalul lui 2006 am incercat sa anticipez, fara pretentii de analist, citeva dintre miscarile media pentru 2007. Aici e postul integral din decembrie 2006, iar mai jos, pe puncte, esecurile si reusitele. Scorul este de 6-3 in favoarea bloggerului, cu un punct indecis 🙂

marți, 8 ianuarie 2008, 2:54

La finalul lui 2006 am incercat sa anticipez, fara pretentii de analist, citeva dintre miscarile media pentru 2007. Aici e postul integral din decembrie 2006, iar mai jos, pe puncte, esecurile si reusitele. Scorul este de 6-3 in favoarea bloggerului, cu un punct indecis 🙂

Miine voi furniza cele zece tendinte pentru 2008.

 1. 2007 va deveni anul RON in publicitate.
Corect! Marile grupuri au trecut la ratecardurile in RON, iar Uniunea Agentiilor de Media a cerut spre finalul lui 2007 si celorlalte organizatii media sa procedeze la fel.

2. Romania va avea cel putin doua cotidiene de business.
Corect! In afara de Ziarul Financiar a aparut Business Standard (Realitatea Catavencu), iar 2008 va aduce cel de-al treilea cotidian de business, Financiar.ro (Intact)

3. Se va accentua micsorarea formatului.
Incorect! Cu exceptia lui Business Standard, care a preferat format berliner, a Adevarului si a citorva titluri din afara Capitalei, n-a existat un val de treceri de la broadsheet la compact. Ma asteptam la o reconversie mai accentuata a formatului.

4. Hipercompetitie pe piata mass market intelectuala.
Corect! Adevarul a facut investitii foarte mari, la fel Jurnalul National si Evenimentul Zilei.

5. Relansari pe categoria super quality.
Corect! Cotidianul, Gandul si Romania Libera s-au relansat toate trei, schimbindu-si grafica, numarul de pagini si politica de marketing.

6. Presa locala isi va continua concentrarea.
Indecis! Citeva ziare au acceptat sa vinda pachetul de control, gen Viata Libera din Galati (ARBO). In rest, Inform Media a preferat sa-si consolideze titlurile din portofoliu si sa tatoneze, iar WAZ n-a intrat pe piata locala. Inca n-am ajuns la apogeul achizitiilor.

7. Ziarele si trusturile media vor varsa tot mai mult continut pe net si pe telefonia mobila.
Corect! Cu precizarea ca tot liderii (gen gsp) au facut cele mai mari eforturi de dezvoltare, in timp ce destule organizatii treneaza, desi piata de publicitate pe net a fost de 8-9 milioane de euro in 2007 si este estimata la 15 milioane pentru 2008.

8. Un jucator sau doi vor ataca ProTV si Antena 1.
Incorect! Kanal D creste mai lent decit se astepta, iar acest semi esec a relevat cit de greu e proiectul unei televiziuni in stare sa lupte cu ProTV si A1.

9. Fotbalul migreaza catre pay tv.
Incorect! Deocamdata, fotbalul a ramas pe free tv.

10. Publicitatea se va adapta fragmentarii de pe TV.
Corect! Clientii au inteles ca e neproductiv sa ceri agentiilor sa ajungi la toti consumatorii in acelasi timp. In publicitate s-a pus tot mai mult accent pe inovatie, pe strategie si serviciile au devenit tot mai rafinate, chiar daca in pitchuri tot pretul pare ca face legea.


Comentarii (14)Adaugă comentariu

Leo  •  8 ianuarie 2008, 15:00

O singura corectura: in pitchuri nu doar pretul face legea ci mai ales relatiile. Sau pretul care se intoarce unde trebuie.

2nash  •  8 ianuarie 2008, 15:28

O sa regasim maine repetata vreuna dintre previziunile recapitulate azi?

Cătălin Tolontan  •  8 ianuarie 2008, 15:29

2nash: adik dc n-a mers in 2007 poate merge in 2008? 🙂 sa vedem

grigore  •  8 ianuarie 2008, 16:02

Previziunile 2,3,4,5,6 şi 7 sunt prea generale, sau uşor de anticipat. E drept că pe 3 şi pe 6 le dai „Incorect” şi „Indecis”, dar, fără a dezvolta şi a face „floricele” pe tema acestor previziuni, te-aş invita să faci previziuni cât mai concrete pentru 2008…
Dacă se poate.
(de exemplu, ce face România la europene, sau câte medalii luăm la olimpiadă). Glumesc.
La mulţi ani şi un an mai bun îţi doresc.
Aşteptăm previziunile.

Cătălin Tolontan  •  8 ianuarie 2008, 16:47

grigore: numarul cotidienelor de business e o chestie concreta, micsorarea formatului – la fel. cind faci previziuni nu spui: vor trece 30 de ziare la compact 🙂 o sa tin cont de parerea ta pt miine. promit

red baron  •  8 ianuarie 2008, 16:48

micsorarea formatului nu s-a facut cum trebuie in cazul ziarelor de sport,dak tot s-a micsorat formatul trebuia marit numarul de pagini,foarte bine ca majoritatea ziarelor nu au adoptat aceeasi masura,pai in ritmul asta ziarele de sport risca sa ajunga ca acel ziar Sportul din ultimii ani de comunism,tot mai mic de abia vedeai ceva in el

Turambar  •  8 ianuarie 2008, 16:54

A ramas fotbalul pe free tv, dar s-au intamplat tot soiul de chestii interesante cu el.

Parerea mea e ca asta e una din evolutiile care acum un an de zile nu prea puteau fi previzionate: cum a fugit fotbalul de pe TVR1

explorish  •  8 ianuarie 2008, 18:27

ce bine ca te-ai inselat si a ramas fotbalul pe freetv… macar pana trece europeanu’08 ;p

explorish  •  8 ianuarie 2008, 18:28

corect, turambar. si eu m-am mirat.

Cătălin Tolontan  •  8 ianuarie 2008, 18:35

explorish: europeanul oricum ramine free deocamdata

andreiU  •  8 ianuarie 2008, 19:11

Vis-a-vis de punctul 6: mi se pare ca presa locala e lipsita total de consistenta, cel putin presa clujeana. Si tot la Cluj, unele ziare au renuntat sa mai apara in format clasic si apar numai ca editie online…asa ca nu prea vad concentrarea aia despre care scriai…Cat despre achizitii, eu cred ca cele cu adevarat mari vor veni undeva prin 2010!

yuhu  •  8 ianuarie 2008, 23:31

dac-o mai dadeai si p-aia ca ia sirbu prosportul si protv-ul mtv-ul, erai tare de tot.

sexpozitii  •  10 ianuarie 2008, 18:08

CalendarSEXPozitii http://poze.outsdr.com/

Bihoneanu  •  11 ianuarie 2008, 16:25

Legat de presa locala, respectiv de Inform Media. IM a lansat la cluj un ziar distribuit gratis: Cluj Expres cu siteul aferent: http://www.clon.ro/, avand produse similare in Timisoara, Arad, Deva iar planurile lor in acest sens nu se opresc aici, urmeaza alba, sibiu… poate brasov…

Mai mult, ciripesc pasarelele ca in maxim cativa ani vor renunta la produsele tiparite si vor miza exclusiv pe online!

Comentează