Cine are interesul să nu cîştige CFR?

Iuliu Mureşan va nega discuţia. E în regulă, oricine ar proceda la fel. A mărturisit zilele trecute unei persoane din fotbal: „Liga şi presa au interesul ca nu CFR să ia titlul. Sînt sume mari în joc. De pildă, dacă noi mergem în Ligă, se pierde audienţă TV, adică bani”.

luni, 18 februarie 2008, 8:04

Iuliu Mureşan va nega discuţia. E în regulă, oricine ar proceda la fel. A mărturisit zilele trecute unei persoane din fotbal: „Liga şi presa au interesul ca nu CFR să ia titlul. Sînt sume mari în joc. De pildă, dacă noi mergem în Ligă, se pierde audienţă TV, adică bani”.

Şeful clujean ştie ceva. Dar peste 7 milioane de euro s-au pierdut şi în toamna trecută de pe piaţa TV pentru că OTV a furat audienţă cu dosarul Elodia şi cel mai rău lucru păţit de Dan Diaconescu a fost cumpărarea unor procente din post de către Sorin Ovidiu Vântu.

În fotbal, ca şi în televiziune, performanţa se pedepseşte prin invidie, care se converteşte în apreciere şi în bani în ultimă instanţă.

Mai sînt 5 zile. Să vorbim despre interese, de ce să nu vorbim?! Cel mai apăsat interes al fotbalului românesc e să producă o campioană competitivă, parte a unei întreceri atractive. Cine va fi în frunte, asta e o chestiune care durează o zi. Pentru că, imediat, începe caruselul transferurilor, vin cupele europene, începe cealaltă ediţie. Şi tot aşa.

Campionatul e mai important decît campioana. Pentru presă şi, în mod normal, pentru Ligă.

„Cine are interesul să nu cîştige CFR?” nu ascunde vreun răspuns ocult. Rapid, Steaua şi Dinamo da, au interesul să cîştige ele. Asta-i definiţia sportului.


Comentarii (80)Adaugă comentariu

alk  •  18 februarie 2008, 15:33

„Interesul sportului”? Vrei sa spui mai degraba interesul BANULUI.

florin  •  18 februarie 2008, 16:17

REVIN…se spune tot mai des ca daca se va juca corect returul,CFR va fi campioana…este FALS dintr-un singur motiv: pentru ca daca intr-adevar se va juca cinstit nu se va cunoaste inca de acum cine o sa castige…

Leontin  •  18 februarie 2008, 16:24

Cine are interesul sa nu castige CFR? Pai: nationalistii xenofobi, misticii ortodocsi de mahala, si, in general fascistii samantzari de pe stadioane. CFR e o echipa civilizata, europeana, multiculturala, orientata spre dezvoltare si progres, nu spre balci si lamentatii. Asta deruteaza pe multa „lume buna” romaneasca, obisnuita mai mult cu acatiste si conspiratii.

Gelu  •  18 februarie 2008, 16:45

Sa fim corecti,CFR nu are atitudine de campioana si nici macar fata de asa ceva…Nu ca jucatorii nu ar avea valoare ci faptul ca s-au obisnuit cu arbitraje partinitoare si cu meciuri in care unele competitoare se simteau obligate sa joace cu cfr la relanti{vezi disputele verbale dintre Muresan si Padureanu ,ultimul fiind cel care nu a respectat directivele primite}…Simtind ca lucrurile tind sa iasa din hotararile luate,avand in vedere jocul actual slab al echipei si perspectiva de a nu mai fi ajutata de fluierasi,conducerea clubului impreuna cu o parte a presei incearca sa dramatizeze lucrurile si sa vada peste tot incercari de defavorizare a echipei…

Gore  •  18 februarie 2008, 17:25

CFR poate să ia titlul anul ăsta, dar în 3-4 ani oricum o să fie iar în B. Paszkani o să se plictisească să bage bani într-o echipă fără public şi o să plece. E o aventură fără niciun viitor. Cât priveşte visele de mărire în Liga Campionilor, sunt caraghioase.

mersi  •  18 februarie 2008, 17:51

Se tot bate moneda pe acest subiect, incat devine ridicol! Daca, si repet, daca va fii corect returul, tot CFR va castiga! Insa a vorbi de corectitudine in Romania in toate domeniile, nu numai in fotbal, pare la fel de ciudat cu a citi Biblia unor criminali notorii si irecuperabili!

george  •  18 februarie 2008, 19:05

Este bine cind difera opiniile cititorilor,doar asa exista libera expresie in idei cu cistig pentru noi toti.Totusi nu toti cei care isi expun parerile sunt obiectivi.Nu vreau sa fac morala nimanui, dar nu pot ramane impasibil atunci cind unii se leaga de anumite echipe ca nu au dreptul de a castiga campionatul.Cred ca nu exista tipare ptr. echipele care vor sa devina campioane,in afara de faptul ca trebuie sa fie pe locul 1.Oare numele este mai important decit jocul echipei?Credeti ca nu mai este nevoie si de alte echipe in afara de cele 3 din capitala? Cu ce ne-ar deranja Craiova,Clujul,Urziceniul,Timisoara daca vor fi campioane si vor juca fotbal la nivel ridicat in Europa si vor aduce puncte si aprecieri Romaniei?Oare nu suntem prea subiectivi cu cele din Buc..In Anglia, Arsenal nu are in echipa englezi si nu cred ca deranjeaza pe nimeni ca ei aduc puncte si elogii Angliei. Noi suntem mai cu mot,haideti sa nu mai fim rai si sa ne bucuram de cei care ne reprezinta in Europa cu cinste.

coitus  •  18 februarie 2008, 19:08

Tolo-il grande giornalisto nu are interes!Iti dai seama…cum mai poti monopoliza emisia televiziunilor sau a hartiei de ziar cu stiri despre St-Din-Rap,cand marile echipe de pe Dambovita iau bataie de la o echipa atat de departe de condeiul miticesc.

cfr-ista  •  18 februarie 2008, 19:11

in primul rand eu cred ca CFR-ului ar trebui sa i se acorde o sansa!!!Nu aveti cum sa stiti daca se va descurca sau nu in CL pentru ca nu a mai jucat in aceasta competitie!!!eu cred ca sportul ar trebui sa fie ceva mai presus decat un simplu venit financiar!!!pacat ca inca nu v-ati dat seama de acest lucru!!!

jwinnetou  •  18 februarie 2008, 20:42

nu prea sunt de acord sa discutam toate elucubratiile scoase pe trompeta de presedinti de club atunci cand vad clar ca echipa lor nu joaca nimic. Este foarte usor, in aceste situatii, sa dam vina pe oricine altcineva: gaurile in ozon, incalzirea globala, lipsa pacii pe pamant s.a. Adevarul este cu totul altul, adica vechiul truism „este usor sa ajungi, este foarte greu sa te mentii (in frunte, bineinteles). Daca in tur nu i-a luat nimeni in serios si au putut sa-si faca mendrele (aici i-am inclus, biensur, si pe arbitrii) acu s-a schimbat foaia (arbitrii sunt si acum inclusi in program). Deci acest amalgam de straini, in frunte cu Haplea ala argentinian (care n-a rezistat tentatiilor culinare niciodata), vor trebui sa demonstreze daca e ceva de capul lor. Eu unul cred ca totusi valoarea lor a fost poreclita Anorthosis, si indiferent ce vor face nu vor spala acea rusine. Pot castiga 10 campionate la rand pata tot ramane si rusinea. Daca erau romani ar fi realizat chestia asta si nu s-ar fi lasat niciodata. Dar ei nu sunt. Nici unul. Asa ca nu are rost, tolontane, sa le faci auzite toate declaratiile. Tot respectul pentru echipele genul Avantul Crevedia. Ele macar sunt autentice. Ceea ce va doresc si dvs. comentatorilor sportivi. A bientot

danSteaua  •  18 februarie 2008, 21:52

sevilla86,

Nu-i nici o problema daca o alta echipa, decat Steaua, Rapid sau Dinamo, ia campionatul. Problema apare cand echipa respectiva fura campionatul, cand, a devenit evident!, arbitrii sunt folositi in a ajuta echipa respetiva sa ia locul 1.

nicu  •  18 februarie 2008, 22:07

cfr nu are niciun merit la acesta sansa de a merge direct in Liga Campionilor, mai ales dupa episodul Famagusta.

andrei80  •  18 februarie 2008, 22:26

ESTI MARE TOLON.TANE ! Ce mai articol !!! Senzational !!! „Rapid, Steaua şi Dinamo da, au interesul să cîştige ele”. Dumnezeule… ce mai perspicacitate !!! Fenomenal, nu reusesc sa-mi revin !!! Si daca Urziceni termnina in fata Stelei si CFR-ului ? Sau Vaslui in fata lui Dinamo ?

nicu  •  18 februarie 2008, 22:45

muresan s-o cufurit in pampers in direct pe sport.ro

gica  •  18 februarie 2008, 23:12

Avem o tara cu multi frustrati….
Problema unora ca CFR nu merita sansa sa joace direct in liga.Poate ca nici Steaua nu trebuia(si nu numai ea)sa dispuna dupa bunul ei plac de toti fotbalistii de perspectiva din toata tara…de zeci de ani.
Cat privesc rezultatele obtinute in liga,NO COMMENT….
Mai era unul care avea nelamuri cu numarul suporterilor echipei din Cluj…Fi fara grija amice ca sta bine la capitolul asta,chiar pe podium la o statistica publicata.
Iar vizavi de intrebarea cine nu are interes ca CFR sa castige campionatul ,da-ne TOLO tu raspunsul pentru ca esti trompeta lor.La fel ca si Mitica Dragomir.Scuza-ma daca te deranjeaza ca te-am asociat cu persoana asta.

turma  •  18 februarie 2008, 23:46

cine n-ar vrea sa castige campionatul? Toti ar vrea, inclusiv ultima clasata! Important este sa ai conditiile necesare sa-ti atingi obiectivul, ca sa nu vorbim si despre o minte limpede. Cine vrea sa castige CFR? Mana sus! Cine vrea sa castige Steaua? mana sus! Cine vrea sa…. s.a.m.d. Pai toti au mainile sus. Acum cum este posibil sa stii cine va lua campionatul? Tot aud intrebarea: Cine va lua campionatul? Aveti putintica rabdare, fratilor, asteptati sa se termine campionatul si o sa vedeti. Nu mai suflati in jar ca va ardeti buzele. O sa castige cine MERITA, adica cine are fata sa reprezinte Romania in CL. Poate fi CFR, Rapid, Dinamo, Steaua, Vaslui, Urziceni ori Timisoara. Dar indiferent cine va castiga eu tot voi striga din toti rarunchii: HAI STEAUA!!!

nistor  •  19 februarie 2008, 0:20

www . i-guide . ro

– business
– free time
– cultural
– medical
– blog
– news

www . i-guide . ro

all the information you need

nicu  •  19 februarie 2008, 0:35

cfr, ptr. ca nu se simte pregatita.

alex  •  19 februarie 2008, 0:58

tolo,dar totusi, inca nimic despre declaratiile lui becali? Au fost pe prima pagina in alte tari, iar tu te faci ca nu vezi. Ai curajul sa vb de interese. penibil.

Tudor  •  19 februarie 2008, 13:20

Pentru cei care tot cred ca Cfr se confrunta cu anumite interese care se opun castigarii titlului:v-ati gandit ca pot exista si interese care sa o sustina pe Cfr in castigarea acestui titlu?Ca asa pare dupa arbitrajele favorabile pe care le-a avut in tur si care i-au permis sa se distanteze in clasament.In plus,echipa care va castiga titlul ne va reprezenta si pe plan international ca si campioana Romaniei!Si daca Cfr castiga va merge in CL si va lua niste batai de la 3 in sus!Pentru ca,dupa rusinea de vara trecuta cu amaratii aia de la Famagusta,cam asa vor evolua lucrurile!Repet,va fi vorba de campioana Romaniei,iar rusinea se va rasfrange asupra intreg fotbalului nostru!Ar fi probabil un lucru pozitiv ca o echipa din provincie sa castige campionatul,dar atunci cand va fi cu adevarat pregatita sa faca asta si sa ne reprezinte macar onorabil pe plan international!
Iar Muresan sa nu mai vorbeasca aiurea!Interese are fiecare,dar asta nu inseamna ca Cfr-ul e imaculat si se lupta cu ceilalti care sunt necinstiti.Oricum, Steaua va castiga acest campionat pe valoare!!

Tudor  •  19 februarie 2008, 13:21

Tolo,nu cred totusi ca tampenia cu Elodia poate fi luata ca termen de comparatie.Audienta la „telenovela” respectiva nu se compara cu cea a meciurilor din CL.

gabidegiulesti  •  19 februarie 2008, 13:52

@Tudor: sa stii ca mi-am pus si eu problema intereselor celor care ar ajuta CFR-ul sa castige titlul. Nu am un raspuns. Banuiesc ca numai interese banesti ar putea fi la mijloc, pentru ca altceva nu-mi trece prin cap! Oricum este urat si regretabil! E pacat pentru ca in toamna CFR chiar a jucat un fotbal bun( o spun eu chiar daca stiu ca am fost nedreptatiti in Giulesti). Insa erorile de arbitraj in favoarea lor au contat foarte mult in crearea unei impresii defavorabile.

Tudor  •  19 februarie 2008, 14:00

S-ar putea sa nu fie numai interese banesti la mijloc,dar nu vreau sa mai vorbesc acum de originea si de afacerile lui Paszkany.Cfr a jucat destul de bine in tur,dar nu chiar extraordinar si a profitat si de faptul ca alte echipe au traversat o perioada cu probleme,care la ei n-au prea existat.Iar impresia defavorabila de care pomenesti nu se datoreaza numai arbitrajelor,ci si modului rusinos in care au fost eliminati din preliminariile Uefa.

gabidegiulesti  •  19 februarie 2008, 14:37

Eu m-am referit doar la prestatia din campionat. Pentru ca in Europa nu au EXISTAT. Oricum, salut faptul ca incepi sa ai pozitii rezonabile. Asa ar trebui sa facem cu totii. Mai ales ca incepe un campionat nebun si e suficienta doza de nebunie a investitorilor ca sa mai inflamam si noi, suporterii, atmosfera.

endorama  •  19 februarie 2008, 18:41

probabil ca sunt mai multi care au interesul respectiv si in mod cert Tolo e unul din ei.. asta ii e evident oricui care vrea sa vada lucrurile asa cum sunt

Tudor  •  20 februarie 2008, 11:31

gabi,cred ca ma confunzi,intotdeauna am avut pozitii rezonabile.Ca poate unele din ele nu ti-au convenit,asta e altceva. :)Cu investitorii si presedintii iti dau dreptate,sper ca sa nu fim obligati de cele ce se intampla in teren sau in afara lui,sa ne inflamam si noi.
Nu vad de ce Tolo ar avea interes sa nu castige Cfr sau sa castige Cfr.El trebuie sa fie impartial,nu?

sevilia86  •  21 februarie 2008, 12:43

In parte pot fi de acord cu cei care au avut obiectii la comentariul meu.Voi incerca sa raspund cat mai succint : Alkmaar,isi facuse un nume cat de cat in Europa (UEFA),sunt convins (fara probe,dar este un sentiment puternic)ca CFR s-a predat VOIT in UEFA (sincer,nu cred ca au vrut chiar acel neverosimil 3-0 din Gruia),pentru a se axa doar pe campionat.Aici am fost „deranjat” de atitudinea d-lui Tolontan.Fata de CFR nu are reactii,doar fata de STEAUA.Daca nu era acest „nebun,oier,analfabet,etc” de Becali…unde era acum fotbalul romanesc? Doar intreb,nu insinuez nimic.Daca si Clujul aducea puncte anul acesta,si la anul mergeam in UCL cu campioana direct in grupe.De Otelul…ce sa zic…ii vede D-zeu la cat rau au facut prin ratarea intrarii in grupe.Domnule,daca nu esti pregatit financiar,nu mai emite pretentii la cupele europene.De ce d-le Tolontan nu lansati o adevarata campanie de presa,astfel incat cluburile care nu au un buget solid,stabil,sustenabil sa nu mai fie admise in liga I ? Chiar daca am ramane cu 8 echipe,dar ar creste nivelul REAL al campionatului.

Andrei  •  23 februarie 2008, 12:35

ar trebuii sa numarati punctele castigate de CFR Cluj cu ajutorul arbitrilor:)

Tudor  •  24 februarie 2008, 13:42

E greu sa spui totusi ca Cfr-ul s-a predat cu Famagusta,mai ales ca juca si acasa!Asta le-a fost valoarea pe plan international,mai laes ca i-au si desconsiderat pe aia!

startscratch  •  24 februarie 2008, 19:24

www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro
www. i-guide .ro

Comentează