Mititelu şi Becali, pui de daci

Istvan Kovacs a fost delegat la meciul CFR Cluj – Universitatea Craiova, moment în care Adrian Mititelu a exclamat: „Nici nu ştie bine româneşte!”. Aşa e. Şi e păcat ca un fotbal cu potenţial academic să fie ruşinat de o asemenea delegare agramată.

vineri, 22 februarie 2008, 5:43

Istvan Kovacs a fost delegat la meciul CFR Cluj – Universitatea Craiova, moment în care Adrian Mititelu a exclamat: „Nici nu ştie bine româneşte!”. Aşa e. Şi e păcat ca un fotbal cu potenţial academic să fie ruşinat de o asemenea delegare agramată.

Nu demult, însuşi Mititelu crea un nou curent lingvistic şi logic declarînd: „Rapidul şi celelalte formaţii sînt cele mai avantajate din campionat”. 🙂

E plin fotbalul nostru de vorbe înţelepte, Radu Paraschivescu are destulă marfă să umple Enciclopedia Balcanica! Iar cei care-l atacă pe Kovacs sînt tocmai furnizorii de perle.

În cazul lui Gigi Becali însă, ca de obicei, umorul se împleteşte cu tragedia. El îl atacă pe Kovacs pentru că e ungur. Dezgustător! Rămîne ca Borcea să spună despre Becali că e aromân, iar Copos, bine aţi revenit, domnule!, să-i impute dinamovistului origini cumane pentru că numele Borcea e pomenit de Neagu Djuvara în cartea despre Negru Vodă.

Ştiţi care e culmea? În acest climat de naţionalism de operetă, toţi preşedinţii apelează la portughezi, peruani şi ghanezi ca să-şi salveze echipele româneşti 🙂

Lăsaţi-l în pace pe Kovacs! La 22 de ani, cînd intră pe teren tipul nu e nici ungur, nici român. E arbitru.

PS: Tolontan nu e nume unguresc. Şi, chiar dacă ar fi, vorba aceluiaşi Mititelu, „toţi sîntem puţin anesteziaţi de anumite considerente”. Mai citiţi o dată! Eu n-am înţeles nici la a şasea încercare 🙂


Comentarii (141)Adaugă comentariu

Cursuri pentru profesori  •  23 februarie 2008, 18:11

Cred ca ar fi mult mai bine fotbalului romanesc fara oameni ca Mititelu si Becali

Kovacs Istvan  •  23 februarie 2008, 19:20

bravo Katalyne.. te luam cu noi in ardealu’ independent. Kosovo te sustinem. Ardealu-i ungurescu’

kiss karoly  •  23 februarie 2008, 19:36

nu conteaza ce e important sa arbitreze corect

jwinnetou  •  23 februarie 2008, 20:30

tolontane n-ai dreptate! D-nul Kovacs a facut praf niste meciuri in tur. Destule! A scapat ca prin minune si arbitreaza unde trebuie. Cu ungurii n-are nimeni nimic. Ideea este sa nu aiba ei nimic cu absolut toata lumea. Fii mai obiectiv si ia in calcul toate aspectele, nu numai cele care iti convin pentru tenta unui articol. Oricum caracterul educativ-instructiv al opiniilor tale se adreseaza unui public altfel decat iti imaginezi tu. Numai bine!

cocu  •  23 februarie 2008, 20:38

hai stiinta

w  •  23 februarie 2008, 20:39

Felicitari Domnule Tolontan ! Ca de obicei bine pregatit!

Luki  •  23 februarie 2008, 21:09

Felicitari! Un articol, in sfirsit care reflecta realitatea. Respectele mele. Un ungur

OTILIA  •  23 februarie 2008, 21:31

nici eu nu pot sa vad meciul live. DC?

octav  •  23 februarie 2008, 21:38

acu ce facu ma?? ala nu fu fault??? la 1 1 penalty refuzat CRAIOVEI!! dupa spre sfarsitul reprizei a lasat avantaj da trebuia cel putin galben la fundashul care l’a faultat pe tanasa si care a mai avut 4 faulturi tari pana la sfarsitul reprizei…pai acu dumnule tolontan sa scrieti si de fazele astea ca vad ca cei de la antena 1 nu dau reluare la faza decat o data, iar la prima vedere pare penalty clar!

zarumare  •  23 februarie 2008, 22:38

nu ti se pare k toate personajele astea (sinistre, btw)au nevoie de strada, doar a lor?
adik sa-i mutam pe toti pe aceeasi ulicioara, si sa-i lasam sa-si faca niste bancute frumoase. in fond sunt niste babutze care au nevoie de un santz, k radio, tv si presa scrisa au capatat deja. cam asta e nivelul.
much better fara ei. chiar poti privi un meci.

gicone  •  23 februarie 2008, 23:06

urit din partea lui LUPESCU S-A DELEGE UN ARBBITRU MINORITARla meciul CFR-CRAIOVA,s-a vazut diferenta care a facuto.


gicone  •  23 februarie 2008, 23:11

probabil ca ,U’ este pe lista neagra acelor marii,in frunte cu domnul SOLOMON ?

gicone  •  23 februarie 2008, 23:25

D-L TOLONTAN poate a-ti vazut fazele meciului de la CLUJ trageti concluziile ,eu sper s-a spuneti pe fata adevarul acelor faze ale meciului noi oricum i-l stim.HAI ‘STIINTA ‘TE VOM SUSTINE .

gicone  •  23 februarie 2008, 23:27

IL CREDETI PE MURESAN ?

gicone  •  23 februarie 2008, 23:31

HOTIA DIN ROMANIA NU O S-A DISPARA NICIODATA.AZI A FURAT CLUJUL MURESANE.

dadu  •  24 februarie 2008, 0:04

Felicitari pt. articol!

radoi_raducu  •  24 februarie 2008, 1:04

dl tolo te rog sa imi raspunzi si mie la o simpla intrebare si atat ,,CE SE INTAMPLA DACA CRAIOVA AR FI FOST ARBITRATA DE UN OLTEAN DIN TARGU-JIU SAU TURNU SEVERIN?” DAR TE ROG SA IMI RASPUNZI

radoi_raducu  •  24 februarie 2008, 1:09

P.S: SA NU UIT ,,OARE DE CATE ORI TREBUIA SA FIE ELIMINAT FUNDASUL CENTRAL DE LA C.F.R.? DAR SINCER SA IMI RASPUNZI ALTFEL TE CONSIDER UN LAS SI NU DORESC SA IMI SCHIMB PAREREA DESPRE TINE

octav  •  24 februarie 2008, 1:28

de ce nu l’au pus pe sebastian coltzescu sa arbitreze??? poate el ne dadea penalty la 1 1 si il elimina de mult pe tony….

mda  •  24 februarie 2008, 1:39

doamne…domnule Tolontan, stergeti naibi posturile incultilor…faceti un formular, un test de IQ, inainte ca lumea sa poata posta…fratilor…pai voi ati facut romana cu profa de traforaj?…vai de capu vostru…

on topic.am fost la meci, nu am vazur reluari nimic deci s-ar putea sa nu am dreptate.per ansamblu pot sa zic ca a fost ok arbitraju, totusi prea usor se dadea fault…fotbalul e un sport barbatesc, jocul ar trebui lasat putin mai liber.

von Klausenburg  •  24 februarie 2008, 3:28

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
sa ma pooooota careva o pooooooooola… ca bine zici

hmm  •  24 februarie 2008, 3:55

Domnule Tolontan este adevarat ca la auzul cuvantului ungur aveti, subit, o stare de voma… In alta ordine de idei D-le Tolontan, de ce nu ati reactionat in nici un fel in momentul in care Dl. Udrea a publicat in ziarul la care d-voastra cu atata onoarea replicati oricarei faradelegi … si daca d-voastra considerati ca Dl. Udrea nua gresit cu nimik de ce ziarul GSP nu da in judecata peroasa infamului Popa de Iasi care a negat cu atata vehementa valoroasele si adevaratele vorbe de dug citate de celebrul editorialist Udrea?

eu  •  24 februarie 2008, 4:48

faptul ca tolontan nu e nume de ungur nu te face imun la adevaratele probleme ale „lumii” in care traim.am pus in ghilimele pt ca asa ma simt si eu citind articolele d-voastra.si nu numai….vorbiti si voi de teme mai reale..e greu..na vorbind de sport…doar ne uitam la niste miliardari fugind dupa o minge….nu sunt un refulat…sper:))) dar poate o sa devin daca mai citesc multe intelectualitati de genul asta.luati-o mai de jos…nu stiu unde sunteti d-voastra..dar noi, marea majoritate, suntem aici…jos…

Eddie  •  24 februarie 2008, 5:35

🙂

Romeo  •  24 februarie 2008, 8:41

marele politician Becali sare pe un arbitru de nationalitate maghiara, dar ani de zile meciurile importante din campionatul nostru erau arbitrate de italieni, germani, slovaci, etc. De fapt Becali isi continua circul (pentru cei care il privesc), sperand ca va incurca masinaria clujeana. Duminica viitoare vom vedea ce poate FC Becali.

dr. JIVAGO  •  24 februarie 2008, 9:13

sint sigur ca mailul meu nu va fi postat, ca in multe situatii, cand il critic pe d-l Tolontan. Sa vedem totusi,in viata te mai poti indrepta.Atacul destul de murdar, la d-nul Mititelu, ca d-l ISTVAN nu stie bine romaneste, este interpretat de d-nul Tolontan ca atac la unguri. Eroare ! Era doar o atentionarec a acest arbitru care are o adversitate ideologica ptr o natie, a carei limba n-o cunoaste dar staruie sa o arbitrze intr-o liga superioara. sint curios cum e in franta sau america? nu-i nicio problema, nu sii limba, maninci, te distrzi dar stai acasa ,nu te plimbi cu fluierul in gura pe teren… arbitrind penibil,. tolerind niste ,,intrari,, ghiolbanesti, facindu-te ca nu le vezi.e drept ca si oltenii au o echipa de marmelada, si nu ti-a fortat ,,imaginatia,, foartetare d-le istvan pascani.Ne-am cam saturat de articolele moralizatoare ale d-lui tolontan, vezi doamne cit de rai sint romanii si cit de luminati si curati sint cei cre fac bani in romania dar vorbesc cu accent. cenzurati, cenzurati…

olteanu stelist  •  24 februarie 2008, 9:42

In principiu aveti dreptate d-le Tolontan, numai ca tipii astia pe care ii tot aperi nu au moralitatea care sa-i scoata de sub acuzare. noi chiar nu am ajuns la moralitatea unui Amarildo, marele jucator brazilian, care a jucat cu AC Milan impotriva conationalilor sai, dupa ce purtase nationala cariocas in chile spre titlul suprem. Si daca asta ar fi situatia la noi, era cazul sa nu alimentam suspiciunile. Dar care moralisti s-o faca? sandu, lupescu ?! astia se inscriu in cloaca generala care guverneaza Romania. SI NU NUMAI EI FAC PARTE DIN CLOACA.

razvan  •  24 februarie 2008, 10:17

tare bancul cu unguri

Cătălin Tolontan  •  24 februarie 2008, 10:22

claudiu mincu : incercam sa gasim o metoda pt a modera comentarile, dar in acelasi timp sa nu blocam comunicarea

Cătălin Tolontan  •  24 februarie 2008, 10:24

radoi_raducu: nu cred ca s-ar fi intiplat nimic, nu cred in criteriul geografic in fotbal

Body  •  24 februarie 2008, 10:28

voua vi se pare normal ca la 8 faulturi care lea facut fabbiani sa nu primeasca galben?
sau fundasu ala central brazilian …
plus la acel cerut penalty mi sa parut obstructie

mircea pauseniuc  •  24 februarie 2008, 10:29

…Si chiar daca”n-ar sti limba romana” care-i problema?
-parca mai ieri , majoritatea conducatorilor de club din prima liga optau pentru aducerea arbitrilor straini …..astia ar fi stiut limba romana?
Eu, zic sa-l lasati pe bietul Istvan(sau cum l-o chema) sa-si faca treaba si sa nu mai puneti presiune pe capul arbitrilor. Din pacate cu asemenea conducatori, care in loc sa-si vada de jocul echipelor lor nu stiu care mai de care cum sa le „scoata ochii adversarilor” ,fotbalul romanesc ramine o mare mocirla!Pacat.
Despre tembelul de Mititelu …ce-ar mai fi de spus?….daca Becali este totusi un „personaj pitoresc”..apoi Mititelu asta, chiar e tolomac.

dragos  •  24 februarie 2008, 11:40

nenea tolo! zi-mi si mie zilele saptamanii conform partii din dreapta a gsp.ro de astazi! si apoi incearca sa recitesti propozitia „duminica bate steaua”

Tudor  •  24 februarie 2008, 13:57

Tolo,ai in general dreptate.Important e sa stie sa arbitreze.Totusi,nu mi se pare normal,daca e adevarata informatia,ca un cetatean roman sa astepte nu stiu cat sa invete limba tarii in care traieste.Asta poate naste anumite suspiciuni,mai ales intr-un fotbal ca al nostru!Mititelu insa e o panarama de patron,chiar mai penibil decat Jiji,daca e posibil asa ceva,iar pe declaratiile lui n-ar trebui prea mult pret de un om de bun-simt.
Respectivul arbitru(Kovacs) nu e un arbitru deloc grozav,dupa parerea mea!A inceput bine,cand a arbitrat Supercupa in vara,dar de atunci a cam festelit-o.Vezi si ultimul meci pe are l-a condus,inaintea meciului de la Cluj,cel al Craiovei cu Iasul pe care l-a stricat in favoarea gazdelor,dictand o eliminare de-a dreptul hilara a unui jucator iesean!Iar in meciul de la Cluj,din cat am vazut,a avut oarece ingaduinta fata de clujeni.Trebuiau date niste gartonase galbene pentru Cfr,care n-au aparutdin buzunarul lui Kovacs!

startscratch  •  24 februarie 2008, 19:18

www . i-guide . ro

– business
– free time
– cultural
– medical
– blog
– news

www . i-guide . ro

gicone  •  24 februarie 2008, 22:36

s-a intors rota MURESENE CITE SACOSI CU BANI AI DUS LA IASI?

radu  •  24 februarie 2008, 23:49

pana la urma s-a dovedit ca tolontan n-a avut dreptate iar mititelu avea motive intemeiate….arbitrajul a fost eecrabil…toate analizele facute la tvr canal d etc au spus ca arbitrul a gresit grav in favoarea cfr-lui…craiovei i s-a refuzat un 11m iar tony si fundasul stanga meritau rosu in mai multe randuri…pana la urma astfel de arbitraje sint mai periculoase decat cele care acord sau nu goluri din offside sau penatiuri imaginare….aici s-a permis un joc de o violenta iesita din comun din partea strainilor de la cfr…astfel de meciuri pot duce la accidentari extrem de grave ca cel suferit de croatul de la arsenal

intr-un fel, si tu tolontane ai dat gir unul astfel de arbitru…kovacs n-ar fi trebuit a arbitreze atat de partinitor…chiar si pt ca era ungur ca si patronul…nimic nu justifica un astfel de comportament al acestui personaj care nu merita sa arbitreze

astept sa-ti ceri scuze tolontane pentru acest articol

craciunescu  •  24 februarie 2008, 23:56

acelasi kovacs a facut o alta suita de greseli grosolane la un alt meci al Craiovei…in meciul de la Craiova cu iasul…and un iesean a intrat extrem de dur la saceanu…atunci arbitrul n-a dictat nici macar cartonas galben ieseanului…vazand ca saceanu a fost transportat in stare grava cu salvarea la spital..a realizat eroarea….dar a cautat s-o repare inventand la acelasi jucator…o infractiune …5 min mai tarziu…si l-a eliminat
apoi, la scorul de 1-1 craiova a dat un gol perfect valabil pe care la eroarea tusierului..l-a anulat…a avut norc ca a scapat de viciere de rezultat pentru ca cei de la craiova au mai inscris o data..meciul terminindu-se cu victoria craiovenilor…deci inca un meci in care craiovenii au fost flagrant dezavantajati de acelasi kovacs

tot acest kovacs a fost acuzuat ca a ajutat clujul si cu alt prilej

deci iata ca desi are doar cateva meciuri, acest arbitru avea deja o istorie in spate in dezavantajearea Craovei si avantajarea lui paskany…nu are experienta in jocuri dar deja are eperienta in mizerii

asul  •  25 februarie 2008, 15:37

Semnati petitia
http://www.thepetitionsite.com/1/nico-vlad-mirita—pe-o-margine-de-lume-plagiat

Tudor  •  27 februarie 2008, 9:31

In meciul cu Iasul,Kovacs n-a avantajat oaspetii,dimpotriva pe Craiova!Oricum ai incerca s-o dai eliminarea jucatorului iesean a fost PENIBILA(daca esti un arbitru care te respecti cat de cat,nu elimini pe „pretexte”),iar golul anulat a fost pe mana asistentului care a gresit!In schimb,la Cluj,prin maniera de arbitraj,a avntajat Cfr-ul!

Valy  •  27 februarie 2008, 15:37

sa va ducet la sapa ma

Comentează