Scrisoare trimisa membrilor BRAT

UPDATE: Surse din piata sustin ca si Antena 1 ar folosi aceeasi metoda pentru unele reviste din portofoliul trustului. Daca e asa, atunci se inscrie in aceeasi practica pe care am sesizat-o BRAT!

joi, 13 martie 2008, 10:40

UPDATE: Surse din piata sustin ca si Antena 1 ar folosi aceeasi metoda pentru unele reviste din portofoliul trustului. Daca e asa, atunci se inscrie in aceeasi practica pe care am sesizat-o BRAT!

Va veti lamuri imediat despre ce e vorba. In 24 de ore de cind am lansat scrisoarea pe care o veti vedea am primit zeci de reactii. Cele mai multe pozitive, cele mai puternice, negative 🙂
Si, mai toate, nedumerite. „Esti nebun?! De ce aduci in discutie imixtiunea vinzarilor de publicitate tv in presa scrisa? Oricum, Gazetei ii merge excelent si nu poate fi sarita din nici o campanie? Plus ca, la o adica, Antenele pot face si ele presiuni oricind pentru voi!”.

Iata de ce. Acum 10 ani, Freedom House impreuna cu 33 de agentii de publicitate, clienti si editori de presa, printre care s-a numarat si MediaPro, compania la care lucram atunci, a infiintat Biroul Roman de Audit al Tirajelor.  

Asocierea s-a bazat pe vointa industriei media de a avea cifre determinate obiectiv care sa masoare performantele de tiraj si audienta ale ziarelor si revistelor. Conform regulamentelor, aceste cifre sint puse la dispozitia agentiilor si clientilor, astfel incit publicitatea sa fie repartizata dupa criterii transparente, care tin de performanta fiecarei publicatii. In esenta, BRAT s-a fondat pe nevoia ca publicitatea sa se imparta corect.

Ca membru al Consiliului Director al BRAT, am adresat ieri o scrisoare celor 239 de oameni care sint invitati la Adunarea Generala din 27 martie. In esenta, le-am comunicat ca presa scrisa este in pericol de a primi publicitate nu in functie de propriile performante, ci conform presiunii televiziunilor apropiate unor publicatii, televiziuni care pot face inutile cifrele BRAT prin negocieri purtate in forta cu agentiile. Mecanismul l-am descris in scrisoare. El este simplu.

Simplu nu este viitorul acestui demers. El a stirnit interese enorme. Stim cu totii ca piata romaneasca se indreapta spre oligopol si ca mizele de zeci si sute de milioane de euro au cai diverse de a actiona. Si nu pretind ca singurele argumente valide sint ale mele.

Am dorit doar sa sesizez companiilor de presa, agentiilor de publicitate si clientilor ca piata de presa scrisa, si curind cea de Internet, au fost reglementate in privinta tirajului si audientei prin efortul solidar al nostru al tuturor membrilor BRAT. Asta s-a facut numai pe baza dedicatiei strategice pentru un principiu pe care trebuie sa decidem daca il mai pastram sau nu: Publicitatea sa se imparta in functie de performante masurabile si de ceea ce ofera fiecare ziar sau revista clientului in cautare de public pentru mesajul sau. Iata scrisoarea:

buuun.jpg


Comentarii (65)Adaugă comentariu

Cătălin Tolontan  •  14 martie 2008, 8:20

cosmin: agentiile sint prinse intre client si furnizor. de multe ori nu au ce face. nu uita ca sintem pe o piata unde nu dicteaza strategia sau creativitatea ci, din pacate, pretul

Elvira Popescu  •  14 martie 2008, 8:54

Domnu’ Tolontan,
Stiti sa faceti diferenta intre un demers comercial(marketing) si un sistem de contabilizare?
Publicitatea se imparte dupa cum stii sa vinzi si nu dupa alte criterii.
Este aiurea tot articolul.

Cătălin Tolontan  •  14 martie 2008, 10:11

elvira popescu: dc dumneavoastra numiti brat si sna drept „sistem de contabilizare” atunci sintem pe pozitii ireconciliabile. ceea ce nu e rau. 🙂 stimata doamna, de 10 ani tirajul si audienta furnizate de brat au ajuns repere in piata. sigur ca si priceperea vinzatorului e importanta, dar, fara cifre, credeti-ma se vind bezele

Kaos AD  •  14 martie 2008, 11:29

Ca să parafrazez un slogan comercial (că pînă la urmă, nu e vorba de deontologie, ci vorba lui Tadici :D, it’s all about the „caşcaval”)… te roade nVidia.
Acum că ProSport-ul a (re)intrat într-un trust care, spre deosebire de Ringier, nu-şi omoară (cu masochism? ) copiii, dai din colţ în colţ şi apelezi la măsuri disperate.
Credeam că totuşi eşti mult peste Gusti Roman, dar deh, it’s never to late to kill your idol.

Kaos AD  •  14 martie 2008, 11:32

În cazul în care comentariul chiar va fi aprobat, deşi am experienţă cu maestrul Geambaşu, care publică doar mesajele în care este înjurat, să arate ce retarzi sînt cei care-l contestă în modul ăsta (dacă nu scrii cuvinte din astea „magice” şi îi desfiinţezi articolul civilizat şi nu apelezi la „origini”… maestrul „uită” să-l aprobe)….
„it’s never TOO late to kill your idol”.

Cătălin Tolontan  •  14 martie 2008, 11:43

KaosAD: si crezi ca o intreaga piata e disperata? crezi ca toti oamenii aia de la ziarele locale si de la cele nationale, de la reviste sint si ei disperati? crezi ca agentiile de publicitate sau regiile care au recunoascut in BRAT ca „aceste lucruri sint practici comune” sint si ele disperate? 🙂 crezi ca ediorii on-line sint si ei disperati? Aici nu e vorba de trusturi, si Antena 1 face la fel (nu cu gsp sau cu jn), ci de o organizatie care ii apara pe cei care o compun si interesele presei scrise si on-line. degeaba tot incercati sa mutati discutia!

Adrian Alexandrescu  •  14 martie 2008, 11:48

Domnule Tolontan,

Nu am avut ocazia sa ne cunoastem pana acum fata in fata. O facem prin intermediul blogurilor. Un inceput bun 🙂

Am fost uimit initial de reactia dvs la postul meu referitor la scandalul din online. Am recitit ce am scris si sunt de acord ca sunt 2 intelesuri care se pot trage din post.

Vreau sa clarific pozitia mea: sustin pe deplin intiativa dumneavoastra si am clarificat asta printr-un comentariu suplimentar la post.

O zi buna va doresc,
Adrian

Elvira Popescu  •  14 martie 2008, 13:42

Domnule Tolontan,
1) Bratu’ nu este CNA si nu are veleitate de judecator.
2) Daca doriti sa controlati alte grupuri cumparati actiuni in acele grupuri.
Fiecare isi conduce institutia dupa strategia sa.

„BRAT —NU— s-a fondat pe nevoia ca publicitatea sa se imparta corect.” Ce insemna corect? 1 la mine 2 la primarie? cine defineste corect? GSP? BRAT in mod sigur nu si nici Tolontan erijat in „aparatorul dreptatii lui”

Cătălin Tolontan  •  14 martie 2008, 14:55

elvira popescu: va invitam la adunarea generala din 27 martie ca sa vedeti ce crede brat despre brat. cuvintul corect apare in statutul si regulemnetele brat. si exact d-aia s-a fondat: pt k publicitatea sa se imparta corect, adik dupa criterii transparente si masurate competent si obiectiv. nu ma erijez in nk, am fost votat ca sa fac niste lucruri. pe unele le-am reusit, pe altele, nu. din vehementa cu care respingeti ideea de autoreglementare inteleg ca doriti alta organizare a pietei. o puteti face 🙂

Sorin  •  14 martie 2008, 15:49

@Alex, faci o confuzie grava. Catalin se refera la Media Pro International (cunoscuta pe piata ca MPI de mai bine de 10 ani) nu la Media Pro Interactive.
Nimeni nu s-a luat de Media Pro Interactive 😉

Gusti Roman GSP  •  14 martie 2008, 17:01

Precizare, Catalin. Kaos AD este angajatul trustului Pro

Catalin  •  14 martie 2008, 19:08

Catalin tu chiar vrei sa fi un arbitru al pietei media din Romania? Cred ca asta este o intrebare retorica,dar oricum, nu poti fi asta pana cand tu nu o sa mai lucrezi in Intact sau in oricare dintre trusturile media mari din tara.
De ce esti atat de disperat dupa stiri bomba, de ce nu esti corect cand faci astfel de afirmatii, de ce ataci mereu sub centura apoi cu pumnul apasat in locul in care ai lovit incerci sa-l urci spre stomac si sa spui”ups, de fapt aici am vrut sa lovesc”.
Catalin oricat de corect ai incerca sa pari a fi, tot fals ramai.Nu te mai lauda atata. Gemenii argumentelor false Tolo si Turcescu. TeNdT ai presei romanesti.

Cosmin  •  17 martie 2008, 8:42

Catalin, s-a inventat pay-back – ul! Sti ce este ala? eu publicitar indrept reclama pe canalul care stiu ca-mi intoarce niste bani inapoi.
ia intreaba in piata, pe la media, la sfarsit de an cati bani intorc la agentie si apoi la directorul de marketing platitor de reclama, sau direct la acesta!

trebuie facut ceva …

Tedu  •  17 martie 2008, 12:09

Domnule Tolontan,

Deoarece eu in mod sigur eu nu am cum sa particip la Adunarea Generala BRAT, va sugerez sa inaintati Dvs. urmatoarea propunere care ar raspunde cred deplin dorintelor dvs. ca publicitatea sa fie impartita corect:

„Sa se creeze un pret unic pe cititor (numarat conform actualelor reguli BRAT) si sa se constituie in cadrul BRAT o entitate unica de vanzare a publicitatii.
Toti cumparatorii de publicitate, agentii de publicitate sau clienti directi vor plati direct catre entitatea BRAT, iar reclama lor va fi repartizata aleatoriu in publicatiile membre BRAT, dar astfel incat fiecare sa primeasca un procent din volumul total direct proportional cu poanderea publicatiei in audienta generala a membrilor BRAT.
In acest fel, clientul nu va stii si nici nu va decide unde ii apare reclama, dar asta nu conteaza, el va fi asigurat ca primeste „audienta” pentru care a platit, iar publicitatea va fi impartita corect.”

Utopic, nu-i asa?

mirabela  •  8 august 2008, 11:33

sunt o fetita de 12 ani din vulca jud.hd.am 7 frati si o situatie dezastruasa.tati a fost miner salvator la im. vulcan si in 97 a fost prostit sa se disponibilizeze.acum tati lucreaza pe unde poate pe la patronii care nu au lege nu au suflet.cind tre sa dea banii nu-i de gasit patronul.acum avem ap. cu executare silita pentru 25 mil.care tre sa-i dea la curentul elecrtic.daca cineva ma aude rog ajutatimi familia sa putem avea un acoperis deasupra capului.sa ma indrume cineva cui tre sa ma adresez sa pot capata un ajutor.si mami de atita saracie e bolnava de diabet si spondeloza .toate din cuza stresului.sa ne ajute cineva sa putem avea si noi un acoperis,o fam,si sa putem merge si noi la scoala.cine ne poate ajuta cunva nr.tel.0766660354

Comentează