TRU rascolitor despre Olimpiada

Traian Ungureanu publica azi in Gazeta un articol de nivel european despre dezbaterea din jurul Olimpiadei de la Beijing.

joi, 10 aprilie 2008, 3:29

Traian Ungureanu publica azi in Gazeta un articol de nivel european despre dezbaterea din jurul Olimpiadei de la Beijing.


Comentarii (17)Adaugă comentariu

explorish  •  10 aprilie 2008, 15:50

de parere contrarie. dar i-am scris acolo.

mache  •  10 aprilie 2008, 16:02

parerea lui.mie mi se pare jalnic articolul.
tru mare aparator al drepturilor omului…

Cristina  •  10 aprilie 2008, 16:38

Tot nu vad legatura dintre politica si sport…

Rezultatlive  •  10 aprilie 2008, 17:56

Cristina,

Din pacate intre sport si politica este o legatura mult prea mare. De multe ori legatura este in detrimentul sportului.

BrigateRossonere  •  10 aprilie 2008, 18:05

@cristina

Are legatura. Un exemplu: In Italia, galeriile nu sustin numai echipa, de multe ori sustin si un partid politic. De exemplu, cei din Atalanta sunt de stanga, si cand aud de Lazio innebunesc. De ce? Pentru ca lazialii sunt de extrema dreapta, il glorifica pe Mussolini, au si cantece cu el. Daca suporterii au legatura cu fotbalul in sine, atunci si factiunile au.

repet commentul legat de TRU  •  10 aprilie 2008, 18:33

observ ca pe aici domneste impresia ca tentativele repetate de stingere a tortei olimpice sunt gesturi de mare curaj si activism pro-democratic in Tibet si nu ultraj . subscriu intr-o oarecare masura. Libertatea apare cand ai curajul sa o afirmi. Chestie care merge insa NUMAI in Occident. Asta e realitatea trista, pe care vrand nevrand trebuie s-o acceptati.
Ca tot veni vorba
de presa occidentala vedeti de ex ce scriu Adrian Hamilton in The Independent http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/adrian-hamilton/adrian-hamilton-the-chinese-will-never-compromise-over-tibet-806953.html ,

David Broder in Washington Post despre demonstratiile pro/anti Tibet de-a lungul rutei tortei olimpice ” And the Olympics have taken on the uglier aspects of a political campaign. The protests of China’s Tibet policies that have marked the progress of the Olympic torch around the globe measure how much the Games have been distorted into a down-and-dirty ideological battle worthy of the South Carolina

primary.

What was once a competition of individual athletes of sublime quality has become a race for medals among the superpowers and a stage for fighting out the issues that statesmen and politicians cannot resolve.

The way things are going with sports, politics is looking better and better. ”
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/04/09/AR2008040903402_2.html

sau Roger Cohen in NY Times

http://www.nytimes.com/2008/04/10/opinion/10cohen.html?_r=1&hp&oref=slogin.
De la realism cu ideea unei schimbari ce necesita curaj, la realism ce subintelege neputinta schimbarii pana la o concluzie de tip : ce semeni, aia culegi. Recte o noua ordine internationala , in care drepturile omului de facto nu se respecta de catreTOATE tarile membre ONU . Ne amintim si de acel „UN doesn`t exist „.

La urma urmei libertatea si succesul unei democratii intr-o alta tara nu este un pret pe care citizenul, taxpayerul, consumatorul occidental e dispus sa-l plateasca, cu falimentul propriei tari, cu o relatie comerciala deficitara sau cu bonduri chineze retrase din economia americana . Si asta indiferent de cat de strident ar denunta pericolul chinez o oaresce blue team.

ps: un gest nu stiu cat de statutar , dar in aceeasi masura extraordinar de ferm si de curajos ar fi anularea JO din acest an de catre Rogge , si asta din simplul fapt ca angajamentul democratic luat de China n-a fost respectat . Ar fi un gest fara precedent, cu rezonanta pt chinezul obisnuit dincolo de propaganda oficiala comunista.

diliu  •  10 aprilie 2008, 18:49

subscriu la ce cele spuse de catre ceilalti. nu-si avea sens articolul, olimpiada inseamna bani, clar! articolul lui TRU, este publicitate, asadar, tot bani. hai sa comentam sportul in sine, nu evenimentele comerciale in sine, sau pe cele politice ! de parca pe altii i-ar durea de noi…

Mugur  •  10 aprilie 2008, 19:09

eu sunt de acord cu ideea din articol. China este inca o tara nedemocratica!

Cristina  •  10 aprilie 2008, 19:23

S-a spus ca DIN PACATE intre sport si politica este o legatura mult prea mare. E adevarat ca sportul, din orice tara ar fi, trebuie sa fie sustinul, nu atat politic, cat administrativ, financiar. Ceea ce nu pot intelege defel este implicarea masiva, mult prea mare, a elementului politic in activitatea sportiva. Ca si cum performantele sportive ar fi mai mari, de pilda, atunci cand la putere este o anumita forta politica.

achmed the dead hooligan!  •  10 aprilie 2008, 20:26

Dl Tolontan,
rasfoiam ziarele si uitati peste ce am dat:

http://www.ziua.net/display.php?data=2008-04-10&id=235872

Nu stiti cat de mult ma bucur, imi plange sufletul de bucurie…..
Sper ca nu va surprinde, era evident ca dupa ce se vor folosi indeajuns de mass media, o vor reprima !!!
Era evident ca si voi urmati, ramane de vazut daca inaintea sau dupa elementele periculoase, organizate, de bande de skateri, grafferi sau cluburile de tunning auto/moto.
Si uite asa Romania devine un stat politienesc in care vor triumfa oamenii ca Mitica Dragomir cu al lor fotbal modern,bolnav, ireal, PROFITABIL, civilizat , cu spectatori veniti cu familia la stadion care sa aplaude indiferent de scor…. spectacolul!!!!Si asta dupa ce vor fi mers la Mall-ul din stadion unde au achitat cu cardul, filmul vazut,masa servita si de ce nu…. inghetata savurata!
Si uite asa noi vom privi incruntati din colturi intunecate „suporterul european” …vopsit pe fata , purtand o peruca si sufland intr o goarna ce poarta insemnele sponsorului oficial.

Voi ??? voi oricum o sa mancati o paine, asa ca …..

www.romania-inedit.ro  •  10 aprilie 2008, 22:20

Din pacate in China nu este democratie si asta nu e bine !

vlad  •  11 aprilie 2008, 9:29

nu inteleg ce are spectaculos acest articol de merita calificativul de „european”.
este doar o opinie ce contine argumente cateodata slabe bazate pe invective si pe argumente contradictorii (olimpiada a fost si in sua care este o tara care a „exterminat popoarele captive” si acum este in curs de exterminare a unor popoare din afara granitelor si n-a mai fost nici o dovada de lasitate a CIO)

nu este nici un articol rascolitor si nici european. este pur si simplu un articol politic prost.

vlad  •  11 aprilie 2008, 9:31

nu stiam ca simplul cuvant „p r o s t” referitor la un articol este interzis:)
o sa ma conformez pe viitor:)

alk  •  11 aprilie 2008, 11:54

Nu sint de acord cu pozitia lui TRU. Anyway, daca nu era scandalul cu torta olimpica, nu interesa pe nimeni ce se petrece in Tibet. Sa fim seriosi, nimeni nu vrea sa se puna cu China.

dinamovl  •  12 aprilie 2008, 16:00

TRU pari detinatorul absolut al unui adevar…….nu mai bine TRU consideri ca ceea ce scri tu citeste doar becali, basescu si bolontan…….asa sa inceapa toti cu B……..esti o mizerie a inteligentei…….daca consideram ca inteligenta are si mizeriile ei tu esti una din ele

iar tu TRU sti de LOS ANGELES……unde binenteles ca tot nenorocitii au fost de vina…….dar de MOSCOVA…..acolo cine dracu a mai fost de vina

nu baga bey TRUlet sa-ti zic cum ti-ar zice becali ….politica in sport……ca nu stiu daca stie lumea de genocidul indenilor facut de americani

Tudor  •  21 aprilie 2008, 3:34

Nu prea sunt de acord cu ce zice TRU acolo!Sportul si politica trebuie separate,chiar daca se amesteca uneori prea des(avem si noi exemple),iar ce incearca asa-zisii protestatari(mai mult huligani) sa faca pe traseul tortei olimpice,e de-a dreptul penibil!De acord,China nu e o tara tocmai democratica,are si problema binecunoscuta cu Tibetul,dar nu asa trebuie reactionat!Drepturile omului nu se apara in acest mod!

Tudor  •  21 aprilie 2008, 3:37

Cel care propunea anularea jocurilor Olimpice din China:asa ceva n-ar fi „un gest de mare curaj si de fermitate”,ci o prostie IMENSA!!Ar insemna ca,inca o data,sportul sucomba in fata politicului!

Comentează