Să avem încredere!

Fotbalul nu se clădeşte doar pe polemică, ci şi pe un consens al bunei credinţe

vineri, 2 mai 2008, 1:25

Fotbalul nu se clădeşte doar pe polemică, ci şi pe un consens al bunei credinţe

Tudor a făcut praf meciul Steaua – CFR.

Balaj n-a dat un penalty pentru CFR chiar etapa trecută, dar e socotit un apropiat al clujenilor. De fapt, ei nici nu l-au acuzat de nimic după joc, în timp ce pe Tudor l-au crucificat.

Augustus a fost timorat, prin tatăl său, de Gigi Becali şi a oficiat pro-Steaua cu ceva timp în urmă.

Dacă mergem pe această filieră a neîncrederii, ne luăm cîmpii. Fiecare dintre noi poate fi contestat şi, în final, anihilat de mizeria generală.

Dar aceştia sînt cei mai buni trei arbitri români ai momentului! Cu fragilităţi, cu sincope, cu probleme, adăugaţi ce vreţi, tot ei rămîn.

Nici unul dintre ei, nici unul dintre noi nu ne-am simţi comod aruncaţi fiind în Meciul-Sigur-Scandalos.

Dinamo – Steaua, în conjunctura actuală, nu poate fi arbitrat perfect nici dacă o faci la 24 de ore după, cu telecomanda de la DVD în mînă. PLAY, STOP, uite o fază dubioasă. STILL, hai să vedem mai de aproape!, ZOOM, PLAY. Nu aşa curge viaţa. Ea e ameţită, contradictorie, lipsită de graţie şi imposibil de controlat.

Să avem încredere în brigada derbyului! E singura soluţie. Oricare dintre cei trei va fi ales, el trebuie creditat iniţial de jucători, de public, de media. Altfel, vom asista la primul derby condus de o fantomă.


Comentarii (79)Adaugă comentariu

Ionut  •  2 mai 2008, 11:30

cum arata cel mai penibil inceput dintr-un film porno:d?bbb

http://bestvideosakin1985.blogspot.com/2008/04/funny-cel-mai-penibil-inceput-intr-un.html

uzzi  •  2 mai 2008, 11:31

Violenta e demult in societatea romaneasca post-90. Un exemplu e videoclipul Hip-Hop despre cartiere din linkul de pe numele meu. Dati click pe numele meu si vedeti singuri.

Sau click mai jos

http://youtube.com/watch?v=hOuuXqHyqxI

adyta  •  2 mai 2008, 11:32

intr-adevar nu ar trebui sa stam cu lupa pe arbitraje GEORGIAN,ci sa analizam prestatiile jucatorilor. dar de ce nu au beneficiat u cluj ,craiova, unirea urziceni,farul de decizii favorabile asa cum a beneficiat steaua in ultimul timp.crezi ca nu se vede ca mereu sunt implicate in discutii de arbitraj steaua ,dinamo ,cfr si rapid?aceleasi echipe .steaua ,cfr favorabile(ma refer la tur-retur) ,rapid defavorabile.dinamo nu a iesit in fata anul asta ca nu a avut forta ,dar discutam la anul.fac pariu pe o bere ca la anul tot echipele astea o sa fie implicate in scandaluri cu arbitrii.adica steaua, dinamo ,cfr si rapid.as vrea sa prind un campionat in care sa zic ;da ,anul asta a beneficiat de arbitraj unirea urziceni sau poli iasi sau oricare echipa excluzandule pe cele 4

vladimir  •  2 mai 2008, 11:40

Federatia trebuia sa aduca arbitrii straini! Si la aceste meci, dar si la altele, inclusiv din liga a 2-a, unde manevrele se fac pe fatza, fara rusine, profitand de faptul ca atentia media se concentreaza pe duelul Steaua-CFR.

rapidist  •  2 mai 2008, 11:43

nu am citit alte comentarii de pe acest blog, dar cred ca singurul lucru care se poate face e sa vina un arbitru strain. In romania nu sunt arbitri care sa faca fata presiunii

marian  •  2 mai 2008, 11:50

de ani buni campioanele se decid in alta parte decat pe teren.asta e si motivul ptr care avem un campionat slab si fotbalisti de mana a doua chiar a treia.toti vor sa joace in liga campionilor dar nu sta nimeni sa vada un meci din aceasta competitie si sa-si dea seama de nivelul care e acolo???chiar nu-si vad varful nasului asa zisii fotbalisti din liga 1 ?? chiar nu vad ca e un chin ptr ei sa faca o preluare sau sa dea o pasa de cativa metri?? sau ca ei alearga jumatatea distantei pe care o alearga fotbalistii adevarati din liga campionilor?? nu mai vb de conducatorii echipelor.astia pe care ii avem sunt de toata jena.habar nu au ce inseamna un management. habar nu au de fotbal.in afara sa-si umfle conturile si de imagine nu sunt interesati de altceva. de fapt de aici porneste toata mizeria!!atata timp cat astia sunt acolo vai de fotbalul nostru!!

rosu  •  2 mai 2008, 11:52

se bat 20min si dupa vor intra arbitri in joc ca de suspiciuni asupra jucatorilor ce sa vorbim este adevarul si nu poate sa-l conteste nimeni caci exista ,,profesionisti”in asa ceva.Steaua teoretic este peste Dinamo dar si uni si altii nu au avut constanta poate doar in arbitraj

mircea  •  2 mai 2008, 12:09

Tolo ai dreptate, insa CE FEL DE CAMPIOANA VA FI STEAUA, DACA VA FI in comparatie cu modul in care DINAMO A FOST PROCLAMATA CAMPIOANA DE CELELALTE ECHIPE ANUL TRECUT ? Cred ca DINAMO (sau puzderia de ziaristi de fotbal) ar trebui sa prezinte o statistica a meciurilor din actualul campionat in care a fost avansatata – dezavantajata de arbitri. E plina lumea fotbalului romanesc de magari ce-i canta in struna ciobanului…

boerescu andy  •  2 mai 2008, 12:15

steaua merita campionatul deoarece nu ne-a facut de rusine atunci cand a iesit in europa,ca alte echipe romanesti care au fost eliminate chiar si de ciprioti.

boerescu andy  •  2 mai 2008, 12:18

bai craiova curata cum poti vb cand ati fost prin b si de ani buni te uiti la steaua cum joaca prin europa? caci alte echipe curate ca voi sunt eliminate din prima,chiar si de ciprioti sau albanezi.

este adevarat !  •  2 mai 2008, 12:50

Sa inteleg ca si comisiile de disciplina sunt corupte cu intreaga federatie de fotbal! De ce , nu inteleg cum unii presedinti de cluburi sau sponsori sau cum se vor mai numi in continuare sunt si observatori in liga I-a!!!!! Oare cati extracomunitari se pot folosi in teren, nu cinci!????? Oare de ce la meciul Vaslui-Pandurii s-au folosit şase, ma intreb acele comisii din FRF,Liga profesionista au intrat in vacanta ,pai asta este cauya banilor spalati si a ajunge sus de a lua bani necinstiti! Sper ca veti discuta acest subiect privind folosirea jucatorilor extracomunitari in terenul de joc( la Vaslui: 3 sarbi, 1 moldoveansi 2 jucatori de culoare!!!!!!!)??????????????????????

flo_pt. marian  •  2 mai 2008, 12:58

bai mareane sa stii ca nu prea ai dreptate. Sunt foarte buni manageri astia din fotbalul romanesc, nu degeaba si-au cladit AVERILE si firmele pe care le au. Ideea este ca nu vor sa investeasca prea multi bani in fotbal si de aceea recurg la arbitrii , meciuri cumparate , etc.
Uita-te sa vezi ca liderii echipelor sunt printre cei mai bogati oameni din Romania . Si nu compara elita fotbalului mondial(pt. ca aia de care pomenesti tu sunt cei mai buni din lume, adica cei mai buni din 5 miliarde de locuitori), cu pleava din tara noastra.

Cristian Sgarbura  •  2 mai 2008, 13:01

Ce incredere sa mai avem Cataline si in cine? Ne miram de ani de zile de ce nu avem nici un arbitru roman la marile competitii (campionate europene, mondiale sau faze finale ale Champions League), dar nu realizam in ce mediocritate si mocirla se scalda personajele din arbitrajul romanesc! De fapt ei se integreaza cat se poate de bine in peisajul plin de glod si gunoaie din fotbalul romanesc! Nu sunt nici mai buni, nici mai rai decat tristele figuri care se lafaie zi de zi in mass media! Pentru ei regulamentele sunt facute sa fie negociate,sa fie ocolite, sa fie sarite! In nici un caz nu sa fie respectate! Deciziile nu se iau pe baza regulamentelor, ci pe baza intereselor! Si? Se intampla ceva? NU! Nimic! Cainii latra, ursul trece! Si atunci te intreb inca o data: ce incredere sa mai avem Cataline?

Decebal  •  2 mai 2008, 13:43

E asa frumos si teoretic ceea ce spui tu, dupa ce Steaua a castigat toate meciurile grele din retur doar cu arbitri (CFR, Urziceni, Craiova, Rapid), doar ala cu Otelul a fost arbitrat pe bune.

Cele mai frumoase goluri de la Euro  •  2 mai 2008, 13:44

Io zic ca fotbalul din romania se vorbeste nu se joaca. Doar vorbim, nu jucam fotbal. Nu stim sa facem transferuri, nu stim sa facem tactica clubului pe o perioada lunga, nu stim sa avem constanta in rezultate, dar facem polemici si traim din amintiri. Comentam inca de meciul ala de 2 lei din Ghencea, de arbitrul care a stricat jocul CFR-ului cu Mioveniu. De ce draq nu vorbim ca pregatirea fizica din iarna a fost praf si la CFR, Steaua, Dinamo? De ce nu vorbim ca fotbalistii romani sunt suopra evaluati, de ce nu vorbim ca in Europa suntm si probabil vom fi ciuca batailor? De ce nu vorbim de Dan Petrescu ca a facut la Urziceni o echipa de UEFA din fotbalisti de Liga a II-a?

Aligator  •  2 mai 2008, 14:30

Bun articol D-le Tolontan. E corect ce spui. Dar nu subliniezi suficient faptul ca toate greselile de arbitraj s-au facut in favoarea Stelei. Si asta s-a intimplat dupa ce marele conducator al acestei echipe a spus ca se va implica,apoi ca va apasa pe butoane, apoi ca de Pasti va fi pe primul loc iar in final ca va face orice sa ia cele 10 molioane de euro de la UEFA.Autodenuntul prin care afirma ca a dat bani la arbitrii, fuga cu banii dupa unii sau altii au fost considerate ” glume „de cei pusi sa conduca fotbalul ( circul ? ) nostru !Cineva spunea ca ar trebui sa fie adusi arbitri straini. Eu as zice ca ar trebui adusi si jucatori straini dar mai ales conducatori straini. Nu impartasesc ideea ca ceea ce a facut Tudor se va uita. Nu se va uita niciodata ! Omul asta ar trebui sa se lase de meseria de arbitru ! O spun cu regret.

Miron Marius  •  2 mai 2008, 14:30

cine a castgat tricoul la meciul craiova-steaua 1-2? vreau sa stiu si eu! nu era frumos sa ne anuntati si pe noi!

silviu  •  2 mai 2008, 15:06

pana nu vom accepta niste aspecte, nu avem nici o sansa sa temperam ,,nebunia” care ne-a cuprins pe (mai toti) microbistii romani. Daca privim cu calm situatia existenta in fotbalul european, ce observam de fapt ? Ca exista doar 3 mari puteri fotbalistice la nivel de cluburi : Anglia, italia si Spania. Doar acestia fac investitii seriaose in fotbal. Sunt cu totul sporadice in prim planul fotbalului european aparitiile unor echipe din alte tari decat cele trei. Si atunci, de ce nu putem constientiza care este , de fapt, locul nostru ? Din cele peste 40 de state europene in care se joaca fotbal, doar acetea trei inseamna realmente ceva. Oare aceleasi frustrari aberante le au microbistii din Cehia, Elvetia, Rusia, Belgia, etc, etc, pe care le are suporterul roman ?! Oare si ei, aidoma noua, sunt obsedati ca echipe din tarile lor sa castige LC sau Cupa UEFA ? Sincer, mie nu mi se pare. Si atunci, ce ne-a apucat pe noi, romanii, sa consideram ca trebuie sa ne batem de la egal la egal cu marile puteri fotbalistice ?! Pe parcursul unui intreg campionat toti suporterii, rapidisti, dinamovisti, stelisti, nu-i auzi decat ca sunt cu gandul la superperformnte in cupele europene !!! Oare chiar am inebunit cu totii ?! Chiar nu realizam ca nu poti concura marile cluburi europene cand investesti in transferuri doar cateva milioane de euro ? Valoarea de piata cumulata a loturilor asa-zisilor ,,granzi” din Bucuresti nu face cat un Kaka sau un Ronaldo sau… etc etc. Si atunci, ce pretentii putem avea ? Cateva performante sporadice avute de echipe romanesti in ultimii vreo 20 de ani nu justifica pretentiile aberante pe care noi, suporterii, le avem an de an de la echipele romanesti. Este vorba doar de o uriasa lipsa de realism. Trebuie sa intelegem odata pentru totdeauna ca trebuie sa ne limitam asteptarile doar la competitia interna. Doar aici putem masura fortele echipelor cu care tinem, deoarece toate fac investitii de nivel asemanator. Restul pretentiilor reprezinta doar … vanare de vant.

IQ  •  2 mai 2008, 15:08

TOLO NU FI IPOCRIT SAU NAIV:arbitrajele mentionate nu au fost intimplatoare,ele au fost comandate de conducerea federatiei(vezi declaratiile pro steaua si sfaturile grijulii ale lui sandu pt. becali in tot acest retur,respectiv aparent surprinzatorul exercitiu de sinceritate a lui dragomir din ultimele zile care recunoaste ca „arbitrajele au ingropat CFR-ul”)si aplicate de „cei mai buni arbitri” pe care-i avem:tudor,augustus,balaj,deaconu si tinerele sperante ivan si hategan…acoperiti strategic de tusieri ca nica,meghesa,caia,etc.Se ridica 2 intrebari:prima intrebare -de ce conducera frf favorizeaza steaua? Raspunsul e foarte simplu:sandu este fie cumparat-„fiecare om are pretul lui!”,fie santajat,fie mai probabil si una si alta .A doua intrebare:cum au ajuns cei patru centrali sus mentionati sa fie „cei mai buni arbitrii romani”.Raspunsul e la fel de simplu:pile(vezi augustus,deaconu)+ sluj credincios si compromisuri care-i fac santajabili pentru echipele bucurestene.Care este solutia? raspunsul e foarte simplu:ARBITRII STRAINI INCEPIND CU ACEST MECI SI CONTINUIND TOT SEZONUL VIITOR PENTRU TOATE MECIURILE+ SCOATEREA DIN ARBITRAJ A CELOR CARE GRESESC FLAGRANT DE DOUA ORI IN FAVOAREA ACELEIASI ECHIPE.P.S.Care este pretul(prima) pentru acest articol:cit plateste ziarul si cit pluseaza becali,sau altfel spus care este pretul tau,TOLO?

mosh Califar  •  2 mai 2008, 15:19

Sa am incredere cand Goian e PRIMUL jucator sanctionat pentru declaratii date dupa meci ( si alea destul de ambigue?) ?
Ce ar fi trebuit sa se intample cu Trica sau cu jucatorii Rapidului care indemnau la meci trucat si dupa meci au si recunoscut?
Si vrei sa am INCREDERE ?

dr. jivago  •  2 mai 2008, 15:33

d-le tolontan, maintreb, uneori de unde iti extragi filonul marii gandiri?Uneori, imi si raspund.Ai in schimb un mare talent, nativ. Involburi apele cumplit, dupa care apari ca un Merlin si cu un semn magic le readuci in matca…Viata nu pare asa complicata de cum pare la prima vedere [e vorba de vederea d-lui tolonta, cu toate problemele de refractometrie ].Sa incepem cu suspendarea lui goian.Lumea nu intelege nimic, andone si trica care sunau goarna de retragere de pe teren,sunt piscati cu niste amenzi.Si aici apar tulburarile de vedere [ale comisiei] care n-au vazut decit paraziti. D-l tolontan ,in timpul asta se ocupa de jiji si de furaciunile stelei.Ce treaba are aceasta guraliva echipa a cfr-ului cu nominalizarea arbitrului de la derbyul de duminica.As vrea , acum, sa aflu opinia d-lui tolontan dar dumnealui este ocupat cu consensul bunei credinte.Adcatelea sa arunce pe piata, sopirle…In veci nu-mi veti raspunde !

Nelu DRAGNEA-TULCEA  •  2 mai 2008, 15:34

Domnule Tolontan, arbitrajul romanesc a ajuns atat de jos, in increderea fanilor fotbalului, incat doar un cutremur cu multe victime, chiar nevinovate, ar mai spala din RUSINEA lor. Cat de vinovati sunt ei, arbitri, nu stiu. Dar stiu si vad fapte. Cum este posibil, ca oamenii din fotbal,sa se imbogatesca foarte repede. Cati bani au investit Nasu’ Sandu, Mitica Dragomir, s.a.m.d. in fotbal? Cum au ajuns sa faca parte din ELITA oamenilor bogati. Faceti o ANALIZA a: F.R.F. Nasu’ Sandu -S.R.L., L.F.P. Dragomir-S.R.L., si SESIZATI: A.N.S., U.E.F.A., F.I.F.A. si chiar D.N.A.. Cand vom scapa de aceste hiene si vor fi alesi oameni ETICI in conducere poate vom scapa de suspiciuni si vom redeveni NORMALI.

marin  •  2 mai 2008, 16:32

Finaly ! In saptamana mare a fotbalului (fie-mi iertata comparatia! ), in sfarsit dle T, cereti clementa arbitrilor, incurajati la pacificare ! Pana ieri de luni bune, infierati tot ce tine de Steaua(conducere, metode, aranjamente, etc), fara a avea cele mai mici argumente palpabile in a crucifica conducerea, cu atat mai mult echipa !
Daca acest text este ca o spovedanie inaintea Sfantului Paste (ipotetic, aici !), vreau sa va spun ca nu-l meritati ! Ai postit prin ceea ce ai bagat in gura, ori postul adevarat este si prin ceea ce scoti pe gura. Ai hulit , ai acuzat, ai blasfemiat ! Pacat , pentru am crezut ca esti partea buna a jurnalismului sportiv, a jurnalismului profesionist !Precis vei lua parte la emisiuni sportive si vei cere DERULARE INAINTE, STOP, FANTA DE LUMINA, GIGI BECALI, GENTI CU BANI, CONSTIINTE !
Priviti la meciurile din GB sau CL si adunati erorile arbitrilor, deciziile lor fara a fi contestati, banuiti , etc. Nu exista talk show pe teme de fotbal pentru ca nu se uita nimeni la ele, iar acest articol nu se vinde ca in Romania. Nu exista INAINTE, INAPOI, STOP CADRU. Jurnalistii din UK se ocupa cu lucruri serioase specifice profesiei de jurnalist. Suntem o tara de Cartieni agramati, Vochini enervanti , Chiosani impertinenti, etc. SA AVEM INCREDERE IN CINE ? Cine lanseaza apelul ????? hai domle’ fii serios cu astfel de butade !

marin  •  2 mai 2008, 16:58

CITITI DOMNULE T SI COMENTATI. CE CERETI SI CE OFERA UN CONDUCATOR DE CLUB. UN CURATITOR AL FOTBALULUI ROMANAESC ! COMENTATI D-LE T ACEST ARTICOL DACA AVETI ATITUDINE. „CINE CREDE CA-I CURAT SA ARUNCE PRIMUL CU PIATARA”!

Marian Iancu a oferit ieri un comunicat de presă pe site-ul oficial al clubului, care lasă loc de interpretări: ” „Nu ma intereseaza rezultatul meciului cu Ceahlaul Piatra Neamt. Politica clubului este sa se asigure ca joaca intr-un campionat curat si corect. Daca vom invinge, este OK. Daca vom pierde, este la fel de bine, deoarece or sa dispara, pentru la anul, cel putin doua echipe „frati si surori” ale celor care se tot lauda cu rezultatele lor mincinoase. Oricare ar fi deznodamantul partidei de la Piatra Neamt, voi considera ca sunt trei puncte in plus in economia pachetului propus jucatorilor pentru premiere. Vom juca fara emotii si nu imi doresc decat sa fim pragmatici. Atunci cand intr-o competitie intalnesti numai rau, trebuie sa-l alegi pe cel mai mic. Ce ar insemna sa incepem un campionat viitor cu gandul ca macar o echipa are asigurate din start 12 puncte, ca sa nu spun 18? (cunoscatorii stiu de ce…). Sper ca binele sa invinga si sa avem parte de un campionat viitor mult mai aproape de fair-play, de competitie sportiva in adevaratul sens al cuvantului. Sa nu va suparati pe noi, orice s-ar intampla, pentru ca oricum va fi bine. Mergem sa jucam, sa invingem, pentru ca asa e normal. Si atat!”.

GIGI BECALI ARE DREPTATE CAND SPUNE ; „VREAU CAMPIONATUL PRIN ORICE MIJLOACE ”

RADA ARE DREPTATE CAND SPUNE „NE-AM APARAT CORECT SANSELE LA CLUJ, DAR VREM TOTUSI CA EI SA CASTIGE CAMPIONATUL”

câine până la moarte  •  2 mai 2008, 17:01

„mihai on 2 Mai, 2008 10:58 am

cel care crede ca meciul dintre dinamo si staua sa fie “blat” are probleme acolo sus, la mansarda”

Eşti naiv, amice!

câine până la moarte  •  2 mai 2008, 17:15

„boerescu andy on 2 Mai, 2008 12:15 pm

steaua merita campionatul deoarece nu ne-a facut de rusine atunci cand a iesit in europa,ca alte echipe romanesti care au fost eliminate chiar si de ciprioti.”

Mai bine să câştigi campionatul cinstit şi să fii învins ruşinos în competiţiile europene „chiar şi de ciprioţi”, decât să câştigi campionatul ruşinos, să te baţi cu pumnu’-n piept că ai pierdut onorabil de la mari echipe europene şi apoi să faci coada la vestiarul adversarilor în speranţa că vei primi un tricou de joc.
Steaua NU merită să fie campioană, iar dacă e să nu ne facă de ruşine în Europa, se descurcă cu asta şi din postura de vicecampioană!

dany alex  •  4 mai 2008, 10:42

de ce domnule Tolo”,se trage in STEAUA atat?De ce nu s-a tras in Dinamo atunci cand Sorin Corpodean a facut praf meciul din septembrie 2006 DINAMO-STEAUA 1-0,cand a eliminat aberant 2 stelisti????Sau cand Sebastian Coltescu a ajutat clar de se vedea de pe luna,Dinamo,……e rusinos modul de cum Steaua e luata la tinta…rusinos

aciduzzu  •  4 mai 2008, 14:06

Ideea e ca daca nu gresea Tudor la Steaua-CFR acum CFR era campioana si meciul asta acum nu mai avea nici o miza.

ryland  •  7 mai 2008, 19:28

ok campionatul s-a inncheiat, cfr campioana, sa vedem altceva acum

ce face nationala de fotbal?

am vazut ca multi pariaza pe faptul ca romania va fi campioana europeana
ce ziceti de asta?

Comentează