Vedeta bunului simţ

Căpitanul echipei României merge la Euro cu un uriaş disconfort medical, purtat parcă în glumă

luni, 26 mai 2008, 5:45

Căpitanul echipei României merge la Euro cu un uriaş disconfort medical, purtat parcă în glumă

„Chivu a costat o groază de bani, dar atît valorează unul care joacă în cinci roluri şi o face bine”, a spus deunăzi Fabio Caressa, comentatorul emblematic al Sky, varianta italiană.

„Căpitanul României ar trebui promovat mai mult. E genul de fotbalist despre care nu zici că e fotbalist, prin modestie şi echilibru”, spune Dominique Antognoni, un fost jurnalist român, stabilit acum la Milano.

Da, e ceva în Chivu! Oricît PR ar fi învăţat el la Ajax, Universitatea de Marketing şi Fotbal din Ţările de Jos, cînd omul ajunge la durere dă cu imaginea de-a azvîrlita! Şi, totuşi, el continuă să joace fără să pozeze în erou.

Cristi ne învaţă anatomie. Pînă la el, credeam că nu poţi să alergi cu umărul varză, că te ia cu ameţeală dacă te gîndeşti că la un moment dat osul poate să alunece din lăcaşul lui, ca o broască slăbită la uşă.

Nu-i plac manelele, asta-i clar. Dar nici telenovelele? Chivu e atipic. Fără să fie cel mai mare fundaş pe care l-a dat vreodată fotbalul românesc, el rămîne probabil cea mai liniştită vedetă europeană a momentului. Măcar propriul umăr să ţină cont de asta 🙂


Comentarii (76)Adaugă comentariu

fucherul  •  27 mai 2008, 13:25

Lasati-l in pace pe Chivu pt. ca avem mare nevoie de el la euro

freddy  •  27 mai 2008, 13:25

Forma lui Chivu nu il indreptateste la un loc de titular in Nationala. Cum a spus cineva intr-un mesaj ca, Chivu „este cel mai bun dintre cei mai slabi si cel mai slab dintre cei mai buni”. Revedeti meciul Man UTD – AS Roma. Sau jocul sau din acest campionat, unde a fost sub media echipei.
Cat despre treaba cu manelele…. sunt vreo doi cantareti care ar baga mana in foc ca dl. Chivu e un fin ascultator al acestui gen de muzica.

vio  •  27 mai 2008, 13:31

bai oameni buni nu mai comparati jucatorii de acum cu jucatorii din generatiile 60 70 80…..
unul era fotbalul atunci si unul este acum ….
pai chivu alearga intr-o repriza cat alergau dinu coe si stefanescu la un loc intr-un meci.
tot respectul pentru cei in varsta dar asta e adevarul….
si cam cate minute credeti ca ar fi rezistat DOBRIN (Dumnezeu sa-l ierte) pe teren fara aparatori ???

amott  •  27 mai 2008, 13:31

Chivu e in primul rand un fotbalist super-profesionist, si abia apoi unul foarte bun. De aici si modestia sa. Sunt putini astfel de jucatori: Zidane, Figo, Mathaus, Maldini. Pentru ei, fotbalul e un spectacol care se consuma doar in teren, si in consecinta isi canalizeaza toate resursele doar pentru acest efort. Nu ii intereseaza sa fie vedete, nici in teren si nici in afara lui, si vorbesc doar prin joc.
Eu nu cred ca Cristi se gandeste la eroism. Nu are cuvantul asta in bagajul lexical. Poate la datorie: fata de clubul care te plateste, fata de nationala, fata de Fotbal.
Ai dreptate, cu o mica corectura: Chivu e cel mai linistit mare jucator al momentului, nu cea mai linistita vedeta. Nu e vedeta, cum nu e nici erou. E doaar unul din putinii JUCATORI.

ioan plischi  •  27 mai 2008, 14:03

cristian stie – inaintea lui becali et co! – ca modestia da mai bine in fata unor oameni (atitia citi vom fi) decit lauda de sinele ridicat cu mijloace fara de sine.

maccarone  •  27 mai 2008, 14:20

DA! Chivu e cel mai tare din galaxie!Vorbim dupa meciul cu Olanda. Dintre el si Mutu, cel mai tare-mi place…Consuelo!

Cătălin Tolontan  •  27 mai 2008, 14:26

bosho13: uite articole si imagini din ghencea. astept scuze! 🙂
http://www.gsp.ro/stire/grasutii-nostri-dragi-70766.html
http://www.stelisti.ro/stiri/6759/foto–stadionul-steaua-a-fost-gazda-unui-show-remarcabil-seara-campionilor.htm
http://www.gsp.ro/stire/a-fost-o-bucurie-de-nedescris-sa-dau-gol-in-fata-a-12-000-de-spectatori-70790.html
http://www.gsp.ro/stire/dan-petrescu-un-gol-ca-al-lui-tudorel-stoica-se-vede-rar-si-in-liga-i-70784.html

Cătălin Tolontan  •  27 mai 2008, 14:28

mihigol: ai dreptate, pina la urma palmaresul conteaza. belodedici a luat doua cupe ale campionilor cu echipe diferite, iar Gica Popescu a fost capitanul Barcelonei, cistigatorul Cupei Cupelor, Cupei UEFA…

Cos  •  27 mai 2008, 15:54

Ma si mir cind/ca vad si calitati umane subliniate!
E o exceptie care ar fi frumos sa devina regula in presa si sa detroneze publicitatea facuta trasaturilor de primate, ajutind, astfel, proliferarea lor.

ivo  •  27 mai 2008, 17:08

te contrazic… chivu e cel mai mare fundas pe care l-a dat fotbalul romanesc.
si am destule nume in cap, nu trebuiesc enumerate

florin  •  27 mai 2008, 17:08

Doar o opinie,despre viitoare achizitie a Stelei, vazuta din Italia:

Ideea e sa intaresti echipa pentru Champions League.Buun!Se munceste pe brinci, scouteri, selectioneri, directori sportivi, presedinti de cluburi etc sunt toti angrenati intr-un proces dur, anevoios si cum mai vreti d-voastra sa-l chemati.In sfirsit: iata alesu’!SFORZINI!!!Cine??99,9% dintre microbistii italieni, nu romani, n-au auzit in viata lor de acest atacant care,in viziunea lui Becali, Argaseala si Ilie va deschide drumul Stelei in Champions..Ce Granoche, Castillo, Cellino, asta-i jucator tata…In lotul lui Udinese e si Floro Flores, a jucat putin, dar cu folos..Cine sa-l vada, mai bine ne ocupam cu „arheologie”..Scoatem vedete din jucatori mediocri,uimiti ei insusi de atentia care li se da.. E ca si cum l-ai vrea pe Prodan de la Gaz Metan Medias stiind ca la toamna dai nas in nas cu Terry, Cannavaro, Juan etc..Aa, uitasem MM zice ca Sforzini are fizic..O cura de sarmale romanesti si ne-am scos, avem atacant de Liga!

Mircea Ignat  •  27 mai 2008, 17:14

Domnule Tolontan,
Avind in vedere ca in bagajul fotbalistilor si conducatorilor din fotbalul romanesc lipsesc totusi educatia si bunul simt in general „instrumente „care nu prea lipsesc din bagajele fotbalului occidental cred ca Gazeta dar si celelalte reviste de sport sau emisiuni de fotbal ar trebui sa trateze cu mai multa atentie si consecvent problema.Ma intreb de exemplu , de ce Ganea a facut parte din echipa vedetelor din Romania la meciul de luni cu selectionata lui Figo.Pentru gestul de anul trecut nu cred ca mai trebuia considerat un „reprezentativ’ pentru noi, mai ales ca si referintele din campionatele unde a jucat (Anglia Germania ) nu sunt deloc magulitoare la caracterul sau.
Acum ar trebui sa vedem daca in mod transant , trebuie sa asimilam o vedeta cu un caracter.
Lucrez intr-un institut de cercetare si desi sunt stelist nu mai merg pe Ghencea din cauza.. comportarii rudimentare a suporterilor propriei mele echipe.
Am chiar o propunere, pentru emisiunile Dlui Ioanitoaia sau acolo unde puteti face Dv. promovare .La noi este inca in activitate unul di baietii fostului fotbalist Colea Valcov cu care discut mereu despre mentalitatile fotbalului dinainte de cel de-al doilea razboi sau cu putin dupa.
..si fotbalistii si conducatorii respirau alt aer.Poate daca initiati emisiuni cu fostii fotbalisti sau urmasii acestora mai schimbam ceva. Invitati-l pe acest domn Vilcov si ve-ti vedea un adevarat caracter..
Nu cred ca discretizind masurile disciplinare luate de federatie gasim solutii, vezi bricheta (major discretizata de jurnalisti, important fiind doar partea spectaculoasa, de multe ori incurajind toapele)…
Nu va spun de pe pozitia de stelist si nu il accept cronic pe Dl.Becali , dar daca sincer ziarele nu pot trai fara aceste necaractere sau toape ,vreu sa va spun ca va pierdeti fanii onesti(va relatez de parerile colegilor din cercetare care cam parasesc corabia fotbalului in aceste conditii).Stiu ceilalti sunt mai multi dar atunci nu mai initiati demersuri morale cind nu puteti fi consecventi pina la capat.
Oricum va scriu Dv. acest lucru deoarece pareti mult mai atasat parerii de moralitate si de caracter in fotbal, in sensul in care vom mai putea comunica pe viitor.
Cu stima si destula tristete,
Dr.Ing.Mircea Ignat

florin  •  27 mai 2008, 17:38

ptr. dl. tolontan
ca ziarist trebuie sa apreciati cu obiectivitate evolutia tuturor jucatorilor nationalei. au fost multe meciuri in care mutu sau chivu au fost cei mai slabi de pe teren, iar voi a- ti scris ca au facut un meci mare, ca au fost cei mai buni, etc. nu ajutati cu nimic pe nimeni rasturnand scara valorilor si negand cu vehementa ceea ce este evident pentru toata lumea. este nevoie de mult mai multa obiectivitate si nicidecum de obedienta.

ALEX  •  27 mai 2008, 19:18

Sa-mi trm si mie suplimentu de azi bai Tolo , ca am cuparat gazeta si in loc de suplimet am gasit o poza de 10 cm patrati cu Boc si echipa lui.Ca ironia sa fie complecta pe spate era si programu de la euro…RUSHINE…astept rasp pe mail

Fernando  •  27 mai 2008, 20:53

Chivu are talent ca altfel nu era la Inter, dar nationala, sa fim realisti sta mai repede in Mutu decat in Chivu. Nimeni nu intentioneaza sa-i ascunda valoarea resiteanului, dar s-a vazut adeseori ca echipa nu prea merge fara Mutu.

***(spam publicitar)

nnn  •  27 mai 2008, 21:42

Domnule Tolontan,
profit de ocazie, rugandu-va sa onorati statutul de gazeta de sport, nu doar de fotbal, si sa incercati sa promovati si celelalte sporturi, chiar daca acestea se „vand” mai putin.
Un sport atrage si prin povestile scrise, mestesugit, despre eroii sai, despre personalitatile a caror valoare si notorietate incontestabile, sporesc interesul in rindul celor mai putin initiati sau a celor care doresc sa cunoasca mai mult…
E pacat ca scrieti atat de putin despre sportivii din alte ramuri, care au rezultate remarcabile de multe ori, dar care se zbat intr-un anonimat care le cam taie elanul sufletesc. Nu-i compatimesc pentru ca imi dau seama ca este alegerea lor.
Totusi, aveti prilejul sa faceti lucruri importante pentru sport, atragand atentia si asupra a ceea ce e bun, sanatos, de calitate in fenomenul sportiv autohton. Poate parea paradoxal, dar sunt destui sportivi excelenti, persoane interesante si pline de talent, cu personalitate, in mai toate sporturile din tara. Sunt convins ca dispuneti de logistica si aveti priceperea necesara pentru a face articole intereasnte, care sa starneasca curiozitati sanatoase pentru sporturile mai putin mediatizate, dar nu mai putin atragatoare si spectaculoase. Ar fi o chestiune de onoare sa incercati sa „descoperiti” sportivi care isi dedica poate cea mai frumoasa perioada a vietii, pentru a face spectacol, pentru a ne atrage atentia, noua, celorlalti. In fond, sportul este practicat de cativa, pentru ca noi, ceilalti, sa ne bucuram de ei, sportivii, dar si de noi insine.
Nu cred ca o rubrica permanenta sau macar 2-3 articole pe saptamana ar scadea tirajul GSP. Dvs. stiti mai bine, evident, care este situatia, insa, cota de piata a GSP pare a fi suficient de mare; pe de alta parte numarul articolelor slabe, din pacate,e destul de semnificativ, astfel incat, sunt tentat sa cred ca e loc si pentru asa povesti frumoase despre sportivi merituosi si „anonimi” :(. Feed-back-ul celor care comenteaza pe blog-ul dvs. ar putea sa va fie de folos.
In fond puteti sa gasiti dvs. o alta idee, mult mai buna (sunt convins ca nu-i asta cea mai tare)insa rezultatul sa fie reflectarea celorlalte sporturi nu ca pe niste abstractii de la rubrica „si altele”, ci punerea lor intr-o lumina optima, din care publicul sa inteleaga frumusetea efortului si a spectacolului.
Prin aceasta nu doresc sa va dau sfaturi, departe de mine aceasta, ci, doar va atrag atentia in legatura cu o nevoie pe care, am certitudinea ca, o impartasesc multi iubitori de sport.
Cu respect

cepanamea  •  27 mai 2008, 22:12

Cred ca la Chivu este chestie de educatie, de aluatul din care a fost plamadit, la fel ca si Petre sau Cocis, la fel ca Rat sau Marius Niculae. Felicitari!

ovidiu ghionoaia  •  28 mai 2008, 0:05

Intrebare :
-Cand a demonstrat Chivu ca are bun simt ? Atunci cand a declarat ca nu a invatat fotbal in tara ci la Ajax ?
-Cand a mai demonstrat bun simt si modestie ? cand acum vre-o 2 zile zicea ca trebuie sa tina nationala pe umeri lui ?

Mie mi se pare cea mai mare chiftea posibila de jucator…si-a demonstrat valoarea cu varf si indesat in acele Man UTD -As ROma 7-1 .
Capitan pe nedrept al nationalei ..nu controleaza vestiarul si nici nu are valoarea lui Mutu ..nu poate decide un meci singur (decat intr-un sens negativ)
E un fotbalist mediocru …care greseste mult.
Ruhsine TOLO pt asemenea articol…

kiko  •  28 mai 2008, 9:41

daca nu facem rezultate bue sau joaca CHIVU rau atunci a fost umarul de ,,bai” daca e invers se poate transfera la Real Madrid sau Manchester ca nu mai are sau nu aavut nimic la umar au fost doar speculatii ale presei …..doar santem Romani!!

celestin  •  28 mai 2008, 10:31

cum indraznesti sa-l faci „erou” pe Chivu? Poate ai uitat un lucru: a refuzat sa joace pt. nationala in primul meci cu Olanda pe motiv ca e accidentat grav dar peste 3 zile a jucat in campionat cu Roma!!?! Rusine!!

www.tacapaca.net  •  28 mai 2008, 10:51

Cristian Chivu este un morman de bun simt.
Am crescut impreuna si va spun ca si in copilarie erea la fel,***(spam publicitar)

dan  •  28 mai 2008, 10:58

Tolontan invoca mai mult calitatile lui Chivu de om, cei sapte ani de acasa decat cele fotbalistice. Asa ca nu mai dezbateti atat pe calitatile de fotbalist ale lui Chivu, ca nu asta este tinta articolului. Era cineva suparat ca a zis Chivu ca a invatat fotbal la Ajax si nu in tara. Din cate stiu eu, cand s-a dus la Ajax Chivu a fost bagat 3 luni la o grupa de copii si juniori pt ca avea lipsuri majore. Asta in conditiile in care tatal lui a fost antrenor. Spune multe chestia asta de nivelul de pregatire al copiilor la noi.

Nicky  •  28 mai 2008, 11:11

Domnule Tolontan
imi permit sa va adresez o intrebare, nu are neaparat legatura cu subiectul dezbatut astazi de dumneavoastra, dar are legatura cu EURO 2008! Franta pregateste campania jucand impotriva a trei echipe sud-americane, de nivel mediu! O face pentru a se obisnui cu modul lor de abordare a meciurilor , considerand ca Romania adopta acelasi stil de joc sau este o simpla campanie de pregatire cu adversari alesi nu neaparat dupa criteriul mai sus amintit? Va multumesc daca aveti timp sa-mi raspundeti!

tonny  •  28 mai 2008, 11:14

Propun sa mai incurajati prin articole laudaroase si jucatorii tineri care chiar au nevoie de asa ceva k de zeul Chivu si il fenomeno Mutu neatzi cam saturat o fi ei buni dar prea in viziunea voastra natzionala sta numai in Chivu si Mutu…

Ramon  •  28 mai 2008, 14:02

@ Dan

” Tolontan invoca mai mult calitatile lui Chivu de om, cei sapte ani de acasa decat cele fotbalistice. Asa ca nu mai dezbateti atat pe calitatile de fotbalist ale lui Chivu, ca nu asta este tinta articolului ”

subscriu

aka  •  28 mai 2008, 20:08

chivu este cel mai mare CARACTER din 1990 incoace … mai mare si ca hagi si ca popescu … daca nu i plac manelele asta nu poate decat sa confirme ca are un caracter puternic… nu este cel mai bun fundas din lume , dar pentru caracterul sau , este jucatorul roman #1 pt mine …ii urez multa sanatate , noroc si trofee

Comentează