Senatul s-a transformat in Ministerul Adevarului

Senatul Romaniei a adoptat astazi un proiect de lege potrivit careia buletinele de stiri ale televiziunilor sint obligate sa gazduiasca 50% stiri pozitive si 50% stiri negative.

miercuri, 25 iunie 2008, 5:09

Senatul Romaniei a adoptat astazi un proiect de lege potrivit careia buletinele de stiri ale televiziunilor sint obligate sa gazduiasca 50% stiri pozitive si 50% stiri negative.

E o versiune noua a lumii imaginate de Orwell! In celebra sa distopie, „1984”, Orwell construia Ministerul Adevarului, care refacea trecutul. Senatul Romaniei se iluzioneaza ca poate modifica prezentul. Asadar, la fiecare stire despre canicula va urma una despre clima temperata si fiecare scumpire de preturi va fi asociata cu o informatie despre cresterea calitatii. Si chiar daca Romania nu bate pe nimeni la Euro, televiziunile vor vorbi despre victoriile ce vor veni ca sa nu iasa din proportia impusa de Senat.

Este o lege absurda, neconstitutionala si inoperanta.


Comentarii (38)Adaugă comentariu

Petrisor Socol  •  25 iunie 2008, 17:11

Nu ca este o lege absurda, ci foarte ABSURDA. Traiasca partidul Comunist Roman. Sa le fie de cap.

Unuplusnoua  •  25 iunie 2008, 17:15

Urmeaza o lege asemanatoare pentru bloguri. Dupa un articol prost, un articol bun. Pe cine o sa platesti sa ti le faca pe alea bune?:)

vlad  •  25 iunie 2008, 17:26

sper totusi ca este o gluma sau ca nu ai inteles tu gresit; nu pot sa cred asa ceva. nici chiar senatorii nostri nu pot sa fie atat de …

ArTiStul mă semnez » Arhivă » 50% ştiri pozitive şi 50% ştiri negative  •  25 iunie 2008, 17:28

[…] de lege potrivit căreia buletinele de ştiri ale televiziunilor sunt obligate să găzduiască 50% ştiri pozitive şi 50% ştiri […]

Bogdan  •  25 iunie 2008, 17:40

Este o lege pentru ca cei care au propus-o sa mai apara la TV.

radu  •  25 iunie 2008, 17:42

Catalin, am o problema. Se da stirea „Ion Iliescu a incetat din viata”. Unde o incadram?

Ioana Ilie  •  25 iunie 2008, 17:46

Catre Parchete

(toate, y compris DNA- sunt expert parlamentar si, in aceasta calitate, sigur prezint interes)

Declar ca posed in Bucuresti, strada Turbinei nr. 23 (Cartier Floreasca), sub partea din spate a casei, un spatiu bine fortificat, zidit, boltit, inalt de trei metri si mai bine, in suprafata de cca. 30 m.p., impartit in doua incaperi inegale.

Usa de la intrarea in respectivul spatiu subteran si cea care delimiteaza incaperile sunt metalice.

Precizez ca nu am mentionat spatiul cu pricina, ca atare, in declaratia mea de avere actualizata, conform legii, anul acesta si depusa (daca nu ma insel) in 12 iunie 2008.

L-am omis si in declaratia precedenta.

Rog sa fiu investigata sub aspectul savarsirii infractiunii corespunzatoare detinerii de pivnita cu usa/usi metalica/metalice si ziduri groase de peste jumatate de metru fara a declara ca, astfel, sunt posesoare de buncar (las la latitudinea dumneavoastra, stimari domni procurori, incadrarea legala).

Rog insistent sa fiu admisa in cercul select al posesorilor de buncar din care face parte Adrian Nastase, de care sunt foarte atasata.

Cu stima,

Ioana Ilie

Sergiu  •  25 iunie 2008, 18:21

Se vede treaba ca totul merge pe roz in tara asta si trebuiau si ei senatorii sa se ocupe cu ceva ( fraza celebra de la revolutie „Mircea, fa-te ca lucrezi!” 🙂 )
Probabil stirea a facut inconjurul lumii deja…
Cum naiba sa adopti un asemenea proiect de lege??
Parca si vad la stiri:
Romania a fost invinsa de Olanda si pleaca acasa…;
stirea imediat urmatoare :Vestea buna e ca am facut 2 puncte desi toata lumea preconiza doar 0 …:)
Penibili domnii senatori.
Eu cred ca au vrut doar sa se renunte la genul de stiri -„stirile de la ora 5”- care prezinta doar violuri,crime…etc
Sa ne-auzim cu bine si Da-le Doamne mintea cea de pe urma! domnilor senatori :>

hmmm  •  25 iunie 2008, 18:31

radu@

pai dam si varianta pozitiva…iliescu a inviat!

sfinxu’  •  25 iunie 2008, 18:43

Bine, bine, asta e stirea negativa. Unde e stirea pozitiva, ca suspenda Funar blogul.

myke  •  25 iunie 2008, 18:50

@radu o dam si pe aia proasta: restul comunistilor din guvern si parlament au ramas in viata.

Ovidiu Miron  •  25 iunie 2008, 18:57

Se mai mira de ce nu vine lumea la vot.

andrei s  •  25 iunie 2008, 19:04

In primul rand e si logic sa nu-ti convina tie, ca jurnalist 🙂

Altfel, intr-adevar, este o lege aberanta, absurda… si, practic, ilogica!

romania inedit  •  25 iunie 2008, 20:44

Aceasta lege , este inca o dovada clara a incompetentei senatorilor !

Ciprian  •  25 iunie 2008, 23:46

Doamne, ma gandesc ca si eu le platesc salariile astora.

PS: Dupa o stire cu olimpicii romani la matematica vine logic una cu senatori.

I see dumb people  •  26 iunie 2008, 0:20

Vă tăiaţi, vă violaţi, dar cu măsură!…

Reacţie la articolul ăsta: senatorii au decis ca televiziunile şi radiourile să difuzeze în mod egal ştiri negative şi ştiri pozitive….

Filbert  •  26 iunie 2008, 0:24

La fiecare stire despre chiulul din parlament, o stire despre succesul in afaceri al diversilor parlamentari…. 😀

florin  •  26 iunie 2008, 6:16

Nu cred ca legea aceasta si-a dorit ,in primul rand,sa-si bata joc de televiziuni sau ziaristi!Dar daca suntem sinceri trebuie sa recunoastem ca de la ora 13 sau 17 si chiar 19 avem stiri doar de „razboi”,crime ,accidente grave rutiere,violuri,omoruri,batai,etc!Chiar Altceva in tara asta nu se intampla nimic pozitiv?Poate asa ne place noua sa credem ca sa ne simtim victimizati,nu credeti ?

Ciprian  •  26 iunie 2008, 7:17

Comunistu’ ala de Ghise vrea sa dicteze el ca sa vedem la TV? E un dereglat abuzat de parinti. Sa ii fie rusine!

Robert  •  26 iunie 2008, 8:26

@ciprian

E treaba lui Ghise sa propuna ce-i trece prin cap, problema e ca legea a fost votata in unanimitate

RMN  •  26 iunie 2008, 9:19

Se poate sa fie cum zici tu Tolo dar asa mai scad nivelul national al depresiei 😀 si poate invata si televiziunile ca nu numai drujbele, topoarele, violurile, crimele etc, fac audienta. Daca o stire pozitiva ti se pare absurda(„victoriile ce vor veni”), cate din cele negative nu sunt/nu au fost absurde si nu pot fi/ nu au putut fi considerate stiri?!

George  •  26 iunie 2008, 9:48

E o idee interesanta si atractiva. Acum nu tre sa faci numai bine sau numai rau ca sa ajungi la tv. Poti sa faci direct ce te taie capul 🙂

Discutii despre Spania – Rusia … )
Germania deja in finala … ***(spam publicitar)

David  •  26 iunie 2008, 10:13

Desi imi pot imagina spiritul legii (exact cum au mai spus si altii, prea multa violenta si mizerie gratuita), asta este ceea ce numesc eu ceva absolut extraordinar… E unic… E dincolo de Ministerul Adevarului. Da-o-ncolo de Constitutie, ca oricum nu se respecta in Romania, dar e o lege impotriva bunului simt. Oamenii astia se cred un soi de semizei salvatori ai natiunii…
Bine, acum serios: Cum dracu’ din cateva sute de trantori platiti din banii nostri nu sesizeaza macar 51% absurdul unor legi ca asta, ca legea Pruteanu , legea Referendumului etc. !? Adica oamenii astia chiar nu sunt atenti?

adrian  •  26 iunie 2008, 10:49

daca apare ghise la televizor, este o stire pozitiva sau negativa? daca apare funar la televizor cu un discurs nationalist, este o stire pozitiva sau negativa? meritam legi de acest gen…pentru ca multi din romani inca merg la vot….si orice ar vota, tot jegosi ajung la putere….

bagatare  •  26 iunie 2008, 12:14

stii ce nu inteleg, la salarii asa mari, cum de ies numai tampenii din parlamentul nostru.

Cătălin Tolontan  •  26 iunie 2008, 12:35

RMN: ai dreptate, exista un exces de stiri negative care fabrica o realitate virtuala. dar nu printr-o lege se rezolva acest lucru

flo  •  26 iunie 2008, 13:03

Mai bine sa ii invete cineva pe patronii de presa sa nu mai ceara ziaristilor subiecte de scandal si stiri cu violente. Si sa le ceara celor din presa studii superioare ! Meseria necesita si altceva decat…talent !

flo  •  26 iunie 2008, 13:06

Scuze ca revin! Li se spune celor care vor sa faca presa ca stirea trebuie sa raspunda unor anume intrebari. Atunci cum de avem stiri de genul „O femeie de 56 de ani s-a aruncat….”? O intrebare esentiala este cine ! Si atunci cum naiba informeaza cineva daca nu spune numele victimei? Eu vreau sa stiu daca e sinucigasa vecina sau amanta mea si nu ca e o …femeie. Ce informatiee asta ?!

Rusu Cristian  •  26 iunie 2008, 13:32

Salut TOLO,
Acum nu ai dreptate, ceea ce face 75% din media, cu stiri care de fapt seamana doar a necrologuri si catastrofe, de zici ca suntem in cea mai neagra perioada a Evului Mediu timpuriu, este o mare mizerie. Se pune accentul DOAR pe shocant, horror, tragedii. Aceea nu este presa. Tatal tau a fost militar, militarii traiesc intr-un anume fel, de ce nu se spune de ce au salarii un pic mai mari decat media? sau o zi din viata unui asistent pe ambulanta, sau ca s-au rafinat atatea tone de benzina cu o ultima tehnologie adusa in tara de te miri cine… sau despre asigurari, agricultori, etc. Doar crime abominabile, Elodia, dementi, aberatii pe care sincer dupa vreo 9-10 ore de munca, odata sosit acasa in nici un caz nu le urmarim. Aici de fapt este esenta, daca plebei ii place catastrofiul macabru, atunci cineva trebuie sa intervina sa o educe, ca se duce naibii totul in Romania din prea multa democratie!

Zeno  •  26 iunie 2008, 14:06

Catalin,

Poate nu printr-o lege se rezolva o astfel de chestiune, dar ce faceti voi jurnalistii lideri de opinie pentru a schimba climatul discursului public de presa in Romania?

Poate ca legea e inutila, dar e un semnal ca s-a ajuns intr-o fundatura incredibila: exista atata descurajare in fata apocalipsei isterice media, incat unii, incapabili sa vada alta solutie, vor sa gaseasca rezolvarea prin lege. Care e solutia voastra?

Un cetatean ingrijorat

2nash  •  26 iunie 2008, 17:48

Despre batausul Ganea de ce nu comentati nimic? E a doua oara cand o face. E recidiva. Ar trebui suspendat din viata sportiva.

blogmeaway  •  26 iunie 2008, 18:29

mie trist mi se pare ca toata lumea l-a suspectat pe domnu’ Ghise de bune intentii adica peste noapte a aparut primul politician interesant de ce i se intampla omului de rand. Initiativa e doar un pas periculos in controlul presei (vin alegerile) iar personajele politice sufera de complexe nenumarate caci ele inca mai cred presa drept principal vinovat de imaginea lor jalnica. WTF? In mod sigur va iesi scandal mare atunci cand cineva din exterior va incerca sa ne arate ce are valoare de stire si ce nu…Pacat ca el a lansat o mizerie si noi tre sa dezbatem pe marginea ei in loc sa punem la colt rapid astfel de derapaje…Nimeni nu are autoritatea legala sau morala de a impartii temele ( ce prostie!!!) in pozitive sau negative.

Petrisor  •  26 iunie 2008, 21:35

Am vazut astazi emisiunea de la Antena 3. Este dus rau de tot Ghise asta insa Iulian Comanescu s-a comportat EXEMPLAR. Felicitari
Tolo, imi pare rau ca nu ai fost si tu in emisiune si te intreb DE CE?

RMN  •  27 iunie 2008, 8:22

Neata Tolo,
Dar daca nu printr-o lege cum altfel? Eu unul sustin legea si prefer sa vad o stire despre cate panselute s-au plantat in total in 2008, adica pozitiva dar 0 ca info utila, decat sa vad accidente, crime etc, adica negativa, violenta, dar ca info de stire tot 0.
Suna ridicol legea, sunt de acord. Dar o vreau. Am obosit de atata gravitate, violenta si salbaticie. Ma gandesc acum ca ar fi si mai amuzant sa se apuce sa masoare intensitatea si impactul stirilor, fie pozitive fie negative, si sa dea o lege in consecinta: o crima= 4 stiri pozitive, un accident= 5 stiri pozitive samd…
Ei au gandit legea asta la cantitate: 50 -50. 10 stiri negative, 10 stiri pozitive.Daca vezi una despre un viol, crima etc, pot sa-ti bage pe gat dup-aia 20 de stiri despre panselute ca tot ti-au stricat ziua cu violul. Dar prefer una cu dat in cap decat un intreg jurnal.

romania inedit  •  27 iunie 2008, 14:30

Domnule Tolontan , daca **** mitica dragomir e stire pozitiva sau negativa ? 🙂

maao, Criza inteligentelor „subfinantate”  •  28 iunie 2008, 14:03

Nu intru in amanunte, este limpede ca cei doi initiatori sunt posesorii unor inteligente „subfinantate”, motiv pentru care inteleg sa fac cinci precizari, mai largi de aceasta data:
1. O pasarela cade peste o masina pe un drum national…stire, corect, 2 minute in prime time…si toata reteta pe care dumneavoastra o cunoasteti. De ce? Ma intereseaza si pe mine.
2. Fotografiile indecente ale unei profesoare ajung pe net, aspectul este semnalat de catre un elev al doamnei in cauza…stire, corect, din nou se aplica reteta pe care dumnevoastra o cunoasteti. De ce? Ma intereseaza si pe mine, poate sunt parintele unui elev de la acea scoala.
3. Este gasit intr-o garsoniera cadavrul unui batrin mort de peste 10 zile…nu este stire, nu ma intereseaza…nu este de interes public.
4. Un tigan este injunghiat mortal de alt tigan…nu este stire, nu ma intereseaza.
5. Accident mortal pe o sosea in Romania…nu este stire, nu ma intereseaza
Si pot continua la nesfirsit.
Cit spatiu s-a alocat pentru cel mai interesant eveniment organizat in Romania in aceasta perioada…expozitia filatelica? Nu mare lucru, desi exponatele sunt extraordinare. Motivul este simplu…organizatorul trebuie sa plateasca. De cind este lumea asta, cadavrele nu costa mai nimic. Initiativele culturale sau de orice natura sunt promovate in editiile de stiri pe banuti. Marketingul sa traiasca, draga domnule Tolontan. Si nu trebuie sa mai fac precizari, stiti foarte bine ce vreau sa zic. Ar fi de preferat ca cei care se inflameaza peste masura in cazul Funar-Ghise sa inteleaga ca cei doi zapaciti doresc de fapt sa spuna altceva, in speta ceva similar cu ce incercam eu sa semnalez mai sus, dar, din nefericire pentru ei, inteligentele „subfinantate” nu le vor permite acest lucru.
Sa fiti cuminti!

Cristina  •  28 iunie 2008, 16:49

Si cum isi poate da seama cineva care din stiri unt pozitive si care sunt negative? In cazul unora este evident, si totusi nu este valabil pentru toate stirile prezentate.

gabi  •  29 iunie 2008, 12:26

exagerezi, si cred ca o faci intentionat!
nu e niciun fel de cenzura, cum va tot plangeti in presa de o saptamana. orice stire care putea fi data pana acum, va putea fi data si de acum inainte. stiri pozitive ar fi o multime, numai sa vrei sa le dai. nu trebuie sa inventezi niciun „adevar”, ele exista deja, dar televiziunile prefera sa dea 90% stiri despre accidente… asta ar fi singura consecinta: ar mai scadea acel procent.
dar in goana dupa stiri gen ora 5 sau gen otv, au cam uitat sa faca altceva. de-asta sar acum ca arsi.

Comentează