Încep preliminariile

Cînd îşi numără accidentaţii şi valizii, Piţurcă să nu-l uite pe cel mai bun jucător de la Euro!

marți, 2 septembrie 2008, 6:49

Cînd îşi numără accidentaţii şi valizii, Piţurcă să nu-l uite pe cel mai bun jucător de la Euro!

Nu voi nuanţa, nu voi explica, nu voi motiva. Doar povestesc cîteva fapte.

Momentul în care Alina Dumitru cîştiga aurul la Beijing. În tribună, un bărbat în cămaşă, care-şi făcuse fular din sacou şi ţopăia de nestăpînit, precum un copil hiperactiv.

Două zile mai tîrziu. Meci de handbal, fără mare importanţă. Acelaşi bărbat în tribună. Un ochi în teren, la fetele lui Tadici, ştiu, acum nu se mai spune aşa, dar poate că uităm prea uşor!, şi celălalt ochi la construcţia sălii. Trec cîteva zile. Tipul, care între timp renunţase la bilete şi-şi făcuse rost de o acreditare universală, apare la nataţie, în epicentrul spectacolului. Îi place Phelps, dar ajunge şi la atletism, acolo unde Usain Bolt îşi lipeşte adversarii de tunelul timpului cu sprintul său la 100 de metri. 100 de metri cu şiretul desfăcut, după cum aveau să probeze a doua zi fotografiile din ziare.

A fost văzut la box, la canotaj, la gimnastică, peste tot unde românii au avut ceva de spus şi peste tot unde Jocurile se desfăceau în faţa unei priviri obişnuite cu stadioane, chiar dacă făcute pentru alt sport, aproape invizibil în tumultul olimpic. Pentru că omul acela curios era Mircea Sandu şi pentru că, indiferent dacă ne place sau nu, el este, alături de Vizer, singurul român pătruns la vîrf în conducerea unei federaţii internaţionale. Şi a rămas un om pasionat de sport şi curios faţă de felul în care este el organizat astăzi.

„Sandu nu are treabă cu echipa naţională! Eu cu Lupescu tratez”,a  declarat deunăzi, în stilul său revanşard, Piţurcă. Foarte bine că tratezi cu Lupescu, dar verifică, totuşi, dacă Sandu e în lotul pentru preliminariile Mondialelor din 2010. Dacă pe el se apucă să-l doare în cot s-ar putea să avem o problemă.


Comentarii (50)Adaugă comentariu

ko  •  2 septembrie 2008, 19:24

Sa nu exageram!!

DicaNio  •  2 septembrie 2008, 19:26

tolo le spui tu bine de obicei, prin articolele tale, dar in cel de fata ai prins cel mai mare adevar (pe care nu multi l-au vazut pana acum) din mirificul nostru fotbal. buna de tot asta, mi-a placut la max. respect

booboo  •  2 septembrie 2008, 19:44

🙂 frumos articol dar departe de adevar

Vlad  •  2 septembrie 2008, 19:51

l-ai uitat pe obreja…. si sunt convins ca stii cum s-a terminat plimbarea lui pe la varful FIBA. Oricum sunt convins ca era la fel de patat ca si acel coreean.

[D] [S] [N]  •  2 septembrie 2008, 20:08

Si totusi nu este chiar atat de complicat pentru Piturca; daca va reusi doua egaluri cu Serbia si inca 2 remize in baraj, Romania va fi la Mondiale chiar si fara ajutorul mai mult sau mai putin fatis al Nasului.

TYLER DURDEN  •  2 septembrie 2008, 20:21

Bine punctat.Ramane intre noi,arbitraj ca in meciul contra Italiei n-am pupat noi niciodata.Sa nu uitam ca s-a intamplat la un turneu final! Si sa nu uitam nici offside-ul in care se afla Goian la Constanta,contra Olandei.Dupa ani de zile in care arbitrii si-au batut joc de noi (asta e expresia potrivita),s-a aschimbat ceva,iar Mircea Sandu nu e strain de aceasta schimbare.Dar,cum ziceam,shhhhhh! ramane intre noi 🙂 Keep up the good work!

santiago  •  2 septembrie 2008, 20:32

Sincer, n-are nici un rost articolul. Adica ar trebui Piturca sa se intereseze de Sandu pt ca….?
Ah, ca ar fi normal sa lucreze amandoi petru echipa nationla e una dar sa insinuezi ca vezi Doamne daca nu se mai implica Sandu o sa se duca de rapa nationala, e o stupizenie.
Ce ne trebuie noua sunt jucatori, selectioner si atitudine. Cu astea ne putem si lipsi de un presedinte de federatie imbatranit in rele…

Radone  •  2 septembrie 2008, 21:03

tolo, sincer, eu nu stiu cum mai poti scrie despre piti, dupa interviul ala fabulos luat de radu naum, in care omul a demonstrat ca mintea lui ingusta nu poate accepta lumea in care traim. omul nu crede in libertatea de exprimare, in dreptul la opinie, in alte adevaruri decat cele personale. in locul lui sandu l-as fi dat afara dupa acel interviu care mie mi-a demonstrat ca intre piti si halagian e doar o diferenta de varsta, nu si de mentalitate. si cu halagian tot mai bagam focu’ la ei, cu piti vom ramane permanent sa ne jucam cu focul in propriul careu…

stelica  •  2 septembrie 2008, 21:15

sandu e ala caruia i-ati pus un wc in gura cand ati incercat sa-l puneti la federatie pe omul lui giovani?

Gaby  •  2 septembrie 2008, 22:25

Cătălin Tolontan
Am o întrebare. Când Liga 1 nu va mai ocupa aproape toate paginile ziarului, iar primele ştiri de pe site nu vor fi cu jiji sau cu alte personaje devenite celebre?

viorel  •  2 septembrie 2008, 22:30

totul este relativ…

vali_b  •  2 septembrie 2008, 23:10

Nu mi se pare ca avem o echipa atat de buna incat sa nu conteze un mic ajutor din partea arbitrilor, cum au fost cele cu Olanda, cu Italia mentionate mai sus. Sa nu uitam ca un penalty nedat pentru noi sau dat aiurea pentru altii a facut diferenta cu Norvegia, cu Slovenia sau cu Danemarca si asa am ratat 3 campanii de calificare. E posibil ca Sandu sa le fi transmis arbitrilor sub o forma sau alta ceva de genul „vreau sa nu ma combateti, mai mult, vreau sa ma sprijiniti”. Diferenta dintre o greseala mica facuta in defavoarea ta si una, la fel de mica in favoarea ta e imensa, mai ales intre echipe de valori egale. Piturca e arogant ca de obicei. Sandu si-a schimbat mult atitudinea in ultimul timp, opiniile sale sunt de bun simt de parca cei de la UEFA au intervenit si asupra comportamentului si gandirii lui Sandu. Remarc si eu o schimbare pozitiva in atitudinea lui Mircea Sandu, care pare si mai deschis fata de presa. Sper ca Piturca sa-si dea seama ca Sandu trebuie sa-i fie aliat si nu dusman, in interesul echipei nationale.

badday  •  2 septembrie 2008, 23:24

Doamne! Ce tampenie!!! Sa ajungi sa-i gasesti parti bune lu’ nea’ Nashu… Incep sa ma gandesc daca sa scot blogu lu tolo din reader…
Pai si eu daca aveam posibilitatea sa ajung la olimpiada incercam sa fiu, normal, la toate competitiile in care erau angajai romanii… Si pt asta scriai frumos de mine?!?!

un stelist plicitisit  •  2 septembrie 2008, 23:30

Tolo’ incepi sa semeni cu Ion Cristoiu care vede peste tot conspiratii si uneltiri 🙂
Pe bune, de data asta ai sarit calul…

MICHIGAN  •  2 septembrie 2008, 23:35

Ft bun Sandu.Da problema e ca nu il intereseaza deloc competitia interna.Daca se va baga si in campionat si va curata putin apele ii vom da 10.Pana atunci nota 9.

explorish  •  3 septembrie 2008, 2:24

nu se zice „sa-l doară”?

tare asta cu şiretul, n-am ştiut.

sa.nu.uitam  •  3 septembrie 2008, 2:57

nimic de zis, mare barbat – talentat, calitati & instinct & strateg etc. – dar intr-un moment de slabiciune poate il face cineva sa ne spuna vreodata daca pe unde tot a umblat si vazut si auzit a intalnit pe vreunul care a „negociat” mai multe meciuri decat el intr-o cariera, din postura lui de „tatic” la Sportul; „Nasul” e prea putin spus…

arh. Gheorghe Petresciu  •  3 septembrie 2008, 6:08

Eu nu vad bine Nationala Romaniei, dar, sa speram. Piturca, va trebui sa gaseasca alte mici solutii de supravietuire a unei Nationale mici si fara orizont in fotbalul de performanta. Sa nu ne imbatam cu apa rece. Daca am facut egal cu Franta si Italia, asta nu inseamna ca santem in Europa. Piturca, are din nou o grea misiune. Ramas singur pe baricade, va trebui sa faca ceva, ca sa salveze Nationala Romaniei de la un dezastru al necalificarii la Mundialul din South-Africa

bogdan  •  3 septembrie 2008, 8:40

eu zic sa-l ia piturca doar pe mircea sandu, ba chiar si pe dragomir si sa ne lase si pe noi in pace. Daca vrei domnule Tolontan poti merge impreuna cu ei. O zi buna.

un om  •  3 septembrie 2008, 8:41

Adevarat, noua ne trebuie un antrenor adevarat la nationala care sa-i invete pe jucatorii pe care-i avem sa joace ofensiv, sa joace fotbal, nu circul pe care-l joaca acum.
La europene am tras in total trei sau patru suturi npe poarta in trei meciuri. Daca asta e fotbal atunci eu sunt calugar iezuit. Asta poate fi antifotbal, poate fi (Pi) turca, poate fi orice dar nu foatbal Atata timp cat barbugiul va fi selectioner nu vom vedea fotbal jucat de nationala. Veti spune ca a calificat echipa de doua ori la un turneu final Si??? Credeti ca e merotul sau. Jucatorii care nu au respectat intotdeauna tampeniile asa-zis tactice ale barbugiului au calificat-o nu el. De fapt el este tinut acolo cu sprijinul clanului Becali pentru ca le face jocurile chemand la nationala jucatorii carora excrocii de impresari cauta sa le ridice cota pentru a lua bani buni pe ei Jucatori de valoare nu sunt chemati la nationala numai pentru ca nu sunt impresariati de Becali.In schimb ***insista cu chemare unei jumatati de buletin ca Florentin Petre care numai fotbal nu joaca, cu Nicolita care face un joc mai rasarit la noua luni, cu alti asemenea lor care n-au ce cauta pe la nationala.

Ovidiu Miron  •  3 septembrie 2008, 10:09

Cred ca situatia e ceva in genul ca nu mai suntem dezavantajati in mod flagrant. Ma indoiesc de faptul ca ne ajuta cineva in mod intentionat. Atatia ani am suportat batjocura altora la adresa noastra. Acum suntem(de voie de nevoie) respectati. Atata tot. Ma bucur ca presedinte e Platini si nu acel suedez care ne dispretuia in mod evident. Se ajunsese prea departe. Cu blaturi odioase intre Suedia si Danemarca pe la Europene, cu presedintele federatiei italiene in lacrimi si neputincios. Nu degeaba a fost schimbat acel nordic.

Victor Piturca greseste din nou la capitolul diplomatie. Sa iti tratezi in acest mod cel mai bun fotbalist din lot, pe Adi Mutu e o mare dovada de nerecunostiinta. Apoi sa te porti astfel cu cel care pana la urma a decis ca tu sa vii antrenor la nationala e o mare eroare tehnica si umana.

Cătălin Tolontan  •  3 septembrie 2008, 10:20

vlad: nu l-am uitat pe obreja, dar el nu mai e la virf in acest moment. Desi, la cum se invirte lumea boxului, pacra il vedem peste o luna la loc 🙂

Cătălin Tolontan  •  3 septembrie 2008, 10:21

sa.nu.uitam: ai dreptate, sandu ramine prizonierul trecutului, dovada ca, desie e clar ca ar vrea sa schimbe mai mult, nu poate tocmai pentru ca presedintii stiu atitea

Cătălin Tolontan  •  3 septembrie 2008, 10:22

badday: „ce timpenie sa-i gasesti parti bune lui sandu”… uite cum vad eu lucrurile. am scris despre sandu SUTE de articole critice in ultimul deceniu si jumatate. daca l-am vazut preocupat real, NU PENTRU POZA, de modernitatea sportului, de ce sa nu scriu asta?

radu-ilarion munteanu  •  3 septembrie 2008, 10:29

salut articolul antimaniheist despre un personaj care, in valoare absoluta, e foarte aproape de patronul trustului de presa care ne gazduieste. daca, in numele sportului, partea buna a acestui individ s-a manifestat, atunci ea merita relevata. sper, spre cinstea d-lui tolontan, ca va fi la fel de elocvent si la fel de convingator si cand „sinergia faptelor” sau „meandrele concretului” l-ar aduce in situatia in care sa explice atitudini distructive ale personajului poreclit „nashu” prin prietenia acestuia cu alde nicu gheara.

ioan plischi  •  3 septembrie 2008, 10:34

problema nu este mircea sandu, ci piturca, pentru ca, atit cit inteleg, textul lui ii este adresat. sa incercam a ne inchipui ca a inteles si ca nu-l va scoate din lot – daca l-a avut pina acum!

ioan plischi  •  3 septembrie 2008, 10:37

si sa nu uit: pentru chestia aia cu siretul n-a fost descalificat?!

alk  •  3 septembrie 2008, 10:42

Ei, Mircea Sandu e omul care, mai nou, sta deoparte si observa cit timp nu este bagat in seama intr-o situatie care-l priveste direct si pe el. Atunci apare, trage de minecuta participantii si reintra in joc.

just2win  •  3 septembrie 2008, 10:48

declaratia lui piturca e hazardata si putin exagerata… adevarul e ca s-a simtit ca influenta lui sandu de cand e oficial la uefa… nu numai ca nu am mai avut arbitraje defavorabile, ba chiar am fost impinsi de la spate in unele momente… ca nu am stiut noi sa fructificam acele momente… asta e o alta poveste…

CIPI  •  3 septembrie 2008, 10:50

degeaba ne agitam,piturca e genul de antrenor care se bazeaza pe noroc, a gresit flagrant sau intentionat lotul la euro , a chemat 10 fundasi,TREBUIE SCHIMBAT SI ADUS UN ANTRENOR ADEVARAT

corneliu popa  •  3 septembrie 2008, 10:56

Suntem un popor de carcotasi!! Omu’ ne-a explicat din prima ca vrea sa fie echidistant in gandire!! Daca l-a criticat cand a „facut dude” i-a gasit si parti bune si spune ca pentru a ne califica avem nevoie nu numai de jucatori, ci si de colaterali care au rolul lor!! Poate si de dl Gheara o sa fie nevoie, nu? Sau de Clanul Becali, nu? De DNA, De Masoneria Maghiara din Canada? De dl Andone? Capisci?

james crissilv  •  3 septembrie 2008, 11:34

Multe lucruri nu sunt luate in seama, chiar daca tin de etica si de bun simt.
o zi minunata iti doresc

Balaur  •  3 septembrie 2008, 11:44

Tolo,
din pacate ai mare dreptate. si ar fi pacat ca in situatia nu usoara in care ne aflam, orgoliile la nivel inalt sa se mai adauge pe lista problemelor. cu alte cuvinte, e nasol ca din cauza unor oameni care ar trebui sa lucreze impreuna, o selectionata sa aiba de suferit.
cu respect

ghytz  •  3 septembrie 2008, 11:50

Bun Mircea Sandu chiar dacă e aşa contestat dacă el ar pleca am fi de râsul europei.

Mark  •  3 septembrie 2008, 12:06

Tipic romanesc.Pana acum urlam ca ne fura arbitrii,ca nu ne vrea nimeni la masa bogatilor,ca toti trag cu cei mari,etc.Acum cand avem si noi oarece influenta pe la Comisiile UEFA,incepem sa urlam ca Sandu*** doreste ca romanii sa obtina ceva rezultate pe cai necinstite.Adica vezi Doamne,noi suntem saraci da’ cinstiti.Pai d-le Tolontan,va reamintesc,ca nici o mare putere(Anglia,Italia,Brazilia,Argentina) nu a facut performanta fara a fi impinsa de la spate.Si nu cred ca presa din tarile respective s-a revoltat impotriva”binevoitorilor”.**

Tudor(gt)  •  3 septembrie 2008, 13:23

Specific romanesc !
Romanul are cele mai multe calitati , e frumos , e destept , are talent , e descurcaret , , se pricepe la orice mai ales la politica si la fotbal ……!!!!!!!(:(:
Unde vei auzi tu freodata pe freunul sa-si recunoasca public greselile , insuccesele , cred ca l-ai auzit pe Piturca ce calitati , si ce meciuri bune a facut el la CE , ce dracu ne mai miram , pe asta nu are voie sa-l critice nimeni ca imediat sare * in sus , el le stie pe toate el e cel mai corect , blah !
Daca si lui MS i-a reprosat ca l-a criticat (sa antreneze el daca e asa bun!) care este seful lui ,ce sa mai zici , dar sa-l fereasca D-zeu sa nu se califice la CM !
Eu nu zic sa nu raspunda criticilor , dar asclta , citeste si vezi daca „prostii” aia au sau nu dreptate . Oricum Mircea sandu ce a spus dupa mondiale a avut perfecta dreptate !

Flroin Tarca  •  3 septembrie 2008, 13:42

Cred ca Piturca e oricum un antrenor bun, in sensul ca e un bun strateg

Mihai Zidaru  •  3 septembrie 2008, 14:09

**piturca ar fi mort fara Mircea Sanu si ajutorul lui…oricum NU ne calificam la CM, asta e sigur100%!!!

nuconteaza  •  3 septembrie 2008, 14:38

Maaaaa, schimbati-l odata pe Piti !!!

ozzy  •  3 septembrie 2008, 14:44

Este imposibil sa mai antrenezi in Romania!
Este inflatie de antrenori, de priceputi in ale fotbalului la orice ora din zi si noapte, pe orice canal media, de investitori desinteresati ce patrund umili si apoi sfarteca angajati cu contracte in ultimul an, de binevoitori cu trabucuri in coltul gurii, de capuse cu firme fantoma, de clanuri organizate pe te miri ce fel de criterii, toate cu interese si in fotbal, de impresari ce iau comision si de la jucator si de la parinti si de la cluburile ce vand si de la cele ce cumpara, de suporteri ultras – gunoaiele stadioanelor noastre, de arbitrii carora nu le-a placut munca cinstita si se jura ca nu fura, de jucatori manelisti carora nu le place nici fotbalul macar, de neveste iubitoare de fotbalisti titrati, de mertane si gipane, de toale, incaltari si ochelari de fite, de parinti ce isi negociaza odraslele precum samsarii vechiturile-n talcioc, de fotbalisti rupatori de picioare cu tatici antrenori de nationala, de Mitici si Mircisti, de Lupesti si Popesti, de Sendrei si Niculesti, de seminte si scuipati in scafarlie, de caramizi si picioare-n cap, de lanturi in picioare de cameramani, de valize legate de maini si de maini nelegate de lanturi…
Nu se mai poate antrena in Romania zileleor noastre!
Dar…
Oare, ce se mai ,,joaca” pe stadioane si in afara lor se mai cheama fotbal?! Mai poate fi numit sport?!
Mai sunt si oameni, printre oameni?!

G F  •  3 septembrie 2008, 16:55

iarasi piturca? n-am scapat de *** acesta? omul poate fi multe insa antrenor de nationala ba. cu el la timona ne vom teme de cel mai mic val, de cea mai mica adiere. vom invoca mereu norocul sau indisponibilitatea adversarului. asa de limpede s-a vazut la euro ca nu stie nimic, incat e un act de sfidare nationala a lui sandu et co. sa-l mai tina pe banca. ca meritam sa fim sfidati, e alta problema… n-o sa inteleg niciodata, si n-am nici disponibilitatea s-o fac!, cum e posibil ca un tip atat de sters ca piturca sa ajunga atat de sus! cu un joc rusinos, fricos, in ciuda fotbalului si a suporterilor, individul acesta compromite ideea de fotbal, de spectacol, de victorie. in meschinaria sa nu doreste decat sa nu piarda, ca la zarurile sale mult iubite. lui nu-i trebuie victorii, lui ii trebuie banii aceia multi, platiti de federatie in ciuda evidentelor.a, sa nu uit de banii verilor, pentru selectiile „atente si inteligente” pe care le face. aici s-ar putea sa fie linia pe care se intalneste cu sandu. e simplu, insa cat mai rabdam?

2449  •  3 septembrie 2008, 18:04

Jurnalistule , acu ceva timp il vroiai jos si in locul lui clanul mult iubit de stelisti. Opinia ta este precum vantul. Ce autoritate prezinti tu in presa asta mult prea curata? Omule,cine mai poate avea incredere in tine si in articolele tale? Categoric vreau raspuns. ****

Cătălin Tolontan  •  3 septembrie 2008, 18:56

2449: confuzi opinia jurnalistului cu opinia omului intervievat de jurnalist. Cind publicam un interviu cu un stelist nu sintem stelisti si cind publicam unul cu un dinamovist nu sintem dinamovisti. Ce profesie ai, te rog, mi-ar fi mai usor sa-ti dau un exemplu legat de ea?

vamananc  •  3 septembrie 2008, 19:27

nici tu nu mai stii daca sa-l aperi sau sa-l acuzi pe sandu!!!asta nu inseamna confuzie????iar parerea mea despre ce scrii tu este similara cu ceea despre gsp tv!!!!si acum pe bune va intreb pe langa faptul ca in afara de barfa nu prea scrieti nimic altceva legat de sport chiar nu aveti nici echipa de marketing????

nomat  •  3 septembrie 2008, 21:48

@catalin tolontan: prietene, din lipsa de argumente nu devii decat un simplu demagog. ce meserie am ? sunt un cititor. restul e irelevant.

unu  •  3 septembrie 2008, 22:05

Un simplu „nu comentez” era de ajuns. Si din pacate, am impresia ca tu confunzi foarte des sentimentele proprii cu ratiunea jurnalistica.
Comentariul meu nu era „off topic”. Ideea mea era ca desi comparatia se invata in clasa a 5-a, foarte rar poti vedea una pertinenta pe situl acesta. Cum spunea cineva inaintea mea 🙂 multa barfa si atat.

Kalmee  •  3 septembrie 2008, 22:28

Acesta este un blog personal, nu un site de stiri. E normal ca autorul sa scrie parerea lui (subiectiva, nu conteaza) despre diverse subiecte… Nu faceti confuzii!

Ai lasat vreodata muzica sa-ti vorbeasca?  •  4 septembrie 2008, 12:57

Nu-i primul om pe care l-as respecta din fotbalul romanesc. Dar in NICI UN CAZ ultimul. Daca va fi in 2010-2012 o finala de cupa Uefa aici in Romania, atunci deja are toate aplauzele mele!

ares  •  5 septembrie 2008, 17:08

Statutul dlui. Sandu in federatiile internationale il face pe acesta mai bun?Sigur nu, desi oamenii se mai schimba. Nu cunosc gradul de armonie intre legile europene si legile organizatiilor sportive (de orice fel), dar cred ca daca CE se incrunta un pic mai tare, ar pica federatii intregi, nu numai echipe (vezi fotbalul in Italia).
..astfel, se poate pune intrebarea: daca Sandu e la varful unei organizatii internationale, oare ce nivel de moralitate/legalitate are o asemenea organizatie?

Sibian*** Lectia baltica  •  7 septembrie 2008, 2:06

[…] Uitandu-ne pe bancile celor mai puternice 3 echipe romanesti CFR, Steaua si Rapid: – Portugalia se va califica la Campionatul mondial din 2010; Si Brazilia are ceva sanse; – Romania va vinde seminte; – Tolo va scrie ceva emotional despre pierderea calificarii, si crede traficul de influenta e solutia; […]

Comentează