Emoţie şi justiţie

Protestele timişorenilor atestă loialitatea faţă de o cauză nobilă, dar atît

duminică, 14 septembrie 2008, 8:14

Protestele timişorenilor atestă loialitatea faţă de o cauză nobilă, dar atît

Evit persoana întîi în articole. O folosesc acum ca să pot fi uşor identificat ca obiect al criticilor ce vor veni.

Cu Mircea Sandu şi cu FRF sînt într-un război care peste puţină vreme va împlini 20 de ani. Poate facem o agapă 🙂 Povestim despre blaturile pe care prin ’91-’92 nu le accepta nici un oficial, iar astăzi fac savoarea snoavelor lui Dragomir şi ale Naşului.

Conflictul va continua. Dar ce se întîmplă azi nu e normal! Sandu e înjurat pe stadioane într-un moment în care FRF aplică o decizie luată de TAS, instanţa sportivă supremă a lumii. Poli Timişoara are dreptate în unele chestiuni legate de cazul pierderii palmaresului, dar nu poate forţa emoţional limitele legii fotbalistice! Nu are dreptul, nu are spor, e un demers fără orizont.

Da, FRF a greşit atunci cînd a licenţiat practic două echipe cu aceeaşi marcă sportivă, actuala Poli a lui Iancu şi cea a lui Zambon. Da, Zambon e, după cum scria şi „Times”, un speculant al derizoriului.

Numai că, în ultimul deceniu, ca şi alte cluburi, „Poli”  a fost de două ori beneficiara confuziei şi micii înţelegeri fondate de Federaţie şi de Ligă, care au permis fuziuni, cumpărări de locuri şi alte trăsnăi. Azi se întorc împotrivă.

Sigur că e impopular să spui că o cauză atît de frumoasă trebuie să se supună deciziei TAS. Dar aşa stau lucrurile. Asta nu-l va face mai simpatic pe Sandu, ci doar mai antipatic pe mine, însă nu e nici o pierdere şi nici nu schimbă verdictul tribunalului sportiv.


Comentarii (64)Adaugă comentariu

caineleelectronic  •  15 septembrie 2008, 12:20

Va admir curajul. Sunt intru totul de acord cu ce ati scris.

marcel  •  15 septembrie 2008, 13:18

De justitie nu putem vorbi pt. simplu fapt ca frf nu respecta din start o decizie a JUSTITIEI ROMANE care este definitiva si da dreptate lui POLI.Da frf respecta o decizie TAS,DAR aceasta a venit datorita FALSURILOR emise de frf si normal ca TIMISOARA este nemultumita pt. ca noi stim de mult adevarul,doar voi nu cred ca-l stiti exact nici acum,nu prea va intereseaza ,ca sa nu zic ca sunteti partasi prin nepasare,cum ati fost de-a lungul anilorcand nu ati vazut ca POLi pierde un meci cu dinamo cu 4 eliminati,cand ati scris ca POLI a pierdut corect alt meci cu dinamo cu FANTA DE LUMINA,etc.VREAU sa spun ca niciodata,ca si acum,nu ati fost corecti fata de noi care IUBIM TIMISOARA.ACEASTA INSTANTA SUPREMA A LUMII,noi cosideram ca a fost indusa in eroare si SPERAM ca va reveni daca noi ne vom face auziti si asa va vom scuti si pe voi sa mai scrieti adevaruri impuse in care nu credeti nici voi. Cu STIMA !

marcel  •  15 septembrie 2008, 13:35

In comentariul meu am uitat sa adaug:Institutul POLITEHNIC din Timisoara detine de la OSIM MARCA POLI,nu i-a dat niciodata drept de folosinta lui zambon,este asociat cu POLI si vreau sa va asigur ca nici aceasta INSTANTA SUPREMA (in sport)A LUMII nu va putea sa ne interzica noua SA IUBIM pe POLI si CULORILE ALB-VIOLET.Cu aceasi STIMA.

aciduzzu  •  15 septembrie 2008, 13:44

Mie nu mi se pare normal ca Sandu a facut si a si aplicat aceste legi fotbalistice in cazul Timisoarei astfel incat ele sa contravina legilor statului roman, care i-au dat dreptate lui Iancu definitiv si irevocabil.
Faptul ca FRF pune in aplicare ordine contrare legilor statului roman nu inseamna oare ca FRF functioneaza in ilegalitate?

aciduzzu  •  15 septembrie 2008, 13:52

Si inca ceva nu inteleg: de ce legile fotbalului nu se supun legilor statului roman (pentru ca daca faci ceva in justitie te dezafiliaza) ? E legal asa ceva ?
Daca in regulamentele fotbalului apare un articol care zice ca e legala crima ? Si eventual daca un fotbalist il omoara pe un altul pe teren acesta nu poate fi pedepsit decat cu cartonas rosu si 3 etape de suspendare ?

SKB  •  15 septembrie 2008, 14:01

Tolo, eu nu te voi critica.

E doar pararea ta si ai dreptul la ea.
Eu unul am alta parere si cred ca mi-am castigat dreptul la ea.

Sunt de acord cu tine ca nu e normal ce se intampla. De fapt ar fi trebuit sa-ti dai seama pana acum ca de fapt asta e of-ul mare al suporterilor timisoreni.

Nu-l injuram pe Sandu ca aplica o decizie a TAS. Il injuram pentru ca el conduce o federatie in care se poate intampla orice. Sa cumperi orice, sa vanzi orice, sa fie depunctati toti, mai putin cativa, asa, ca sa se dea un exemplu, desi si un student in anul I la drept iti poate spune ca o pedeapsa ar trebui sa se dea pentru ce ai facut, nu ca sa fi exemplu.

Si la urma urmei ce a facut Poli si nu au facut Steaua sau UTA, ca sa-ti dau doar 2 exemple de „rivali”?

Strigam impotriva TAS si FIFA pentru ca stim ca au judecat stramb. Ar trebui sa stii ca TAS e doar o institutie oarecare, cu hibele ei, cu decizii de multe ori controversate (TAS-ul a luat si decizia retragerii medaliei Andreei Raducanu), cu o origine controversata si in ziua de astazi. Nu e justitia divina si nici macar nu reprezinta intotdeauna legea, fie ea fotbalistica. De fapt multi nici nu stiu exact UNDE sa se judece pentru o anume speta.

Daca ar fi trebuit sa invatati ceva in democratie, e ca si institutiile pot gresi si ca e dreptul fiecarui individ sa conteste orice decizie, a oricui.

Nu suntem neaparat emotivi sau masa de manevra a lui Iancu, asa se vede doar de la 500 de km. Eu unul ma si delimitez de Iancu si ma bucur ca pleaca, desi ii respect investitiile. Dar Iancu in aceasta problema nu are nici o vina, pisica e doar la FRF.

Nu-ti cer sa ma crezi pe cuvant, doar cerceteaza, act cu act, proces cu proces si fa-ne tuturor un serviciu si arata-ne ca suntem doar emotivi si nu avem pic de dreptate.

Atata vreme cat NICI UN JURNALIST ROMAN nu face acest demers, articolele voastre reprezinta doar pareri, nu informatie. Nu sunteti cu nimic peste noi suporterii, cata vreme „luciditatea” voastra nu se bazeaza pe ceva concret.

Si unii ca mine doar va atentioneaza respectuos, iar altii va injura. Fiecare dupa cum ii permit nivelul de educatie si temperamentul.

gilos  •  15 septembrie 2008, 14:37

@aciduzzu
Sunt doua probleme :
1. deoarece statul roman nu a facut reforma in justie, hotararile judecatoresti date in Romania nu sunt recunoscute in afara
2. fotbalul are propriile sale instante de judecata , care nu se subordoneaza instantelor civile ( TAS = trimunalul de arbitraj sportiv )

rs  •  15 septembrie 2008, 14:39

chestia e, domnule Tolontan, ca noi nu il injuram pe Sandu pentru ca a apus decizia TAS in aplicare, noi il injuram ca a perims sa se ajunga aici si mai il injuram ca nu face nimic in sensul repararii greselii facute. nu vor nici macar sa recunoasca greseala (imensa) facuta. in acelasi timp eu il injur ca este nerusinat. dupa ce conduce destinele fotbalului de aproape 20 de ani are nerusinarea sa vina sa spuna ca fotbalul romanesc este in pragul colapsului. bineinteles ca il injur ca nu vrea sa-si asume partea de responsabilitate pentru starea fotbalului. mai mult, o sa ne trezim maine-poimaine ca arunca vina tot pe noi.

spirache  •  15 septembrie 2008, 15:08

Romania are medalie de argint la Jocurile Paralimpice ! Onorati-l pe vicecampionul paralimpic, asa cum ati facut si cu ceilalti !!! Credeti ca nu merita? Nu vad nicaieri sus pe prima pagina de aceea scriu aici. Aici citesc multi.

Cătălin Tolontan  •  15 septembrie 2008, 15:16

SKB: il criticam pe sandu de 20 de ani pt aceleasi motive. deci aici sintem clar de aceeasi parte a argumentelor 🙂 cind spui „frf a conceput un sistem in care totul se poate cumpara” te gindesti, cred, inclusiv la poli, care a retrogradat si a ramas totusi in liga 1. ai dreptate, e un sistem defect. cit despre invitatia ta, nu e posibil. e treaba justitiei. civile sau sportive. presa nu are nici cunostintele si nici misiunea de a studia dosarul pentru un verdict. inadvertenetel da, ai dreptate, au fost scoase la iveala in ziare

milici-continuare  •  15 septembrie 2008, 17:44

Cer scuze lui Prunea ca nu l-am bagat in seama,el trebuie sa plece primul,ele e veriga slaba.

MARIO  •  15 septembrie 2008, 17:45

singurul vinovat e iancu care se crede destept zambon a avut poli iar iancu a avut poli AEK AS si usor ,usor subtil fara sa se prinda nimeni si fara sa se sesizeze iancu din aek sa facut poli direct fara AEK singurul care s-a prins a fost zambon si acum face un circ de doi lei si culmea multi au pus botu pt TREI SUTE DE MII DE EURO cat cere zambon iancu a pierdut 6 puncte si a bagat timisoara intr-un scandal nemeritat mereu sant de vina altii ACUM 2 SAPTAMANI SANDU LA SUNAT PE CHIVORCHIAN SI I-A ZIS DE SCHIMBARE SI I-A DURUT IN COT DE SPUSELE LUI SANDU IAR ACU ZIC CA N-A VRUT SA-I AJUTE FEDERATIE

cipi  •  15 septembrie 2008, 19:21

iancu face pe victima dar sa nu uite ca A LUAT 2 JUCATORI GRATIS DE LA FC NATIONAL CARE VALORAU 2-3 MILIOANE CU COMPLICITATEA LUI FLOREA.
ACELASI FLOREA CARE O SCOS-O PE STEAUA BASMA CURATA DINTR-UN CAZ EVIDENT DE CORUPTIE.
IANCU A DAT SPAGA LA GREU(EL A RECUNOSCUT) SI ACUM PLANGE….
FLOREA ASTA ,CARE ANUL TRECUT A INGROPAT SI RAPIDUL(TREBUIA SA DEA REJUCAREA MECIULUI).
SA NU UITAM CA IANCU (ALATURI DE TENDER) AU FOST SI LA AREST.
FOTBALUL NOSTRU E CORUPT 99%

SKB  •  16 septembrie 2008, 0:23

Multumesc de raspuns Catalin.
Normal ca ma refer si la Poli. As fi vrut sa avem o echipa curata, ca Brasov, sau CFR, sa promovam prin forte proprii. Vaslui nu se pune, ca e Porumboiu acolo.
Dar jocul se joaca dupa regulile casei. Trebuie sa ai coloana sa iei echipa din divizia B sau C, cand poti intr-o saptamana si nu in 4 ani, cu jumatate din suma, fara alte batai de cap (infrastructura, personal calificat, etc) sa ai echipa direct in prima liga. Insa afaceristii prin definitie nu au coloana.

Daca FRF era o organizatie serioasa, cu un management capabil, cazul Poli nu ar fi existat. Sau s-ar fi oprit la oricare din cele 5 sau 6 puncte critice ale scandalului. Punct. FRF e din vina ca nu mai avem fotbal, tocmai din motivele expuse in paragraful de mai sus. Multi au „ars” etape si asta simtim acum.

Referitor la misiunea presei, vezi pe Hotnews, cum se prezinta procesul Romania vs Ucraina in privinta Insulei Serpilor.

Nu trebuie sa dati verdicte, trebuie sa ne lamuriti pe noi cititorii CINE, in baza A CE, a luat o anumita DECIZIE. Avand in vedere complexitatea cazului si cate institutii au luat cate decizii, e de munca. Dar se va vedea ca la aproape fiecare pas FRF a facut exact ce nu trebuia.

Sa fiu inteles: Iancu nu e usa de biserica. Prea multe procese are Poli cu prea multi jucatori/colaboratori. Dar problema cu Poli lui Zambon e dinainte de venirea lui. Iar Federatia da comunicate numai despre ce s-a intamplat dupa 2004. Despre 2002, cand a inceput de fapt toata povestea, nu spune nimeni nimic.

Eu oricum sunt foarte-foarte curios ce se va intampla dupa depunctarea lui Poli pentru declaratiile lui Iancu. Federatia e intr-o postura chiar ingrata. Indiferent de decizia pe care o va lua, va fi contestata.

Comentariile sunt închise.