Tribuna se schimbă

Da, se întîmplă ceva.

joi, 18 septembrie 2008, 3:10

Da, se întîmplă ceva.

Nu vă speriaţi! Fanii vor continua să existe. Nimeni nu va comuta Ghencea sau celelalte stadioane pe MUTE. Dar lumea evoluează. Publicul extins trece de la faza de sacralizare a echipei la cea de admiraţie pentru spectacolul sportiv.

Tribunele îşi vor schimba imaginea aceea pulsatilă, care i-a impresionat de-a lungul timpului pe fotbaliştii străini. S-a simţit în anii trecuţi, cu Real sau cu Lyon, s-a văzut clar în Austria şi Elveţia la fanii „naţionalei” şi fenomenul se va repeta în Ghencea şi la Cluj.Pe vremuri, stadioanele din România afişau un banner care implora: „Acum sau niciodată!”. Ultimatumurile s-au stins. Oamenii vin la meci, beau o bere, discută, intră pe bloguri.

Nucleul dur al pasiunii se va păstra. Însă, în căutarea de public nou, fotbalul va aduce încet, încet familiile în tribune, copiii şi femeile.

Se va striga mai puţin, dar se va aplauda şi se va zîmbi mai mult. De aceea, echipele trebuie să se schimbe şi ele. Pentru că următorul slogan care va pieri va fi „Rezultatul, cu orice preţ!”.


Comentarii (74)Adaugă comentariu

tiesto  •  18 septembrie 2008, 20:54

Cataline , spectatorii nostri trebuie sa se schimbe mult , am vazut cum il fluierau pe Ze Roberto cand a fost schimbat , eu l-as fi aplaudat pentru ca este un campion mondial si un mare fotbalist .
Mergem la stadion pentru a vedea un spectacol nu pentru a injura jucatori si conducatori de club , suntem spectatori si atat !

alex0  •  18 septembrie 2008, 23:43

cik tiesto „il fluierau pe ze roberto..” pai u ai vazut cum ieseau jucatorii de la bayern?ceva mai incet ca melcu`..cum sa nu ii fluieri?dak isi repecta blazonu` sa nu apeleze la astfel de metode..oricum, golul a fost valid, n`am avut sansa..mergem peste macaronari si le aratam cine e steaua..ce mare echipa e fiorentina?dupa 6-7 ani revin in europa si gata..trebuie sa ne fie frica..s-a vazut clar..sunt slabi..au mancat bataie la napoli,egal cu lyon dupa 2-o..aia e echipa?neah…steaua sigur se califica…batem in italia, o sa fie full stadionul si ii rupem in 2 pe lyon..forzzzaa steaua!!!!!

burebista  •  19 septembrie 2008, 2:19

Da… nici bine nu am terminat comentariul si ne-au aratat suporterii lui Dinamo cat de mult s-a schimbat tribuna…
Asta e spectacolul pe care nu vrem sa il ratam, nu?

ionescu  •  19 septembrie 2008, 9:27

ce sa caute familiile in tribune cand avem animalele? Suntem inca departe de lumea civilizata. Trebuie doar sa te plimbi prin Bucuresti si iti dai seama de asta… nu trebuie sa te uiti la o galerie de echipa plina de frustrati baetasi de cartier.

teddy  •  19 septembrie 2008, 9:49

pai cum sa mai strigam si sa facem atmosfera?la ce joaca steaua asa public…..bilete scumpe,fotbal putin jucatori de lumea a treia ….asta se intimpla in romania

LDSK  •  19 septembrie 2008, 10:36

@ Albu-Sibiu . Prietene, aici se discuta fotbal!!! din start esti in liber picaj cand dai exemplu BASCHETUL! Asa, dau eu un exemplu, UITE LA MECIURILE DE SNOOKER NIMENI NU ZICE ABSOLUT NIMIC!!iar cei carora le suna mobilul sunt rugati sa`l opreasca sau sa paraseasca „arena”. Asa ca nu compara fotbalul si rivalitatile sale cu baschetul sau orice alt sport. Pace
P.S. @ tolo. E GRAV pt. spectacolul de pe stadioane daca in tribune vor veni numai APLAUDACI !!

pt lideri  •  19 septembrie 2008, 10:48

Am fost si aseara p stadion k d obicei m-am dus sa cant, sa particip si eu putin la evolutia baietilor care speram k vor fi macar putin impinsi de la spate de tribune, speram sa vin de la meci ragusit si fericit indiferent de rezultat pt k atunci knd joci cu bayern si o infrangere onorabila e buna.

M-am intors insa extrem de dezamagit…liderii galeriei noastre sunt parca batuti in cap…tot meciul au tinut-o cu o lalaiala continua care parca indemna la somn nu la razboi, cantau despre onoare si valorile lor knd trebuiau sa-i indemne p baieti la lupta…la prima faza fixa a lu Bayern ce cantau ei parca prevestea ce urma sa vina in loc sa-i impulsioneze p baieti o lalaiau apatic iar cei 200-300 de suporteri a lui bayern ne acopereau si se bucurau parca prevestind ce urma sa se intample

p.s. eu cred k ar trebui sa se implice gigi si la liderii d galerie, poate acolo ii iese mai bine decat cu Toja pe centru

Suporterita  •  19 septembrie 2008, 11:31

Da, sunt fata si fan Steaua de cand ma stiu. Merg la meciurile importante ale Stelei, pt. ca, din pacate, nu am timp sa merg si la celelalte. Si am fost si la Steaua-Bayern. Asa cum am fost si la Steaua-Valencia, Steaua-Vilareal (ambele dati) sau Steaua-Lyon. Am fost foarte dezamagita sa aflu pretul biletelor la meciurile din Liga Campionilor. Nu pentru ca eu nu mi-as permite (probabil, la preturi mai mici, eu nu as mai fi apucat bilete), ci pentru ca stiam ca nici stadionul nu va fi plin, nici atmosfera nu va fi faina si pentru ca pretul biletelor mi se pare o ofensa la adresa suporterilor Stelei. Da, am fost foarte dezamagita de atmosfera din tribune si de jocul Stelei. Si sunt convinsa ca, daca ar fi avut mai mult suportul stadionului, Steaua ar fi jucat mai bine si mai spectaculos, pentru ca nu ar fi putut trada tribunele. Poate ca tribuna se schimba, dar Steaua este o echipa care are mare nevoie de suportul acela patimas al tribunelor. Nu cred ca a ajuns la maturitatea de a castiga, pe teren propriu, indiferent de reactia spectatorilor. Sper sa inteleaga si conducerea ca uneori conteaza mai putin banii. Pana nu este prea tarziu. Satisfactia pe care ar fi avut-o si ei si un stadion si un popor intreg atunci cand un stadion plin si vulcanic ar fi sustinut un meci intreg echipa ar fi fost infinit mai mare decat banii incasati pe bilete.

stefan  •  19 septembrie 2008, 11:56

treaba e ca fara baieti din peluze mai bine vezi meciu acasa .

CETATEANU  •  19 septembrie 2008, 12:21

Atmosfera de miercuri de pe Ghencea poate ca nu a fost ca aceea din meciul cu Galata, cand era cald si bine, dar echipa a fost sustinuta, mai ales in a doua repriza. Abonatii tot aia sunt, dar peluzele ar trebui sa renunte la scandari inutile, gen: „Mitica la puscarie” si alte franturi de cantece imposibil, fonetic, de preluat de catre tribuna 2 in special. Avem nevoie de SCANDARI, degeaba incercam eu si cativa prieteni de la tribuna a doua un „Forta Steaua”, un „Haideti pe ei” etc, daca peluzele nu fac sa vuiasca stadionul. Ele dau tonul. Si mai e si jocul din teren, daca Bayern ascunde mingea 2-3 minute, nu poti decat sa huidui. Poti sa si aplauzi, dar atunci cand ai vreo doua goluri avans. Tine si de jocul echipei, dar SUSTINEREA vocala a fanilor trebuie sa fie dirijata de cineva, de aia s-au inventat gruparile ACTIVE de galerie si liderii lor.

pt lideri  •  19 septembrie 2008, 12:46

asa e cetateanule…dar ei sunt ocupati sa cante despre valorile lor de ultrasi si sa ingane un „ooo ooo ooo” care abia se auzea pana in mijlocul peluzei…si crede-ma stiam toate cantecele dar degeaba…acolo in mijlocul tribunei incercam cu cativa prieteni sa strigam forzza steaua sau lupta steaua sau ceva…dar dupa 2-3 secunde in care mai strigau cativa din jurul nostru strigatele d lupta se pierdeau in plansetul „ultrasilor”

plescoianul  •  19 septembrie 2008, 13:04

pun pariu ca si daca jocul stelei era mai bun , si „vuietul” tribunei era altul! e clar, in ghencea peluzele striga, a 2- intra rar in joc dar atmosfera e super! important la genul asta de jocuri e ca jocul face atmosfera, invers e greu in romania! la meciul cu galata? eram sigur ca era mecuil in care atmosfera va fi unica, si asa a si fost. a fost PAREAREA MEA, CE MAI ASURZITOARE SI FRUMOASA ATMOSFERA DINTOTDEAUAN PE UN STADION ROMANESC. de acum e greu sa fie batuta aceea euforie, DAR NU SE STIE NICIODATA!

Dragos  •  19 septembrie 2008, 13:21

sa speram k ne vom civiliza si noi cat de curand. sunt semne clare, cum ai spus si tu, Tolo, dar mai e pana s avedem familii la meci. poate nu au curaj, poate nu vor..dar fotbalul ramane, cel putin in Romania, un sport in care rezultatul e totul. totusi fanii Stelei au aratat k pot sa inteleaga mirajul acesta al Champions League, dar ideea e NU sa se ajunga la a nu se mai striga pe stadion, totusi este si asta un farmec al celui mai cunoscut sport de pe planeta. Dak renuntam la scandari (cele de incurajare, nu e vorba aici de cele rasiste si altele de genu’), am ajunge la meciuri k la opera si asta n-ar mai fi ceva frumos…LUATI EXEMPLUL LIVERPOOL dragi suporteri

CETATEANU  •  19 septembrie 2008, 13:40

@plescoianul: Si la meciul cu Standard Liege, de pe Lia Manoliu, a fost super atmosfera. Si acolo tribunele sunt mai departe de gazon, chiar daca erau mai multe locuri. Dar o galerie nu trebuie sa doarma niciodata! Uita-te la toate marile echipe din Europa. Dar pana cand va ajunge o peluza de la noi la nivelul unei adevarate „Curva” din Italia…

dragos  •  19 septembrie 2008, 14:24

As vrea sa te contrazic, nu stiu daca ceea ce zici tu e o evolutie. Nu ma intelege gresit sunt total impotriva scandarilor obscene, dar niciodata nu se va putea compara atmosfera de la un meci cu Galata cu cea de la un meci unde lumea sta linistita si aplauda. Macar atat avem in plus, in conditiile in care jucam cu echipe valoric mult peste noi, publicul, care poate impinge echipa de la spate. Altfel stateau lucrurile la meciul cu Bayern daca era atmosfera de la meciul cu Galata, se mobilizau mai mult jucatorii, sunt sigur.
In Romania schimbarea aceasta a tribunei nu se va face foarte curand si ma bucura, pentru ca adevaratii suporteri sunt cei patimasi, nu cei de ocazie, care vin la 3 meciuri pe an, cele din liga. Si poate ca ei isi vor aduce si familiile, asta e altceva, dar cum fotbalul inca joaca un rol foarte important in viata lor, ei vor fi pe stadion si vor face aceeasi atmosfera mult timp de acum incolo.

****  •  19 septembrie 2008, 23:05

Pana va aduce fobalul in tribune familiile (implicit femeile si copiii), va mai trece o buna perioada!

Inca nu e cazul! Ca microbist si familist in acelasi timp inca nu poti sa mergi cu familia pe stadion sa vezi un meci… No way!

****

ioan plischi  •  20 septembrie 2008, 8:25

sigur ca tribuna se schimba! cojile de seminte au fost inlocuite cu seringi folosite si-alte bomboane delirante

ioan plischi  •  20 septembrie 2008, 8:28

si-apropo de acel etern „indemn la moderatie”, eu nu ma aflu in treaba pentru a scrie gazetei, ci mai degraba celorlalti comentatori, asa, ca sa mai stim noi intre noi ce si cum vedem fotbalul nostru cel de toate zilele, serile, noptile si ce-o mai da dumnezeu pe pamint!

jack  •  21 septembrie 2008, 12:36

auzi ultima chestie de la dinamo…. cica mai bine ii da uefa afara decit NEiCa NIjMEgeNi astia ca ies mai bine ei puteau sa ii bata dar i-a furat uefaa made by JACK

ags  •  22 septembrie 2008, 11:53

Vom trai sa o vedem si pe asta? Femei si copii pe stadioane? Europa, pazea ca venim….! La pauza meciului cu Bayern, cand tot stadionul l-a aplaudat pe Bekenbauer, am simtit putin din mirosul atat de costisitor al bunului simt. HAI ROMANIA, ca se poate.

andreea stelista  •  22 septembrie 2008, 15:05

sunetm in secolul 21 si dragi baieti….nu mai traiti cu multi ani in urma pt ca si o fata (daca este fana adevarata) poate striga si canta alaturi de voi in peluze! Eu una am fost la aproape toate meciurile stelelei din ultimi doi ani jumate! iar strigatul de lupta pt steaua niciodata nu va muri….mereu va rasuna stadionul de cantece ros-albastre!!! Macar in peluze sa pastram farmecul de a fo stelisti! Sa nu permitem celor care vin la meci cu copii sa stea in peluze,celor care vin doar pt a vedea meciul si stau in peluze doar pt a manca seminte! PELUZA E PT ADEVARATA GALERIE,CARE STRIGA NEANCETAT PT ECHIPA ROS-ALBASTRA

ITA  •  23 septembrie 2008, 9:47

In Ghencea ar trebui ca PN si PS sa scandeze mai mult impreuna in timpul meciurilor. Sincronul la „Steaua mereu” e foarte reusit, insa ar putea fi facute mai multe de genul. Cu acordul stewarzilor, se fie locotenenti in primul rand de la T2 pe toata lungimea T2. Si, cum sublinia cineva anterior, sa o lasam mai moale cu lalaiala. T2 si T1 au nevoie de strigari simple: „Lupta Steaua!”, de exemplu. Dar sa inteleaga PS si PN ca dc preiau cantecul din cealalta peluza nu e nicio rusine. In schimb la meciul cu Galata imi venea sa intru in pamant cand a inceput Sudul sa strige „haide Steaua, haide Steaua, haide”… Am ajuns sa copiem… Dureros. In fine, mai la obiect cantecele sau strigatele de lupta!

bogdan marin  •  23 septembrie 2008, 15:36

Am 40 ani si am apucat cuplajurile vechi inainte de „89 de pe stadioanele „23 august si republici”.Se injura si atunci se aruncau cu role de la casele de marcat si cu hartie creponata dar ce se intapla acum e dezastru.ar trebui suspendati toate formatiile din cupele europene iar cei ce se fac vinovati sa raspunda in fata legii.

ssstr  •  24 septembrie 2008, 21:12

ITA cred ca stai f rau cu punctele cardinale. Scandarea cu „haide steaua haide” a fost huiduita de PS, ea pornind de la tribuna2.

Comentariile sunt închise.