Scandalul unei reţineri

Sătui de fliturile lui Piţurcă, procurorii l-au săltat, dar proba competenţei şi-o vor da în tribunal

joi, 16 octombrie 2008, 6:01

Sătui de fliturile lui Piţurcă, procurorii l-au săltat, dar proba competenţei şi-o vor da în tribunal

Intervenţia DNA e o demonstraţie de forţă care răspunde demonstraţiei de forţă făcută atunci cînd Victor Piţurcă a refuzat să se prezinte la Parchet.

Dragomir, Becali şi toţi ceilalţi prieteni ai lui Piţurcă au urlat că e un abuz. Nu! Un abuz e atunci cînd socoteşti că programul legii se face în funcţie de o echipă, fie ea şi naţională. Şi cînd crezi că dacă eşti selecţioner te duci la DNA cînd vrei tu.

Adept al teoriei conspiraţiei, Becali a mutat miza la preşedintele ţării şi spre campania electorală. Scîrţ! Mai trebuie să adăugăm că e mîna lui Domenech pentru a atinge ridicolul perfect.

Altceva e important. Deocamdată, DNA n-a reuşit să aducă în faţa justiţiei nici unul dintre dosarele, e adevărat ample, la care lucrează. Dacă ieri ridicau un şef de partid sau un director de mare companie, nu s-ar fi stîrnit un asemenea scandal. Orice atingere cu lumea fotbalului provoacă mişcări de magnitudine extremă. Succesele sau eşecurile obţin maximă vizibilitate.

„Dosarul Valiza” capătă astfel o importanţă care excede Liga 1. Pentru că, într-un fel, DNA îşi joacă reputaţia la ruleta crudă şi uriaşă a interesului publicului. Să nu uităm: Piţurcă este astăzi nevinovat. Nu procurorii, ci judecătorii îi pot schimba statutul.

Iar dacă asta nu se va întîmpla şi DNA o va da în bară, atunci oamenii vor rîde aşa cum au rîs astăzi, cînd au auzit că, încolţit de poliţişti pe aeroport, selecţionerul ar fi spus: „Lăsaţi-mă că trebuie să dau interviuri la presă!”. Senzaţional selecţioner! Şi în momentele cele mai dificile, tot la suporteri şi la ziarişti se gîndeşte!


Comentarii (226)Adaugă comentariu

RELU  •  17 octombrie 2008, 13:35

FLAVIUS, UNA-I UNA, ALTA-I ALTA. A SEMNAT IN BUCURESTI PT UN TEREN. CEI 1700000 EURO DE LA CLUJ POATE SA FIE PT MECI. ASTA SPUNE PITURCA SI PANA LA PROBA CONTRARIE ARE PREZUMTIA DE NEVINOVATIE.

plitu mic  •  17 octombrie 2008, 13:35

ai dreptate kaka8, cum am mai spus si eu piti a fost acum cateva zile la dna a dat o declaratie pe care a semnat-o, nu era nevoie sa-l salte ca pe cel mai mare mafiot, vad ca aici mai vorbesc oameni care nu sunt la curent cu ceea ce sa intamplat de fapt, daca s-ar fi uitat aseara pe antena 3 ar fi fost mai lamuriti.
sunt curios cand cei de la aeroport vor divuza caseta cu inregistrarea cand piti a fost „saltat”.

nelu_79  •  17 octombrie 2008, 13:39

pentru Dorina: nu il credem pe gigi sau piti credem legile unui stat de drept desteapto, unde trebuie sa fii citat la domiciliu sa semnezi eventual de primire si unde poate mai ai si alte treburi si te duci cand ai timp si unde ai dreptul sa nu declari nimic daca nu vrei

armata ultra  •  17 octombrie 2008, 13:39

astia de la dna se afunda tot mai tare in penibil. probabil au simtit-o ei ca „valiza” nu e infractiune si ca justitia le rejecteaza dosarul (normal, e o premiere care se poarta in toate tarile afara), iar acu o iau pe panta cealalta, se leaga de un act de terenuri, pe care si-a pus si piturca semnatura. tot mai ridicoli. dar de marile furturi din tara asta nu se ocupa baietasii de la dna? nu, pt ca sefii lor le fac, cum o sa-si cerceteze ei sefii.

kaka8  •  17 octombrie 2008, 13:40

@plitu mic – vrei sa pariem ca acea caseta nu va aparea niciodata in media? 🙂

RELU  •  17 octombrie 2008, 13:41

ABUZUL TOT ABUZ RAMANE. DACA-L ARESTAU POATE CA IESEAU CU O IMAGINE MAI BUNA. INSEMNA CA AU DOVEZI SI-I APLAUDA TOATA LUMEA. ASA ESTE UN ABUZ CLAR

RELU  •  17 octombrie 2008, 13:42

FELICITARI NELU

sode  •  17 octombrie 2008, 13:47

Cand a fost condamnata o femeie pentru un sac de cartofi nu a sarit in sus campionii dreptatii din mass media,ca Badea et comp.
Il apara pe trisorul Piturca, care ar fi trebuit sa faca puscarie pentru ca a FURAT in cazinou.
Asa este la noi, cine are bani are dreptate, indiferent de unde provin acei bani.

Tudor  •  17 octombrie 2008, 13:49

Problema care se pune nu e cazul Valiza ci retinerea lui Piturca pe aeroport.
Este perfect legala.
Daca nu te prezinti cand esti citat esti adus cu politia.Simplu.Faptul ca Piturca spune ca nu a primit citatia e o sustinere penibila.Mai toti derbedeii nu semneaza nimic din ce le vine prin posta ca sa poata invoca ca nu le-a fost comunicat actul respectiv.O minciuna sfruntata.
Zapaceala lui Becali e totala intrucat el, un autoproclamat sustinator al ordinei si al legalitatii, sustine un derbedeu notoriu intrucat e „tovaru´ meu, domne, e tovarasu´ meu, ce-aveti voi cu tovarasu´ meu ?”.

ko  •  17 octombrie 2008, 13:51

Politicienii (e clar ca ei „directioneaza” DNA) au dreptate sa ne creada prosti. Chiar suntem. Stam toti si ne preocupam de Cazul Valiza, mai grav, DNA cheltuieste enorm (timp si bani) pentru acest caz care ce este de fapt: o simpla incalcare a legii de catre un cetatean: G Becali.
Il dispretuiesc pe Becali, insa chiar ilegala, fapta sa avea implicatii minore pt societate. Iar DNA ul se ocupa cu aceasta fapta care nici macar n-a avut loc, in loc sa cerceteze atatea cazuri in care pagubit este statul, deci noi toti cu sume fabuloase

unu’  •  17 octombrie 2008, 13:51

nelu_79 – Intr-adevar ai dreptul sa nu declari nimica dar la citare trebuie sa te duci – NU DOAR DACA AI CHEF – te rog mai studiaza legile tarii;
Art.177 – Invinuitul sau inculpatul se citeaza la adresa unde locuieste, iar daca aceasta nu este cunoscuta, la adresa locului sau de munca, prin serviciul de personal al unitatii la care lucreaza.

johny Weismaurer  •  17 octombrie 2008, 14:03

dragii mei,vad ca toti sunteti expperti in drept folositi termeni duri precum *abuz*,*stat de drept*sau*citatia trebuia inmanata personal*.Stati linistiti,Piti nu va pati nimic ,cum nici altii pana acum ,nu au patit nimic.Eu zic sa privim problema din punct de vedere moral.BARBUGIUL si TRISORUL de PITURCA a semnat o declaratie FALSA ,dupa cum a recunoscut si Giovani Becali care a declarat ca banii din valiza erau pt. jucatorii de la U.cluj.Daca pt. al face de rusine a fost nevoie de aceasta retinere sprctaculoasa, foarte bine,sunt perfect de acord! Rusine Piturca!Halal selectioner!

alex  •  17 octombrie 2008, 14:05

Destul de subtire. Puscariile ar trebuie sa fie pline. Din pacate cei care ne conduc – au ajuns sa ne fure si sufletele. Asa ca nea Piti – la puscarie cu dumneata si alti prieteni.

ozzy osbourne  •  17 octombrie 2008, 14:14

Intrebari:
De ce credeti ca pe Piturca il porecleste Satana si nu Filozoful sau Strategul, sau Numarul Unu(ca pe Mourihno)sau Kaiser-ul ca pe Beckenbauer?
De ce credeti ca pasiunile lui „nea Piti” sunt jocul de barbut si de poker si nu cartea, filmul, muzica sau cultivatul trandafirilor?
De ce credeti ca „nea Piti” nu s-a inteles cu Hagi si Gica Popescu dar face parte din grupul restrans de amici ai familiei Becali?

iaka  •  17 octombrie 2008, 14:31

In cazul „valiza„ nu e nicio mita.Mandatul de aducere al lui Piturca a fost perfect legal.Restul-detalii lipsite de importanta.

SIMONA  •  17 octombrie 2008, 14:31

CE-A PATIT PITURCA IERI LA AEROPORT CU CEI DE LA DNA,ASTA ARATA IAR CA,DNA FACE ROM DE RAS IN EUROPA MA.

kaka8  •  17 octombrie 2008, 14:32

@unu’ – ia zi si din articolul 178: (3) Cand citarea se face potrivit art. 177 alin. 1 partea finala, alin. 5, 6 si 7, unitatile acolo aratate sunt obligate a inmana de indata citatia persoanei citate sub luare de dovada, certificandu-i semnatura sau aratand motivul pentru care nu s-a putut obtine semnatura acesteia. Dovada este predata agentului procedural, iar acesta o inainteaza organului de urmarire penala sau instantei de judecata care a emis citatia.

Ca sa vezi, pana cand DNA nu primea inapoi instiintarea despre starea citatiei, nu prea avea de ce sa intervina. Plus ca s-a mai spus, Prunea i-a zis de citatie, insa Piturca trebuia sa plece in Austria. Mai sunt niste paragrafe in lege de spun ca instiintarea poate veni si telefonic. S-a sinchisit cineva sa-l sune pe Piturca? Nu, era mai „frumos” sa se faca circ.

Pentru ultima oara cand intervin – as vrea sa plateasca penal si civil si Piturca, si Becali, in general toti coruptii astia din fotbal. Dar totodata as dori ca justitie sa fie CORECTA pana la capat. Pentru ca numai asa am convingerea ca nu ma va salta un politist pe strada sa-mi spuna ca am furat 5 masini, sa ma inchida, sa ma bata, iar apoi sa zica „ups, am gresit”. Intai sa DOVEDEASCA faptul ca sunt vinovat, apoi sa ma aresteze. Fapte, probe, nu vorbe! PUNCT!

visinel  •  17 octombrie 2008, 14:42

Suntem recunoscuti pentru irealismul si lipsa noastra de pragmatism. Dar si pentru puposhefismul de care dam dovada. Cazul valiza e penal poate, dar cum zicea cineva aici, minor in implicatiile pentru societate. Cativa oameni, compatrioti de-ai nostri, au fost omorati in iunie 90, pe cine au luat procurorii de pe scara avionului? Sa nu-mi spuneti ca valiza aia e mai importanta ca viata a 4 oameni.Desigur, nimeni nu are voie sa sfideze legea si autoritatile si e normal ca Piturca sa fie luat cu forta, dar comportamentul lui Piturca, al multora se trage din lipsa legitimitatii justitiei: adevarat sau nu, nimeni nu o crede si deci nimeni nu se simte obligat sa o respecte. Si asta, ca orice reputatie, se face prin acte. Or actele justitiei numai juste n-au fost din 90 incoace, ca sa nu mai vorbim de dinainte!

turca  •  17 octombrie 2008, 15:32

mai bine il ridicau cei de la DNA in pauza meciului cu Franta sau inaintea meciului de la cluj cu Lituania , nu stiu de ce au asteptat atat, aveam si noi o sansa………

rica  •  17 octombrie 2008, 16:03

dl piturca,un personaj cu o moralitate dubiosa (lejer spus)se crede un persecutat „politic” pentru faptele sale.daca justitia il va gasi vinovat ce vor mai cei care se simt vizati miti dragomir,becali gigi,victor, giovani,marian iancu si multi,multi alti smeckeri care au acelasi genotip? pacat ca multi scapa din vedere dimensiunea reala a raului facut, lasadu-se sedusi de haiducismele de mahala ce sfideaza legea a carei litera se aplica tuturor.

Ioan Timisoara  •  17 octombrie 2008, 17:42

Aparatorii lui Piturca incearca prin diversiuni sa distraga atentia de la miezul problemei.
Subiectul aici nu e daca Piturca trebuia sau nu ridicat de la aeroport, sau cand si-a primit inapoi pasaportul. Aici sunt subiecte de o deosebita importanta pt fotbalul nostru:
1. Cumetria dintre selectioner si patronul unui club, care in mod clar este un conflinct de interese si un trafic de influenta in detrimentul nationalei. Selectia la nationala nu se face pe criterii de valoare, ci dupa interesele patronului Becali si impreasarilor mafioti Becali.
„Prietenia” merge atat de departe incat Piturca semneaza contracte false menite sa acopere dare de mita. Si sustine in continuare ca a semnat contractul inainte de partida de la Cluj, cu toate ca Becali a recunoscut deja, la putine zile de la meciul de la Cluj ca, citez „Banii erau o sponsorizare pentru clubul Universitatea”.
2. Subiectul principal este patronul G. Becali care a dat sau oferit mita pana acum la tot ce misca in fotbalul romanesc, oficiali ai federatiei, arbitrii, patroni, adversari directi sau indirecti. Si a recunoscut-o public si a facut-o in vazul lumii, chiar mandrindu-se cu asta. Aici DNA trebuie sa-si faca treaba si sa se ajunga la o condamnare.
3. Chestiunea primelor „pentru a-si apara corect sansele”. Becali, Piturca, Dragomir, si toti aparatorii lor, vor sa creeze o opinie generala cum ca primarea adversarului adversarului, pentru a-si apara corect sansele, nu poate fi nici delict, nici imoral, nici rau. Ca ar fi un lucru normal sau benefic: NU ESTE ASA!!! Am sa exemplific pe cazul „Valiza” unde ar duce legalizarea si nepedepsirea dura a acestei premieri. Sa spunem ca DNA nu l-ar fi urmarit pe Becali si pe oamenii lui care au mers la Cluj cu valiza, si ca „U” ar fi reusit un egal cu CFR.
Sa presupunem ca banii s-ar fi impartit la 14 jucatori si 3 oficiali. Atunci fiecare ar fi primit 100.000 de euro! Daca s-ar fi impartit la mai multi tot ar fi ajuns la ca 80 de mii de euro de caciula. Aceasta suma, pentru multi dintre acesti jucatori ar fi fost cat dublul, triplul sau cvadruplul salariilor lor anuale!! Pentru un egal (nu pentru o victorie), in ultima etapa a unui sezon in care si-au retrogradat propriul club si nu au reusit nici macar baremul! Oricum fenomenul mercenarilor este o napasta pentru suporterii unui club. Insa unde se ajunge daca acesti jucatori pot castiga intr-un singur meci, pentru un simplu rezultat egal, TRIPLUL salariilor lor pe un an !?!? Atunci nimeni, nici un jucator nu ar mai juca pentru propriul club. Nici un jucator nu va mai avea motiv sa lupte pentru salvarea de la retrogradare a propriului club, nici pentru o clasare cat mai buna a propriului club. Toti ar juca numai pentru banii lui Becali, Borcea sau Paszkani, pentru ca in 2 meciuri ar putea castiga de 5 ori mai multi bani decat salarul lor anual. Ar insemnea moartea competitiei si fotbalului nostru, si orice suporter adevarat trebuie sa fie impotriva premierii adversarului adversarului, si acest lucru trebuie sa fie ilegal si dur pedepsit.

cr  •  17 octombrie 2008, 19:12

Jos Coruptia! Nici mai mult, nici mai putin…

oana  •  18 octombrie 2008, 10:37

Piturca imi este foarte antipatic,dar trebuie sa recunosc ca D.N.A-ul nu a facut un abuz,nu cred ca Piturca era vreun criminal in serie si trebiua adus cu politisti dupa el.in Romania institutiile statului sunt o rusine si nu au dreptul sa abuzeze o persoana

Dorian  •  20 octombrie 2008, 14:02

Unde naiba e ABUZUL??? Cum isi permite cineva sa ignore de „n” ori citatiile DNA??? Si ce daca e antrenorul nationalei? Wow, ce personalitate! :))))) Ma doare capul, sincer. Nu pot sa cred cum pot fi revoltati romanii de felul cum a fost dus Piturca la DNA…

johndoe  •  20 octombrie 2008, 18:59

cam greu si eu pe aici…vad ca mai nou, romanul se pricepe, pe langa fotbal si politica..si la Justitie sau, mai exact, la modul in care trebuie sa fie infaptuita justitia in Romania…

gIGEL  •  21 octombrie 2008, 15:37

DA MHA DA ASA E…..CHIORI TOTI

Comentează