Clientii pun 0% pe agentii, furnizorii reactioneaza diferit

Furtuna financiara determina companiile sa incerce sa obtina o inghetare a pretului publicitatii din Romania, oricum unul dintre cele mai mici din Europa. „Presiunea pe agentii este foarte mare, clientii vor practic o crestere zero si vizeaza si o reducere a comisionului de agentie, care este oricum doar de citeva procente”, sustin mai multi sefi din shopurile importante de media.

vineri, 31 octombrie 2008, 11:21

Furtuna financiara determina companiile sa incerce sa obtina o inghetare a pretului publicitatii din Romania, oricum unul dintre cele mai mici din Europa. „Presiunea pe agentii este foarte mare, clientii vor practic o crestere zero si vizeaza si o reducere a comisionului de agentie, care este oricum doar de citeva procente”, sustin mai multi sefi din shopurile importante de media.

Furnizorii au pozitii diferite. Liderii vizeaza o crestere a preturilor. ProTV intentioneaza o marire de 25%, Gazeta, care a crescut si a devenit ca audienta SNA al doilea ziar din RO,  merge spre 15%, Jurnalul National, lider pe quality, a anuntat in discutiile cu agentiile 10% crestere de ratecard, iar Ziarul Financiar a oferit semnale ca-si va mari preturile, lucru la care se gindeste si Ringier.

Antena 1 isi construieste strategia de CPP, Prima merge si ea spre un 10-15%, iar surpriza ar putea veni de la Realitatea TV, care a lansat zvonul-test al unei deflatii a propriului cost!

„Pe de ala parte, tentativa de 0% a clientilor inseamna si altceva: ei isi dau seama ca trebuie sa investeasca in continuare bani in comunicare, pentru ca vinzarile in Romania se mentin la cote mari fata de Europa si nici o companie nu-si permite sa-si diminueze sensibil bugetele”, sustin voci de pe piata. Procter & Gamble, cel mai mare spender de pe piata noastra, a anuntat marirea cu 15% a bugetului.  


Comentarii (5)Adaugă comentariu

Adrian P.  •  31 octombrie 2008, 11:59

Mie unul mi se pare absurda incercarea aceasta de a ingheta pretul, din doua motive.

Unu la mana, atat CPT-ul cat si CPP-ul sunt deja foarte mici (cel putin eu asa consider), iar apoi, ideea de a forta o asa-zisa „inghetare” pe o astfel de piata e necugetata.

Daca se considera ca preturile sunt prea mari, fie, sa renunte sa faca reclama si sa lase piata sa decida. Insa masurile de tip diktat nu fac cinste nimanui.

explorish  •  31 octombrie 2008, 12:03

vremuri grele pentru agentii, prinse la mijloc.
se arata ei curajosi, sa vedem cat ii tine…

david  •  31 octombrie 2008, 12:09

Acum nu trebuie sa exageram, eu inteleg si de unde vin clientii cu astfel de justificari, insa cred ca metoda prin care incearca sa obtina tarife mai mici este gresita si nu va avea succes.

Cred ca tacticile acestea vor avea exact efectul opus celui scontat. Nu poti presa agentiile si pe toti cei care practic aduc mesajul tau publicului, cel putin nu fara sa risti sa esuezi din punct de vedere al marketingului.

Sper ca cele doua parti sa cada la comun acord, altfel va suferi piata in general.

vladimir  •  31 octombrie 2008, 15:47

dar ce metode de presiune pot avea? actioneaza in grup?

romania inedit  •  1 noiembrie 2008, 1:25

Eu cred ca preturile in Romania sunt prea mici , in comparatie cu alte tari si cu profiturile imense obtinute de multinationale !

Comentariile sunt închise.