150.000 de carti de la „Adevarul”

„Adevarul” a oferit azi gratuit, impreuna cu ziarul, 150.ooo de exemplare din „Notre-Dame de Paris” a lui Victor Hugo. Ziarul a reusit sa produca oamenilor o experienta remarcabila, pentru ca volumul este cartonat si de o calitate fara precedent in Romania, pentru o carte difuzata impreuna cu ziarul. Si urmatoarea aparitie va fi gratuita, iar apoi, vreme de doi ani, in fiecare zi de joi a saptaminii, colectia va insoti ziarul la un pret marit, probabil 10 RON in prima instanta.

joi, 13 noiembrie 2008, 10:28

„Adevarul” a oferit azi gratuit, impreuna cu ziarul, 150.ooo de exemplare din „Notre-Dame de Paris” a lui Victor Hugo. Ziarul a reusit sa produca oamenilor o experienta remarcabila, pentru ca volumul este cartonat si de o calitate fara precedent in Romania, pentru o carte difuzata impreuna cu ziarul. Si urmatoarea aparitie va fi gratuita, iar apoi, vreme de doi ani, in fiecare zi de joi a saptaminii, colectia va insoti ziarul la un pret marit, probabil 10 RON in prima instanta.

UPDATE: Siteul IAA mi-a solicitat o opinie despre campania „Adevarului”.


Comentarii (44)Adaugă comentariu

explorish  •  13 noiembrie 2008, 11:39

fac bani din kestia asta? daca da, asa de ieftine snt cartile de produs, de fapt? 😛

iar daca nu… nu pot sa-mi inchipui ca face un ziar ceva de o asemenea amploare din care sa NU (macar planifice sa) scoata bani.

explorish  •  13 noiembrie 2008, 11:41

(corect cred ca se zice „asa de ieftin sunt cartile de produs”. da’ n-am zis ca le citesc sau ca stiu sa scriu :P)

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 11:46

explorish: cartile sint tiparite in italia, arata excelent si costa destul de mult. E vorba de sute de mii de euro nerecuperati intr-un an, dc luam in calcul si primele doua volume, oferite gratuit. Dar e o investitie pe termen lung

Tudor  •  13 noiembrie 2008, 12:02

Da, o chestie de brand care va ajuta pe viitor intreaga afacere.
Dar, sincer, mi-e mila de romanii care au stat la coada la 5:30, cand se facea distributia, doar ca sa prinda o carte gratis.
O miscare de marketing care are insa efecte sociale nebanuite… mai fac si chioscarii un ban.. o mica specula 😉

paul S  •  13 noiembrie 2008, 12:25

O idee inteligenta.
Investitia se va vedea si in equity-ul Adevarul si se va recupera. Alta varianta era sa arunce acest buget pe lozuri razuibile cu premii.
Lozurile iti cresc vanzarile, dar au contributie zero la equity-ul brandului.

Dar tu probabil stii lucrurile astea, pentru ca vad ca scrii fel de fel de stiri cu agentii de media, ca si cum ai fi specialist si dincolo de fotbal.

Asta este o startegie de NETABLOID!
Poate iti vin si tie idei de-astea.

Gazeta este foarte limitata.
Desi sportul, ca domeniu, NU este limitat.
Limitarea sa afla in alta parte…
draga Tolo, vorba lui Basescu.

fotbal  •  13 noiembrie 2008, 12:32

eu nu l-am prins 🙁

bagatare si punct ro  •  13 noiembrie 2008, 12:34

da, abia gasesti ziarul cu cartea.

Cristina  •  13 noiembrie 2008, 13:19

Daca nu am prins ziarul de azi cu cartea mai pot sa-l iau de undeva?Se poate face cxomanda?

Andreea  •  13 noiembrie 2008, 13:30

In ciuda faptului ca m-am trezit la 5 dimineata, nu am reusit sa prind ziarul cu cartea. De ce? Pentru ca vanzatorii de ziare au si ei rude dornice de a avea ”bibelouri” in biblioteca. Si spun bibelouri doarece mi-e greu sa cred ca vor citi cartile! Sunteti curiosi ce explicatii am primit? O vanzatoare mi-a spus ca a primit doar 2 carti; una o pastreaza ea si pe cealalta o da colegei. Alta vanzatoare mi-a spus ca a primit si ea, tot doua; pe una o opreste ea si p cealalta o face cadou dentistei ..nu a ezitat sa imi arate dantura ei asta pentru a o compatimi si pentru a intelege de ce nu imi da ziarul cu cartea
traim in romania si pentru asta trebuie sa avem prieteni pretutindeni 😛

mihaela gabriela  •  13 noiembrie 2008, 13:55

degeaba a-ti facut atata reclama la ziar si la carti ca nu le gasim le-ati facut un bine vanzatorilor de ziare sa poata castiga si ei un ban in plus ,este o bataie de joc

Favit  •  13 noiembrie 2008, 14:05

o initiativa excelenta! felicitari celor de la Adevarul!

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 14:17

paul s: dvd-ul cu hagi e tot miscare tabloidala? sau ai vazut tu tabloid cu investigatii, pagina dedicata opiniilor in care sa scrie mari scriitori, softuri pentru analiza tehnica de zeci de mii de euro ? :-)inclusiv tabloid cu cel mai marre pret de piata dc dicutam in termeni de specialisti ? 🙂 gsp nu e un tabloid. e un ziar viu, cu un public precis, tinar, activ, pasionat

Alexandru Raducanu  •  13 noiembrie 2008, 14:34

Se vede ca Patriciu are cash, si acum are prilejul sa castige foarte mult la nivel de imagine. Adevarul e, cred, singurul quality advertizat, si dintre putinele mijloace media. Toata lumea din media si-a taiat bugetele, Patriciu arunca cu banii. Bravo lui!! Singura miscare foarte desteapta pe media, in ultimul an. Ca la Forbes, din moment ce am fost si eu acolo, nu pot sa cad pe spate ca a castigat el.

Ivy  •  13 noiembrie 2008, 14:58

Vreau să îmi cumpăr toată colecţia :). Sper că criza financiară să nu mă împiedice…

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 15:06

Alexandru Raducanu : ma amuza intotdeauna postarile tale. Esti sententios, stii tot si faci clasamente la minut 🙂 Iar personaje gen Patriciu, Sarbu si altii iti devin companioni fara sa stie.

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 15:09

alxandru raducanu: si inca ceva. Descoperi tot timpul superlative unice. Unul e genial, ceilalti sint boi. Si te pronunti in chestiuni de care, sincer, habar n-ai fara sa ai macar curiozitatea sa te uiti pe un consum de tv, sa zicem. Ai vedea ca, pe linga Adevarul, care dupa tine e singurul care are campanie in acest moment, acelasi lucru il fac, printre altii, Jurnalul, Cotidianul, Business Standard, Click, Cancan, Prosport, Libertatea, Gazeta… 🙂 Dar cel mai simpatic e cind prevezi tu, din incheietura, cine va inflori si cine va muri in publicitate.

habarnam  •  13 noiembrie 2008, 15:35

campanie are pana si revista „cuvantul” chiar daca la un nivel mai mic. deh, la cultura-s putini bani. 🙂

temur  •  13 noiembrie 2008, 15:37

Apropo, daca prin primavara gaseam o adresa de mail de la Forbes pe net, adresam o cerere ca vreau licenta si eram flituit, se cheama ca m-am luptat cu Patriciu?:)))Ca am fost acolo?:)

cippi.ro  •  13 noiembrie 2008, 15:41

e o initiativa laudabila; am vrut sa iau si eu cartea dar se pare ca la 08:15 a fost prea tarziu; poate cand o sa coste 10 lei n-o sa se mai vanda asa repede; oricum daca cine le cumpara le si citeste atunci este un castig.

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 15:54

temur: ntzzz. insemna ca l-ai facut pe patriciu sa tremure 🙂

danim  •  13 noiembrie 2008, 16:34

Nu va faceti iluzii,daca este aceeasi calitate pe care a avut-o seria Vintila Corbul nu e cine stie ce.Dupa citirea cartii nu veti mai avea titlul pe coperta (se sterge) si nici prea bine legate nu sunt.

paul S  •  13 noiembrie 2008, 16:48

Raspuns la comentariul lui Catalin Tolontan:

Imi pare rau, dar cu toate eforturile pe care le-ai enumerat, eu percep gazeta ca fiind tabloid.
Insa, e adevarat ca o percep ca fiind deasupra concurentei.

As percepe calitate in Gazeta Sporturilor, de exemplu, dintr-o directionare subtila a editorialului spre educatie.
In sport si prin intermediul sportului.

Incercati o „campanie sociala” continua. De exemplu, o campanie de readucere in lumina si popularizare a valorilor sportului, pierdute de vreo 10 ani.
Lipeste-i gazetei un mesaj-credo etic, de cruciada, cu care sa o diferentiezi si care sa ramana pentru totdeauna al ei.
Ca acum nu are asa ceva (eu nu-l percep).

Comunica intotdeuna misiunea asta si coalizeaza-ti cititorii in cruciada brandului tau. Ii dai si viata brandului si il si introduci in viata lor

Prin asta construiesti ideea de calitate a unei publicatii, nu prin soft de statistica.

Am vazut ca Realitatea TV face, de exemplu, niste actiuni cu impaduriri, ecologie etc si isi construieste prin povestile astea un atribut relevant.

As fi incantat, de exemplu, daca gazeta ar lupta pentru a atrage tinerii spre practicarea unui sport (nu pe computer sau consola), in ciuda tutror povestilor si a dificultatilor cu lipsa infrastructurii, a fondurilor, samd.

Nu e relevanta publicarea unui CD cu Hagi. Important este, pentru mine, sa vad efortul de a crea si alti Hagi, si alti sportivi de elita.

In fine, Gazeta va avea calitate atunci cand va cere si va incerca sa impuna calitate tutror cititorilor ei.

Asta daca nu cumva sunt eu un bosorog inactiv blazat si excesiv de sofisticat.

25 minute am consumat (ma feresc de „am pierdut”) ca sa scriu mesajul asta.
Imi doresc, sincer, foarte mult sa ajung sa te felicit pentru calitatea Gazetei.
Succes!

Calin  •  13 noiembrie 2008, 16:49

Catalin, uite cum e treaba. Cartea asta a fost condamnata inca de la inceput sa intre in posesia privilegiatilor. Adica a celor ca re au avut pile la chiosc sau care au platit inca dinainte cu 10 zile ca sa aiba parte de ea. Campania in sine e foarte buna, problema e modul in care ea se desfasoara. Era mult mai bine sa se inceapa campania asta de carte direct de la pretul de 10 lei si nu cu gratuitate ca sa creeze isteria asta inevitabila si intuibila. Acum sunt multi cei care nu au avut parte de primul produs si care vor avea o colectie ciuntita si de faptul ca domnii de la Adevarul sunt atat de slab organizati incat nu s-au gandit sa ofere cititorului posibilitatea de a-si achizitiona cartea si altfel decat odata cu ziarul lor fantoma (care acum este la taraba si in clipa urmatoare dispare cu tot cu carti). Sa faca domne un magazin online de unde poti comanda. Poate ca eu sunt mai habotnic no, nu vreau sa am parte de o colectie ciuntita, poate ca mi-am cumparat o mobila cu un raft special pentru colectia asta de carte ca sa dea bine cand vin musafirii la mine (e problema mea ce fac cu ea) dar ofera-mi posibilitatea sa intru si eu in posesia ei. Apropo, daca DVD-ul cu Hagi va fi la fel de greu de gasit (desi e exclus, fiindca voi nu il dati gratis), de unde mai pot sa-l iau. Sau dispare si asta pe vecie ca Notre Dame. Ajunge piesa rara care peste ani e scos la licitatie?

paul S  •  13 noiembrie 2008, 16:53

inca ceav,

polologhia aia mare din mesajul precedent e pt. tine si nu stiu daca-i intereseaza pe toti de pe site-ul asta.

daca vrei sa nu o postezi, nu-i problema.

paul S  •  13 noiembrie 2008, 16:56

pt ca acum cand am recitit, am observat ca am inceput cu „raspuns la comentariul lui CT”, dar apoi m-am adancit in amanunte.

Cătălin Tolontan  •  13 noiembrie 2008, 17:37

paul s: misiunea strategica a gazetei a fost fafirmata in 1924: „in slujba sportului romanesc”
asta facem atunci cind incurajam dezbaterea libera
aceasta dezbatere presupune inclusiv critica in ziar a anumitor idei din ziar!
sint multe exemple de acest gen

Alexandru Raducanu  •  13 noiembrie 2008, 17:47

@Catalin: da, parerile mele sunt destul de transante si nu imi plac griurile. E o alegere personala.
Altfel, eu am spus de quality, deci nu cred ca Clink si Cancan & compania intra aici.
Restul, Jurnalul, PRO SPORT, Gazeta samd,daca imi demonstrezi ca vreunul face acum spending serios, il mananc in fata ta, fila cu fila. Atentie: SPENDING, ca eu vorbeam despre cash. Deci nu se pune ca Intactul isi face auto-promo la print-uri, sau Pro-ul, sau Realitatea. Vorbesc de cash-out, da?

@tremur: am fost acolo. Nu m-a interesat sa licitez cu Dinu Patriciu, o data pentru ca nu am nici unu la milion din resursele lui -inca – si in al doilea rand pentru ca sunt in discutii avansate pentru licente comparabile. Mai traim si mai vedem.

paul S  •  13 noiembrie 2008, 18:23

e un slogan vechi a carui promisiune nu mai e indeplinita acum.
asa consider eu.
nu mai exista sport romanesc.
exista fotbal marlanesc.
nu e 100% vina ta sau a gsp, ci a intregii prese sportive, inclusiv stirile TV.
as prefera abordarile civilizate si „mobilizatoare” ale lui Topescu, Graur sau Cornel Pumnea, nici nu mai stiu cine mai era, Teoharie Cocacosma, Aristide Buhoiu, etc (nu citeam presa sportiva atunci, ma uitam doar la TV), in locul nesfarsitelor dueluri verbale cu ironii bolovanoase intre personaje din fotbal.
dueluri pe care, cu onoare, le gazduiti si le intretineti.
inca o data, succes !
si, daca nu te misti repede, poate da o fuga acest domn Raducan la Roma si vine cu licenta Gazzetta delo Sport.
atunci sa te vad!
mare atentie! mare atentie!

Alexandru Raducanu  •  13 noiembrie 2008, 18:33

@Paul S: La fotbal sunt complet afon, ca si la sport in general, asa ca nu exista nici o sansa la un milion sa iau o licenta pe sport. Catalin poate sa doarma linistit in privinta asta… Nu ca si-ar fi facut vreo grija, nu prea ma ia in serios – si nu e singurul de astfel. Time will tell.

Razvan Corneteanu, Director General Adevarul  •  13 noiembrie 2008, 23:10

Draga Catalin Tolontan,

Cred ca este a treia oara in viata mea cand comentez public un articol de pe net dar m-am gandit sa-ti multumesc nu numai pentru aprecierile facute la adresa ziarului Adevarul ci mai ales pentru inspiratia cu care ai sesizat (in articolul de pe site-ul IAA) un lucru foarte important pentru mine si pentru noi in general : ACEST PROIECT (14 LUNI DE MUNCA) ESTE CONCEPUT, PROMOVAT SI PRODUS DE CATRE OAMENI CARE IUBESC CARTEA.
De aici si colectia de carte de lux Adevarul care care a editat si oferit in numai 12 luni cititorilor, in premiera operele COMPLETE ale lui Vintila Corbul si Eugen Burada, James Clavell, Theodor Constantin, Sven Hassel, Vlad Musatescu, Lev Tolstoi, Mark Twain, Jack London si Karl May toate in peste 139 de volume.
Se spune ca oamenii fericiti sunt cei care sunt multumiti cu ce au si ce fac.
Spre marea mea satisfactie azi am vazut multi oameni fericiti in Adevarul!

observator  •  14 noiembrie 2008, 8:41

alexandru raducanu- domnule raducanu, ti-am mai spus de vreo citeva ori, nu intelegi mare lucru si te mai si pronunti. prosport isi plateste grp-urile la protv, ca sa-ti dau un singur exemplu. cu cash, ca tot l-ai invocat. altfel, in business nu-i baiat destept cel care, ca se te citez, „arunca cu banii”. asta nu-i business, e plata la manelisti, la nunta sau la 2 cocosi cind petrece dinamo. si mai e ceva- ok, am inteles cu totii, nu mai scrie atit. ai dat un mail la forbes, te-au refuzat.

Alexandru Raducanu  •  14 noiembrie 2008, 10:10

@observator: oare nu plateste grp-urile fiindca e obligat de contabilitatea unei companii cotate la bursa (versus o afacere privata sau de familie, cum sunt Intact, Realitatea samd)? Si cu cat de plateste? Cu 500 de euro GRP-ul, ca restul lumii din calup? E greu de demonstrat, oricum, ce se intampla acolo. Dovada suprema ar fi sa vad reclama PE ALT POST, ca in principiu acolo trebuie sa fi dat bani, ca Pro-ul nu face cross-promo cu altii. Si n-am vazut.

T de la TIMIŞOARA  •  14 noiembrie 2008, 10:23

super idee de brand ( se va vedea în viitor ) dar e urât că tre’ să-i plătesc „în plus” chioşcarului care mi-o vinde.

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2008, 17:22

alexandru raducanu: gazeta a cheltuit in acest an aprox 350.000 cash publicitate extra Antena 1 plus inca multe sute de mii cash pe A1. La ce restaurant trimit foile ca sa te flagelezi in modalitatea indigesta propusa de tine? 🙂

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2008, 17:24

Razvan Corneteanu: e meritul vostru si nu e doar o chestiune de bani asa cum se spune. Multi spun „Daca as avea banii lui Patriciu…”
1. L-ati convins ca merita investiti.
2. Nu e o chestiune doar de bani, ci de vointa, de pricepere si de viziune.
Hai ca v-am zis destule de bine 🙂

Cătălin Tolontan  •  14 noiembrie 2008, 17:26

Alexandru Raducanu : nu ma pot stapini, scuza-ma. tu zici „nu am inca banii lui patriciu…”. genial! pai sare-l pe patriciu si du-te direct la suma lui gates 🙂

base redivivus  •  15 noiembrie 2008, 10:22

Alexandru Raducanu, am un prieten care e de vreo 50 de ori mai tare decat tine.
Tu n-ai banii lui Patriciu, dar prietenul meu n-are banii lui Bill Gates!
HO HO HO, ce-mi plac glumele mele!

pefuga.ro  •  15 noiembrie 2008, 10:23

Am scris un post pe blogul meu despre nebunia care s-a starnit cu adevarul si cele 100 de carti. Parerea mea este ca din cele 150 000 de cumparatori cel mult 15 000 vor si citi cartile, restul le vor aseza frumos in biblioteca.La urma urmei este campania “100 de carti pe care trebuie sa le ai in biblioteca” ci nu campania ” 100 de carti ce trebuie citite in viata”!
Am postat o parte din articol pe pagina adevarului si am constatat ca nu a fost acceptat comentariul meu. Daca nu l-au acceptat din cauza ca aveam link spre site e ok, dar am o impresie ca ei accepta doar laude si elogii si nu accepta orice alt punct de vedere!

Calin  •  15 noiembrie 2008, 12:25

@razvan corneteanu: Stiti cum este domnu redactor sef de la Adevarul. Era normal sa vedeti multi oameni fericiti, fiindca vi s-au vandut toate ziarele datorita cartii (nu stiu cati au si apreciat ziarul ca atare, l-au cumparat fiindca venea la pachet cu o carte gratis care achizitionata din librarii ii salta pretul undeva la 30-35 de lei). Dezamagitor este ca nu vreti sa-i vedeti si pe cei mai putini fericiti (cum sunt eu de exemplu, care mi-am dorit sa-mi cumpar pretiosul dvs ziar dar nu l-am mai gasit fiindca s-a dat pe sub mana) si sa veniti cumva si in intampinarea noastra, sa ne bucuram si noi de frumoasa carte invelita in piele ecologica de la Adevarul. Ma asteptam sa pot comanda produsul online, chiar daca ar fi fost la un pret ridicat. Nu am posibilitatea sa ajung la editura sa-mi cumpar de acolo fiindca stau departe de Bucuresti, iar abonamentul e solutie prea scumpa pt puterile mele financiare din moment ce pe mine ma intereseaza doar cartile nu si ziarul dvs. Eu sper totusi ca pana la urma nu voi ramane fara prima carte din colectia de 100. O tanti de la redactia dvs mi-a spus ca vor fi retiparite primele carti. ASteptam.

Calin  •  15 noiembrie 2008, 12:26

Imi cer scuze ca v-am retrogradat in functie. Sunteti DIRECTOR, nu redactor-sef.

Alexandru Raducanu  •  15 noiembrie 2008, 16:08

Catalin, nu vorbim de acest an, ci de aceasta perioada de criza, ca eu nu m-am referit la anul 2008 in ansamblu, cand au fost si vremuri bune (martie-iunie). Ideea mea era ca Adevarul takes advantage tocmai de perioada asta cand toti sunt „cu pantalonii in vine” si pompeaza cash, castigand share of voice.
Deci, de exemplu, pe prima jumatate din noiembrie pune cash-ul bagat de Dinu Patriciu pe TV si al oricui altuiva (inclusiv voi) si daca e cat de cat comparabil, atunci,un cuvant e un cuvant, mananc ziarul. Te rog trimite si niste lamaie sa nu ma ai pe constiinta… 🙂

PS: eu privesc in viitor. Sunt un om tanar. Daca Dinu Patriciu a putut face miliarde, atunci oricare dintre noi poate, teoretic. De aceea, am spus „inca” cu am banii lui Dinu Patriciu.

cunoscator  •  17 decembrie 2008, 22:37

ca strategie de marketing, e nemaipomenita. din pacate, corneteanu a investit mai multe milioane de euro, dupa cum el insusi a declarat, in orice s-a putut investi, mai putin in resursa umana. a angajat, e drept, o sumedenie de redactori si editori coordonatori, dar da cu flit in continuare departamentului tehnic care trage din greu la noul format al ziarului. oamenii astia au salarii de 14 – 15 milioane, in conditiile in care sunt pusi sa lucreze pana tarziu in noapte, in conditiile in care numarul de pagini ale ziarului a crescut considerabil in ultimele luni. nemaipomenitul holding iese pe piata zilnic cu 48 de pagini de ziar, cu inca 16 pagini din “adevarul de seara” (64 de pagini pe zi) la care se mai adauga saptamanal “expert imobiliar”, “adevarul sporturi”, “adevarul literar si artistic”, “adevarul de duminica”, plus “foreign policy” care apare o data la 2 luni. toate saraciile astea de pagini sunt lucrate de o mana de oameni carora corneteanu le da sistematic cu flit si de care isi bate joc in cel mai dictatorial mod cu putinta. dar e bine si frumos ce se vede din afara, lucruri pt care corneteanu se bate cu pumnul in piept. a mai iesit inca o publicatie moka, seara, ca sa aiba omul ce citi cand se intoarce de la serviciu, ca dimineata cand pleaca citeste “compact” si “ring”. in sanul “adevarului”, in schimb, lucrurile fierb, iar angajatii sunt revoltati. dar corneteanu nu are cum sa stie lucrurile astea pt ca el nu se coboara atat de jos.

Jurnalul lanseaza Biblioteca pentru toti | Blog Oferta de Oferte  •  19 martie 2009, 7:03

[…] 150.000 de carti de la “Adevarul” “Adevarul” a oferit azi gratuit, impreuna cu ziarul, 150.ooo de… […]

tamara  •  6 mai 2009, 15:33

ar putea sa mi vanda cnva ‘la rascruce de vanturi’ ? dk doreste cnva ast rasp p tam_ce13 multumesc p tam_ice13 ! multumesc

Comentează