Ce arbitru bun!

Dorinel duce o felie a culpei, iar Uhrin merită restul tortului, dar poate că o dată pe sezon e just să ne aruncăm ochii şi în altă parte.

sâmbătă, 15 noiembrie 2008, 11:28

Dorinel duce o felie a culpei, iar Uhrin merită restul tortului, dar poate că o dată pe sezon e just să ne aruncăm ochii şi în altă parte.

În careul de 16 metri, pentru că, vorba lui Andrei Vochin, „la mjlocul terenului arbitrăm şi noi”. Acolo însă, în dreptunghiul verde ca de ruletă, unde fiecare bilă ţopăie decisiv, trebuie să ai ochi şi valoare, trebuie să ai minte şi integritate, trebuie să ai ceea ce a avut aseară Cristi Balaj.

El a trecut cu un gest uşor peste căderea lui Dayro în careul lui Poli, în prima repriză, şi, mai apoi, peste cea a lui Gigel Bucur, care a cerşit şi el un penalty. Poate că sună prea tare, obişnuim să elogiem fotbaliştii, nu brigada, dar Balaj deţine o suveranitate discretă, un fel aproape unic de a ţine meciul în mînă, fără a ieşi în evidenţă. Revedeţi momentul golului de 2-2 al lui Rădoi şi veţi observa cum Balaj se trage în spate ca să nu stingherească faza. A fost o formă explicită de respect pentru fotbal, venită de la un arbitru implicit, adică foarte bun!


Comentarii (123)Adaugă comentariu

radu-ilarion munteanu  •  16 noiembrie 2008, 14:51

nu numai ca observatiile sunt corecte si acoperite de fapte, dar calitatea arbitrajului a fost peste calitatea meciului. bile albe.

sica  •  16 noiembrie 2008, 14:56

Arbitraj bun? A fost foarte slabut. Lovitura libera facuta cadou in min. 33 arata limitele acestui arbitru. S-a dat elegant la o parte si nu a urmarit faza?
De ce nu s-a consultat cu tusierul?
Din acea pozitie sansele de a inscrie sint mari, deci putea influenta soarta meciului.
Ce e mai grav, a acordat galben, deci s-a simtit cu musca pe caciula.
Sa fi fost fault era de rosu.
Gazdar de duzina, ca sa nu zicem mai rau.

Vlad  •  16 noiembrie 2008, 15:15

Domnule tolontan la ce meci vati uitat?! ca eu nu inteleg cand a arbitrat bine acest arbitru?!?! cand a fost aut pt steaua in cateva momente a dat invers la corner la fel… fault la neaga nu a fost… si poate imi explicati si mie de ce a ridicat fanionul baiatul ala in momentul in care mingea trimisa in bara de dayro sa intors inapoi?!?!? ori cumva daca era gol se dadea ofside?! oricum ala nu a fost arbitraj corect sa fim drepti a fost impotriva stelei si cred ca si timisorenii vedeau asta… si de meciul de anul trecut de la timisoara nu mai am cuvinte……….

Arby  •  16 noiembrie 2008, 15:33

in sfarsit un lucru bun spus despre un arbitru de diviza A…sunt multi arbitrii buni dar asta e suntem tzara milogilor cerem prea mult

Tudor e un arbitru foarte bun… Balaj,Bogagiu…Radu Petrescu… Hatzegan… sa nu uitam de tusieri care ei sunt cel mai putin bagatzi in seama… desi sunt unii foarte valorosi:D Hai Romania!!!

nea_nelu  •  16 noiembrie 2008, 15:40

Foarte bun arbitrajul la centru in schimb unul din tusieri a avut o prestatie neconvingatoaare

gil  •  16 noiembrie 2008, 15:53

ai dreptate,deci se poate scrie si de bine despre un arbitru,iar comentatorii de la tv ar trebui sa ne comenteze meciul nu daca a gresit arbitru,binenteles dupa 10 reluari,si dupa aceea inevitabil:an campionatul cutare din europa arbitru facea asa sau asa,mai vedem si noi alte campionate si vedem niste greseli mult mai mari,dar numai la noi se fac greseli voite.Am o curiozitate cati dintre comentatori au jucat fotbal cat de cat?

Clujeanu din America  •  16 noiembrie 2008, 16:08

Apai il comparam pe Dorinel cu Uhrin?????Uhrin e cu 2 clase peste D.Dorinel e o gluma de antrenor de div B….

INDEPENDENTU  •  16 noiembrie 2008, 16:11

cata, dupa nec – dinamo eu am sustinut ca politia olandeza si-a facut pe deplin datoria, adica nici un ceteatean nu a patit nimic. ti se pare ca jandarmi nostrii si-au facut datoria aseara? si firma de paza? e posibil ca pentru faptul ca s-au aprins niste torte, fara sa aiba nimeni nimic de suferit din pricina asta, sa se ajunga la oameni calcati in picioare, lesinati etc.?
asa intelegem noi sa ne facem datoria, de aia suntem unde suntem.

cenzuratu  •  16 noiembrie 2008, 16:40

ce ziarist stelist esti Cataline !!! De ce nu recunosti ? Ii faci pe ceilalti sa creada ca opiniile tale sunt ale unui independent …unfair !!!
Ce inseamna mai exact „Dorinel are o felie din culpa si Uhrin restul tortului „?
Ce „fain” se bucura unul dintre comentatorii de aseara la golurile stelei …de parca ar fi jucat cu o echipa straina in uefa .De fapt , de la pipitele care prezinta meteo acoperind intruna pe harta partea de vest cu splendidul lor posterior si comentatorii vostri gen „goooooooollllll steauuuuuuuuaaaaa” pana la guvernantii care ne iau de zeci de ani banii pt autostrada soarelui si sosele in moldova – toata cloaca asta ma face sa cred ca Banatul a fost, este si va ramane parte a Romaniei doar la capitolul „contributii la bugetul de stat”

sorin  •  16 noiembrie 2008, 16:41

Daca vedea si Offsideul de la primul gol al stelei, era bun. Un Offside de 2-3m.
In momentul sutului Dayro este in Offside, care apoi se reactiveaza.

sorin  •  16 noiembrie 2008, 16:44

Sa nu uit de faza cand a dat o lovitura libera aiurea pentru steau de la 16m.
Iar in ultima faza a primei reprize, Zapata a intrat ca la kick-box in Parks.

Traian V  •  16 noiembrie 2008, 16:49

Domnule Tolontan:

Da, a arbitrat bine Balaj, dar la faza golului lui Radoi, spuneti ca „s-a tras ca sa nu stinghereasca faza”… Balaj nu avea ce cauta in acea pozitie, el trebuia sa fie in stanga fazei (pe directia de atac a Stelei) nu in centru !!! Avea timp destul sa isi reajusteze „diagonala”… Din fericire pentru el, nu a stingherit faza…

Duda  •  16 noiembrie 2008, 17:05

Orice arbitru facea la fel la faza lui Radoi, ce tot bati campi de parca a facut cine stie ce.
Daca nu egalau era desigur vina lui Balaj, gaseai nod in papura mai mult ca sigur.
***

kenpachi  •  16 noiembrie 2008, 17:10

unde vedeti voi penaltyuri? va trebuie ochelari! A arbitrajul a fost intr-o oarecare masura corect…singura obiectie ar fi ca a fragmentat jocul nejustificat de mult iar tusierii au dat numai decizii de-aiurea!

Bagheera  •  16 noiembrie 2008, 17:14

Catalin,

Nu te intreb daca ai vazut meciul la fata locului, presupun ca ai fost…

Dar Balaj ne-a tocat marunt, mai ales la sfarsit, cand i-a scapat pe timisoreni de presiune la fiecare faza posibila.

A zis bine Radu: SMECHER Class. In sensul asta, da, a arbitrat sa „dea bine” pentru cei care nu au fost la meci (eu am stat in randul 5, se vede bine de acolo).

Tot nu inteleg de ce trebuia sa il lauzi. In plus a tolerat jocul dur al Timisoarei, de aici iesirile lui Radoi & Co.

Ciudat articol…

sdgg  •  16 noiembrie 2008, 17:16

Nu ai dreptate!
A fost aproape la deposedarea corecta la minge a lui Badoi la Neaga in apropierea careului de 16 m si tot a acordat ironat o lovitura f-te periculoasa Stelei.
Cel mai clar 11 m neacordat a fost cel la Parks cand Zapada nu avea nici o treaba cu mingea doar cu picioarele lui Parks si a acordat fault la portar?! Hai sa fim seriosi.
Stelistii au cersit doar 11 m care erau imposibil de acordat, se facea de cacao daca o facea.

senateo  •  16 noiembrie 2008, 17:27

arbitrul Balaj nu a influentat decisiv rezultatul si a avut greseli care au defavorizat ambele formatii. bineinteles ca stelistii vad doar greselile in defavoarea stelei iar restul suporterilor vad doar greselile in defavoarea Timisoarei.

BABILONUL IMOBILIAR  •  16 noiembrie 2008, 17:30

Meciul, dincolo de controversele Pro si Contra, a fost frumos. Putea castiga oricare dintre echipe. Daca e sa fim obiectivi, Steaua a pierdut iar pe mana barilor…, inca 2, deci ea a fost cel mai aproape de a marca inca odata si a castiga. Si cu Dinamo si cu Rapid si cu Poli, bari dupa bari in conturile stelistilor si…doar egaluri.

Asta nu inseamna ca Poli nu putea sa mai inscrie. Ar merita sa-si ia punctele muncite inapoi si furate pentru un Zambon etc, nu e corect sa nu beneficieze de munca lor jucatorii…

pt. sorin  •  16 noiembrie 2008, 20:19

hehehe…nu cunosti regula offside-lui. Dayro e in offside cand Japetanos trage la påoarta dar nu se afla pe directia sutului si de aceea pozitia e inactiva. Dayro nu ataca mingea nici dupa ce portarul a respins-o si de aceea pozitia lui de offside nu se poate reactiva. Mingea preluata de szelely care se afla in pozitie regulamentara si intre timp dayro este scos din offside de 2 timisoreni…In momentul centrarii catre moreno, acesta se afla ONSIDE deci golul este perfect valabil. Mai citeste regulamente, mai intreaba oameni care se pricep adica mai invata inainte sa te bagi in discutii aiurea!!!

adi  •  16 noiembrie 2008, 21:30

cei care inca considera ca balaj a fost impotriva stelei sa se uite la ultima faza a primei reprize cand a dat luft cisovsky si sa vada ce face zapata dupa aceea. daca ala nu e penalty…

horatiu  •  16 noiembrie 2008, 21:56

sa va ia DRACU pe toti din gsp, ca ne-ati furat meciurile. nu vedem niciun joc cretinilor. sa fiti blestemati TOTI, DIN TOATA REDACTIA.

oarecare  •  16 noiembrie 2008, 23:21

Da, pare o idee ciudata din partea dlui Tolontan aceea de a lauda un arbitru care a viciat rezultatul, neacordand un penalty la faultul asupra lui Dayro in prima repriza, cand acesta a fost impins in careu si, chipurile, a teatralizat. La o analiza atenta, asa cum ar face-o dl. Craciunescu, verdictul e evident: penalty. Daca am judeca procentual, a fost 60% penalty. Dar au decis cele 40% de teama din partea lui Balaj, care ramane totusi Balaj.

oarecare  •  16 noiembrie 2008, 23:22

E o idee ciudata a dlui Tolontan, aceea de a lauda un arbitru care a viciat rezultatul, neacordand un penalty la faultul asupra lui Dayro in prima repriza, cand acesta a fost impins in careu si, chipurile, a teatralizat. La o analiza atenta, asa cum ar face-o dl. Craciunescu, verdictul e evident: penalty. Daca am judeca procentual, a fost 60% penalty. Dar au decis cele 40% de teama din partea lui Balaj, care ramane totusi Balaj.

Comentează