Modificări importante în publicitatea TV. Şi despre product placement într-o carte!

Product placement la liber (necontorizat in timpul de publicitate), partajarea ecranului, publicitate virtuala (de ex inscriptionarea pe gazon a brandului prin soft) si posibilitatea de a imparti mai flexibil cota de 12 min/h sint cele mai importante modificari in favoarea televiziunilor si a advertiserilor facute de Guvern in Legea Audiovizualului. Apropo de product placement, pe 16 decembrie va aparea, impreuna cu Gazeta volumul despre Olimpiada de la Beijing, prima carte din Romania in care gsp a introdus product placement! E vorba de laptopul Fujitsu folosit de jurnalistii gsp, care a devenit personaj de roman 🙂

vineri, 5 decembrie 2008, 11:15

Product placement la liber (necontorizat in timpul de publicitate), partajarea ecranului, publicitate virtuala (de ex inscriptionarea pe gazon a brandului prin soft) si posibilitatea de a imparti mai flexibil cota de 12 min/h sint cele mai importante modificari in favoarea televiziunilor si a advertiserilor facute de Guvern in Legea Audiovizualului. Apropo de product placement, pe 16 decembrie va aparea, impreuna cu Gazeta volumul despre Olimpiada de la Beijing, prima carte din Romania in care gsp a introdus product placement! E vorba de laptopul Fujitsu folosit de jurnalistii gsp, care a devenit personaj de roman 🙂

Revenind la Legea Audiovizualului, se va putea face product placement la orice, dar nu tigari si alcool, cu conditia sa fie anuntat la inceputul si la sfirsitul programului si „sa nu fie exagerat”. De asemenea, e posibil sa avem calupurile de publicitate mai scurte, dar mai multe, pentru ca a disparut restrictia de a astepta 40 de minute de la startul productiei/filmului pentru a insera primul calup. Conditia a fost modificata astfel: „nu mai putin de 30 de minute intre spoturi”. Aveţi ataşată Ordonanţa de Urgenţă.


Comentarii (7)Adaugă comentariu

BABILONUL IMOBILIAR  •  5 decembrie 2008, 11:35

Mie mi se pare ca e un lucru bun. Selectia oricum se face…”prin telecomanda”.
Si, in plus, poate asigura si un acces mai facil spre…incasari, in vremuri in care, stim bine ca si incasarile din publicitate in media (de oricare ar fi) sunt pe o panta…

Doar sa nu se exagereze. Mai ales la transmisiile sportive, unde ar putea sa sughita (mult) mai des transmitatorii de astfel de evenimente (si nu numai)…

andrei  •  5 decembrie 2008, 11:37

O schimbare buna!

Calitatea productiilor americane este data si de bugetul ridicat, care provine din product placement.

Ridicarea acestor restrictii va permite televiziunilor noastre sa concureze de pe picior egal cu cele de afara.

bogdanlebu  •  5 decembrie 2008, 13:00

cu siguranta ca orice masura de liberalizare a pietei va creste investitiile si calitatea productiilor…
ai folosit scribd… super tare… daca mai lasi si articolele netrunchiate in feedreader, ar fi super 🙂

bagatare si punct ro  •  5 decembrie 2008, 13:22

thanks pentru legislatie.

Cristi  •  5 decembrie 2008, 13:31

Acum totul e ca publicitatea mai deasa, dar de mai scurta durata, pe TV, sa nu devina la fel de enervanta ptr. o parte a publicului ca si cea in formatul actual.
Uite, in Irlanda asa e: calupurile sint scurte, maxim 3-4 minute + 1 minut promo post, dar pauzele cred ca sint la maxim 10 minute. Concret, un episod din Prison Break, de 52 de minute, este spart acum de 4 pauze publicitare, iar un episod din Seinfeld, de 26 de minute, este spart de doua pauze de 3-4 minute.

Alexandru Raducanu  •  9 decembrie 2008, 10:38

@Catalin: bine spus „prima carte din Romania in care GSM a introdus product placement” si nu „prima carte din Romania in care s-a introdus product placement.”
Nu de alta, dar eu am facut asta in vreo trei carti, aparute in 2001, 2002 si 2004, si nu am pretentia ca as fi fost eu primul.
Legat de product placement, asta va schimba piata televiziunilor intr-un mod foarte radical. Si cand spun asta, am informatii de interior.

Alexandru Raducanu  •  9 decembrie 2008, 10:39

Am vrut sa scriu GSP, nu GSM, scuze. Eventual rog admninul sa modifice.

Comentează