Ioana Basescu la Realitatea TV

Nu o cunosc. Daca nu visez, ne-am intersectat o singura data, pe o poteca din Carpatii Meridionali. Ne-am dat „buna ziua”, ceea ce pe munte iese de la trafic de influenta si se incadreaza la obisnuinta.

luni, 30 martie 2009, 11:33

Nu o cunosc. Daca nu visez, ne-am intersectat o singura data, pe o poteca din Carpatii Meridionali. Ne-am dat „buna ziua”, ceea ce pe munte iese de la trafic de influenta si se incadreaza la obisnuinta.

Am auzit-o aseara, alaturi de telespectatorii Realitatea TV. A intervenit telefonic la emisiunea lui Adrian Ursu. „Basescu, 2 fete si 5 palate”, scria pe burtiera. Ca si cum ai titra „Adrian Ursu face 40 de emisiuni”. Face, numai ca intr-un an. Nu in acelasi timp, nu la televiziuni diferite. Sint editii ale unei singure  emisiuni.

Ioana Basescu a explicat ca nu a detinut locuintele simultan, ci succesiv. Aflat in platou,  Sorin Rosca Stanescu o condamnase explicit ca foloseste „bani furati” si ca e „pusculita tatalui sau”. Apoi, el a adaugat: „Daca dovediti, prin impozite, ca sint bani cinstiti, va cer scuze!”. „E tirziu”, a raspuns Ioana Basescu, inainte de a inchide.

Nu stim daca e tirziu. Dar e aiurea.

1. Cind permitem sa fie judecati copiii in functie de faptele parintilor, inseamna ca, prin aceeasi tranzitivitate care se autodevora logic, si parintii vor deveni vinovati automat, din cauza faptelor copiilor. Nu mai conteaza nici macar daca exista o culpa originara dovedita. Se intra intr-un cerc vicios, fara sfirsit pentru nimeni.

2. Nu Ioana Basescu trebuie sa probeze ca e nevinovata si ca banii sint cinstiti, ci Sorin Rosca Stanescu s-ar cuveni sa demonstreze ca sintem in fata unei ilegalitati.

Doar ca, asa cum au sunat lucrurile si asa cum a curs intreaga discutie de la RTV, pe motivul ca se numeste Basescu, Ioana a ramas datoare sa se disculpe, si inca repede!, conform retoricii lui Sorin Rosca Stanescu, suspiciunii gentile a lui Adrian Ursu si parerii fostului ministru de interne Cristian David, care a formulat si el, cu un lexic ceva mai limitat, dar cu o morga compensatorie, sistemul filozofico-legal potrivit caruia „daca se vorbeste, o fi ceva, nu putem ramine indiferenti!”.

Dupa asemenea entertainment,  e o plictiseala sa ne amintim mereu ca acuzatiile nu sint o proba si ca o condamnare decurge din dovezi administrate in fata unei instante, in timpul unui proces.

E o plictiseala sa revedem ca Traian Basescu are un merit toxic pentru ceea ce i se intimpla astazi fiicei sale. Ca presedinte al tarii, el a lasat impresia ca banii sint orice altceva mai putin ceea ce Sarkozy numea, alta plictiseala, „rasplata legitima pentru un excedent de munca sau pentru un risc antreprenorial asumat”. Pentru ca a vorbit aproape exclusiv despre moguli, si nu despre afaceri, care sint desigur plictisitoare, presedintele tarii a diabolizat profitul companiilor si cistigurile individuale.

In Romania, succesul compromite, ca sa nu fie boring. In schimb,  insuccesul e telegenic si califica, pina la a fi subventionat de stat, uneori la nivel de populatie intretinuta. Restul, notarii, jurnalistii, avocatii, oamenii de afaceri, publicitarii, artistii, angajatii din companiile private sau persoanele fizice autorizate care cistiga suficient incit sa-si cumpere frigidere, masini sau locuinte, ei sint, cu totii, suspecti de serviciu impotriva plictisielii noastre de a duce o viata normala.

Si, in general, democratia e o plictiseala, pentru ca nu permite inchiderea pe loc a Ioanei Basescu in urma unui McProces televizat, singura chestie spectaculoasa si care ar interesa cu adevarat. Sa mai asteptam insa o zi, doua. Daca am inteles noi bine, in cazul in care Ioana Basescu nu se prezinta la RTV cu veniturile in clar, asta va urma. Puscaria Big Brother.


Comentarii (39)Adaugă comentariu

Presa şi preşedinţii | Bleen  •  30 martie 2009, 11:53

[…] Cătălin Tolontan – Ioana Băsescu la Realitatea TV […]

miltiade  •  30 martie 2009, 12:00

am vazut si eu aseara si am fost la fel de surprins de usurinta cu care searunca in tara aceasta cuvintele la televizor…

Nick  •  30 martie 2009, 12:08

asta e riscul cand toti jurnalistii se pot ascunde sub scuza „dar vai, e doar un pamflet”

astept cna-ul sa ia masuri, ca de obicei cand se aduc la televizor acuze ce nu pot fi probate e datoria organului sa se sesizeze si sanctioneze astfel de acte de pseudo-jurnalism, de fapt doar o crucificare moderna

gaga_the_third  •  30 martie 2009, 12:38

…e o plictiseala sa ne amintim mereu ca acuzatiile nu sint o proba si ca o condamnare decurge din dovezi administrate in fata unei instante, in timpul unui proces…
straniu tolo…dar nu asta era parerea ta in perioada cand piturca era luat pe sus de la aeroport. atunci nu prea contau probele, ci parerile !
in alta ordine de idei, imi este imposibil sa intru pe blogul lui vochin si pe mysport ,nu inteleg de ce nu se incarca cele 2 saituri. poate faceti ceva. multam !

[D][S][N]  •  30 martie 2009, 12:42

Cel mai recent schimb de replici intre Victor Piturca si Mircea Sandu!
Altfel, iata ce zic altii despre democratie”Democracy is a process by which people are free to choose the man who will get the blame.”

Cătălin Tolontan  •  30 martie 2009, 12:43

gaga_the_third : piturca fusese chemat la audieri si refuzase sa se prezinte. Tot timpul am sustinut acelasi lucru: vinovatia nu o stabilesc procurorii, ci instanta.

fotbal  •  30 martie 2009, 12:49

Ai facut o observatie de bun simt
rtv a gasit calea spre desavarsirea morala si de sine. cu piosenie propun,
ca suntem in postul pastelui, sa imparta frateste cu Antena 3, veniturile din publicitate,
pe emisiunile politice

sa iei pastile anti-varcolacii din trust si sa-mi spui cum ti-a venit aia
cu lexicul si morga 🙂

M-au interesat – March 30, 2009  •  30 martie 2009, 13:43

[…] Ioana Basescu la Realitatea TV […]

Bp  •  30 martie 2009, 13:59

Ai dreptate, Catalin. Drama e ca intreaga presa se comporta exact asa cum o fac cei de la RTV. Si colegii tai (de trust) de la Antena 3 sunt detinatorii adevarului absolut, asa cu o fac si cei de la RTV. Mai nou, jurnalistul si-a schimbat menirea. El vorbeste mai mult decat invitatul. El are pareri partizane pe care insista, cu inversunare, sa ni le impartaseasca cu fiecare aparitie publica. E trist, insa asta e noul mod de a face presa.

Bogdan Pitaru » Blog Archive » Sinceritatea Ioanei Băsescu: “Mi-a plăcut casa”  •  30 martie 2009, 15:35

[…] P.S.: Şi pentru a se vedea că nu toate drumurile duc la Roma, ci unele se mai şi intersectează prin Carpaţii Meridionali, iată un alt fel de bună ziua în chestiune. […]

Turnofftheglory  •  30 martie 2009, 15:35

Un apel la bun simt pe care ar fi bine ca si confratii dumneavoastra sa il ia in serios.Stiind ca numai basescian nu sunteti, lucrati la trustul Intact si va tineti bine pe blog nu pot decat sa va spun:Jurnalistule.

Averea Ioanei Basescu | ROMANIA INEDIT  •  30 martie 2009, 16:16

[…] ca si Catalin Tolontan aborda acest subiec si scrisa despre Ioana Basescu la Realitatea TV . Merita sa aflati si parerea lui , cu atat mai mult cu cat domnul Catalin Tolontan este un […]

Sibelius  •  30 martie 2009, 17:15

Nu ar mai trebui sa ne mire nimic…mai ales cand e vorba de anumiti
jurnalisti. Pentru S.R.Stanescu, Cornel Nistorescu si nu numai, parerile lor
sunt mult mai importante decat adevarul sau probele. Indiferent de an, ei vor
ramane aceasi ziaristi cu aer inchizitorial si fara deontologie.

Blog Realitatea FM » Blog Archive » Intrebari pentru Ioana Basescu  •  30 martie 2009, 19:11

[…] Tolontan a sarit in apararea Ioanei Basescu, dupa o emisiune de duminica seara la RTV. Nu le tin partea celor aflati in studio, datori sa […]

mircea  •  30 martie 2009, 19:25

din pacate la noi se obisnuieste sa se arunce cu acuzatii iar persoana incriminata trebuie sa vina cu dovezi ca nu e asa . Si pana reactioneaza si dupa ramane in constiinta multora cu acuzatiile … nu avem legi nu avem justitie nu avem nimic . Iar domnul cu acuzatia sa nu uite ca a cam fost lovit de soarta . Oare pe drept sau nu ?

cfrescu  •  30 martie 2009, 22:30

domnilor, e o chestie de bun simt… Cand cineva cumpara o casa de cca 800 000 de euro trebuie sa -i justifice, nu e cazul sa ne ascundem dupa prezumtia de nevinovatie ca nu tine!

drago  •  30 martie 2009, 23:26

Domnule Tolo, cu tot respectul cuvenit sunt chestiuni care va depasesc. Banii respectivi nu au cm sa provina din „succesul” Ioanei B. din cateva motive :

1. Ca avocat a fost unul obscur despre care nu a auzit nimeni – credeti-ma lucrez in acest mediu si se cunosc avocatii care au posibilitatea sa obtina astfel de venituri – nu sunt putini dar nici foarte multi, se pot numara pe degete. Ioana Basescu nu era in nici un caz unul dintre acestia. Avea statutul unui avocat colaborator intr-o casa de avocatura obscura iar veniturile nu puteau depasi cel mult 3-4.000 euro pe luna (dar e o suma mare totusi).

2. Ca notar intr-adevar se pot castiga sume fabuloase dar in nici un caz in comuna Paunesti unde a fost IB repartizata. Banii cu adevarat multi se fac in Bucuresti sau in alte orase si in nici un caz nu se pot castiga intr-o jumatate de an de cand s-a mutat dnei cu cabinetul in Bucuresti si mai ales in aceasta perioada in care tranzactiile imobiliare (principala sursa de venituri pentru notari) sunt practic blocate. Cunosc cazuri de notari care au cumparat apartamente si de 1 milion de Euro dar avand in spate cel putin 15-20 de ani de munca, in care se pot intr-adevar strange astfel de sume.

Un avocat obscur si un notar asemenea cum e dna Basescu e imposbil sa stranga o asemenea suma de bani mai ales intr-un timp atat de scurt.

Este jenant cum ati cazut intr-o plasa ieftina intinsa de aceasta familie otravitoare.

Pe aceasi linie de gandire cred ca sunteti de acord si cu succesurile si salariul de 8.000 Euro pe care il castiga Elena Basescu la Luxten (societate careia TB i-a concesionat luminatul public in Bucuresti) inca de acum 4-5 ani cand nu avea nici macar facultatea terminata pentru un obscur contract de management a nu stiu ce – dupa cum stiti contractele de management contin de multe ori niste denumiri frumoase fix despre nimic.

Clujeanu  •  30 martie 2009, 23:44

Ma gandeam ce inseamna pentru tine sa ai succes, sau succesuri.
Sa ai un tatic ipocrit care propovaduieste lupta impotriva coruptiei si sa ajungi sa ai ca si avocat stagiar si apoi notar la tara in Moldova, si sa poti sa-ti cumperi casa de aproape 1 milion euro.

Nu trebuie sa probeze nimeni nimic, pentru ca e clar Tolontane, ca aceea casa nu a fost cumparata din salariile doamnei Ioana, ea nu a putut castiga asa multi bani legali.

Evident ca nu e singura din Romania in aceasta situatie, multi nu ar putea proba nici macar 10 % din ce au. Dar problema aici nu e doar Ioana, ci Baselu, pentru ca datorita lui are aia mica poseta hermes si jeep de 50 mii euro si asta mare apartament de un milion de euro.

Iar acest Basel, are nesimtirea sa se prezinte ca un justitiar.

Pentru cei ce vor sari asupra mea, nu sunt cu PSDei si ni cu PNLul sau cu UDMR.

Doar mi-e greata de acest Basescu, greata zilnica.

Poate doar monarhia ar mai fi o solutie pentru noi romanii.

SomeAdam  •  31 martie 2009, 2:57

Nu inteleg de ce ar trebui sa-i probeze vinovatia Stanescu. Nu inteleg de ce ar trebui sa-si probeze nevinovatia Ioana.
Nu ar fi mai simplu, asa cum s-a intamplat de nenumarate ori in mandatul lu’ ta-su ca „organele abilitate sa se autosesizeze din oficiu”?
Sau la ea „nu e cazul”? 🙂

florin  •  31 martie 2009, 6:30

nu va suparati pe mine, dar toti care credeti in corectitudinea familiei basescu, in democratie, in principii etc., sunteti niste … prosti.
nu vreau sa va jignesc, nu am nimic de cistigat din afirmatia asta, dar asta e adevarul.
si apropo, familia basescu are o avere absolut colosala, facuta ilegal, din spagi, comisioane
etc.

futache  •  31 martie 2009, 8:25

dle tolontan sintezti de toata jena. cred ca daca se starduieste toata
redactia de la gsp tot nu reusiti sa strangetzi de un apartament intr o zona
,,seriosa,,!!! gainarii de borfas. piratul chior si a pierdut din
pupincuristii traditionali si gastiga altzii de conjunctura. la viitoarele
alegeri parlamentare europene vei fi si domnia ta pe lista? penibil. chiar
crezi ca fata aia pe numele ei ioana ( nu d arc) poate sa presteze vreo munca
asa de bine platita? in alta viata. dl tolontan si a atras o noua morga …
omul cu vidanja. spor la treaba

io  •  31 martie 2009, 8:50

mai..voi chiar sunteti naivi…cati oameni in tara asta strang 800k euro?
sub 1%…
de exemplu familia mea, care nu este una care moare de foame a reusit sa
achizitioneze in 20 de ani de munca 3 apartamente si o cabana..asta cu conditia
ca maicamea a fost dorectoare la o banca..si nu de filiala sau sucursala…
directoare mare…
astea is povesti cu pesti…ca a strans prin revanzare 800k euro …in 2 ani…
vinzi castraveti gradinarului…
si apropo…toate proprietatiile nu valoreaza jumatate, desi 2 sunt in cluj…
si au valoare de piata.
astea sunt evident manareli ale lui tacsu…ca deh…cum poti blama o investitie
de un miliard…poi ii BANAL: dati la orice cretin din tara asta un teren
cu valoare de 10 miliarde sa vezi..oare reuseste sa faca investitie de un
miliard…ce naiba mai…ca orice banca itzi da minim 1 miliard de investit
si tare greu ii sa recuperezi banii mai ales cand de la tine cumpara un
apartament fica presedintelui…cred ca ii state of the art

Calin  •  31 martie 2009, 9:07

Si de ce-i este asa de greu domnisoarei Ioana Basescu sa le dea cu cele
cateva hartii doveditoare peste nas si sa le inchida gura? E totusi vorba de
multi bani..

Alex  •  31 martie 2009, 9:27

Si de Patriciu? Cum e Patriciu?! 🙂 Sau la dansul nu e nevoie de dovezi, e mogul, succesul il comprmite pe el.

takeda  •  31 martie 2009, 9:30

Nu sunt un suporter al presedintelui Basescu si al familiei sale. Insa va impartasesc surprinderea vis-a-vis de intrarea in mainstream a postului Realitatea. Nu este primul astfel de exemplu. Marea mea dezamagire, ca privitor de conjunctura, a fost domnul Rosca Stanescu. Ceea ce nu intelege dansul si alti analisti socio-politici „la zi” (ca sa nu mai vorbim de politicieni), este ca ceea ce nu te omoara, te intareste. Asta fac dansii in relatie cu persoana Traian Basescu.

Sunt dezamagit cu atat mai mult cu cat astfel de interventii dau dovada de lipsa de maturitate sau nu, chiar egoism (personal sau de grup) la nivelul unor lideri de opinie care, ceteris paribus, ar trebui sa aduca echilibru in discursul dumnealor. Sau cel putin asa gandesc eu, pana de curand un privitor al postului mentionat. In rest, repet ceea ce ati spus: Romania este o tara in care trebuie sa dovedesti ca esti nevinovat, ceea ce e fundamental eronat dupa parerea mea; da, in Romania ideea de succes este o premisa de vinovatie (partial e justa), care insa distruge orice orientare spre performanta. Ne auto-cultivam, repet, in mod egoist, auto-plafonarea si optiunea pentru o atitudine „low-profile”.

drago  •  31 martie 2009, 9:47

de ce nu lasati posturile ? am scris aseara un post si a fost sters. nu era limbaj violent sau jignitor dar era impotriva parerii marelui Tolo. Ruuusine !!!!

Robert  •  31 martie 2009, 10:10

Imi vine sa plang de mila drei Basescu. Asa e, saraca n-are 5 case deodata, are una de 1 milion de euro. Ce mare poblema? Tolo vad ca te incalzesti pe margine, la urmatoarele europarlamentar crezi ca-ti vine randul?

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2009, 11:12

robert: nu am timp de europarlamnetare, relax, ma pregatesc pt echipa nationala 🙂

radu  •  31 martie 2009, 12:48

Cataline,vad ca te-ai pozitionat deja de partea lu’Basescu!E ok,in fond e optiunea ta,dar gandeste-te cum e intr-o tara in care modelele sunt smecherii,adica cei care stiu sa se descurce si apoi epateaza prin lux si bogatie.E o chestiune de gust pana la urma urmei!Si cum domnisoara Ioana Basescu este un avocat de succesuri ca si sora mai mica EBA politician,doar ca sunt fetele domnului presedinte,atunci trebuie sa ne placa tara in care traim.Asta vrem,asta avem!

Cătălin Tolontan  •  31 martie 2009, 13:17

radu: nu e nici o chestiune de gust. E o chestiune de reguli sociale. Traim intr-o lume in care acuzatii trebuie dovedite de catre cei care le aduc, nu de catre cei care sint, pina la proba contrarie, probata in justitie, nevinovati

radu  •  31 martie 2009, 14:37

Dragul meu Catalin,nu tin cu Rosca Stanescu si nici cu alti detractori care-si schimba stapanul in functie de interese dar,…nu ti se pare ca ceva pute in toata afacerea asta cu fetele domnului presedinte?Poate crezi ca sunt carcotas insa case ,masini,succesuri care vin pe banda doar pentru ca porti numele lu’taticu,nu-ti dau de gandit!Si tu esti un ziarist de succes,chiar pe bune si nu stiu zau daca-ti permiti un apartament de vreo 400.000 de euro in Baneasa lu’Popoviciu?Nu ca nu ti-as dori sa-ti permiti sa ai un apartament acolo.Frumos ar fi ca foarte multi tineri din Romania sa-si permita o casa atunci cand isi iau viata in propriile maini si sa nu mai locuiasca cu parintii si bunicii intr-un apartament inghesuit facut pe vremea raposatului.Unde-i problema?…spune domnul presedinte….daca fiica domniei sale a vandut ceva si a cumparat cu acesti bani,altceva.E corecta judecata,nu?Dar cati tineri de succes isi permit asta in Romania,te-ai intrebat Cataline?Multi iau drumul pribegiei si cauta succesele pe alte meleaguri,unde regulile sociale le permit sa duca un trai decent,intr-un stat de drept.De asta si nu pot spune ca tin cu nimeni,pentru ca sigur nici tu nu-mi poti da un exemplu,macar unul si nu mai multi,de politician in Romania de azi,in care sa poti avea incredere.Si atunci,cinic,nu ma pot decat bucura cand lupii se sfasie intre dansii,traind cu speranta ca se vor devora unul pe altul si atunci,multi dintre tinerii care au luat drumul pribegiei,se vor putea intoarce intr-o tara mai curata!

cristi  •  31 martie 2009, 18:35

eu cred ca tolo are dreptate. prea multa iresponsabilitate la presa noastra. se vorbeste si se se acuza doar asa sa fie, fara probe, fara ratiune, fara sustinere…
e cool la noi acum sa te iei de oricine nu moare de foame. o prostie.

gabriel  •  31 martie 2009, 21:30

realitatea tv, care il invita frecvent pe specimen (si nu numai,paunescu,
nistorescu sunt alte exemple) om de o moralitate „ireprosabila” devine un post
nefrecventabil.

eu ma jenez sa ma uit la tv daca astfel de oameni apar si nu sunt in boxa
acuzarii, eventual.

sr stanescu justitiar! ce cosmar!

cuculete  •  1 aprilie 2009, 12:46

Nici mie nu mi-ai bagat comentariul dle Tolontan, desi nu faceam afirmatii care trebuie dovedite in justitie. Nu ma asteptam. Sau vrei sa-ti aduc contractul lui Gusa cu RTV ? Sau te-a deranjat ce-am zis de trustul tau ? Ma uimesti, nu te credeam ipocrit.

ingenuu  •  1 aprilie 2009, 17:47

CATALINE, ABEREZI! in principiu ai dreptate, dar parca prea multi bani are familia asta si prea incearca sa ne prosteasca in fata. e greu sa si numeri pana la 650 de mii, daramite sa-i mai si ai. cu tot regretul, aici nu esti decat un simplu PUPIN…

Patriotul Frunda bea apa dupa Vadim « ContraManipulare  •  2 aprilie 2009, 2:25

[…] o minima verificare, dar asta nu mai trebuie sa mire pe nimeni. Presa mogula vietuieste in zodia “maestrului” Sorin Rosca Stanescu cu al sau indemn “Daca dovediti, prin impozite, …; daca esti acuzat fara vreo proba, tu trebuie sa-ti probezi […]

memo  •  23 aprilie 2009, 10:55

o intrebare simpla-daca tu , mai Tolo, ai avea banii tai 600.000 euro,
castigati cinstit , treaba ta cum, ti-ai cumpara o casa de ei fara TVA si
fara finisaje, deci nici macar sa poti locui acolo,urmand sa mai bagi
in ea ,,100.000 euro,, bani munciti si astia? sau iti cumperi o casa mai
normalala 300.000 ,ai avea bani si de alte alea ,ai locui in ea si nu ai mai
deveni PENIBIL ca tine acum , cand cu siguranta regreti ca ai sustinut
niste prostii, dar nu poti da inapoi fiindca esti mandru de PENIBILITATEA TA,
sau sincer crezi ca familia lui base este plina de ingerasi ****

snuky  •  12 iulie 2009, 17:24

sincer.nu cred ca mai este cale de ales.
l-au omorit pe CEAUSESCU si acum s-au clonat multi sub paravanul democratiei. teroare in masa si genocit fara acoperire…..
cred ca nimeni nu mai poate dovedii ceva sub acest acoperis de legi strimbe

Gugu  •  14 iulie 2009, 18:32

RIDZI-SCENA A DEMISIONAT ACUM 10 MINUTE! RESPECT! L-am votat pe Basescu in 2004 si a ajuns presedinte. L-am sustinut si mi-am convins familia sa voteze pentru ramanerea lui Basescu la Cotroceni in 2007 la referendumul „322”. Acum, dupa ce fiica sa Ioana a furat 1 000 000 de euro, bani cu care si-a cumparat apartamentul gigant din Baneasa, Elena Basescu a ajuns parlamentar european pe banii publici deturnati de la sport de ministrul Monica Iacob Ridzi-Scena, singurul act care ii poate salva in fata mea onoarea lui Basescu este DEMISIA din functia de presedinte al tarii. BASESCU: DEMISIA si te voi respecta din nou. Deocamdata mi-e sila-greatza-jena-scarba de tine. TU AI GIRAT TOT CIRCUL! Jos BASESCU! Gugu, Baia Mare

Comentează