Pe razatoarea de media

Amin, de ceva vreme si cu rare exceptii, invitatiile TV, dar am acceptat cu placere sa vorbesc despre ziare, media si moguli cu Petrisor Obae la Pagina de Media. De ce? Pentru ca omul a iesit din mediul corporatist si si-a pornit propriul site doar cu valoarea si reputatia sa de jurnalist, fost la Evenimentul Zilei. Si pentru ca am simtit nevoia sa spun citeva lucruri intr-o perioada in care presa e blamata sau, vezi masurile impotriva drepturilor de autor, impinsa spre o insuficienta financiara cronica.

miercuri, 8 aprilie 2009, 2:41

Amin, de ceva vreme si cu rare exceptii, invitatiile TV, dar am acceptat cu placere sa vorbesc despre ziare, media si moguli cu Petrisor Obae la Pagina de Media. De ce? Pentru ca omul a iesit din mediul corporatist si si-a pornit propriul site doar cu valoarea si reputatia sa de jurnalist, fost la Evenimentul Zilei. Si pentru ca am simtit nevoia sa spun citeva lucruri intr-o perioada in care presa e blamata sau, vezi masurile impotriva drepturilor de autor, impinsa spre o insuficienta financiara cronica.

Aici gasiti prima parte a interviului in care, printre altele, am observat contributia ziarelor care vor aduce, pina la finalul lui 2010, aproximativ trei carti, in medie, in mina fiecarui roman, ceea ce este un act national fara precedent de reculturalizare. Efortul a fost pornit de Cotidianul, continuat apoi de Adevarul, Jurnalul si Gazeta.

Am mai remarcat ca aceasta campanie a cartilor a inceput simbolic cu un lucru mai putin stiut. Sau oricum insuficient spus, pentru ca sefa Edipresse Romania, Cristina Simion, este de o modestie enervanta: cel mai bine vindut volum romanesc al ultimului deceniu, „De ce iubim femeile, a lui Mircea Cartarescu, a pornit de la articolele publicate de scriitor in revista Elle.


Comentarii (5)Adaugă comentariu

Habakkuk  •  8 aprilie 2009, 16:11

Nu vreau sa fiu neaparat carcotas dar ar fi senzational daca in medie macar unul dintre cei 3 romani ar citi cartile pe care ziarele le folosesc pe post de motor de marketing. Pana acum am numarat 2 romani care citeau in metrou cartile de la Adevarul. Si asta in 5 luni. Mult fum pentru prea putina cultura …

silviu  •  8 aprilie 2009, 19:17

Nu stiiu daca sa semnat vreun contract intre upc si rds dar va comunic ca upc da deja clientilor ofera decodoare pentru gsp tv.(sunt din bacau)

Alexandra  •  8 aprilie 2009, 19:35

mi-a placut prima parte a interviului, are cateva puncte interesante.
dar, in legatura cu cartile date cu ziarele, lasa-ma sa cred ca oamenii
din spatele campaniilor (profesionisti, nu zic nu) au vazut mai degraba
avantajele financiare, de imagine, etc. din aceste promotii si s-au gandit
mai putin la „reculturalizarea romanilor”

sincer acu’

GabiKoreanu  •  9 aprilie 2009, 8:50

Nu cred ca presa este blamata degeaba, ba chiar lucrul acesta ar trebui sa va dea de gandit, pentru ca in sfarsit va puteti evalua corect imaginea pe piata.
Mai ieri-alaltaieri citeam un articol deosebit al lui Cristoiu, in care el, jurnalistul, pune presa la zid si desi n-as zice ca-l iubesc prea tare pe Cristoiu, articolul sau e bine-venit intr-o perioada in care presa a luat-o pe aratura. (prin presa intelegand si posturile TV, sau mai ales posturile TV).
Unii ar zice ca ar trebui sa se faca distinctie intre cele 2 laturi ale media: audio-vizual si print. Eu, nu. Pentru ca in cea mai mare parte realizatorii talk-show-urilor publica si in editiile print din presa.
Initiativa „Cotidianului” intr-adevar e de bun augur, mai ales faptul ca a avut sustinere si la alte ziare, insa nu cred ca ar trebui sa va erijati acum in noua „Scoala Ardeleana”. Lasati posteritatea s-o faca.
Parerea mea.

Vincent  •  9 aprilie 2009, 8:55

Unii dintre cumparatorii cartilor chiar le citesc si am observat acest lucru tot in metrou.
Actuala polaritate insa nu s-a schimbat prea mult din observatiile mele.
Adica tot cartea Cotidianul a ramas cea mai des intalnita in metrou urmata de Adevarul si intr-un numar destul de mic de cea de la Jurnalul.
Diversitatea titlurilor si publicul ce este targetat creeaza aceasta diferenta intre cele 3 inserturi : publicul cult si cu pretentii intelectuale se va orienta spre insertul Cotidianul si probabil sporadic spre cel Adevarul, masa publicului insa va merge clar pe Jurnalul si Adevarul deoarece aceste carti le ating o coarda sensibila si practic cumpara ceva despre care au auzit sau poate chiar citit insa doar pentru a colectiona.
Aici este de fapt mare diferenta!

Comentează