SUPEROFERTA: 100 de euro pe GRP la ProTV!

Miscare fara precedent! Ca sa-si asigure consumul pe o piata care in aprilie pare sa fi intrat pe un prag chiar mai coborit decit cel din martie, ProTV a lansat catre agentii o oferta intitulata PROGRAMUL STIMULUS.

marți, 14 aprilie 2009, 12:09

Miscare fara precedent! Ca sa-si asigure consumul pe o piata care in aprilie pare sa fi intrat pe un prag chiar mai coborit decit cel din martie, ProTV a lansat catre agentii o oferta intitulata PROGRAMUL STIMULUS.

Incepind cu 1 mai, clientii pot cumpara spatiu publicitar la un GRP cotat cu 420 RON net pe ProTV si cu 210 RON net pe Acasa TV. „GRP-urile recompensa”, asa cum le numeste documentul trimis agentiilor, se aplica peste dealul deja negociat, practic la consumul de peste buget si in interiorul caruia preturile ramin cele convenite. GRP-urile recompensa au un pret de aproximativ de trei ori mai mic decit pretul anului trecut.


Comentarii (23)Adaugă comentariu

razvan  •  14 aprilie 2009, 12:53

pentru cei care nu stiu ce este GRP-ul (incluzandu-ma si pe mine)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gross_Rating_Point

Someone  •  14 aprilie 2009, 20:30

Asta chiar că e o veste proastă.

un interesat  •  14 aprilie 2009, 21:42

Prostia asta nu face bine nimanui: nici agentiilor, in mod evident, nici concurentei si, pe termen mediu, nu le face bine nici celor de la Pro TV. Probabil ca nu au avut timp sa se consulte si cu Sarbu pe tema asta, au dat-o de capul lor. Astia de la Pro TV, in loc sa se comporte ca un lider de piata, s-au speriat mai rau ca National TV.

Nu s-au gandit ce s-ar intampla daca coboara toti ceilalti preturile… Au dus piata inapoi cu 5 ani. Niste prosti lipsiti de viziune.

un alt interesat  •  15 aprilie 2009, 9:51

@ Un interesat

Piata romaneasca de televiziune era oricum mult inaintea realitatilor din Romania, din punctul de vedere al PIB-ului pe cap de locuitor, al veniturilor si puterii reale de cumparare (a oamenilor simpli, pe care GRP-ul ii „reprezinta”). O corectie era mai mult decat probabila, si necesitatea ei a aparut inca din 2008, cand s-a vazut ca inflatiile exagerate yoy au redus semnificativ cererea de publicitate (si asta pe vremea in care aproape nimeni nu vorbea de vreo criza financiara). O analiza a datelor pe prima jumatate a anului 2008 poate confirma afirmatia mea (ca sa nu mai vorbesc de a doua jumatate a anului, cand deja multinationalele incepusera sa se „resimta” in urma miscarilor din vest).

La o privire superficiala, miscarea Pro-ului pare sa vina pe fondul unor temeri exacerbate si pare a fi o miscare necugetata. Documentul respectiv contine insa niste clauze restrictive de acces la „superoferta” si, daca ele vor fi respectate, nu vor fi chiar asa de multe companii care vor beneficia de GRP ieftini. Daca se vor respecta…

Chiar Io  •  15 aprilie 2009, 10:10

Cand faceti astfel de afirmatii dati si justificari.
Mie mi se pare o miscare excelenta. Probabil ca nu stiti contitiile pentru a
putea cumpara la acel pret.
In primul rand nu oricine poate cumpara ci numai cei care au deja consum.
S-au stabilit 3 perioade P1 (ian-apr); P2 (mai – august); P3 (sep-dec)
In P2 poti cumpara 50% din ce ai consumat in P1, in P3 poti cumpara 50% din ce ai consumat in P2 – la pretul promotional.

Smecheria desteapta consta in faptul ca se elimina marja de +/- 5% pe care o aveai la realizarea commitment-ului. Astfel Pro-ul se asigura ca incaseaza toti banii. De asemenea, isi asigura o suplimentare a veniturilor prin vanzarea GRP-urilor ramasi.

L.I.  •  15 aprilie 2009, 11:28

MediaPro incearca sa dea iluzia ca lanseaza o promotie de ‘grp’-uri . daca nu e un semn de disperare e sigur unul de naivitate sau de neintelegere a mecanismelor pietei . parca acu’ o luna ori doua ne spunea dom’ ciprian cum o sa creasca piata in general si preturile la pro in particular, cu 10-15% .. cand colo iaca pozna : va dam grp-uri ieftine la tot cartierul ! asta la prima vedere pt ca altminteri lucrurile sunt un pic mai nuantate :
1. Intentia evidenta a Pro-ului este sa-i oblige intr-un fel pe advertiseri sa se „comita” pe 2009 – ei nu stiu sa vanda altfel.
2. Pro-ul a folosit intotdeauna „commitment-ul ” ca filozofie de deal; intr-un an de criza ca acesta foarte putini directori de mkt vor risca sa se comita deoarece propriile lor P&L -uri pot fi rapid ” ajustate” din bugetul de media ( vezi ex P&G ori Lever de anul trecut )
3. Presupunand ca un advertiser este interesat de aceasta promotie. Sa luam un exemplu : X are in plan un buget de 1 mil euro cu care a negociat cumpararea a 4000 de GRP-uri de la Pro – cu un cost RP-uri si bani in mediu de 250 euro. In mod traditional advertiserul consuma 35-45% din GRP-uri in sept-dec ( p3, adica_).Rezulta ca pentru , sa zicem , 2400 grp consumate pana la 1 sept el primeste maxim -ul de 1200 grp-uri cu 100 euro bucata. Asta inseamna ca la 31 dec el va fi platit 1.120.000 euro si va fi primit 5200 grp-uri, concret 215, 38 euro per grp adica 13, 8% discount. Ei bine acest discount poate fi greu , f greu de atins deoarece : a. e greu de crezut ca Pro va putea sa va livreze grp-urile reward promise – nu va avea cum si unde , mai ales in PT. b. ca sa mute cei 120.000 de euro spre pro – vezi exemplu- agentia Y a clientului X va trebui sa ia banii unei/unora din statiile mici; ori rebate-ul aferent sumei respective ( in ex 120 mii)ar putea scadea de la 10% la 6% – adica agentiile ar pierde bani ….
4.Un alt aspect , neglijat de promotie : costul unitatii de marfa – grp-uri reward – este acelasi indiferent ca te cheama vodafone si-ai investit milioane sau gica srl si ai niste sute de mii.

ana  •  15 aprilie 2009, 16:08

laurentiu draga, LI adica, ca tot nu ti-ai propus sa te ascunzi prea bine, eu in locul tau m-as gindi la ce am de facut. cu incarcarea nu stai tocmai ok, acum lumea te va bate la cap sa reduci preturile, dar unde sa le mai duci?, vin belele. hai sa-ti spun o treaba – pro-ul are de unde taia, ca doar ai vazut, e o chestiune cu profit, dar tu ce te faci, de unde mai tai? eu nu stiu daca proul va face bani mai buni, ce stiu insa sigur este ca tu ai o problema. cum faci sa pastrezi banii, cu siguranta atrasi de oferta lui CS sau ZV, ca sa pastram tonul 🙂

R.B.  •  15 aprilie 2009, 18:23

Draga Ana,

L.I. este intr-o pozitie mai buna decat pare. Compania lui nu e listat la bursa si nici nu a cumparat Time Warner actiuni la ea. In cel mai rau caz, face DV mai putini bani anul asta. nu e o tragedie asa de mare, cred. Sunt altii in situatii mai rele, nu dau initiale…

L.I.  •  15 aprilie 2009, 18:24

ana , uita-te te rog si pe la evolutia audientelor statiilor care au de unde taia….probleme cu banii am avut in ultimii 12 ani , stai linistita , stiu sa vand si altfel 🙂

Mine  •  15 aprilie 2009, 22:24

E prea putin „sportiv”, ca intr-un an dificil sa ramai ancorat in planurile de crestere fulminanta din anul precedent. Complet lipsit de corectitudine parteneriala sa stai cu marfa in galantar pana se strica, dar cu pretul in geam care sperie si porumbeii aflati in zbor. Inclinam capul aprobator c cand auzim win-win, creste vanzarea crestem si noi, dar in realitate cei mai multi vizeaza un profit rapid si eventual fara nici un efort.

ana  •  16 aprilie 2009, 9:53

vezi tu draga LI, asta v-a creat multe probleme de-a lungul timpului. in loc sa intelegeti de ce ati crescut in audienta, va preocupati sa vi se para ca au scazut cei de la grupul pro. altfel, nimeni n-a pus la indoiala priceperea ta in vinzari, fara nici o ironie. ar fi total neprofesional.

RB draga, poti sa pierzi bani si fara sa apari pe bursa:). warner n-a cumparat actiuni ca sa ia dividende la finalul anului, (sunt dintre cei mari, te asigur :)), ci ca sa faca afaceri, sa faca televiziuni. poti privi treaba si altfel? cme a vindut parti, ce face „LI” care vrea sa vinda?

R.B.  •  16 aprilie 2009, 11:51

@ana

Sunt sigur ca astia de la Warner sunt o societate filantropica si nu le prea pasa daca protofoliul lor de actiuni scade sau creste. Scopul lor nu e sa incarce profituri ci sa distreze publicul cu televiziuni noi si frumoase. Nu ma sfiesc sa te numesc naiva, Ana, draga…

lulu  •  17 aprilie 2009, 14:30

despre oferta antenei nu spune nimeni nimic? 89 euro antena 1 si 40 euro statiile mici?
oricum, e clar ca la CLIR merg bine butonashele de copy si paste.

ana  •  17 aprilie 2009, 15:13

s-asa mai LI, mai zi cum e cu ‘disperarea’ pro-ului… sau „neintelegerea mecanismelor din piata”. zi cum ai copiat ideea lor si dai cu 89 grp-ul, ca tot il dau ei cu 100. lasa-i macar la disperare sa aiba exclusivitate :).
RB draga, un ebitda mai mic sau mai mare nu-ti scade portofoliul de actiuni. aici nu-i monopoly. capitalizarea tw este de aproape 30 de miliarde de dolari, in share-ul lor din cme au investit sub 1% din numarul de mai devreme. din ebitda vine marele succes? nu, din intrarea intr-o piata de 100 si ceva de milioane de locuitori. daca intri de capul tau, te-ar costa infinit mai mult. numai DV cere pe fabrica lui 750 de milioane. altfel, e bine ca nu esti sfios:)

si eu  •  17 aprilie 2009, 19:59

draga ana, nu inteleg mult din cele de mai sus dar, la 30 mld dolari, nu esti de capul tau nicaieri in lumea asta, fie ea si lumea media.

Batalie pe piata TV: Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV « Banks Blog  •  18 aprilie 2009, 10:53

[…] vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum […]

Stiri 24/7 » Batalie pe piata TV: Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV  •  18 aprilie 2009, 11:53

[…] vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum […]

Mine  •  18 aprilie 2009, 12:14

Cum ar zice ultimul spot al unei banci „o cumparatura duce la alta” si o oferta curajoasa antreneaza o piata intreaga. Iulian a postat replica agentiei CLIR -> CPP-89euro la Antena si 40euro la restul statiilor.

http://comanescu.hotnews.ro/wp-content/uploads/2009/04/monthly_loyalty_program2.pdf

Astept cu interes miscarea statiilor de nisa, constientizarea consecintelor in randul celorlalte medii.
Voi cum vedeti trimestrul al 3 lea?

Batalie pe piata TV: Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV : ZIARE STIRI ROMANESTI  •  18 aprilie 2009, 16:59

[…] vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum […]

SUPEROFERTA: 100 de euro pe GRP la ProTV! | Blog Oferta de Oferte  •  19 aprilie 2009, 14:47

[…] posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin. Detalii SUPEROFERTA: 100 de euro pe GRP la ProTV! sursa: C?t?lin Tolontan,RSS: http://www.tolo.ro/feed/ […]

Batalie pe piata TV: Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV | NeoMania.ro  •  20 aprilie 2009, 0:58

[…] vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum […]

L.I.  •  22 aprilie 2009, 16:27

ana, draga, cred ca ti-au ajuns caramizile la subtiori in zidul din pache…. ai auzit de principiul: daca nu poti sa-l invingi , macar sa-l incurci pe adversar 🙂

Gusenco  •  7 ianuarie 2014, 16:49

ProTv se va inchide in urmatoarele luni,angajatii au inceput sa-si caute de lucru la alte televiziuni. Contractele de publicitate au scazut sub 50% fata de anul trecut. Salariile angajatilor neplatite in luna Decembrie.Ce urmeaza?

Comentează