66% minus pe publicitate in ziarele RO

Scaderea pietei de publicitate in ziarele din Romania este mai mare decit cifra de 50% vehiculata pina acum. Departamentul de R&D al Gazetei a analizat 21 de ziare nationale: top 10 SNA si inca 11 titluri monitorizate de AlfaCont.

marți, 2 iunie 2009, 10:48

Scaderea pietei de publicitate in ziarele din Romania este mai mare decit cifra de 50% vehiculata pina acum. Departamentul de R&D al Gazetei a analizat 21 de ziare nationale: top 10 SNA si inca 11 titluri monitorizate de AlfaCont.

S-au eliminat barterele media, machetele cu cost zero si promovarea din interiorul grupurilor de presa. Ratecardul a fost transformat in net prin calibrari bazate pe informatii incrucisate de la publisheri si dinspre agentii. Cercetarea a durat mai multa vreme. Concluziile: pe primele 4 luni ale lui 2009, scaderea fata de aceeasi perioada a lui 2008 este de 66%.

In functie de module, de la sfert de pagina la jumatati si celelalte, numarul de insertii publicitare a scazut cu cifre de 62 – 60%. Dar valoric, in bani, scaderea este mai mare, pentru ca discounturile reale au crescut, luind in calcul si cursul de schimb defavorabil. Practic, ziarele nationale au incasat 1/3 din banii anului trecut.


Comentarii (14)Adaugă comentariu

dragos  •  2 iunie 2009, 11:28

…ceea ce nu e neaparat o surpriza, dimpotriva, lucrurile erau relativ previzibile de vreo cativa ani

PussyCat  •  2 iunie 2009, 11:55

sa fie oare din cauza crizei economice? nuuuu…nu cred… 😀

Catalin Tolontan: Publicitatea in ziarele romanesti a scazut in medie cu 66% : ZIARE STIRI ROMANESTI  •  2 iunie 2009, 12:12

[…] 2008, potrivit evaluarilor departamentului de cercetare al Gazetei Sporturilor, citate, marti, de Catalin Tolontan pe blogul sau.[…] citeste toata […]

Catalin Tolontan: Publicitatea in ziarele romanesti a scazut in medie cu 66% : ZIARE STIRI ROMANESTI  •  2 iunie 2009, 12:12

[…] 2008, potrivit evaluarilor departamentului de cercetare al Gazetei Sporturilor, citate, marti, de Catalin Tolontan pe blogul sau.[…] citeste toata […]

Dezastru în publicitate | SuperBacau  •  2 iunie 2009, 15:24

[…] Tolontan scrie că, în presa centrală, publicitatea a scăzut cu peste 60 la sută. În provincie, publicitatea aproape că a dispărut. Eu estimez o scădere de 80 de procente. E vorba despre incasari, nu de numarul si dimensiunile reclamelor. […]

cosmin  •  2 iunie 2009, 19:44

discounturile reale au crescut mult mai mult decat diferenta de la 60-62 la 66%.
banii incasati real sunt probabil un sfert din cat se incasa anul trecut.
vara asta va marca o gramada maricica de disparitii de titluri de pe piata.

Bogdan  •  2 iunie 2009, 21:28

intr-un fel e foarte bine, poate vor disparea multe din ziarele si televiziunuile sustinute politic si care aduc venituri care tind spre zero

Stiri de ultima ora si ziare online din Romaina » Gazeta Sporturilor: Publicitatea pe print a scazut in Romania cu 66% in primele 4 luni  •  3 iunie 2009, 4:06

[…] unui studiu realizat de departamentul de cercetare al publicatiei Gazeta Sporturilor (Gsp), publicat de redactorul sef al Gazetei, Catalin Tolontan, pe blogul sau. Potrivit lui Tolontan, cercetarea a analizat 21 de ziare nationale, primele 10 cele mai citite […]

Revista presei despre presă : Reporter Virtual  •  3 iunie 2009, 8:31

[…] Blogul lui Tolontan – 66% minus pe publicitate in ziarele RO. Scaderea pietei de publicitate in ziarele din Romania este mai mare decit cifra de 50% vehiculata pina acum. Departamentul de R&D al Gazetei a analizat 21 de ziare nationale: top 10 SNA si inca 11 titluri monitorizate de AlfaCont. In concluzie, ziarele nationale au incasat 1/3 din banii anului trecut. […]

66% downfall for newspapers’ advertising « Adrian Toba  •  3 iunie 2009, 11:48

[…] 66% downfall Same thing happening to the online publishing market. […]

Andrei Rinea  •  3 iunie 2009, 13:59

Horror cifrele.

Vlad  •  3 iunie 2009, 22:55

Sunt curios ce inseamna „Cercetarea a durat mai multa vreme.” dat fiind
faptul ca ceea ce spuneti dumneavoastra ar dura in jur de 2-3 ore sa fie realizat.

dd  •  4 iunie 2009, 20:55

este ff adevarat ceea ce spui tu despre publicitate si cred ca toate lumea se astepta la asta. cand se taie din bugete se taie, in general, din promovare si cercetare. dar vorbind de sursa cifrelor tale (adica „departamentul de cercetare” al Gazetei)….eu zic sa te mai gandesti.apreciez ff mult ceea ce vrei tu sa faci cu Gazeta, in acelasi timp iti spun ca nu poti face asta singur. ai nevoie de profesionisti. in echipa editoriala sunt convins ca ii ai, dar in celelalte departamente…ma mai gandesc.

saunter.ro » Arhivă blog » Cum să faci un ziar fără publicitate?  •  1 iulie 2009, 20:45

[…] arată o cercetare făcută de GSP în 21 de ziare naţionale. Căderea presei tipărite vine pe seama migrării cititorilor în […]

Comentează