Ministerul Turismul a stabilit finalistii brandingului de tara

O firma spaniola de consultanta in turism (THR, asociata cu Taylor Nelson Sofres SA), o agentie de creatie din Romania, parte a unei retele internationale (TBWA Bucuresti, asociata cu GFK) si o coalitie de agentii de branding (Brandient Romania + Wally Olins) sint finalistii licitatiei organizate de Ministerul Turismului pentru brandingul de tara al Romaniei. Au cazut sub linie, printre altii, agentiile de branding sau cercetare Milward Brown, Future Brand si Landor. Interesanta va fi etapa a doua, concentrata pe pret, pentru ca talia, si automat, preturile de piata ale finalistilor sint net diferite.

vineri, 26 iunie 2009, 10:17

O firma spaniola de consultanta in turism (THR, asociata cu Taylor Nelson Sofres SA), o agentie de creatie din Romania, parte a unei retele internationale (TBWA Bucuresti, asociata cu GFK) si o coalitie de agentii de branding (Brandient Romania + Wally Olins) sint finalistii licitatiei organizate de Ministerul Turismului pentru brandingul de tara al Romaniei. Au cazut sub linie, printre altii, agentiile de branding sau cercetare Milward Brown, Future Brand si Landor. Interesanta va fi etapa a doua, concentrata pe pret, pentru ca talia, si automat, preturile de piata ale finalistilor sint net diferite.


Comentarii (16)Adaugă comentariu

bogdan  •  26 iunie 2009, 10:30

da, bine ca ai revenit cu subiectul asta pentru ca tin minte ca ai promis ca vei mai scrie despre el

Anca  •  26 iunie 2009, 11:41

(Incepusem sa scriu un mesaj pe tema asta,
dar a devenit atat de lung si de plin de… lucruri,
incat ma mai gandesc daca lovesc acum sau mai stau un pic.)

Catalin, ai lista integrala cu agentiile participante la concurs?

Zucul  •  26 iunie 2009, 13:41

Asa cum bine zici Catalin, o agentie de CREATIE, adica TBWA si
o agentie de CONSULTANTA in TURISM. Total contrar mesajelor
transmise de Ministerul Turismului anterior si specificate in mod expres in
caietul de sarcini: „scopul nostru este de a atrage numai companii de prim rang
in termeni de EXPERTIZA DE BRAND si know-how”, „un consultant de BRAND”, „o
agentie de BRANDING”. Nu consultant in turism (cazul THR) si nici in advertising/
comunicare (TBWA)… Nu inteleg cum, in aceste conditii, se pot califica aceste
companii… Si nu companii de branding super tari, de genul Landor, FutureBrand
sau chiar Grapefruit cu Siegel & Gale…
@Anca: poti gasi lista completa pe site-ul Ministerului Turismului, uite link-ull
http://www.turism.gov.ro/ro/comunicate-presa/145/comunicat-de-presa-05-05-2009/

@Catalin: Millward Brown e o companie de cercetare a pietei. Iar Wally Ollins e
owner-ul Saffron.

Cătălin Tolontan  •  26 iunie 2009, 14:09

zucul: multumesc, am rectificat

Anca  •  26 iunie 2009, 15:08

@Zucul

Exact de-acolo este problema, de la caietul de sarcini.
E incredibil cum vorbesc oamenii astia la infinit
in descrierea conditiilor de eligibilitate
despre domeniul de activitate: CONSULTANTA,
ca mai apoi sa o dea pe CREATIE.
Cat de nefericit pregatit profesional SI/SAU rau intentionat
trebuie sa fii ca sa confunzi CONSULTANTA DE BRAND
cu CAMPANIA DE COMUNICARE A BRAND-ULUI?!

Pentru o vreme, am sa ma fac totusi ca nu cunosc metodele astea
de amalgamare a mesajelor pentru descurajarea ofertantilor.

Intrebarea este insa:
Ce selectie poate sa faca cineva care nu e in stare
sa incropeasca omeneste un nenorocit de caiet de sarcini?

Zucul  •  26 iunie 2009, 16:02

Da, Anca. Tocmai pentru ca intocmirea caietului de sarcini a fost elaborata de IAA & co. Adica
de niste oameni de advertising & PR. E foarte ok ca si-au luat consultanti care sa-i ajute
la realizarea caietului de sarcini (pt ca e evident ca in minister nu exista persoane
potrivite pt astfel de sarcini), insa normal si corect era sa-si ia consultant
din branding… Adica cineva care sa stie ce sa ceara. Nu aberatiile alea…
Cat despre selectie… no comment. Am mari dubii despre corectitudinea acesteia.

PussyCat  •  26 iunie 2009, 16:17

se anunta un nou subiect incendiar ? 😀

Zucul  •  26 iunie 2009, 16:30

Eu asa cred.

mitzi  •  26 iunie 2009, 21:31

Aici trebuie!
Eu cred ca vor musamaliza dosarul, dar in acelasi timp sper sa nu fie asa!
am voie sa sper nu? e un sentiment frumos!am sperat ca eba nu va fi pusa
la ciolanel si, ghinion, sperante desarte.
In fatza atatator dovezi clare in cazul „sinisteri” ridzi
de subtilizare a banului public, astia o
apara, se apara de fapt pe ei, pe ei care sunt impotriva poporului.
Astia cand ajung la visterie, nu au in cap altceva decat
cum s-o imparta intre ei si rudelele lor, nu-i impresioneaza nici o lege,
de fapt base le-a arata cum se sare peste legi.
Cam atat. Draga Tolo, iti doresc putere, rabdare,sustinere din partea
colegilor sa „finalizezi” ce ai inceput si demonstrat.
Corbii astia sunt mai hamesitzi,disperati fara scrupule, fara minim de
decenta.

richard  •  27 iunie 2009, 0:58

De ce nu cistiga BBC-ul? Aia iti trag o poza si te-au branduit foarte efi-
cient. Oricum, in subiect e vorba de ciolane, in nici un caz de vreo chestie
serioasa. Eterna si fascinanta Romanie.(aplauze in fundal)

Costi  •  27 iunie 2009, 21:41

@off-topic
Am scris un articolas care se cheama „A fi barbat in fotbalul romanesc”. As fi incantat sa-ti aflu parerea. Te rog sa urmezi linkul din nume. Multumesc!

Renoir  •  28 iunie 2009, 12:37

Domnule Tolontan as dori sa va solicit o parere despre ceva din domeniul in care dumneavoastra sunteti destul de avizat-sportul in general,fotbalul in cazul acesta particular-.Va rog sa imi lasati adresa dvs. de mail.
On-topic:va inteleg frustrarea datorita cheltuielilor exagerate si nejustificate ale doamnei Ministru Udrea,dar eu consider intreg ministerul (proaspat infiintat in conditiile financiare prezente) nejustificat.

Cătălin Tolontan  •  28 iunie 2009, 15:37

Renoir: catalin.tolontan@gsp.ro

daniel v.  •  29 iunie 2009, 11:37

is curios cum va arata la final relatia calitate-pret…

Ministerul Elenei Udrea a platit, repetat, “bani de buzunar” unor jurnalisti | Blog Oferta de Oferte  •  26 iulie 2009, 13:25

[…] Ministerul Turismul a stabilit finalistii brandingului de tara O firma spaniola de consultanta in turism (THR, asociata cu… […]

alexandru  •  2 aprilie 2010, 14:24

Mult stimate domnule Tolontan, nu de multa vrema am auzit de dumneavoastra si v-am vazut la realitatea de cateva ori insa va pot spune doar atat :sunteti un bun ziarist de investigatii dar de ce nu sunteti la un alt ziar cu profil mai apropiat de ceea ce vaceti practic, deoarece dupa parerea mae daca figurati la un alt ziar se pare ca lumea v-ar lua mai in serios mult mai in serios. Aesta este doar parerea mea personala. cu mii de respecte alexandru.

Comentează