Ora 18:20. Ridzi la Cristoiu. Cum va fi?

Azi, la ora 19, pe Antena 3, Ion Cristoiu o are invitata pe Monica Iacbo-Ridzi. Stiu ce se spune. Ca le-a avut invitate pe Elena Udrea, pe Elena Basescu si ca, pe aceasta filiatie, o va gratia in direct pe sefa MTS. Nu cred. Cred urmatoarele:

duminică, 5 iulie 2009, 6:22

Azi, la ora 19, pe Antena 3, Ion Cristoiu o are invitata pe Monica Iacbo-Ridzi. Stiu ce se spune. Ca le-a avut invitate pe Elena Udrea, pe Elena Basescu si ca, pe aceasta filiatie, o va gratia in direct pe sefa MTS. Nu cred. Cred urmatoarele:

1. Cristoiu nu o va aduce ca sa se compromita ca jurnalist. In nici un caz. Nu va face pe procurorul, dar nici nu o va menaja. Va incerca sa inteleaga cine e personajul Ridzi si ce sta in spatele afacerii.

2. In acest moment, exista urmatorul calcul al Puterii. „Daca Ridzi pleaca, atunci media si publicul ii primesc demisia/demiterea drept trofeu si nu mai sint interesati in destinatia finala a banilor”. Pentru ca, cu fiecare zi care trece, devine clar, pe acte si marturii oficiale, ca MTS a platit mult si, de fapt, evenimentele au costat mult mai putin. De zece ori mai putin in cazul scenei de la Costinesti, de pilda!

3. Asta inseamna ca sute de mii de euro din cei 630.000 au urmat un traseu pe care aproape nimeni nu are interesul sa fie aflat. E acelasi traseu pe care, probabil, s-au mai dus milioane de la alte ministere. De aceea, se spera ca sa inceteze intelesul legitim al publicului, presa sa se plictiseasca si sa oboseasca, Comisia de Ancheta parlamentara sa fie stopata si tot asa.  

Nu capul lui Monica Ridzi, ci matricea de indreptat bani publici in folosul electoral al unor politicieni si partide se contureaza drept miza reala a cazului.  


Comentarii (23)Adaugă comentariu

rititi  •  5 iulie 2009, 19:03

Nu, niciodata, Cristoiu se va face pres in fata lui Ridzi! Hai sa nu ne indoim de asta, ci sa cautam dosarul de colaborator al lui Cristoiu. Cred ca in povestea asta , inaintea orgoliului proverbial al lui Cristoiu, al celuia care anticipeaza drumul care se bifurca (cel putin acest lucru il crede el, nu si subsemnatul), sta dosarul sau de colaborator si nimic altceva. In concluzie, in aceasta seara, Ion Cristoiu va fi un redactor de la „Scanteia” cu activul de partid!

dorin  •  5 iulie 2009, 19:15

Domnule Tolontan, urmaresc evolutia in media a acestui „caz”. Ceea ce ma surprinde este ca se vorbeste despre faptul ca „a furat sau nu” si ca e nevinovata pana la dovedirea hotiei si despre faptul ca „a facut o greseala de comunicare”.
Am impresia ca discutia se indeparteaza de esenta lucrurilor.
Daca a furat(si asta va fi eventual dovedit) justitia o va pedepsi. Interesant ar fi sa stim cat vor sponsoriza cele doua firme campania electorala, sau alte deturnari de fonduri via paradise fiscale…
Problema e insa ca doamna Ridzi este un angajat ca oricare altul, intr-un concern care se numeste Romania. Si ea a facut doua (poate trei daca se vor dovedi vreodata)greseli grave la locul de munca. Pentru greseala grava poti fi demis (ramanand la litera legii din Romania) si ti se pot cere depagubiri, in functie de dauna provocata.

1)Nu cred ca o sa demonstreze cineva ca dna Ridzi a furat. Ceea ce e sigur, e ca a pus o semnatura pe niste acte fara sa le citeasca (o fi vreo cutuma, dar toti suntem datori sa asumam ceea ce am semnat, nu? Hai sa ne gandim ca eu nu mai platesc telefonul, si zic ca n-am stiut, ca n-am citit ca tre’sa-l platesc, da’ca mi-a zis cineva ca e OK… penibil, nu?). Aceasta sa spunem eroare, e o greseala grava care prejudiciaza intreprinderea numita Romania de vreo… 400 000 euro parca. In acest caz, angajatorul (statul roman) trebuie sa o demita si sa o puna sa plateasca prejudiciul (diferenta intre suma platita si pretul pietei).
2) eroare de comunicare: la fel e o greseala grava, aratand ca dna Ridzi nu are competentele necesare pentru o asemenea functie. In aceasta intreprindere care se numeste Romania, dansa a facut o greseal mare (punctul 1) iar cand „actionariatul” i-a cerut explicatii, ea l-a sfidat, spunand ca nici nu stie cat a cheltuit. Hai sa ne-o imaginam pe dna Ridzi le Consiliul Europei, sfidandu-i pe aia…
3) o poveste deja ingropata este cea cu directorii DJTS (culmea, toate taraseniile astea s-au intamplat cam in acelasi timp… o fi fost prea ocupata sa studieze competentele manageriale in materie de „sport”ale stripperului de nu s-a mai uitat pe actele pentru 1-2 mai???)
Probabil ca problema ar trebui pusa astfel in comisia parlamentara, ceea ce ar ditruge orice scuza in ceea ce priveste asteptarea deciziei justitiei…
Daca dumneavoastra aveti puterea sa transmiteti ideea unuia dintre äctionarii” statului Roman la comisia care se ocupa de cazul Ridzi, eventual s-o si mediatizati putin astfel incat sa nu se mai schimbe subiectul, ar fi ideal…
M-a luat scarba cand am citit interviul in care un lider de partid spunea: „de ce s-o mai demitem acum, ca doar imaginea partidului e deja sifonata”. Va raspund eu, domnule: „ca sa nu o mai comita odata!!!” (si eventual sa nu va mai sifoneze o data imaginea… )

lian  •  5 iulie 2009, 19:27

Draga Tolo, eu zic sa te trasnferi la Evenimentul Zilei, sau la alt ziar de specialitate, nu de alta dar NOUA ne pasa se sport, si nu de politica.

vali  •  5 iulie 2009, 19:37

Cristoiu a devenit al doilea dupa Nashu.Resapeaza si albeste zona PDl

Vlad Ionescu  •  5 iulie 2009, 19:45

Cristoiu este un om lipsit de caracter, a fost intodeauna, este foarte plin de sine, si de foarte multi ani a scapat orice urma de raportare coerenta si logica la criterii valorice si morale.
Va fi o emisiune „de taifas” unde intrebarile despre subiect vor fi formale, doar ca sa nu se zica ca nu a intrebat-o, va inghiti orice raspuns si isi va da aere de superioritate.
Nu exista miza dezvaluirii mecanismului de deturnare a banului public. Si nici nu exista un pericol real pentru smecherii din zonele de putere. Fiindca ceea ce a facut MIR este greu de repetat, nu imposibil, dar foarte greu. MIR este pur si simplu proasta, foarte increzuta si incompetenta. De aceea nu a realizat ca are in subordine o adunatura de prosti si din acesta combinatie a iesit ceea ce a iesit, chiar daca pe unele verigi au fost si oameni „priceputi”. Miza nu poate fi decat pentru cetateni, pentru opinia publica, pentru societatea civila. Insa acesta masa de oameni nu actioneaza coerent si organizat si nu reprezinta un pericol. In rest institutiile sunt „ocupate” si nu poate apare nici un pericol real pentru sistem din acea drectie.
Domnule Tolontan. Va felicit inca odata si imi doresc sa duceti si sa ducem pana la capat aceste dezvaluiri. Si capatul ar fi demontarea unei parti a sistemului de drenare a banului public. Insa, alaturi de dumneavoastra fiind, nu cred ca exista nici o sansa de reusita. Si cunosc sistemul si mecanismele lui interne de functionare. Nu sunt numai impresii din tribuna. Raul este prea mare si prea extins si de aceea trebuie taiat de la radacina. E nevoie de solutii democratice, dar radicale (a nu se confunda radicalismul cu violenta). Trebuie plecat, pe de-o parte, de la fundamentul democratic prin care am ajuns sa avem acesta clasa politica, de la alegeri. Si putem discuta mult pe acesta tema. Iar pe de alta parte de la modul de reactie al opiniei publice, al societatii civile. Pana la urma politicienii fac si vor face tot ceea ce le permitem sa faca.Inca nu suntem in stare, noi romanii, sa iesim in strada in numar semnificativ, pentru chestiuni de principiu, pentru idei si valori, fara determinari politice sau interese personale directe.

Ianos  •  5 iulie 2009, 19:49

N-ar fi normal ca Cristoiu sa fie blând cu Monica; n-a fost niciodata fan Bãse. Dar ca la marea majoritate a jurnalistilor din Romania, deontologia si probitatea profesionala si morala trec prin stomac. Dovada cea mai buna a bunei credinte si profesionalismului presei este limitarea la Ridzi sau mersul mai departe.. Eu sunt sceptic si ma insel rar. Dio pacate

els  •  5 iulie 2009, 20:29

Cristoiu e expirat rau, a ajuns ca Tatulici, spalator de cadavre. Ridzi a terminat scoala de cadre magna cum laude, poate sa vorbeasca non stop deturnand discutia si pozand in tanarul-politician-responsabil. Ma distreaza enorm uluiala nepotuncioasa a intelighentei carpatine in fata evidentei ca democratia (republicana) este doar un alt sistem politic nefunctional care in citeva ani (daca nu chiar luni) va colapsa lamentabil. Cat de curand prostia si ignoranta o sa doara chiar tare.

Vlad Ionescu  •  5 iulie 2009, 20:32

A ajuns sa-l scota din minti si pe Cristoiu care vrea s-o scoata, care incearca sa-i dea si raspunsurile. E vai de capul nostru cu astfel de specimene in fruntea tarii. Basescu sa traiasca. El a adus prostia pe cele mai inalte culmi.

lidun  •  5 iulie 2009, 20:48

Stiu ca ai mai incercat o ancheta asemanatoare legata de loteria româna. Ce iti propui sa faci in cazul in care dobitoaca demisionează? Vei continua ancheta, sau vei spune ca ti-ai atins scopul, iar de acum incolo trebuie sa se pronunte ”organele”? Eu unul as vrea sa continui, ca doar jurnalistul este jurnalist, indiferent de zona sa, sport, investigatii etc.

Cristina  •  5 iulie 2009, 20:54

Da, a fost dragut porumbelul doamnei Rid-zi :”eu sunt un soldat disciplinat in acest partid..” :))

Eu_Bv  •  5 iulie 2009, 21:02

In nici un caz nu ii iau apararea dar din ce spune ori joaca teatru mai bine decat e ministru ori ea chiar se considera nevinovata si nu intelege de ce e ea in acest scandal cand in alte ministere se fura de zeci ori sute de ori mai mult/sau poate ca altii au jucat cartea si ea a picat in plasa…….Ceea ce ma deranjeaza este faptul ca ea nu e foarte suparata pe ce s-a intamplat cu banii dar e foarte suparata de ce presa si toata lumea e tot pe capul ei dupa 4 saptamani…..cred ca spera ca scandalul va fi uitat si se va aseza praful ca si alte multe scandaluri…Oricum sa ne fie rusine cu acest tip de politicieni TINERI! Asta supara cel mai tare ca sunt tineri si fac asemenea lucruri….Ei chiar nu au nici o scuza…mentalitatea lor trebuia sa fie alta…..

cezar  •  5 iulie 2009, 21:07

Dar cel mai tare a fost PORUMBELUL cum ca madam Rizi a semnat Contractele alea in alta zi decat au fost ele incheiate

blabla  •  5 iulie 2009, 21:09

Pentru Dorin de mai sus. Dom’ne, daca stii ca esti asa prost, daca nu ti-o spunem noi, du-te ba’ baiete si scrie-n baie pe pereti si nu aici!

sabina  •  5 iulie 2009, 21:11

Dnul Cristoiu spunea aseara la emisiunea dlui Turcescu ca nu-l mai ataca pe Basescu pentru ca presedintele este acum in opozitie. Din acel moment nu ma mai intereseaza CE spune/scrie Cristoiu, consider ca – in cazul dumnealui – gaina poate naste pui vii oricand! Daca ii mai scapa uneori si cate un ou, nu cred ca mai conteaza.
Cat despre Ridzi…repeta aceleasi fraze de utecista (ea zice ca este soldat disciplinat), cica vrea ea sa vada cine sunt vinovatii…Am auzit ca urmeaza si actiunile „de 2xmai competent” la munte si la mare, ca doar ne-am invatat!

Cătălin Tolontan  •  5 iulie 2009, 21:14

lian: sint banii ministerului sportului

liviu  •  5 iulie 2009, 21:18

Din fericire Cristoiu si/a respectat meseria si nu s/a facut pres in fata ministresei, dar a si protejat/o in dese randuri. Ce ramane dupa aceasta emisiune? Imaginea unui ministru pentru care functia a fost o palarie prea mare. Fie a gresit constient, fie nu, tot greseala se cheama, iar atunci cand din aceasta greseala dispar bani din buget, doar demisia ramane singura solutie.

val  •  5 iulie 2009, 21:22

1 – 0 in meciul Ridzi – Cristoiu.
Ridzi a vorbit ce a dorit si parea foarte convinsa de ce spune.
Cristoiu n-a reusit sa puna cateva intrebari esentiale si nici n-a punctat cateva lucruri care puteau fi subliniate.

Alex  •  5 iulie 2009, 21:26

S-a ramolit Cristoiu?! Sau e o miscare inteligenta de piata?! Oricum, dupa ce invitate are in ultima vreme, pare ca s-a transformat din „tonomat” in madama de bordel!!!

nae curteanu  •  5 iulie 2009, 21:37

Se pare ca dupa micul lui moment de nebunie, cand a simtit nevoia sa iasa in evidenta, Cristoiu si-a dat seama ca de fapt nu valoreaza nimic pentru oamenii astia, care te „apreciaza” doar cat se pot folosi de tine.
A uitat sa o intrebe de ce vrea sa fie ministru, atata vreme cat la stat se plateste asa prost.

dorin  •  5 iulie 2009, 22:30

bla bla:
hai, spune-mi tu cum sa faca oamenii astfel incat sa nu se mai inatample din astea, si sa se recupereze si banii pierduti.
ca sa zici ca ala si ala sunt prosti sau sunt de vina e usor. hai cu o solutie daca ai crier!

Liviu Antonesei  •  6 iulie 2009, 10:45

Inca o data, felicitari, d-le Tolontan. Concluzia episodului de fata este perfecta, chiar asta ne intereseaza in cele din urma – si in acest caz, si in orice alt caz de aceeasi factura. In ce priveste cazul Ridzi in sine, victoria e o chestiune de zile, poate de ore. In ce priveste restul, mai este cale lunga, desigur, dar e o miza care merita jucata! Poate chiar singura in momentul de fata. Succes!

Cătălin Tolontan  •  6 iulie 2009, 11:26

Liviu Antonesei: multumim, asa e, trebuie zguduit bine sistemul. Ridzi e un om, un ministru, aici vorbim de matrice

Liviu Antonesei  •  6 iulie 2009, 11:41

De acord zece din zece, cum ati vazut. Ma bucur ca am vazut ceva de solidaritate din partea colegilor, ar fi fost dramatic sa fi fost lasat singur in aceasta batalie. Pe de alta parte, nu ar fi rau daca solidaritatea s-ar manifesta mai activ, ma refer indeosebi la jurnalistii de investigatie, care ar avea chiar ceva de invatat din ancheta d-voastra, documentarea impecabila. Comentatorii, ca mine, au desigur si ei rolul lor, dar ei lucreaza, in general, cu o materie procurata de altii, de investigatori. Va tin pumnii!

Comentează