Miza: 60 de milioane de euro la Udrea

Mai multe ziare sapa de ceva vreme in fondurile Ministerului Tursimului, cerind accesul pe care il ofera legea la informatiile de interes public. Elena Udrea a intirziat cit a putut furnizarea documentelor si, cind n-a mai avut ce face, a convocat o conferinta de presa, unde a venit cu chestiuni partiale si imprecise. Tentativa de confuzare n-a reusit. Lucrurile sint serioase si, ca sa-l citam pe presedinte, pina acum s-a aflat „doar virful aisbergului”. Iata de ce.

vineri, 17 iulie 2009, 12:13

Mai multe ziare sapa de ceva vreme in fondurile Ministerului Tursimului, cerind accesul pe care il ofera legea la informatiile de interes public. Elena Udrea a intirziat cit a putut furnizarea documentelor si, cind n-a mai avut ce face, a convocat o conferinta de presa, unde a venit cu chestiuni partiale si imprecise. Tentativa de confuzare n-a reusit. Lucrurile sint serioase si, ca sa-l citam pe presedinte, pina acum s-a aflat „doar virful aisbergului”. Iata de ce.

1. Jurnalul National publica azi doua informatii importante:
1,3 milioane de euro au fost alocati catre Eurosport si CNN pentru promovarea spotului „Romania, land of choice”. In afara acestor bani, 74.000 de euro s-au cheltuit pe evenimentul de la Paris, din acestia aproape 9.000 reprezentind costurile cu ziaristii deplasati acolo pe banii MT. De unde au incasat inclusiv diurna. E interesant de aflat ce redactii au admis ca jurnalistii sa ia diurna de la un minister, lucru interzis in orice cod profesional.
200.000 de euro a primit Realitatea pentru setul de emisiuni „All inclusiv” de promovare a destinatiilor interne, emisiuni care n-au fost marcate cu publicitate.

2. Ceea ce n-a publicat inca nimeni din presa scrisa si a aparut doar pe net pe Wall- Street este urmatoarea informatie: in acest moment, procesul de stabilire a celor care vor face brandul de tara este blocat, pentru ca mai multe firme de branding de talie mondiala, participante, au depus contestatie. Licitatia pentru brandul de tara, pentru care sint alocati 2 milioane de euro, a constat un proces absolut halucinant, care a adus in finala un consortiu de branding, o agentie de publicitate si o firma spaniola de consultanta in turism! Din fericire, mai multe companii de branding au sesizat miscarea si au contestat procesul.

3. Cei mai multi bani care urmeaza sa devina miza salbatica si incontrolabila a dealurilor din care presedintele Basescu se tot extrage, dar le regasim mereu la apropiatii sai, vin din ceea ce va urma brandingului de tara. Aproximativ 60 de milioane de euro ar urma sa fie cheltuiti pentru promovarea media a brandului de tara in media internationala. Nu cuantumul sumei este straniu, Romania are nevoie de un brand de tara bine facut si de expunerea sa adecvata, ci sforile care au inceput sa fie trase. O parte din acesti bani urmau sa revina in tara catre cei care ar fi controlat procesul.

Dupa cazul Ridzi si dupa contestatia depusa de firmele de branding, punctele 2 si 3 de mai sus sint in stand-by. Pentru ca le e frica.


Comentarii (67)Adaugă comentariu

andrei gheorghe  •  17 iulie 2009, 15:32

am citit si eu editorialul d-lui cartarescu si sincer m-a lasat perplex
nu eram pregatit recunosc sa citesc asa cva din partea unui om bun bun la ceea ce face el indeobste …. si pe care eu personal nu il banuiesc ca are vreun interes ascuns sau vreun castig necurat din publicarea unei opinii

sincer ….. am simtit ca e o nedreptate la mijloc

sunt convins ca dl. cartarescu nu a urmarit ca mine cazul pe blogul lui catalin …. probabil tonul editorialului sau, usor detasat si candid vine din latura sa de artist, ce il face cateodata sa leviteze deasupra zumzaitului imund al presei noastre tabloidizate si ***** in majoritatea ei (presa nu e impersonala, e alcatuita din oameni inculti si fara coloana vertebrala)

deci eu inca sper ca ingenuitatea editorialului vine de acolo …. de la o insuficienta documentare asupra cazului …. caci daca nu i s-a facut pielea de gaina dupa ce a parcurs ultimele post-uri de pe tolo.ro …… atunci e nasol, spuneam mai sus ca e o nedreptate la mijloc …. nedreptate ca un om precum cartarescu se ia dupa zgomotul traficului …. dupa puricii „de fond” ai big-bang-ului problemei, nedreptate ca n-a fost nimeni care sa-l roage sa citeasca blogul onest al lui catalin …. i-am scris si sper ca se va suci in atitudine macar un pic, altfel e de emigrat sau de retras in munti, la manastire

kanuta  •  17 iulie 2009, 15:41

Nu trebuie ca toata lumea sa fie de acord cu tipul de actiune al gsp. Ar fi o dovada de „uniformizare” a opiniilor. Este un semn de sanatate psihica publica existenta unor opinii critice si chiar antinomice.
Domnul Cartarescu are dreptul moral si intelectual de a avea o opinie diferita de a domnului Tolontan ori a dumneavoastra.
In rest, numai de bine.

val  •  17 iulie 2009, 15:45

@kanuta
Am citit articolul lui Cartarescu: cam slab, cam prea slab, cu mici adevaruri partiale.
O fi adevarat ca o parte a presei, unii politicieni si fanii lor s-au bucurat ca pot trage scatoalce PDL, ca pot lovi in imaginea presedintelui Basescu, uitand de barnele din ochii lor. Dar esentialul nu este simtit de d-l Cartarescu, si e de mirare.
D-l Cartarescu nu a inteles ca cei mai multi am apreciat cazul Ridzi pentru stilul serios si temeinic in care s-au facut dezvaluirile. Pentru faptul ca pt prima data neregulile politico-financiare sunt demonstrate matematic, pas cu pas, fara fisurile prin care pana acum se strecura minciuna.
Si eu cred ca d-na Ridzi este un mic copil si ca doar intamplarea face sa se inceapa cu ea. Intamplarea ca domeniul sportiv era direct pagubit si d-l Tolontan se ocupa de acest domeniu.
Deci nu Ridzi, nici Elodia nu ne intereseaza in mpcirla noastra (cum se exprima dansul despre noi) ci noul tip de atitudine fata de mocirla politicii.

kanuta  •  17 iulie 2009, 15:47

Domnul Cartarescu are dreptul la opinie ca oricare cetatean al acestei tari, fie el politician, mare ziarist, mare scriitor ori simplu tinichigiu. Faptul ca domnia sa are o alta optica asupra cazului Ridzi&implicatiilor sale este un semn de sanatate a „vocii publice”: uniformitatea opiniilor nu este binevenita in niciun caz.

cristina  •  17 iulie 2009, 15:53

@kanuta comment 50: lasand lao parte de spuneti despre Ion Iliescu, o parte deja depasita a vietii noastre politice, nu pot spune decat atat: Dumnezeule Mare, ce fel de om trebuie sa fii ca sa poti crede in continuare in Traian Basescu? Fara suparare, nu am vrut sa va jignesc, nu va cunosc, dar sincer, nu imi doresc, chiar daca as mai trai 100 de ani sa cunosc un om caruia „ii spune ceva” personaajul TB!

andrei gheorghe  •  17 iulie 2009, 15:56

@kanuta
il transformati pe cartarescu intr-un fel de gica-contra
adica un fel de ion cristoiu, care combate in contra curentului general repet, nu este genul lui – de multa vreme, de cand s-a hotarat sa scrie la evenimentul zilei, chestie care multora li s-a parut oricum o pangarire a sfintelor idealuri 🙂 – am observat ca surprinde esentele, ca este interesat de adevar si de dreptate, ca nu este superficial ….. in cazul de fata insa nu a focalizat indeajuns lentilele
parerea mea, vb lui nicu paharoiu

Cătălin Tolontan  •  17 iulie 2009, 16:16

asmoc: stai asa 🙂 cind spui „emisiunea este realizarta impreuna cu ministerul turismului” asta nu e publicitate si nici evidentiere a relatiei. Poate sa fie realizata cu MTS si MTS sa dea nishte harti. Daca spui „costurile acestei emisiuni sint suportate de RTV si Ministerul Turismului”, asta inseamna sa recunosti ca e publicitate. Zau asa, esti un om destept, nu mai gasi motivatii pentru ce e clar. Nu discut ca e scumpa sau ieftina, ca nu tb facuta, ci doar k nu e semnalata publicului pina la capat. Atit

asmoc  •  17 iulie 2009, 19:00

@Catalin Tolontan: eu semnalez faptul ca emisiunea nu face nicio publicitate pentru Ministerul Turismului, ci doar promoveaza destinatii turistice. Acum, daca s-a semnat contractul si pe publicitate, asta e, dar nu cred ca e obligatoriu sa se faca publicitate in fiecare emisiune pentru Ministerului Turismului.
In alta ordine de idei, ce parere ai de asociere? Ti se pare OK? Este o buna oportunitate de cheltuire a banului public, sau e risipa? Intreb astea pentru ca la Ridzi ai sustinut, pe buna dreptate, sa isi dea demisia pentru risipirea banului public.
Nu o agreez pe Udrea chiar deloc, dar in problema asta ……. 🙂

Marian  •  17 iulie 2009, 20:55

Foarte bune aceste investigatii domnule Tolontan, dar unde erati dvs si JN cand PSD si PNL au devalizat circa 3 miliarde de euro din bugetul statului fara proiecte, bani care nu se regasesc nicaieri? Unde erati cand domnul David de la Interne, fostul ministrul al MI a semnat niste contracte de zeci, daca nu sute de milioane de euro de la buget pentru Loganuri de 70000 euro? Si in sfarsit, unde erati cand Tariceanu vindea tara lui Patricius si firmei Sterling? Intreb si eu asa, din curiozitate…

Liviu Antonesei  •  17 iulie 2009, 21:06

Totusi, d-le Tolontan, ancheta din JN, desi pune degetul pe niste sume, mi se pare a fi debutat cam anemic. Nu va tenteaza sa o preluati? Aveti si mina facuta deja, cum s-ar spune.

roxanaf  •  17 iulie 2009, 23:29

esti extraordinar!!!!!!!!!!!!!!daca nu era gazeta si tolo madam ritzi se distra si acum pe banii nostrii!

Mircea Popescu  •  18 iulie 2009, 0:24

Sunt convins ca cele mai interesante parti n-au ajuns inca publice.

Continuati sa sapati, baieti. Sigur mai este la ce.

dezamagitul  •  18 iulie 2009, 3:53

Ce sa va zic: bravo,dar aveti grija ****.in rest sa va fie clar ca ati fost partas la cistigarea unei victorii si nu a razboiului si inca una mica.dar,totusi,e bine ca ati dat o directie a luptei acesteia ascunse intre politic si presa,care mai degraba e caracterizata de santaj si ascunzisuri,de oameni de presa care apar pe la tv sau publica in ziare sustinind ca ei cunosc adevarul dar nu vor sa-l spuna,si sa aiba grija X si Y ,politicieni sau chiar colegi jurnalisti,cum percuteaza ca nu cumva dumnealor sa dezvaluie cite ceva.acum probabil si-au dat seama ca ceea ce fac ei nu se numeste presa si astfel procedind nu v-or iesi niciodata din sfera mediocritatii profesionale.de acea sper ca macar citiva sa va urmeze exemplul si astfel sa deveniti o forta de care politicul sa tina seama in derularea actiunilor sale in raport cu societatea,abia atunci presa ar deveni ciinele de paza al democratiei si nu acum cind ne intretine cu stirile de la ora 5,cu Elodia si cu mai stiu eu ce evenimente din acelasi registru.acum ma retrag cu speranta ca ati stiut ce faceti *** si sa urmarim impreuna desfasurarea anchetelor DNA,Parchet si altor organisme de genul acesta,demne de tot dispretul,care ,nu stiu de ce,i-mi dau impresia ca se v-or intinde pe o lunga perioada de timp,datorita complexitatii cazului,atit de lunga incit ni se v-or usca ochii tot atintindui asupra lor si v-om renunta,v-om uita si v-om ierta.

Cătălin Tolontan  •  19 iulie 2009, 19:13

Marian; eram tot aici. la un ziar de sport. Apropo, sa stiti ca procesul lui george Copos, combinatii cu Loteria, a pronit tot de la noi, acum 10 ani de zile!

Ramona  •  19 iulie 2009, 23:40

Exista si in radio un parteneriat cu ministerul turismului, asadar cu doamna Udrea : Kiss Fm a promovat intreg sezonul abia incheiat ministerul turismului, inclusiv imaginea ministresei. Personal am fost initial uimita ca Huidu si Gainusa sunt instant atat de ingaduitori cu doamna Udrea, ca o sunau si ii vorbeau intr-o maniera care nu rima deloc cu maniera lor obisnuita, in special in ceea ce o priveste pe blonda cu pricina. Erau prea amabili, o periau de zor, chestie care sarea realmente in ochi (urechi 🙂 ). Ulterior am aflat de parteneriatul dintre Kiss si Ministerul Turismului, iar mai tarziu dspre faptul ca Huidu are o „mica afacere” (il citez chiar pe el) in turism. Imi amintesc perfect ce am gandit atunci : pana la bani totul e ok, dar cand intervin acestia chiar si carcorteala devine de vanzare…Mi s-a parut extrem de dezamagitor ca Huidu, nmarele …si … si … se lasa prins intr-o chestie atat de „oficiala” si renunta la anumite principii ptr a promova interesele pecuniare ale patronilor. Acum as putea deja sa ma gandesc mai departe …Probabil ca sumele sunt minore fata de cele vehiculate in cazul parteneriatului cu Realitatea, dar…o fi chiar ok ok uniunea KISS/Udrea? 🙂 O fi fost vreo licitatie? etc…etc…etc…

chr508  •  2 aprilie 2010, 6:15

Macar PSD erau comunisti pe fata, in timp ce pdl sunt comunisti deghizati. Toata ******** a votat cu basesscu. Faza cu basescu lovin copilul a fost publicata tot de pdl din 2 motive:

1. Multimea de ******* sa acuze PSD de jocuri necurate.

2. Prin lovirea unui copil, base a castigat credit in fata oamenilor inapoiati care cred ca „bataia e rupta din rai” si ca nu strica sa-ti mai altoiesti din cand in cand plodul.

Pacat ca e o prostie asa cronica in Romania.

Roxana  •  8 octombrie 2014, 17:55

Intrebarea fireasca este, cu ce se ocupa cat timp stau in stand-by, de frica. Mi-e greu sa cred ca non-reactiunea ii caracterizeaza pe acesti politruci si interpusii lor, intrucat nu non-reactiunea i-au adus in „deal”-uri dinastea profitabile pt ei si dezastruoase pt bugetul public..

Ce coc intre timp si pe cine vizeaza? Justitia? Ceva inlocuiri suspecte?! Stay tuned..

Comentează