Jul
26
Vîrful icebergului
26 July, 2009 | 69 comentarii
Prin developarea cazului Ridzi, sportul românesc a reuşit să producă prima fotogramă de necontestat a felului în care dispar banii publici. E doar o parte a peisajului. Alături, plutesc alte personaje, iar sub apă se găsesc greii sistemului
2 milioane de euro pe zi!
Din 730.000 de euro, 500.000 vor fi probabil recuperaţi, ei reprezentînd ceea ce urma să fie sifonat. Dacă la miliardul de euro prevăzut în bugetul pe 2009 la bunuri şi servicii achiziţionate de statul român se respectă proporţia pierderii banilor publici din cazul Ridzi, şi nimic nu ne face să credem că nu s-ar respecta, înseamnă că aproape 2 milioane de euro dispar zilnic din buget. Şi aici nu sînt incluse marile investiţii sau banii europeni, mult mai mulţi.
“Răul nu este o noţiune politică sau ştiinţifică”, spune Gerhard Schroder.
Ianuarie 2005. Soarele de iarnă îl luminează pieziş pe cancelarul care ţine unul dintre cele mai dificile discursuri din viaţa unui politician neamţ. Schroder repetă: “Cu un sentiment de ruşine şi ca reprezentant al Germaniei democratice, stau în faţa dumneavoastră, supravieţuitorii de la Auschwitz-Birkenau. Răul nu este o noţiune care se poate măsura ştiinţific. Dar, după ceea ce s-a întîmplat în aceste lagăre ale morţii, nimeni nu se mai poate îndoi că răul există!”
Şoapta din Vasile Conta
Otilia Bădescu străbate holul de la etajul 1 al MTS. Fosta mare campioană la tenis de masă a fost consilierul lui Octavian Belu, dar acum Belu nu mai e.
Otilia întinde o mînă şi un zîmbet. “Felicitări!”. Aproape în şoaptă. “Nu ştiu ce se va întîmpla acum. Sportul e pur şi simplu la pămînt. Au fost daţi afară o groază de oameni în ultimele luni. Noul ministru e deschis, dar nu-mi dau seama cum ne vom reveni”.
La 39 de ani şi după 32 petrecuţi în sport, fata aceasta măruntă şi calmă, care s-a bătut cu furiile Asiei, tipa aceasta care nu are nimic de pierdut, vorbeşte în surdină, deşi Monica Ridzi nu mai e, vorbeşte în surdină, ca şi cum ceva nevăzut stăruie în pereţi, ceva rău de care toţi trebuie să ne ferim.
“Sportul nu suportă şmecheriile”
Astăzi, pentru prima oară după 20 de ani.
După-amiază, Camera Deputaţilor dezbate raportului Comisiei de Anchetă în cazul cheltuirii banilor publici de la MTS. Niciodată după decembrie ‘89, Parlamentul nu a venit din vacanţă ca să voteze cererea de începere a urmăririi penale pentru un ministru.
Impactul public al cazului Ridzi a multiplicat Comisiile de Anchetă. Ridzi, Tăriceanu, Nemirschi, Udrea. Urmează, probabil în curînd, un alt vot, amînat ani de zile, prin care Adrian Năstase va ajunge în faţa instanţei. Vor cădea zidurile? Sau e doar o breşă?
“Le-am spus din prima secundă după ce am văzut investigaţia că nu vă veţi opri. Pentru că sportul e transparent, sportul e o alegorie a democraţiei şi sportul nu suportă şmecheriile”, povesteşte un parlamentar PD-L. “Da, sportul e măsurabil”, spune Sorina Plăcintă, noul ministru, cel care susţine că va reface angajamentul ministerului pentru performanţă, campioni, medalii şi mişcare.
Cazul Ridzi, o foaie de calc
De-ar fi aşa de simplu! Am plecat de la 730.000 de euro cheltuiţi aparent anapoda şi oamenii au descoperit uimiţi, furioşi şi dezgustaţi schema unui sistem. Ca la planşele de desen tehnic. Suprapui foaia de calc a cazul Ridzi şi vezi cum sînt deposedaţi contribuabilii români de bani. În ministere, în primării, în agenţiile naţionale.
Sau, dacă vreţi, Ridzi este vîrful icebergului. A unuia dintre ei! Preşedintele Băsescu a lansat imaginea, iar apoi s-a retras în atacuri confuze la adresa presei, cea care a fixat fotografia pe retina naţională. Şi nimeni n-a mai înţeles nimic.
Între timp, procurorii au pus sechestru pe aproape 300.000 de euro necheltuiţi în conturi. Şi mai sînt sute de mii de euro care se vor întoarce. Practic, la fiecare 3 euro cheltuiţi pentru evenimentul 2 Mai, 2 au fost sifonaţi.
Vedem prăpădul din România, dar nu reuşim să vedem invazia. Simplitatea şi relativa dimensiune redusă a cazului Ridzi au un avantaj. Acolo unde schema e mică şi restrînsă e mai uşor de înţeles sistemul care deturnează banii publici
Cine sînt iniţiaţii?
De două decenii, zeci de miliarde de euro au ajuns în posesia unor tipi duri şi omniprezenţi. Controlează, prin mită şi şantaj, o parte a clasei politice, a Parlamentului, a Guvernului, indiferent de coloratura lui. Stăpînesc sau au acces la media, la banii publici şi europeni, la fondurile comunităţilor locale. Nealeşi de nimeni, ei decid practic subdezvoltarea României, invers proporţională cu propria bunăstare. Sînt oameni cunoscuţi şi necunoscuţi. Actuali şi foşti politicieni, generali din serviciile secrete, afacerişti creaţi de buget.
Subfinanţează justiţia, le convin autorităţi slabe ale statului şi “sînt introduşi subcutanat în activitatea serviciilor secrete”, după cum remarca pe blog un cititor informat.
Rezultatul sec: românii au cea mai proastă viaţă din toată Europa şi trăiesc, în medie, cu 10 ani mai puţin decît ceilalţi cetăţeni ai continentului.
Banii publici care se fură azi în România nu sînt doar banii din impozite sau cei munciţi cîndva de pensionari. Sînt, mai ales, bani pe care îi împrumutăm de la copiii noştri, pentru că asta înseamnă, în limbaj simplu, deficitul bugetar sau fondurile de la FMI. Delapidarea condamnă viitorul acestor copii
Se iau 730.000 de euro…
Iniţiaţii palatului puterii nu se expun. Ei decid însă, şi aşa s-a întîmplat şi în cazul banilor de la MTS, cum se cuplează interesele. Ca o planetă cu o forţă gravitaţională uriaşă, iniţiaţii îşi hotărăsc sateliţii şi-i pun la lucru.
Exemplul Ridzi: se ia un minister, două firme, un interlop care finanţează iniţial operaţiunea şi are grijă ca totul să se deruleze conform schemei şi eventualii curioşi din media să tacă. Efectul? 730.000 pleacă de la minister, irigă interesele celor aflaţi pe fir şi 500.000 de euro ajung, la momentul potrivit, în cercul stăpînilor.
“Li s-a garantat imunitate”
Timpul, surpriza, jurnaliştii şi reacţia publică le-au stricat planurile în cazul Ridzi. Executanţii, cu ministrul în frunte, s-au speriat şi au falsificat acte, conform acuzaţiilor DNA, care trebuie probate în instanţă.
“Au acceptat pentru că li s-a garantat imunitate”, explică cineva. Deocamdată, cele 1.600 de file ale DNA strivesc vechea obişnuinţă, care în sport se numeşte blatul general. Sportul acesta simplu şi încăpăţînat care s-a trezit amestecat în Marele Joc şi a dezvelit un colţ al lui.
Matricea e miza
Ce va urma? Probabil un vot net favorabil urmării penale. Şi, cu certitudine, o politizare excesivă a cazurilor, tocmai pentru ca oamenilor să li se facă iarăşi silă, să se resemneze şi să uite fondul chestiunii. Nu 730.000 de euro, nu Ridzi, ci matricea dispariţiei banilor publici. Aici e miza.
Invitată sîmbătă la Stelian Tănase, la RTV, Monica Ridzi începuse, în faţa realizatorului şi a ziaristei Miruna Munteanu de la JN, ambii sideraţi, să repete teoria “luptei de generaţii între politicieni” sau pe cea a “Comisiei conduse de Ana Pauker”. E aceeaşi comisie în faţa căreia Monica Ridzi şi subordonaţii săi au prezentat documente false!
“Nimeni nu ne poate duce unde nu vrem să mergem”
Respectul pentru inteligenţa publicului le poate da răspuns tuturor celor din sistem. De la Parlament la SRI, şi de la Cotroceni la Palatul Victoria. Aşa nu se mai poate! În cel mai puţin aşteptat moment şi de la cel mai puţin băgat în seamă domeniu, sportul, au apărut mişcări tectonice care au transformat vara într-una a încordării pentru cei cîţiva zeci de mii de profitori ai sistemului şi într-una a speranţei firave pentru români
Dar răspunderea nu aparţine doar autorităţilor. E nevoie de munca jurnaliştilor, de veghea societăţii civile şi, mai ales, de transformarea subtilă a spectatorilor în cetăţeni.
“Nimeni nu ne poate duce acolo unde nu vrem să mergem”, scria o editorialistă a revistei Times după ce Barack Obama a cîştigat alegerile, avertizînd că “sîntem doar la sfîrşitul începutului”. Poate că în România asistăm la începutul sfîrşitului celor care ne-au furat pînă azi. Răul există. Uneori, îi vedem vîrful.




















July 26th, 2009 at 11:13 pm
Catalin,sa te ocroteasca Dumnezeu si sa-ti dea curaj sa mergi inainte!Romania,asta e cauza pentru care lupti;tu esti intr-adevar (impreuna cu echipa ta)un suflet caruia ii pasa de patrie.Poate suna …vorba lui Don Pedro Roman…dar asta-i adevarul.Si nu trebuie sa ne fie frica sa-l spunem.Cu solidaritate,cele bune.
July 26th, 2009 at 11:23 pm
Dle Tolontan, urmaresc cu simpatie demersul echipei Dvs., insa articolul de mai sus ma dezamageste profund. Alaturarea unor fraze ale fostului cancelar german referitoare la Holocaust cu “jenele” noastre politice mi se pare de un prost gust descalificabil. sper sa va dati seama de situatie si sa revedeti contextul.
July 26th, 2009 at 11:42 pm
Va spun sincer ca nu cred in rezolvarea problemei coruptiei din Romania. Sub orice forma ne apare. Pur si simplu ma simt strivit de nepasarea guvernantilor. Pe cuvant de onoare ca nu mai cred in niciun politician, indiferent daca el chiar este corect. Da, sunt las!! Recunosc asta. Nu mai vreau sa ii las sa ma afecteze, asa ca prefer sa nu mai vad stiri, sa nu mai citesc presa si sa nu mai polemizez despre posibila corectitudine a politicienilor nostri. Toti isi bat joc de noi. M-am saturat sa ii votez. Sunt satul de profitori, oportunisti, mincinosi, ipocriti, arivisti, tupeisti, pseudoculti. Nu mai putem sa ii suportam. Pana cand vor sa stea precum capusele??? Chiar nu mai exista adevar si speranta in tara asta??? Mereu trebuie sa asteptam pronia cereasca si pedeapsa divina?? Cea laica nu se poate materializa decat pentru cei care au venituri medii si sub-medii???
D-le Tolontan, personal nu cred intr-o rezolvare corecta a acestui caz, cum, de altfel, toti politicienii vor scapa lejer de mana… foarte scurta a justitiei. Dar va doresc din tot sufletul sa nu va pierdeti speranta… Poate, cine stie, ma insel si dumneavoastra aveti dreptate. Doamne ajuta sa fie asa!!!!
July 26th, 2009 at 11:44 pm
eu chiar vad ca tu esti obsedat de femeile din guvernul Romaniei bag de seama ca nu te iubesc femeile…la naiba
July 26th, 2009 at 11:46 pm
ce nenorociti bai frate!!! multe felicitari DOMNILOR ZIARISTI pentru curajul de a va bate cu aceasta caracatita!!!
July 26th, 2009 at 11:50 pm
sper ca toti utecistii astia portocalii sa ajunga la puscarie.
post scriptum: oricat ar da-o unii cu Nastase, stie toata lumea ca eca dosarele alea sunt facaturi.
July 26th, 2009 at 11:53 pm
Felicitari!
Va rugam sa va implicati si in alte anchete!
Puteti salva Romania sau asa cum spuneati voi, generatia de copii de astazi!
Mult succes!
July 27th, 2009 at 12:10 am
Felicitari, sa vedem ce urmeaza. Sper sa nu va opriti aici. Vreau sa mai vad vreo 20 langa Ridzi. In mod firesc, se vor trage unul pe altul in groapa, pentru ca asta se intampla cand un sistem cade. Era nevoie de ceea ce faceti voi acuma. Era nevoie ca de aer. Inca o data, bravo domnule Tolontan si echipei!
July 27th, 2009 at 12:10 am
Cand o sa fie trimis nastase in fata justitie?
July 27th, 2009 at 12:12 am
Domnule Tolontan,
Dati-mi voie sa va spun, in primul rand, ca aveti tot respectul meu si cu siguranta nu numai al meu.
Absolut tot ce ati scris in articolul asta, fiecare rand, fiecare idee, fiecare cuvant, fiecare virgula sunt lucruri care le vedeam dar nu auzeam sau citeam pe nimeni sa le spuna atat de corect.
Cat de adevarat poate fi ceea ce spuneti…chiar ma gandeam…nu vede nimeni de fapt ce se intampla.
Va spun sincer ca si pana de curand vedeam lucrurile astea dar eram prea ocupat de obiectivele mele; nu aveam timp sa le dau importanta si sa fac ceva…orice, poate chiar ceea ce fac acum(nu ca ar fi cine stie ce dar macar asa poate ne trezim…stiind ca mai sunt si altii care gandesc ca noi).
In schimb de cand am devenit parinte(cativa ani doar) ma sperie tot mai mult ceea ce vad in jurul meu si dvs ati descris cel mai bine in articolul de mai sus o buna parte din “raul” care se intampla langa noi. Poate ar mai fi de adaugat…in aceeasi nota ca sa completam tabloul ceea ce se intampla…tot langa noi…cu tiganii, mentalitatea stricata si educatia (sau mai exact lipsa ei) tot mai daunatoare pe care o primeste societatea noastra…vezi campania colegilor dvs de la un radio care descriu f bine noile specii…pe doua picioare(mi-e greu sa le spun umane) sau protestul lui Huidu ce a circulat printre noi.
Oameni buni, TREZITI-VA!!!!!
Ceea ce se intampla acum cu noi cred ca este mai rau decat ce se intampa inainte de 89(am trait si perioada aia…si nu aveam 2-3 ani)
Nu stiu, poate cu ocazia asta, se vor gasi cateva idei despre ce este de facut pentru ca asa cum spuneati in felul asta ne inrobim copii(cel putin una din urmari).
Va spun sincer ca ma gandesc tot mai mult sa plec din tara cu tot cu familia. Este incredibil si dureros in acelasi timp ce se intampla in jururl nostru iar daca nu facem ceva…
July 27th, 2009 at 12:20 am
O persoană pe care o cunosc a intrat vinerea trecută în incinta patiseriei “Paul” de pe Calea Dorobanților. Seara, ora 20, probabil. Înăuntru erau doar două persoane – Monica și Tiberiu Ridzi. Monica recunoaște persoana abia intrată în magazin și îi oferă posibilitatea de a cumpăra un ultim pateu dintr-un sortiment pe care nu mi-l amintesc. Se declară revoltată că într-o emisiune de televiziune, putatorul de cuvânt de la Cotroceni amendează, ca lipsit de imparțialitate, realizatorul care afirmase că cele două familii, Ridzi și Băsescu sunt în relații de prietenie.
- Domnul Băsescu nu este prieten cu familia Ridzi și nu a fost niciodată acasă la familia Ridzi, a continuat domnul Turcan.
- “Este revoltător”, spune Monica Ridzi persoanei care este… chiar realizatorul acelei emisiuni. Odata, a continuat ea, o să povestesc despre prietenia mea cu Elena Băsescu. Și am multe lucruri de spus.
Așteptăm…
July 27th, 2009 at 12:23 am
Romania e condusa si dominata de ADEVARATI CRIMINALI care de zeci de ani fura, se imbogatesc si sfideaza o intreaga natiune.
Vreau sa cred ca “monica ridzi” va reprezenta doar INCEPUTUL DESCOPERIRII SI URMARIRII PENALE a marilor monstri precum Adrian Nastase si altii ca el…
July 27th, 2009 at 12:31 am
Constat cu surprindere ca nici un raspuns din partea publicului nu apare pe ’site’…
Oricum, repet ceeace am spus deja, sper ca acest caz ‘Ridzi’ sa reprezinte inceputul urmaririi penale a ADEVARATILOR MONSTRII CARE FURA SI DISTRUG ROMANIA.
Ma intreb daca Adrian Nastase mai doarme fara somnifere… Sper ca nu…
July 27th, 2009 at 12:46 am
[...] Cum se fura in Romania? Daca vreti sa stiti mai multe, daca va intereseaza acest subiect, daca vreti sa nu se mai intample, asta inseamna ca trebuie sa incetati sa fiti nepasatori. Pentru ca acesti oameni ne fura prezentul, dar si mai grav, viitorul copiilor si nepotilor nostri. Mai multe detalii aici! [...]
July 27th, 2009 at 1:06 am
[...] rog sa cititi asta si transmiteti mai [...]
July 27th, 2009 at 1:21 am
E foarte simplu ce se intampla in acest caz. Partidul(e) a(u) fost sustinut de anumiti sponsori iar acum acestia trebuie sa-si recupereze banii plus dobanda.(exp. Stirile platite de MTS catre antena).
July 27th, 2009 at 2:38 am
Nu uitati : nu sunt bani pt sanatate, tre sa dati coplata si spaga; nu sunt bani pentru profesori, sistemul de invatamant scoate id.ioti; nu sunt bani de autostrazi, facem o zi intreaga de la capat la altul al tarii incercand sa evitam depasiri periculoase. Nu uitati , nu sunt bani. Eventual va vom creste impozitele si le vom lua cu japca, ca nu mai avem nici noi de unde sa sugem bani. Va multumim pt intelegere.
O noua revolutie ? Sa extirpam sistemul putred ce a ramas ascuns dupa ‘89.
July 27th, 2009 at 2:45 am
Felicitari Domnlui Tolontan pentru verticalitate si profesionalism.
Masmedia este o forta foarte importanta in ierarhia puterilor in stat NUMAI DACA ESTE SI SUSTINUTA!
Pina unde se va “merge”?Greu de precizat, dar cazul Riti este un inceput sau poate fi in acelasi timp si un “inceput-sfirsit” care depinde de mai multi factori “directi” si “colaterali”.
Avem o groaza de intrebari neelucidate de-a lungul celor 19 de libertate in urma “emanatiei populare”???,mineriade dirijate si “musamalizate”,privatizari(???)murdare,concesionar i gratuite de resurse naturale,etc
Domnule Tolontan va-s sugera ca documentele pe care le detineti sa ajunga si forurile UE daca doriti ca si noi marea majoritate a romanilor acest caz sa fie “INCEPUTUL SFIRSITULUI”coruptiei,nepotismului,lipsei de profesionalism,prostiei ridicata la rang de virtute nationala…
Vin curind alegerile prezidentiale si intreb ca “un cetatean turmentat”:Eu cu cine votez???
De ce va intreb?Pentru ca NICI UNUL DIN ACTUALII PREZIDENTIABILI NU POT SA MA REPREZINTE!!!
Felicitari,bafta si sper sa nu ramineti singur in aceasta hai sa-i zicem batalie “de-a fi sau a nu fi” cetatean roman respectat si de luat in seama nu numai in perioadele electorale…
July 27th, 2009 at 3:21 am
shroder si basescu sint introdusi fortat in articol. Pacat!
July 27th, 2009 at 4:16 am
Bravo Tolontan si echipei lui. Ceea ce stiau toti este probat gratie curajului vostru. Tot ce va cer e sa continuati sa “sapati” si sa dovediti un jaf urias care dureaza de 20 de ani. Va rog sa va continuati cruciada si sa rezistati inevitabilelor presiuni si … promisiuni. Dovediti ca nu sunteti un foc de paie si romanii adevarati vor fi alaturi de voi. Imaginati-va scenariul in care sus-pusii va vor acuza de ceva si o tara intreaga va va sustine…. Fara frica, suntem cu voi si… suntem multi!
July 27th, 2009 at 5:15 am
Se pot face destule comentarii aici, pt. ca multe lucruri sint cel putin discutabile:
- Nu inteleg generalizarea cazului Ridzi la intreg bugetul RO si cei 2 mil. de euroi pe zi. Ce argumente sustin aceasta situatie? Nu este decit generalizarea unui caz particular, fara nici o dovada sau argument serios. Sint doar pure speculatii. Multi din banii din buget merg pe salarii / pensii si altele de-astea, nu-s furati in EXACT aceeasi proportie.
- Prea multe idei de aici sint doar niste generalizari si cuvinte frumoase, investigatiile jurnalistice sau de alta natura se fac pe cu totul alt fel de date. Eu as vrea sa vad argumente valide, date si cifre, nume, nu doar generalizari de-astea si truisme de genul “Răul există”. Iarna nu-i ca vara. Toate treaba e cum acest rau e dovedit cu date, nu doar cu cuvinte frumoase si apreciate de majoritatea.
- Nu sint de acord cu atitea “surse” ce pot sa fie corecte sau nu. Nimeni nu-si asuma ce spun aceste “surse”, de genul “un parlamentar PD-L”, “explică cineva”, “un cititor informat”. Eu as vrea nume, sa stim exact despre cine si ce discutam, nu ne ascundem in spatele unor declaratii anonime, neasumate. Sigur ca lucrurile pot iesi la iveala “pe surse” insa apoi investigatia jurnalistica trebuie sa fie completata cu declaratii cu nume, nu doar anonime.
- Nu inteleg poza de sus – Ridzi, Tariceanu, Nastase. Care-i legatura? Sa-i punem pe toti intr-o oala nu cred ca-i o solutie, ci trebuie discutat concret despre fiecare, nu doar amestecate lucruri si iesit un ghiveci.
- Ce legatura are asta cu Holocaustul? Evident nu inteleg legatura asta, oricit m-as forta pt. ca sint lucruri complet diferite.
- “Vor cădea zidurile? Sau e doar o breşă?”
Esti de acord cu mine ca daca nu urmeaza nimic din numele care le-ai spus acolo ramine doar un caz izolat, o executie publica EXACT in aceeasi maniera ca la Mona Musca sau Carol Sebastian? (vinovati si ei in felul lor, la fel cum cred ca-i cu musca pe caciula si Ridzi) Impresia mea e ca aia s-a intimplat, n-o sa urmeze nimic, iar multi altii in aceeasi situatie o sa ramine pe mai departe sa faca exact aceleasi lucruri. Adica doar o executie la comanda.
- Eu inca ramin la impresia ca acest caz a primit o unda verde de undeva, as fi curios de unde. A fost suficient de mic sa nu darime sandramaua, insa suficient de mare sa faca valuri publice, iar persoana si partidul din care vine numai bun (cu tot cu aripa lui, ca vad diferente in acel partid, nu un tot unitar). Ceva de spus despre asta despre care nu am gasit nici o explicatie in blog?
Oricum, felicitari pentru acest demers ce nu a fost in zadar, asta e clar. Nu vezi des asa ceva si pt. asta ai meritul tau, nimic de zis. Insa s-ar putea continua miscarea si cu altii si alt nivel? Am mari dubii.
O zi buna.
July 27th, 2009 at 6:03 am
Articolul este excelent, ca toate celelalte din aceasta serie. Niciodata nu am mai intalnit o imbinare atat de inspirata intre date concrete si dure si sensibilitatea de scriitor. Este ca o ancheta care se face cu lacrimile siroind pe obraz.
Cum ar putea fi altfel in cazul unei crime la adresa copiilor? Fiindca cel mai intolerabil aspect al jafului national este acela ca nelegiuitii nu au furat doar din munca celor care muncesc si au muncit aici, ei jefuiesc copiii Romaniei.
Au furat atat de mult si de organizat, incat doar o revolutie ar mai putea lichida raul facut.
July 27th, 2009 at 7:02 am
imi voi scoate palaria in momentul in care nastase va avea parte de aceeasi atentie ca aceea pe care i-ati aratat-o acestei pseudo…
July 27th, 2009 at 7:10 am
Ceea ce se intampla dupa 89 nu va fi eradicat niciodata – adica societatea romanesca va ramane corupta (si societatea capitalista occidentala are coruptii ei) orice ar inceraca unii (Tolontan@co) sau altii sa faca. Vor fi mici castiguri (vezi Ridzi) insa problema de fond va ramane. Problema este sistemul social (capitalismul) in care traim si care inevitabil conduce la furturi, insalaciune, dalapidare si alte rele care fac din cetateanul simplu al acestei tari un SCLAV. Iar “libertatea” pe care ne-o servesc zi de zi prin ziare, TV nu este decat praf in ochi aruncat de cei bogati (burghezii) celor saraci care trebuie sa stea cuminti, in banca lor, sa muncesca din greu zi de zi pentru bunastarea celor bogati (patroni). Este, asa cum ar spune domnul Boc, o problema de sistem, care permite ca tot ceea ce inseamna impozite si taxe (din pacate din ce in ce mai mari), platite cu greu de oamenii simpli ai acestei tari, sa intre an de an in buzunarele unor imbogatiti peste noapte, insa care stiu sa faca politica, sa amagesca o data la 4 (sau 5) ani populatia sa-i voteze. Cat timp va dainui acest sistem capitalist, vom avea parte de aceste faradelegi, iar unii vor trai din ce in ce mai bine, in timp ce altii vor fi din ce in ce mai saraci. Solutia ar fi proprietatea limitata (de ex: o suprafata de pamant, doua masini, doua apartamente, doua case, etc. de fiecare persoana), pentru ca atunci nu ar mai exista dorinta de a acumula la nesfarsit bunuri materiale de catre unii (de cele mai multe ori prin furt, inclusiv din bugetul de stat), lasandu-i saraci pe semenii lor de langa ei. Ganditiva ca un individ care are 100 de locuinte, daca va putea o va fura si pe a 101-a chiar daca real nu-i trebuie, insa goana dupa inavutire a facut sa nu-i mai opresca. In capitalism (“democratie”) libertatea a murit demult.
July 27th, 2009 at 7:12 am
Ai avut un 2009 traznet, Tolo
…l-ai meritat. Iar articolul asta ar putea sa fie “scriitura anului”. Eu asa as clasa-o…
Si chiar nu e un compliment, e o constatare critica de la un profan.
Te asteptam din nou “in iarba”, dar nu uita ! Doamna ministru Udrea ar putea fi un subiect interesant (si) in continuare. Si asemeni ei, celelalte flori care insumeaza primavara
July 27th, 2009 at 7:23 am
Felicitari jurnalistilor GSP!
Sunt in afara tarii (la munca..nu mi-am vazut familia de luni de zile) si acum o luna am vorbit pe messenger cu un coleg din tara.
L-am intrebat ce mai e pe acasa…stii ce mi-a raspuns?
“Toata lumea fura”….m-am blocat.
Cit timp mai sunt insule de cinste in tara asta trebuie sa speram.
July 27th, 2009 at 8:23 am
Domnule Tolontan sper ca ceea ce faceti nu e doar o reactie impulsiva ce va dura cel mult cateva luni (de vara) in care lipsa de evenimente sa va fi impins pe acest drum. De asemenea sper ca aveti ceva mai serios in gand decat ceea ce ati facut pana acum. Sperantele mele sunt pentru cei ce v-au urmarit (si cumparat ziarul) cu sufletul la gura, ce vor ramane dezamagiti cand totul se va incheia in coada de peste si va fi pus pe o sfoara la uscat.
Ceea ce ati spus mai sus in articol mi se pare pueril, cum pueril cred ca li se pare si celor sub “fusta” carora spuneti ca v-ati uitat.
Daca deranjati pe cine “nu trebuie”, va garantez ca nu mai aveati viata usoara (stiu serviciile secrete si nesecrete ce au de facut).
Nu ii sperie nimic stimate domn. Ce ati reusit dumneavoastra e extraordinar, dar e prea putin. E ca si cum o mama isi cheama copilul la masa in timp ce se joaca la calculator.
Trebuie sa ne inchideti calculatorul, sa ne luati de mana si sa ne puneti la masa si asta cu voia noastra!
Puteti face asa ceva?Eu unul m-asi ridica de la calculator.
July 27th, 2009 at 8:28 am
Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla daca Ridzi va fi gasita nevinovata. Se va victimiza, va candida din nou, va ramane in politica. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla daca sistemul politico-juridic din Romania se va pune de acord sa o scoata basma curata pe Ridzi. In acel moment intregul vostru demers ziaristic se va intoarce asupra NOASTRA. Vom fi spulberati in vizul nostru de a avea o ROMANIE CURATA, caci o Romanie fara de Ridziponci= O ROMANIE CURATA
July 27th, 2009 at 8:28 am
Domnule Tolontan asi fi tare curios sa vad si niste raspunsuri la problemele pertinente ridicate de @TORONTO, cu care sunt de acord.
July 27th, 2009 at 8:34 am
toata stima in ceea ce priveste ancheta…toti cei anchetati sa plateasca…si mai ales nesimtita de ridzi,care pur si simplu sfideaza o tara intreaga…dar domnule tolontan d c nu spuneti si faptul k sotia dumnevoastra a mers la minister si a cerut k firma dansei sa primeasca ceea pana la urma a ajuns la cele 2 firme….de fapt nici nu ma astept sa recunoasteti…oricum felicitari pt ancheta!!!!!
July 27th, 2009 at 8:44 am
salutare la toti. ce ma face sa cred ca acest caz este un foc de paie si ca adevaratele excrocherii vor ramane nedescoperite si ne pedepsite e ca 1.pana la urma avem de-a face cu o proasta(ca pana la urma asta e ritzi) care a crezut in ce i s-a promis de la altii ca nu va fi descoperita, ca ea saracutza inafara ca si-a factu imagine nu a beneficiat de bani, care au ajuns sa fie platiti in contul anumitor polite, 2.nu e o suma care sa reprezinte o importanta foarte mare pt ceea ce se fura defapt in ministere si agentii, 3.investigatia a fost facuta in mare parte de oameni care iubesc sportul si care (acum ma refer la ziaristi) nu sunt corupti cum sunt cei care scriu regulat despre politic si economie, care pana la urma este o presa manipulata 99.99% politic, fata de cea sportiva care inca nu a fost bagata in seama de politic. acum au vazut ca se pot face investigatii si de catre ‘cei de la sport’ si in viitor unii dintre colegii dvs. domnule tolontan vor pica in plasa lor si a banului lor.
as vrea sa cred ca vom putea face o tara mai buna.’a vrea e liber! a putea e mai greu!!!’
spor la munca si daca vreti ajutor spuneti, inca mai sunt romani care ar iesi in strada.
pa
July 27th, 2009 at 8:57 am
ACESTE PROBLEME SUNT ADEVARATE REUSITE PENTRU ZIARISTI NU TOATE CIUFULELILE DE ZI CU ZI, DINTRE NU STIU CE PATRON CU NU STIU CE FINANTATOR, SUNT MULTI ZIARISTI CARE-SI IAU BANII DEGEABA, LE PLAC NUMAI TZIGANEALA, MULTUMESC CELOR DIN ECHIPA D-LUI TOLONTAN, VA SUNT ALATURI DACA VREODATA AVESTI NEVOIE DE MINE.
July 27th, 2009 at 9:04 am
“Ridzi este vîrful icebergului. A unuia dintre ei!”
Bine spus! Cine stie cat de mare e partea ascunsa. Si cine stie cate pagube ne pot provoca lovirile de aceste iceberguri.
July 27th, 2009 at 9:13 am
@relu
Acest capitalism care este la noi, este fiul socialismului, bagat pe gatul romanilor tot atat de artificaial ca si taica-sau, socialismul. Pornind tot de la o teorie mincinoasa de import, sustinuta de pap.agali autohtoni.
Si socialismul a creat boieri, ce-i drept mai mici, si in intreprinderile socialiste industriale si agricole functiona minciuna, furtisagul, iar sefii furau mult mai mult decat muncitorii.
“Capitalismul” insusit de Romania tot fortat, tot papagaliceste era tot ce-si doreau initiarii in fraude, smecherii.. Au putut fura fara frica si mult mai mult, in timp ce noua ni se inoculau, intr-un limbaj care ne complexa, teorii precum cea a distrugerii fara a reconstrui, a fierului vechi, sau cea pe care am auzit-o destul de des de la analisti importanti, ca e bine sa avem bogatii nostri, ca sa traiasca bine si saracii. (Adica lasati-i pe cei capabili sa fure ca sa aveti de unde primi pomeni)
Cred ca este putin posibila o schimbare reala, o revolutie adevarata, nu un spectacol de lozinci si impuscaturi. Una cerebrala precum ancheta jurnalistica a echipei Tolontan. Dar nici nu este total imposibila.
July 27th, 2009 at 9:13 am
Felicitari!Acesta este intr-adevar un caz care ne arata ceea ce se intampla in tara noastra.Asa cum spunea si un domn mai inainte , acest caz a fost “deconspirat” la comanda pentru ai scapa pe aceia mai mari care fac jocurile.Tot acest sistem este o mafie , cu oameni plasati deja in punctele cheie si care nu va putea fi eradicat niciodata.Sincer , Romania nu are scapare si e condamnata la moarte la fel ca si cum a fost Ceausescu.Jocul e prea mare , hora a inceput si cei care deja sunt in hora nu v-or lasa ca ea sa se opreasca.Din cand in cand , cineva va fi scos din hora fiindca nu “joaca ” la fel de repede.Romania a suferit dupa `90 cel mai mare furt posibil , a fost distrus absolut tot iar dintr-o tara in care se producea totul , acum nu mai putem face nici roabe.De ce am spus ca Romania nu mai are scapare?…fiindca deja suntem o colonie , suntem sugjugati economic , suntem platiti pe salarii de nimic si oamenii nu mai au timp sa vada adevarul.Ma doare sufletul sa vad ca cei care ne-au ingropat si care au tradat aceasta tara , sunt tot romani!Sincer , acest caz e o picatura de apa intr-un ocean , fara sprijin , aceasta se va stinge incet care o flacara fara gaz.In ultimii 20 de ani , am mers cu 100 de ani inapoi.Cateodata imi e greu sa spun ca sunt roman , ma doare acest lucru ….dar am toata stima pentru natiuni cum sunt Serbia…si oamenii de acolo…care nu s-au lasat sugjugati…si care tin la tara lor…si care chiar si dupa razboi sunt cu mult mai dezvoltati de catre noi.Odata cu caderea lui Ceausescu , Romania a fost condamnata moarte prin “munca , bataie si infometare “.Deja e prea tarziu pentru a mai face ceva si ma tem ca doar o persoana nu va putea face nimic.Ceea ce am pierdut noi in acesti 20 de ani e bunul simt si omenia care nu va putea fi recuperat in 1-2 ani.Daca o sa vedeti cu atentie , tot sistemul e la pamant : educatia e la pamant pentru a nu mai crea minti luminate care sa-si dea seama de prea multe ; sanatatea e la pamant pentru a duce la moartea lenta a acestei natiuni ; justitia a la pamant pentru a nu crea probleme marilor mafioti ; armata a fost distrusa pentru a nu mai reprezenta o forta in aceasta tara ; politia e corupta pentru a nu-i vedea pe cei mari dar pentru ai pedepsi pe cei mici……toate acestea duc la intarirea mafiei si slabirea populatiei.Va doresc numai bine si sper ca macar in 50 de ani sa reusim sa ne indreptam putin , desi nu cred…
July 27th, 2009 at 9:46 am
Doamnelor si doamnilor jurnalisti,
Demersul vostru e laudabil, ancheta de asemenea, insa articolul acesta este penibil… Ce treaba are ce a zis Schroeder si ziaristii despre Obama cu cativa gainari damboviteni ? In plus, nici o substanta, numai chestii repetate din alte aricole… Dupa ce Ridzi si-a dat demisia, nu stiti cum sa va mai laudati, iar articolele scrise de atunci incoace frizeaza ridicolul, sunt o umplutura fara nici un sens.. sper sa va reveniti si sa incepeti sa scrieti articole cu adevarat pertinente si sa demarati noi anchete de acest gen…
July 27th, 2009 at 10:23 am
Tolo tine-te tare in continuare, ceea ce urmeaza e cu adevarat greu. Ma bucur ca nu renunti. Scriu pe blogul tau pentru ca am inteles ca intro mica masura si noi astia de am batut din taste v-au alimentat pe voi cu curaj si determianre. Chiar sa incepem sa contam in TARA NOASTRA? Spre sa redevina a nostra, m-am saturat sa fie a LOR.
July 27th, 2009 at 10:58 am
Pentru toti cei care se tot intreaba ce legatura are citatul din Schroder (si inca ar fi bine daca mai intai s-ar inteba si abia apoi ar da verdicte), iata inca un citat: “Somnul ratiunii naste monstri” si cumoscuta lui parafraza: “Somnul Natiunii naste monstri”
Treziti-va!
July 27th, 2009 at 11:12 am
Marii beneficiari ocrotiţi de guvernările de la Revoluţie încoace nu sunt cei cu poză pe site-ul parlamentului, ei au poza ascunsă printre cei aflaţi în topul bogaţilor României, sunt cunoscuţi de toată ţara, unii dintre ei sunt şi stimaţi. Pe ei i-a hrănit clasa politică, ei sunt cei care au sifonat Bugetul de Stat, acolo se regăseşte datoria publică a României.
July 27th, 2009 at 11:13 am
Toronto : bugetul romaniei este mult mai mare de 1 miliuard de euro. Este de aproximativ 22,5 miliarde de euro. Din acesta 1 miliard este reprezentat de bunuri si servicii achizitionate. La acela faceam referire
July 27th, 2009 at 11:15 am
adi: nu sint de acord cu dumneavoastra. Exista multi, foarte multi ziaristi onesti si in presa generalista!
July 27th, 2009 at 11:18 am
Stii prea bine care e situatia dosarelor lui Nastase. Chiar asa de usor sa-ti vina sa manipulezi (trebuie oare sa rascumperi dezvaluirile din cazul Ridzi?)? De ce va e inca asa de frica de el? Luati-l in brate pe analfabetul de Basescu, sa va reprezinte pe voi; ca pe noi sigur nu ne-a reprezentat niciodata.
July 27th, 2009 at 11:22 am
Vlad, liviu stanciu, vali, bilu, stefan: multumim!
mecanicul: era nevoie in primul rind de reactia voastra. Si ea a venit.
val: ai dreptate, asta ni se pare si noua intolerabil. Cind iei din banii copiilor ii condamni la o educatie sub nivelul lor si decizi in acel moment cum va arata viata lor pe zeci de ani. Sau ii obligi sa plece afara, dar si asta cu o instruire sub cea pe care ar putea-o avea.
July 27th, 2009 at 11:37 am
Cred ca reactia celorlalti a venit dupa reactia ta, reactie care a fost formidabila. Si imi pare bine ca perseverezi.
E cumplit ca, in aceasta tara, trebuie sa traim un acut sentiment de frustrare, care ne determina macar sa visam sa plecam din tara, daca nu chiar sa o si facem. Cred ca nu este vorba doar de bani, ci si de respectul de sine, venit din partea societatii.
July 27th, 2009 at 11:48 am
Am vazut-o la Tanase, la Realitatea.A ramas acelasi monument de aroganta, ambitie si tupeu.
A sustinut aceleasi lucruri,ca de obicei,cu un tupeu incredibil,iar
cei 2 moderatori au fost depasiti de situatie, probabil si ei socati de ce vad si aud.
July 27th, 2009 at 11:53 am
TE CITEZ…TOLO
“”"Impactul public al cazului Ridzi a multiplicat Comisiile de Anchetă. Ridzi, Tăriceanu, Nemirschi, Udrea. Urmează, probabil în c.urînd, un alt vot, amînat ani de zile, prin care Adrian Năstase va ajunge în faţa instanţei. Vor cădea zidurile? Sau e doar o breşă?”"”
RRR: dintre toti cei enuntati Ridzi si Nemirschi mi se par cei mai vulnerabili….Nastase, Udrea si Tariceanu.. par ceva mai sustinuti de partid….si grupurile de interese transpartinice…
Mai e mult pana departe…si ..
……ORICUM cu O RIDZI…nu se FACE PRIMAVARA!!!!!!!!!
July 27th, 2009 at 12:01 pm
CITEZ VOLUPTOS….din Doamna Daria
42
daria Says:
July 27th, 2009 at 11:18 am
“”"Stii prea bine care e situatia dosarelor lui Nastase. Chiar asa de usor sa-ti vina sa manipulezi (trebuie oare sa rascumperi dezvaluirile din cazul Ridzi?)? De ce va e inca asa de frica de el? Luati-l in brate pe analfabetul de Basescu, sa va reprezinte pe voi; ca pe noi sigur nu ne-a reprezentat niciodata.”"”
1. Cred ca – JUDECATORII – trebuie “sa stie bine situatia dosarelor lui Nastase”
2. Care FRICA???..nu cumva exageram?????
3. Care NOI?.. Care VOI?.. CARE reprezentare….pe cine?…
Oameni buni, mai putina PATIMA!!!..fiti mai rationali….incercati macar sa fiti de o SUBIECTIVITATE OBIECTIVA…..
July 27th, 2009 at 12:06 pm
In sfirsit s-a atins cu adevarat miezul problemei… Ridzi si ceilalti sint doar un caz din sutele existente. Capusatul bugetelor statului, la toate nivelurile sale, este un sport national! De asta consider normal ca un cotidian de sport sa se ocupe de el!
TOTI, dar absolut toti politicienii romani sint implicati… Cine crede altfel, si se lasa prostit de fariseismul unui Basescu, Nastase, etc, nu stie pe ce lume traieste…
July 27th, 2009 at 12:08 pm
Pentru cei care se intreaba ce rost are citatul din Schroder, in acest articol: probabil ca asteptati (sperati) sa fim beli.ti, arsi, castrati etc. precum evreii in lagare? Abia atunci veti putea crede? La modul cum puneti problema, am indoieli ca veti reactiona macar atunci; ramaneti in continuare comentatori si analizati virgulele ziaristilor, banuiti-i de interese; corect, aveti libertatea s-o faceti si spatiu la dispozitie. Dar fata de cei care ne fura, ne mint, ne dau … in direct, ce atitudine aveti? Merita macar tot atata blam cat Tolontan si echipa?
@mario 4: femeile din guvern? Mai ganditi-va!
July 27th, 2009 at 12:11 pm
Citez din articol!!!!!!!!!
“Sportul nu suportă şmecheriile”!!!!!!!!
din pacate…in ROMANIA sportul suporta MULTE SMECHERII…..!!!!!!!!! multe federatii sportive sunt adevarate FOCARE de INFECTIE…multe competitii SPORTIVE sunt viciate CU SPRIJINUL OAMENILOR DE SPORT….
Apropos…interesati-va in scoli si veti VEDEA modul aproape dezastruos in care sunt predate orele de EDUCATIE FIZICA SI SPORT…
July 27th, 2009 at 12:17 pm
Intr-adevar, Ridzi e doar un caz din sutele existente, si s-ar putea sa fie mai mult decat sute de cazuri existente. Caracatita este prea mare si prea intinsa ca sa poata fi descoperita si ucisa de un singur om sau de o mana de oameni. De aceea cred ca trebuie sa se implice cu mult mai multi si asta pe o durata mare de timp.
E greu de eliminat acest flagel tocmai pentru ca TOTI, dar absolut TOTI politicienii romani sunt implicati. Si nu se vor lasa acuzati si condamnati prea usor, tocmai pentru ca sunt implicati toti, intr-o retea de infractiuni mai mult sau mai putin grave. De aceea cazurile respective, chiar daca sunt descoperite si preluate de justitie, vor incerca sa fie musamalizate.
July 27th, 2009 at 12:54 pm
d-le catalin, ok, poate am exagerat cand am dat procentul respectiv pt. presa generalista, dar eu te intreb ceva(poate gresesc din nou:) ), eu cred ca ei ar fi avut mai multe posibilitati si resurse sa duca de 20 de ani incoace o asemenea campanie cum a fost aceasta dusa de tine si colegii taim, si sa fim onesti, ar fi avut de unde alege si cu ce/cine sa inceapa. de ce a trebuit sa supere sportul ca sa se ajunga la ‘primul precedent’? de ce ei nu au fost in stare sa inceapa si sa duca o investigatie pana la capat in asa fel incat sa se poata lasa cu urmari si in randul reactiilor pe care le ai aici pe blog, dar si mai ales la anchetatori? cred si vreau sa cred ca pot fi foarte multi jurnalisti ok, dar de ce majoritatea se rezuma la a face comentarii la declaratii si nu investigatii, pentru ca de investigatii e cea mai mare nevoie.
hai bafta in continuare si sa sti ca te sustine(va sustin) foarte multa lume!!!
July 27th, 2009 at 12:56 pm
-DE CE NE ESTE NOUA RAU? PENTRU CA LOR LE ESTE PREA BINE .
-CEL CARE A CREAT SISTEMUL A FOST COMUNISTUL ILIESCU, EL A VRUT PUTEREA, A FOST LA CURENT CU TOATE TRADARILE SI HOTIILE DIN ROMANIA PE CARE LE-A INCUVIINTAT CERAND IN SCHIMB PUTEREA DE LIDER MAXIM.DE LA EL TREBUIE INCEPUTE TOATE CERCETARILE .
July 27th, 2009 at 1:34 pm
imi vine sa rad a paguba cand citesc acest articol si sa mi pun o intrebare penibila:
si eu pe cine votez????????????????
July 27th, 2009 at 2:04 pm
Ne lipseste Vlad Tepes!
A devenit clar (cred) pentru tot romanul ce inseamna adunatura politica din tara noastra (a lor nu e, sunt niste tradatori de tara)! Sunt niste animale ahtiate dupa bani, bani, bani si iarasi bani! Peste tot unde privesti in jurul tau in tara asta vezi degradare, lipsa de respect pentru oricine si pentru orice lucru, furtul e ridicat la rang de meserie nationala, lipsa de caracter si obraznicia au atins cote inimaginabile! Din ‘89 si pana acum am trait atatea umilinte, incat mi-e scarba sa mai privesc “politicienii” nostri! Te uiti la el(ea) cum vine ranjind cu gura pana la urechi si cersindu-ti votul si stii si tu si stie si el(ea) ca te minte in fata! Toti fura, de la cel mai mic pana la cel mai mare! Convingerea lor nerostita este ca votul este posibilitatea de a ajunge la sacul cu bani de unde se pot infrupta nestingheriti! De ce nestingheriti!? Vorba romanului: “Cine imparte, parte-si face!” Doar ca ei impart doar pentru ei! Iar restul, faramiturile, la “popor”, la “prostime” la “turma de oi”! Stiu ei prea bine ca o galeata de plastic amarata si o pereche de ciorapi de unica folosinta cumpara votul! Investesc inainte de alegeri “cu cap”, iar apoi isi scot inmiit pomana electorala! Nu am mai votat dintr-un singur simplu motiv: nu am cu cine! Nu este nimeni vrednic de a fi ales intr-un post de conducere! Candideaza numai aceiasi infractori care de 19 ani au ingenuncheat tara asta din drumul spre dezvoltare, aceiasi comunisti inraiti din trecut si poleiti acum cu rapacitatea capitalismului! Iar generatia tanara de politicieni este formata din ghici cine!? Copiii, rudele, nepotii si acolitii actualilor lupi imbracati in haine de oaie! Banda asta de infractori cu gulere albe nenoroceste tara asta, toate talentele, mintile luminate, tot ce e de valoare! Toti romanii stiu ca sunt furati, dar totusi nu fac nimic pentru ca nu sunt uniti! Ne trebuie un om care sa merga inainte si sa fac ordine in tara! Sigur va fi urmat! Ramane de vazut daca se gaseste cineva!
July 27th, 2009 at 2:12 pm
Buna intrebare. As vrea sa aflu si eu raspunsul.
July 27th, 2009 at 3:24 pm
Ridzi este numai un mic ***** din multele cele ce au si guverneaza romania,cea mai corupta tara europeana Implementarea coruptiei se face cu sarg zi de zi Ultima si cea mai ******* este legata de legiferarea puneri pe functii de conducere a oamenilor politici Sunt lucruri de ultim nivel care se fac datorita unui popor ****** lipsit de cultura si de reactie De fapt insasi democratia lipseste,ea va exista cu adevarat cand vor fi inlaturate privilegiile date de imunitati ,atunci cand presedintele sau oricare cetatean vor avea aceles drepturi TREBUIE STERS DIN CONSTITUTIE ACEL ARTICOL MINCINOS CARE SPUNE CA NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE !
July 27th, 2009 at 3:38 pm
ce bine ar fi sa fie asta “revolutia” pe care o cerea toata lumea…
revolutia bunului simt si a caliatii oamenilor pe care ii alegem. fara nastase, iliescu, basescu, tariceanu, si multi altii, caliti in 20 de ani de furt, care si-au crescut discipolii si i-au scolit dupa tiparele lor subculturale si hotesti. acum nu mai conteaza daca a fost revoltie sau lovitura de stat in 89`, doar sper ca sangele varsat de toti tinerii de atunci va pata acum mainile celor car si-au batut joc de ei si de restul romanilor timp de 20 de ani. acum e timpul sa se auda din nou “JOS COMUNISMUL”, ca nu erau comunistii dati jos, ca toti erau comunisti, ci sitemul
July 27th, 2009 at 10:30 pm
oamenii doar isi joaca un rol in sistem – sistemul faciliteaza coruptia; pe oameni nu ii poti schimba (au incercat si fascistii, si comunistii, si europenii moderni, etc sa creeze “omul nou” – ori pur rasial, ori altruist, ori internationalist, nenationalist, si asa mai departe, dar degeaba!!!) natura umana nu se schimba – daca va deranjeaza astfel de cazuri, schimbati sistemul!
July 27th, 2009 at 10:36 pm
o solutie concreta la comentariul meu anterior: scoateti sportul (ca si cultele, educatia etc etc etc) din domeniul public; este ceva privat iar statul nu are de ce sa se ocupe de asa ceva; cine iubeste sportul cu adevarat (si doreste curatenie, eficacitate, etc) ar trebui sa sustina aceasta masura; problema e ca sunt prea multi bani la mijloc, prea multe “ridzi” care vor convinge publicul ca daca guvernul nu isi baga coada in sport, sportul va disparea (puteti inlocui cuvintul “sport” cu oricare alta activitate de unde se pot scoate bani pe spinarea publicului, sau, cum spune tolo, pe spinarea copiilor nostri)
July 28th, 2009 at 5:22 am
Trebuie sa vina ziua cand prima pagina a stirilor sa numai fie despre politicieni.in prezent statul nostru este un stat mafiot care ne baga mana in buzunare, un stat care ii apara pe noii ciocoi de legile scrise.el s-a dezvoltat pentru ca romanii nu sunt uniti si valorile morale se regasesc din ce in ce mai putin prezente in educatia familiei in romania.pana la urma in bruma mea de speranta , sper ca odata ce romania va da faliment din punct de vedere financiar ,UE sa inceapa sa faca curatenie …apropos cati ministrii ati vazut ca fac puscarie in 20 de ani de democratie? credeti ca va fi altfel cu ridzi?si mai sunt pe lista destui
July 28th, 2009 at 1:39 pm
Oare sunt mai buni ca aia din Jilava?!
Daca acei oameni inchisi, ar avea vocabularul lor, nu ar fi nici o diferenta!
July 28th, 2009 at 3:39 pm
sa va spun ceva interesant? Firma Eurostar Catering Express va spune ceva? Este o firma care a inchiriat “gratuit” jumatate din vagoanele restaurat a CFR-ului(angajatii feroviari sunt restructurati), au exclusivitate pe ceea ce inseamna catering pe toate trenurile de calatori din Romania, n-au platit in viata lor un impozit la stat(indiferent de natura lui, au tras tepe la o gramada de societati(Pepsi, Star Foods,….)iar la CFR AU DATORII DE MILIARDE( au mai facut ceva compensari ca sa nu bata la ochi sau ca sa aibe oamenii ceva justificari gen – e criza, de-) si merge…… De ce? Cine conduce afacerea de stau drepti cei de la CFR? CONCLUZIA TRAGETI-O SINGURI, CAZUL RIDZI E ELOCVENT.
July 28th, 2009 at 3:59 pm
Felicitari Cataline. Tie si echipei tale.
O prima remarca. Sunt foarte multi alaturi de voi si spre deosebire de alte ziare, trepadusii de la PD-L care incearca sa improaste cu *****">***** pe oricine critica partidul, conducatorul sau vreuna din favorite, nu prea au curaj sa se manifeste.
O a doua remarca. Surprinzator la acesti indivizi este tupeul, nerusinarea. Prinsi cu rata in gura, impricinatii sau avocatii lor, insista pe ideea mocirlei, care nu poate bineinteles, sa o spele pe Ridzi, dar poate crea impresia murdariei omniprezente. “O fi d-na Ridzi vinovata, dar de ce nu il luati si pe dl. Nemirschi”, spunea trompeta pedelista Toader, personaj care deocamdata se remarca prin agramatism. Ca si cum eventuala vinovatie a lui Nemirschi ar face-o pe Ridzi mai curata. Si mai este ideea de complot. Important nu este faptul ca o haita de lideri ai organizatiei de tineret (ce trist) a PDL au luat cu asalt un minister pentru a-l jefui. Important este ca PSD si PNL au votat impreuna pentru ca vinovatii sa fie pedepsiti. Nu ce au facut ei este reprobabil, *****">*****, ci incercarea celorlalti de a face dreptate.
Dar mai exista o speranta. Pentru ca pe langa aroganta si impertinenta afisata se disting clar panica si frica. Chiar daca demersul vostru v-a ramane in stadiul acesta, ceea ce nu imi doresc, macar o vreme se vor fura mai putini bani in Romania. Datorita voua.
July 28th, 2009 at 5:56 pm
mafia pdlista e responsabila de dezastrul tarii
July 28th, 2009 at 9:33 pm
Acum 19 ani, votantii pro-Iliescu se bateau cu caramida in piept cind le spuneai ce monstru voteaza: “Daca se va dovedi ca nu e bun, o sa il dam jos cum l-am dat si pe Ceausescu”. Naivitate tipic romaneasca. Pina cind Iliescu a cazut din functia de “tatuc”, rau a fost facut, pentru ca tentaculele caracatitei s-au intins peste tot: in toate partidele politice, in societatea civila, in orice loc de unde ar putea apare un adevarat lider. Acum culegem ce s-a semanat atunci, cind s-a ratat sansa de a incepe curatenia, prin aplicarea proclamatiei de la Timisoara. Numai inca o revolutie ar mai schimba ceva, si sunt sceptic ca si aceasta solutie extrema ar avea vreun rezultat, dat fiind nivelul de educatie al societatii romanesti.
July 28th, 2009 at 10:44 pm
Draga Tolontan,Scutariu,Margarit si Neag!
Am urmarit ancheta dvs. si sincer m-am saturat sa tot vad cum unii s-au se si se vor imbogati pe spinarea noastra. Nimeni nu ia nicio masura si noi saracim de la zi la zi.
Va rog publicati numele smecherilor. Cu respect.
July 29th, 2009 at 7:25 pm
Am avut, de curand, o revelatie! Politicienii si guvernantii romani nu sunt “raii” societatii romane, ci sunt facuti dupa chipul si asemanarea poporului roman. Majoritatea covarsitoare nutreste in secret mila pentru cineva precum Ridzi: “Ce sa-i faci?! Asta este, au prins-o. Dar parca eu n-as fi facut la fel daca aveam posibilitatea?!”
Suntem, cred, natiunea in al carei folklore se regasesc cele mai multe versiuni ale zicalei “cine-mparte parte-si face”. Cum ar fi “cine sta cu mana in miere neaparat se linge pe degete”, “pun ceva deoparte si pentru sufletelul meu” etc.
November 17th, 2009 at 11:53 pm
[...] Apropo de Tolontan, am pus si eu niste intrebari cu nedumeririle mele despre acest caz Rizdi aici, insa raspunsul primit nu m-a multumit, lasindu-mi impresia ca exista lucruri neclare sau ascunse. [...]