Pentru un jurnalist

Radu,

Pierdem. Ţi-a spus-o şi Andreea Pora aseară, în emisiunea ta de pe B1TV.

miercuri, 9 septembrie 2009, 1:18

Radu,

Pierdem. Ţi-a spus-o şi Andreea Pora aseară, în emisiunea ta de pe B1TV.

Pierdem ori de cîte ori coborîm limbajul, pierdem atunci cînd renunţăm la argumente în favoarea unei pulsiuni pe care ne-o imaginăm eliberatoare şi care nu e decît o altă formă a fugii de realitate.

Pentru prima oară în ultimii 20 de ani, potrivit Transparency International, presa a coborît în barometrul încrederii pînă s-a intersectat cu ceea ce românii cred că reprezintă forţa care le marchează nefast existenţa: politicienii.

Profesorul Mihai Coman a analizat pentru Hotnews rezultatele studiului. Concluzia lui? Publicul apreciază meseria, dar şi-a pierdut încrederea în liderii vocali ai jurnalismului.

Radu,

Atacul tău împotriva lui Victor Ciutacu are mai multe hibe. Unele tehnice, altele mai adînci. Nu poţi să-i ceri unui prim-ministru prezent în studioul tău să se ocupe de jurnalişti pînă la faza de cătuşe. Întîi pentru că îl plătim pentru cu totul altceva. Ar putea, eventual, să vadă ce se întîmplă cu Rodipet, cea mai mare reţea de difuzare de presă din România, 30% din piaţă, 1.400 de chioşcuri din cele 5.000 care există, revenită la stat după o privatizare prost concepută şi, firesc, eşuată.

În al doilea rînd, pentru că Emil Boc e parte a altei puteri decît cea care are drept obiect actul de justiţie. Si Radu Moraru o stie foarte bine.

Există multe puncte unde nu sînt de acord cu Victor Ciutacu. Pur şi simplu, sîntem diferiţi şi aşa vom rămîne. Printre altele, îmi displace violenţa discursului său, mai ales cel de pe blog. M-a atacat de cîteva ori la Antena 3, televiziune care, în primul rînd prin „Sinteza Zilei”, a devenit standard de partinizanat şi vector de alienare a actului jurnalistic. S-a referit inclusiv la părinţi, ajungînd astfel vecin involuntar cu Elena Udrea, care a mers şi ea cu insinuările absolut aiurea.

Nu i-am răspuns.

Sigur că reacţionăm diferit. Nu-ţi dau sfaturi. Şi nu e  nimic sentenţios în ceea ce-ţi spun. Încerc, aşa cum încerci şi tu în majoritatea timpului, să rămîn pe fapte şi argumente.

A fost sincer

Victor nu şi-a ascuns niciodată experienţa sa ministerială. Şi n-am auzit pe nimeni, pînă azi, dintre cei pentru care a lucrat sau dintre cei care erau în opoziţie atunci, să pună în discuţie integritatea sa profesională ca angajat la stat. Realizezi ca ar fi apelat din plin la eventualele slabiciuni legale ca sa-i contreze editorialele sau aparitiile TV. Eu sint convins ca nu exista.

Făcînd asta, ai mers prea departe. Chiar dacă am senzaţia că înţeleg cum gîndeşti. Obişnuiţi să fie criticaţi aproape exclusiv în ziare, în general într-un limbaj dur, dar civilizat, unii oameni care sînt vehemenţi pe televizor au iluzia imunităţii cîtă vreme nu sînt ţinta unei şarje derulată pe micul ecran cu aceeaşi brutalitate. Probabil că tu ai vrut să arăţi că sensul insultelor poate fi inversat. Dar pierdem.

Ce alegem din presa

Pentru mine, Jurnalul Naţional este ziarul care a făcut cea mai bună campanie din ultimii 20 de ani în dosarul copiilor dispăruţi. În serie cu  Cotidianul, Adevărul şi „Chirilă” al Gazetei, Jurnalul este ziarul care a readus cartea în mîna călătorilor din metrou. Pina prin 2000, puteai vedea destui oameni citind in metrou. Apoi au disparut. Azi, ii vezi din nou, aplecati asupra cartilor oferite cu ziarele. Pot să mă bucur de asta fără să opun Jurnalul excelentei anchete a lui Iolu si Munteanu din Evenimentului Zilei.

Poate că e un escapism, dar prefer să înţeleg din presă efortul de zi cu zi pentru relevanţă decît să stau sub presiunea că mă înjură pe TV sau pe bloguri dacă nu sînt 100% de acord cu ei într-o chestiune. Îi priveşte! De la Vadim, din anii ’90 şi pînă azi, este o onoare să fii insultat pe aceeaşi listă cu Patapievici, Pleşu sau Liiceanu.

Nu ne confundati, domnule presedinte!

Pentru mine, şi sînt convins că aici gîndim la fel, profesionistul din media nu are nevoie de calificarea negativă pe care chiar azi i-a dat-o Traian Băsescu, a n-a oară, cînd i-a spus procurorului general: „Nu mă confundaţi cu un ziarist!”. Adică nu mă confundaţi cu un fraier care înghite tot ce spuneţi. Nu are nevoie ziaristul de lecţii de la preşedinte pentru că îşi face treaba mult mai bine decît poate înţelege şeful statului.

Dar poate că va veni şi vremea în care Traian Băsescu să constate, precum într-un studiu de acum cîteva zile al Congresului SUA, că „problemele ziarelor au impact civic şi asupra structurii sociale”.

Sigur că nu avem nevoie de ziare. Sau de televiziuni. Avem nevoie de jurnalism.

Mulţumesc,
Cătălin


Comentarii (32)Adaugă comentariu

gaga the third  •  9 septembrie 2009, 13:28

il crezi mult prea onest pe moraru. omul este in mod evident trompeta pdl (primii doi invitati in noul sezon au fost boc si udrea). el critica duritatea si stilul subiectiv al unor jurnalisti precum ciutacu, dar el e preș. macar ceilalți lupta (cu lovituri sub centura de acord) impotriva puterii, dar el e ”covoras” tocmai pt astia care sunt la putere. moraru e jenant, are un lexic limitat si felul in care se pune scut pt Băsescu si compania e gretos. isi face praf imagine…pai daca si pora nu-i deacord cu el, iti dai seama ca a sarit calul 🙂
pe cat pariem ca in doua zile il invita pe becali la emisiune ? a devenit previzibil…

Marina  •  9 septembrie 2009, 13:28

Chapeau!

costi  •  9 septembrie 2009, 13:55

Buna ziua dle. Tolontan,
citesc aceasta scrisoare deschisa catre colegul dvs. Radu Moraru si pot sa spun ca ceea ce spuneti este perfect adevarat, dar numai intr-o lume civilizata in care puterea argumentelor logice este mai mare decat atacul la persoana, familie sau injuratura. Sunt un „urmaritor” al internetului (bloguri, presa), emisiunilor tv si radio si cred ca am discernamantul sa culeg, macar in parte, adevarul. Nu vreau sa-i iau apararea lui Radu Moraru (am urmarit emisiunile lui de luni si marti precum si emisiunile si scrierile colegilor dvs. de trust!), dar nu pot sa nu remarc ca foloseste metode, pe care Victor Ciutacu aproape le-a patentat, pentru a-l contracara…uneori e ca in curtea scolii…primesti un pumn si daca nu dai si tu, adversarul te domina, te umileste si are impresia ca nu i se poate intampla nimic…civilizarea unei natiuni se obtine cu sacrificii si in timp, iar jurnalistii ca dvs. au de castigat pe termen lung prin credibilitate si echidistanta, calitati care nu se pot vedea daca nu sunt si unii ca VCiutacu, RMoraru, MBadea, MGadea, VStan persoane care mai devreme sau mai tarziu vor fi ignorate de marele public.
Cu stima,
Costi

Cristina  •  9 septembrie 2009, 14:38

Nu ar fi mai bine ca toti jurnalistii sa se uneasca intru inteligenta cu care sa se trateze subiectele ce pot deveni stiri de presa, sa se combata defectele societatii in care traim si sa nu se spurce unul pe altul, in ciuda divergentelor de gandire si opinii?
E bine, e excelent sa fii incisiv. Insa nu ar trebui sa-ti ascuti armele doar pentru a le intoarce impotriva colegului de breasla, chiar daca, poate, in mintea ta, consideri ca ai facut-o sub forma de gluma.

bugsy  •  9 septembrie 2009, 14:44

Stimate Domnule Tolonton,
o singura intrebare: de ce nu ati scris asa si la adresa colegilor dvs Ciutacu, Gadea, Badea?
Ocazii ati avut nenumarate, practic zi de zi, dupa emisunile de seara ale celor amintiti.
In opinia mea, ceea ce ii scrieti acum lui Radu Moraru nu are nici o valoare. Da, asa este, „Nasul” este partizan, este pro Basescu, dar este practic cam singura voce care raspunde celor anti Basescu.

Nu invocati, va rog, regulile deontologiei, democratiei, doar intr/un singur sens (atunci cand este vorba despre Moraru), iar faptul ca spuneti cu nu sunteti de acord cu limbajul lui Ciutacu este egal cu zero.

Cred ca Basescu va castiga al doile mandat fara probleme, iar principalii sai „aducatori” de voturi sunt toti acesti pseudojurnalisti (Ciutacu, Badea, Gadea, etc) care l-au tocat pe Basescu seara de seara, pentru orice zicea sau nu zicea.
Au fost cei mai buni consilieri de campanie pentru Marinar!

In rest, va doresc cat mai multe anchete „Ridzi style”, dar,…., ma indoiesc!

Stiti, cum se zice Maurul si/a facut treaba, Maurul…..

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 14:47

costi: inteleg ce spuneti, insa nu sint de acord in totalitate. Ceea ce am incercat sa spun e ca da, cred ca inteleg de ce Radu a devenit extrem de dur, e ca in vectori, acelasi modul de sens invers, dar am certitudinea ca daca nu ne respectam ca jurnalisti, inclusiv cu lucrurile bune pe care le facem, pierdem respectul publicului

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 14:51

bugsy: lasati deoparte polarizarile politice. Nu despre asta e vorba! Cit despre ce am spus si ce nu, cind am fost invitat la Sinteza Zilei am spus in direct faptul ca „Sinteza zilei” e o emisiune anti basescu. Am spus si am scris asta. Si de ani de zile, nu de saptamini si nu de luni, sint atacat in zona A3.

bugsy  •  9 septembrie 2009, 14:57

@Dl. Tolontan: imi cer scuze pentru afirmatia facuta la prima postare. sincer, eu va compatimesc pentru ca si la dvs si la Ciutacu scrie pe un ecuson „PRESS”. Alaturarea este total in detrimentul dvs!

Inca o data, primiti va rog scuzele mele.
Raman insa la opinia mea, anume ca NASUL trebuie sa raspunda cu acceasi moneda.

Fight Fire With Fire!

Petrisor  •  9 septembrie 2009, 14:58

Hai că diseară o sa te ia şi pe tine la rost 🙂

O să te acuze de trafic de persoane, aşa cum s-a întîmplat cu Chilian

Lucian  •  9 septembrie 2009, 14:59

Domnule Tolontan,

As dori sa va felicit pt articolul scris de dvs.
Ca un ascultator constant de Radio Guerrilla, am auzit de dimineata dezbaterea lui Dobrovoschi pe marginea subiectului. O discutie telefonica c-o atitudine umila si ******** (scuze pt cuvantul urat, insa descrie cel mai bine) cu Ciutacu si-o alta apoi cu Radu Moraru, patetic si partinitor aproape declarat, m-au ajutat sa aflu subiectul unui alt ‘scandal’ specific peisajului nostru.

Am gasit cu placere in articolul dvs. un alt tip de mesaj, un alt tip de limbaj, intr-un alt tip de discurs, mai moderat si echidistant, din pacate, din ce in ce mai rar intalnit in peisajul jurnalistic actual.

Vasile Om Bun  •  9 septembrie 2009, 15:04

Cataline, inca nu imi dau seama ce e cu tine, de ce parte a baricadei esti. Ori nu asa se pune problema??

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 15:04

bugsy: nu va cereti scuze, e ok
Petrisor: cine sa ma atace? toti? 🙂 Nu cred asta. Si daca se intimpla asta, nu-i nici o problema, prefer sa raminem fiecare in nuantele in care credem

dg  •  9 septembrie 2009, 15:31

Nu tin cu ciutacu, dar sa spui in emisiune: „cum doamna, pentru numai 38.000 de euro au facut tot tambalaul asta?” „sa va faca dosar penal dupa cate a-ti facut pentru tara?”,etc, cand problema e CUM a facut-o, il ndescalifica pe „nasul”, asa ca pana la urma ii dau dreptate lui Victor. Mai ****** de atat nu poate sa fie moraru, si cred ca a inceput sa-i placa sa fie printre cei mai audibili ***** basescieni si al camarilei sale, iar daca respectivul obiect apartine blondei prezidentiale, cu atat mai bine.
In rest, presa noastra e la fel de dezbinata ca insasi societatea noastra, si nu ma astept ca nici acum, in ceasul al n-spelea, macar ei,singurii purtatori ai glasului poporului, ziaristii, sa se uneasca intr-u binele nostru.Ca de la politicieni…

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 15:57

dg: nici nu trebuie sa ne unim, doar sa ne respectam

takeguradeaur  •  9 septembrie 2009, 17:12

@ Catalin Tolontan: E dificil si cumva anacronic sa vii cu naframa alba a intelegerii si respectului, cand combatantii sunt deja pe campul de lupta, cu sabiile scoase. Era mai simplu de prevenit o situatie in care un jurnalist cere „catuse” pentru un altul, fapt, cred, unic in lume. Dar, mereu, exista o cauza, urmata de un efect. Si ma tem ca sursa acestei incredibile reactii se afla in atitudinea profund agresiva a unor ziaristi ca Ciutacu. Fireste ca tu iti spui punctul de vedere si doar profesionalismul si calitatile umane te-au ferit, pana acum, cel putin, de canibalizari in trustul din care face parte publicatia pe care o conduci. Insa, dincolo de justetea unor puncte de vedere sustinute chiar si de Ciutacu, stilul e omul, nu-i asa? Dar intr-o tara cu asa clasa politica (alta generatoare de efecte), efectul se pare ca atinge si exprimarea „genialilor”. Pacat.

gabarelo  •  9 septembrie 2009, 17:19

Am inteles:

Ciutacu – sincer: „A fost sincer. Victor nu şi-a ascuns niciodată experienţa sa ministerială”. Buna asta, mare sinceritate („sinceritatea ta m-a-nduiosat/si-n cadrul pretului fixat….” – Minulescu.) Mi-a placut, trebuia sa aiba si el o calitate, nu?.

Nasul – baiat bun dar cu greseli, strica solidaritatea de breasla.

Cred ca postarea asta e mai interesanta la cititul printre randuri.

Catalin, pierzi din a(l)titudine, rapid. Pacat!

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 17:38

gabarelo : da, stiu, ori de cite ori nu tai capete, nu sint inchizitorial e inacceptabil pt k asta ascunde ceva. Nu ascunde nimic. Asta cred. Ca avem nevoie sa ne respectam si ca @takeguradeaur are dreptate

bella  •  9 septembrie 2009, 17:58

hai ca esti tare!!
pai,uita-te pe antene si vei vedea IN FIECARE SEARA numai laturi si spume!! niste latrine!!!

Cătălin Tolontan  •  9 septembrie 2009, 18:10

bella: stiu mai bine ca tine. Am explicat, si pe mine ma ataca regulat.

gabarelo  •  9 septembrie 2009, 18:12

Catalin,
Nuuu, nici vorba, e exact pe dos. Am multa incredere si simpatie pentru tine. Nu te prinde stilul inchizitorial (cu Ridzi nu ai fost si a fost bine). Esti un altfel de om, asa cred.

Parerea mea e ca nu trebuia sa pui postarea asta, chiar daca ai simtit in felul asta. Nu asa se impaca doua „dobitoace”. Iar ca sa ridici problema public, nu esti cel mai nimerit, cel putin aparent.

Nici nu ai reusit sa pastrezi dreapta masura, asa cum ziceam mai sus (cum e sincer Ciutacu cand „recunoaste” ceea ce stie toata lumea?). E buna, asta, doar daca vroiai sa faci misto de el si eu nu m-am prins.

Daca adresai postarea catre Ciutacu si nu Nasului (eventual acum cativa ani) erai credibil. Nu conteaza numai adevarul spuselor ci si postura (postarea) din care il spui.

takeguradeaur are dreptate, da. Cu un mic amendament: clasa politica (si cea jurnalistica) e (sunt), din pacate pentru noi toti, perfect reprezentativa(e) pentru poporul nostru, cu minunatele exceptii
(esti printre ele, imi place sa cred), fireste. O spun cu durere in suflet. Sa fim mai buni si vom avea o clasa mai buna, altfel de unde, din spuma marilor.

Nu sunt deloc adeptul celor care spun, global: ei sunt rai (clasa, oricare ar fi ea), noi suntem buni!

P.S. Nu mi-a placut nici remarca ofuscata din final, cu ziaristii confundati cu fraierii. 1. Sa fii naiv poate fi si o calitate. 2. Catre presa vorbesti ceva mai protocolar, nu neaparat e o declaratie ofensatoare (exista si sensul asta, vreau sa zic). 3. Iar e o judecata globala, exact la fel de gresita ca a presedintelui, dar exact la fel.
Parerea mea: evitati sa vorbiti in numele „maselor”, cel putin eu asa fac.

Gaspar  •  9 septembrie 2009, 20:33

Domnule Tolontan , pana unde merge solidaritatea dvs ? Radu Moraru este un jurnalist mediocru , dar oare de cate ori ati luat atitudine cand COLEGII dvs. de trust Ciutacu , V. Stan au improscat cu noroi personalitati de prestigiu , ca si H.R. Patapievici , Liiceanu sau multi altii . Radu Moraru ataca in mod mai degraba banal , nu are talent omul pentru asta , n-are talent la nimic in general , si IMEDIAT scrieti un articol ….adica si eu cand eram prescolar unii colegi au aruncat in mine cu bulgare de zapada , o data , doua ori de zece ori , n-am facut nimic , dar dupa a 10-a pocnitura am aruncat si eu inapoi . Ghici pe cine a prins invatatoarea ? Pe mine . Am fost fraier nu ?

aztecul  •  9 septembrie 2009, 20:46

Domnule Tolontan .

Este fireasca pozitia dvs .
Cred ca este usor de sesizat ca nici un cititor al acestui blog nu critica continutul mesajului dvs .
Intr o majoritate suficenta ceilalti cititori doresc sa aplicati acelasi taler al masurii pentru toti „colegii ” dvs de presa .
Atat .
Sunt de acord ca razboiul intern in cazul presei , ne lasa pe noi o mare masa de cetateni descoperiti in fata multor abuzuri .
Preocupati de un razboi intern in cadrul media …noi …noi cui ramanem ?
Domnule Tolontan .
O intrebare prosteasca ..
Un pic retorica , dar sunt convins ca un jurnalist ca dvs poate raspunde la ea .
Exista o metoda LEGALA de a face curatenie in bransa dvs ?
Exista o metoda legala ca personaje gen x sau y …pro sau anti presedinte [ indiferent de numele presedintelui] care trunchiaza adevarul [ chiar si prin omisiune sau manipulare ] sa paraseasca acest ultim bastion al democratiei , care este presa ?
Oare de ce dvs , domnul Marius Tuca ….si toti cei care au jurnalismul in suflet si nu in buzunar …nu pun „tunurile” pe colegii dvs [indiferent de trust] care murdaresc aceasta nobila meserie .
Pe cand o campanie pe tema …CURATENIE IN PRESA ?!
Poate dupa alegeri ..
Pana atunci sunt mizele prea mari .

Laurentiu  •  9 septembrie 2009, 21:22

Buna idee cu scrisoarea asta. Poate o sa priceapa Radu Moraru mesajul din ea si o sa revina pe linia de plutire, ca s-o cam dus jos.

axinte  •  9 septembrie 2009, 23:26

Catalin, interpretarea declaratiei lui Basescu de a nu-l confunda cu un ziarist mi se pare cel putin tendentioasa. Esti atat de rational si totusi subiectiv. Daca ai fi facut campanie pentru dosarele revolutiei asa cum ai facut pentru Ridzi, atunci as fi inteles interpretarea ta, dar nu e cazul, nu? In plus, adaugarea Gazetei langa Jurnalul, Adevarul si Cotidianul cand vine vorba de carti mi se pare cel putin fortzata. Insa PR-ul este specialitatea ta, nu? Trebuie sa te citesc, dar imi facea si placere. Mai nou, doar trebuie.

Stiri scurte | Reporter Virtual  •  9 septembrie 2009, 23:29

[…] Tolo ii tine o scurta lectie lui Radu Moraru, care s-a legat cam aiurea de Ciutacu. Voi reveni ca nu-s de acord nici cu Tolo, nici cu Radu, nici cu Ciutacu, evident. Fiecare are dreptate. Partial insa. […]

virgil v.  •  9 septembrie 2009, 23:30

Domnule Tolontan, daca la un meci de fotbal galeriile dezlantuite si-ar sfasia beregatile si si-ar pomeni concupiscent mamele, Dumneavoastra v-ati interpune pentru a le vorbi despre sportivitate? Poate ca da, dar aposteriori si fara sanse de a convinge un combatant ca adversaru-i poate avea un strop de dreptate.
In acest moment, taberele pomenite se lupta asemeni galeriilor de fotbal, intr-un meci care e prea putin al lor, pentru o miza care nu e aproape deloc a lor, exhibandu-si venalitatile care, cred ei, sunt soclul pe care li se vor ridica statui de jurnalisti.
Articolul Dumneavoastra surprinde realitatea evidenta si atat. Nu va face lumea mai buna si jurnalistii mai jurnalisti.

Cătălin Tolontan  •  10 septembrie 2009, 10:42

axinte: ai luat vreodata o carte a lui chirila in mina? Vei vedea ca nu e deloc fortata comparatia. Calitativ, e o carte peste a celorlalte ziare. Sau discutam cantitativ si ca forta? Atunci, Adevarul e mult deasupra tuturor. Sau discutam pe pionierat? Atunci, doar Cotidianul merita pomenit, ceilalti au venit dupa. Discutam pe reputatia din mediile literare? Atunci, Adevarul are o problema si procese. Dar nu asta e discutia. Chiar nu putem sesiza lucrurile bune?

descultiieuropei  •  10 septembrie 2009, 15:15

Sunt absolut de acord cu tine ca Nasul n-ar fi trebuit sa procedeze in felul respectiv intr-o emisiune televizata in direct. Daca ar fi avut probe , ele trebuiau prezentate asa cum ai procedat tu in cazul Ritzi si apoi lasat publicul sa comenteze….
Intr-o emisiune la Guerila, a doua zi, intrebat direct daca este pro-basescu, Nasul a lasat sa se inteleaga ca da…prin urmare, este evident subiectivismul lui…
pe de alta parte intr-o democratie trebuie sa existe un echilibru si cum la Sinteza Zilei sau Antena 3 si Realitatea s-au strans toti contestatarii lui Basescu, are si Basescu dreptul la adeptii lui….
mijloacele prin care isi face loc in fata vor fi insa apreciate de public….

Mihai F.  •  10 septembrie 2009, 19:13

Bine scris, bine gandit, bine intentionat… Chiar daca nu sunt primul care scriu asta aici, ma simt obligat sa o fac: nu cred ca te adresezi unor oameni onesti! Asadar, pledoaria este un exercitiu excelent, atinge zone sensibile ale celor care inca mai cred in onestitatea profesiei de jurnalist, insa nu cred ca zona unde-i doare pe acesti ,,baieti de succes,, e tocmai cea la care te-ai gandit tu.

Popa  •  10 septembrie 2009, 22:24

Tolo, nu sunt jurnalist, dar prin prisma meseriei ma lovesc mereu de presa, asa ca stiu destul de multe despre mass-media. Problema voastra, a breslei, vine din lipsa unor organisme care sa reglementeze situatia haotica si lipsita de reguli din acest moment. Nu poti sa spui ca ai o presa de calitate atat timp cat ziarele scriu ce vor fara sa poata fi sanctionate, cu exceptia cazului cand cei vbizati de articole murdare dau publicatia in judecata. Despre deontologie si etica, cat si despre calitatile si pregatirea celor care scriu la ziare nici nu se merita sa mai amintesc. In proportie de 95% presa este varza. Si asta vine si din lipsa unor organizatii de calitate. Nu am auzit nimic despre CRP in ultimii doi ani, nu a facut nimic ptr mass-media in afara de doua trei comunicate rasuflate. A stat si a privit cum ziarele luau m… de la Posta, Rodipet, institutii ale statului. Apoi avem CJI, Freedom House, Active Media Watch, trei fundatii organizate ca o camarila pornita numai spre profit. Un profit cat mai mare cu efort minim si rezultate zero. Ce as vedea pe plus la organizatii: Mediasind, cu Cristi Godinac care chiar imi place cum lupta ptr angajati, asociatia aia mica dar eficienta, dupa parerea mea, a ziarelor locale si cei care au facut conferinta nationala a presei unde a fost Garcia. Dar am impresia ca tocmai faptul ca organizatiile astea chiar vor sa faca ceva ptr presa incepe sa deranjeze. Sincer sunt trist cand vad nivelul la care a ajuns presa romaneasca si sper din suflet sa creasca cat mai curand. E si in interesul nostru ca natiune sa avem o presa de calitate.

danv  •  11 septembrie 2009, 9:34

Cel mai greu este uneori sa explici evidentele. Cum sa demonstrezi ca nu e bine sa iti calci in picioare oponentii in orice situatie?

In acest context, nu pot zice decat multumesc pentru un articol excelent.

MARIUS  •  13 septembrie 2009, 8:47

Principalul efect al crizei asupra presei a fost ca ziaristii au devenit si mai agresivi in cautare de rating.Sint curios sa vad ce vor face cei de la A 3 daca Basescu pierde.Tare ma tem ca-si vor pierde ,,subiectul” muncii.

Comentează