Ziarele şi revistele rămîn cel mai credibil transportator al mesajului publicitar

De ce? Pentru ca oamenii platesc pentru ele. E o teorie clasica, dar care ramine valabila. Plus ca, in conditiile de deficit de atentie a unui public asaltat de mesaje, o campanie monomedia, de tv de pilda, nu-si atinge obiectivele. De aceea cred ca agentiile si clientii inteligenti vor investi in continuare in presa, sub formate moderne, speciale. Asta am incercat sa explic in dialogul cu cititorii Hotnews si alte lucruri despre media le gasiti in interviul din Dilema.

luni, 11 ianuarie 2010, 1:35

De ce? Pentru ca oamenii platesc pentru ele. E o teorie clasica, dar care ramine valabila. Plus ca, in conditiile de deficit de atentie a unui public asaltat de mesaje, o campanie monomedia, de tv de pilda, nu-si atinge obiectivele. De aceea cred ca agentiile si clientii inteligenti vor investi in continuare in presa, sub formate moderne, speciale. Asta am incercat sa explic in dialogul cu cititorii Hotnews si alte lucruri despre media le gasiti in interviul din Dilema.


Comentarii (14)Adaugă comentariu

Paul  •  11 ianuarie 2010, 14:10

Si eu cred ca va supravietui intotdeauna continutul platit si va fi un punct important de sprijin al advertiserilor. E foarte dificil sa ajungi la anumiti consumatori, iar cei care platesc pentru un continut sunt cu siguranta o tinta importanta.

Theo M.  •  11 ianuarie 2010, 14:18

In USA exista studii consistente pe tema eficientei revistelor si mai ales pe tema mixului TV+Reviste+Online. Studiul e facut de MPA asa ca din pacate se refera doar la revista, nu si ziare. Probabil ca are si WAN-ul ceva in directia asta. Studiul il gasiti aici: http://www.magazine.org/ASSETS/360CBC532F3A47D7968C4CDD775F3A13/Assessing-Ad-Impact.pdf

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2010, 15:04

theo m: da, peste tot exista astfel de studii care in spate au autoritatea unor organisme independente

unuplusnoua  •  11 ianuarie 2010, 15:19

Never say never

smileys-funny  •  11 ianuarie 2010, 15:46

sa speram ca vor rezista

Cristina  •  11 ianuarie 2010, 17:49

Dintr-un anumit punct de vedere e viabila si publicitatea pe net. Poate fi platita, sub diferite forme (bani sau produse), si poate duce, in mod direct, la comercializarea unor produse (cu castiguri substantiale), mai ales in cazul magazinelor virtuale. Nu crezi?

Alin  •  11 ianuarie 2010, 18:06

Catalin, referitor la impozitul asta pe drepturile de autor ce se discuta si am inteles din interviu ca nu esti de acord cu el. Sunt si eu de dreapta si inteleg daca NU s-ar impozita. Dar stiu cazuri de colegi, prieteni, care (cel putin in provincie) nu se pot angaja nicaieri intr-o societate media, ca toti patronii le impun sa fie platiti cu contracte pe drepturi de autor si nu au saracii nici o asigurare de sanatate, femeile care nasc nu primesc nimic, etc…Si nu au ce face, ca toti fac asa. Si femeia de serviciu inclusiv e platita asa. In cazul asta Cataline ce sa faca tanarul jurnalist? Pe de alta parte sunt multi artisti freelanceri sa ii numesc (vezi manelistii) care oricum nu cotizeaza mai nimic la stat, mie nu mi se pare normal. Sau, daca vrem sa fim asa de dreapta si capitalisti, ok, sa nu platim nici un impozit, dar atunci sa nu ne plangem ca daca ni se fura un hidrofor din casa sau un TV, politia nu gaseste faptasul…sau sa nu ne plangem ca sunt gropi in asfalt, etc…Da, stiu, la noi nu e problema doar ca nu sunt bani, ci si ca sunt prost gestionati, dar totusi, ne-am si obisnuit prost doar sa cerem si sa nu dam nimic…

vasile  •  11 ianuarie 2010, 18:51

http://www.gandul.info/life-style/cartea-viitorului-3-500-de-volume-intr-un-singur-dispozitiv-electronic-5304958

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2010, 18:54

alin: drepturile de autor nu sint nici un privilegiu acordat presei. Ele sint oricum impozitate cu 10% la sursa. Si mai suporta si alte impozite. Dar sa decizi tu ca guvern ca e mai bine pentru cei care scriu, picteaza sau cinta sa plateasca pensie la stat, in loc sa ia banii net si sa decida ei ce fac cu acesti bani, asta nu e politica de dreapta.

Alin  •  11 ianuarie 2010, 19:12

Catalin: pai pe principiul asta de noi ceilalti angajati platim ceva la stat? Hai sa nu platim nimic doar stim noi ce sa facem cu banii nu? asta e si mai de dreapta…Plus repet, si femeile de serviciu sau soferii erau platiti asa, e corect?

Dacia Logan  •  12 ianuarie 2010, 9:56

People believe print media because the ads are more on your face. Also people are able to identify more with ads in the print media.

camil  •  12 ianuarie 2010, 10:29

în curând vor plăti și pentru conținutul online, cel puțin în anumite părți

MIHAI  •  13 ianuarie 2010, 2:28

Mie cel mai mult mi-a placut partea cu Vintu care e mandatat de Vestul civilizat sa democretizeze presa din Moldova. Aici si-a incheiat misiunea domnu Vintu. Te intreb si eu asa, ca te vad perspicace si ziarist adevarat, de ce nu ai pus matale lucrurile cap la cap sa ne spui si noua din timp cam cum democratiza el banii amaritilor de la FNI. Putea sa fie si on line si scris, nu conteaza.

ecoreporter  •  17 ianuarie 2010, 17:14

Interesant titlu si plin de ironie involuntara, cand il citesti la 1 zi dupa izbucnirea, in cercurile ecologistilor, a scandalului reclamei RMGC in paginile (candva) prestigiosului National Geographic Romania… ;-)))

De aceea chem la boicotarea respectivei reviste si sugerez bloggerilor sa posteze cate un apel la boicot pe paginile propriilor publicatii electronice!

Un exemplu gasiti aici: http://jurnaldesighisoara.wordpress.com/2010/01/15/boicotati-revista-national-geographic/

Ne urmati? Va asteptam!

Hans Hedrich
Sighisoara

Comentează