Primele cifre: ianuarie 2010 vine cu -20% pe piata de TV

Publicitatea pe tv a scazut in ianuarie 2010 vs ianuarie 2009 cu 20% in medie pe televiziunea din Romania. Informatiile sint obtinute prin agregarea cifrelor din interiorul televiziunilor, atit de la posturile mari (ProTV, Antena), cit si de la celelalte statii (Prima, Realitatea, A3, Kanal D). Unele posturi au scazut mai mult decit media, altele, ceva mai putin, dar, pe ansamblu, -20% e o cifra aproape de felul in care piata va inchide luna. Scaderea e mai abrupta decit estimasera atit statiile, cit si agentiile si clientii.

miercuri, 27 ianuarie 2010, 2:25

Publicitatea pe tv a scazut in ianuarie 2010 vs ianuarie 2009 cu 20% in medie pe televiziunea din Romania. Informatiile sint obtinute prin agregarea cifrelor din interiorul televiziunilor, atit de la posturile mari (ProTV, Antena), cit si de la celelalte statii (Prima, Realitatea, A3, Kanal D). Unele posturi au scazut mai mult decit media, altele, ceva mai putin, dar, pe ansamblu, -20% e o cifra aproape de felul in care piata va inchide luna. Scaderea e mai abrupta decit estimasera atit statiile, cit si agentiile si clientii.


Comentarii (14)Adaugă comentariu

archie  •  27 ianuarie 2010, 14:52

Da, e destul de rau. Estimarile erau de 10% scadere, dar probabil va fi mai rau pe televiziuni.

Bogdan Hatis  •  27 ianuarie 2010, 15:36

Domnule Tolontan ce se mai aude de seria de carti ale lui Ioan Chirila? S-a terminat deja integrala sau lipsa de profit v-a aratat ca e mai util pentru un ZIAR DE SPORT sa scoateti dvd-uri cu Oraselul lenes decat carti sportive?

Cătălin Tolontan  •  27 ianuarie 2010, 15:49

Bogdan Hatis : integrala va fi continuata si in acest an, vom anunta in ziar cd apare urmatorul titlu. Cit despre ironia referitoare la Oraselul Lenes, e gratuita: acest desen animat a devenit un fenomen international pt k promoveaza un mod de viata sportiv si sanatos in rindul copiilor

Design interior  •  27 ianuarie 2010, 17:05

cifra in sine nu pare mare dar daca te gandesti ca anul trecut era panica totala pentru ca abia se anunta criza in Romania este destul de mare,in mod normal trebuia sa fie pe plus cu 10%

Nextlevel  •  27 ianuarie 2010, 18:01

Cred ca o sa ramana pe piata doar cei puternici, cei care fac televiziune de calitate. Mediul TV a fost „imbacsit” in ultimii ani de tot felul de televiziuni. „Sita” o sa cearna.

Theo M.  •  27 ianuarie 2010, 19:34

In primul rand, nu cred ca e ingrozitor. Comparatia este cu ianuarie 2009 cand la noi criza inca nu-si aratase toti coltii. In al 2-lea rand, e interesant de comparat cu volumele. Am o banuiala ca scaderea vine din faptul ca televiziunile si-au dat chilotii prea jos. Sper sa devina full in curand ca sa poata clientii sa se gandeasca linistiti la cat de eficient este mixul TV+PRINT. 🙂

Alex Mihăileanu  •  27 ianuarie 2010, 20:05

Scadere pe 20% pe bugete sau pe numarul de spoturi?

observator  •  27 ianuarie 2010, 20:10

draga theo m, stai linistit, cind statiile vor fi oversold vor creste preturile, e simplu. nu mai e cale de intoarcere la print. aaa, zi-mi de net, asta da, dar nu print. stiu ca tolo se supara, imi pare rau

ghidulocatarului  •  27 ianuarie 2010, 20:45

da…se simte efectul instabilitatii, dar incet incet ne vom reveni…

din semnalele de la unele companii, piata isi va reveni, unele firme chair fiind peste prognozele lor in luna ianuarie…dar referindu-ne strict la publicitate va fi un decalaj de vreo 3-4 luni de la intrarea pe un traend normal al companiilor care baga bani in promo.

Cătălin Tolontan  •  27 ianuarie 2010, 20:52

Alex Mihăileanu : pe bani

Christiansen  •  27 ianuarie 2010, 21:53

Este posibil ca unul din motivele care au stat la baza acestui fenomen sa fie si scaderea rate card-urilor combinata cu acordarea unor discount-uri substatiale (doar e criza, iar clientii au devenit mai greu de convins 🙂 )

Theo M  •  27 ianuarie 2010, 22:32

Observator: putem vorbi despre content. Content pe bani! 🙂

Habakkuk  •  28 ianuarie 2010, 1:36

De la inceputul anului Google a targetat clientii de publicitate pentru piata on-line cu vouchere de 150 RON gratis (cateva zeci de mii de vouchere doar in Romania). Pentru toata zona EMEA se asteapta la o cadere mare a publicitatii on-line pentru 2010, iar lumea sta acum si se mira ca piata TV a scazut cu 20%?

Dupa miscarea asta cred ca e destul de clar ca lucrurile vor fi mai rele cel putin pana in vara cel putin pe piata on-line, care este si cea mai ieftina. De ce nu ar urma acelasi trend si media? Bugetele nu doar ca sunt mai mici, problema cea mare este ca cei care pana mai ieri erau mana-larga sunt foarte atenti cu a calcula ROI-ul unei campanii publicitare, asa ca prefera sa investeasca mai putin si doar acolo unde pot avea rezultate.

indicibil  •  28 ianuarie 2010, 11:51

Ciudat este ca la o analiza la GRP30 livrati, cresterea overall e de ~16%. Singura televiziune mare la care se observa o scadere semnificativa (de aproximativ 17%) este Antena1.

Pe de alta parte, ianuarie si februarie n-ar trebui sa fie prea relevante pentru restul anului 2010, cum sunt incluse de multe ori in bugetele pe 2009.

Comentează