Scaderea publicitatii pe ziare cu inca 20% duce piata la o treime fata de 2008

Departamentul de Cercetare al gsp a finalizat studiul publicitatii pe primul trimestru al lui 2010. Primele 10 ziare din Romania, conform clasamentului SNA, au incasat impreuna in primele 6 luni ale anului curent 6,75 de milioane de euro. In aceeasi perioada din 2009 incasasera 8,44 milioane, iar in 2008, 20,8 milioane. 2009 vs 2008 a avut o scadere de 57%, iar 2010 vs 2009 arata o scadere de 20%. Ceea ce inseamna ca piata de publicitate a cotidianelor a ajuns putin sub o treime fata de 2008. In acest moment, putem estima un total an 2010 pe ziare nationale de 12 milioane de euro, exact atit cit isi doreste „Adevarul Holding” doar pentru el in negocierile pe care le are cu agentiile care participa la pitch. Orlando a oferit numele agentiilor de media care sint puse intr-o dilema monumentala: cum sa promita clientului pe care si-l doresc ca vor consuma de la ceilalti clienti ai lor in 2 ziare atit cit consuma toti clientii de pe piata in cele mai puternice 10 ziare! 🙂

joi, 22 iulie 2010, 1:26

Departamentul de Cercetare al gsp a finalizat studiul publicitatii pe primul trimestru al lui 2010. Primele 10 ziare din Romania, conform clasamentului SNA, au incasat impreuna in primele 6 luni ale anului curent 6,75 de milioane de euro. In aceeasi perioada din 2009 incasasera 8,44 milioane, iar in 2008, 20,8 milioane. 2009 vs 2008 a avut o scadere de 57%, iar 2010 vs 2009 arata o scadere de 20%. Ceea ce inseamna ca piata de publicitate a cotidianelor a ajuns putin sub o treime fata de 2008. In acest moment, putem estima un total an 2010 pe ziare nationale de 12 milioane de euro, exact atit cit isi doreste „Adevarul Holding” doar pentru el in negocierile pe care le are cu agentiile care participa la pitch. Orlando a oferit numele agentiilor de media care sint puse intr-o dilema monumentala: cum sa promita clientului pe care si-l doresc ca vor consuma de la ceilalti clienti ai lor in 2 ziare atit cit consuma toti clientii de pe piata in cele mai puternice 10 ziare! 🙂


Comentarii (9)Adaugă comentariu

andreic  •  22 iulie 2010, 14:45

Exista vreo legatura cu aspectul si calitatea publicistica a ziarelor? Si nu ma refer la unul anume ci in general.

Cătălin Tolontan  •  22 iulie 2010, 15:13

andreic: cind scade piata cu 70%?! Nu scade cu 70% din cauza produsului. Sigur ca exista si aici probleme, dar, mai degraba, determinarea e inversa: adik scad banii care merg catre ziare, scade dimensiunea redactiilor, oamenii alocati lucrurilor de calitate…

michelangelo  •  22 iulie 2010, 20:56

Salut Catalin,te-as ruga daca ai putea sa-mi spui si mie exact cum sunt impartiti pe publicatii cei 6,75 milioare euro la net pe cele 10 publicatii.Te-as mai intreba in acest caz la cat apreciezi tu personal piata de print la net in conditiile in care Initiative a apreciat ca in 2010 vor fi in piata 27 si tinand cont ca tu spui ca vor fi 12 milioane pe 10 cele mai tari cotidiene nationale. Multumesc anticipat! Seara frumoasa!

Stiri de ultima ora si ziare online din Romaina » Printul, tot mai sarac: Cotidienele romanesti au facut in S1 2010 o treime din banii atrasi in S1 2008  •  22 iulie 2010, 22:16

[…] in primele sase luni ale lui 2009, si cu 67% mai putin decat in primul semestru al lui 2008, scrie Catalin Tolontan pe blog, citand un studiu intern al Gazetei Sporturilor. "In acest moment, putem estima un total an […]

Cătălin Tolontan  •  23 iulie 2010, 9:39

michelangelor: imi ceri impartirea pe titluri, iar asta e, desigur, confidential. De pilda, se vede ca ii creste cota de piata a Gazetei, dar nu o sa-ti dau cifra 🙂 In privinta estimarilor, gindeste-te ca Initiative, pe care si eu il iau de ani de zile ca pe un barometru,a facut prognoza cu ceva vreme in urma, cind inca nu era clara panta de scadere a pietei. Cred ca, in acest an, piata totala de publicitate pe presa scrisa (cotidiane nationale, locale, saptaminale plus reviste) nu va depasi 23 de milioane de euro.

Mediaddict » Blog Archive » Cotidienele romanesti au facut in S1 2010 o treime din banii atrasi in S1 2008  •  23 iulie 2010, 14:20

[…] in primele sase luni ale lui 2009, si cu 67% mai putin decat in primul semestru al lui 2008, scrie Catalin Tolontan pe blog, citand un studiu intern al Gazetei […]

Dan  •  25 iulie 2010, 1:55

Deci e pe trimestru sau pe semestru? Pentru că în primul rând scrie „pe primul trimestru al lui 2010” şi apoi în al doilea „in primele 6 luni”.

anonim  •  26 iulie 2010, 13:05

veniturile includ si online? si, important este de inteles ca atata vreme cat sinergia print+online e mai mare decat print acum ceva ani mai exista o lumina…

Cătălin Tolontan  •  26 iulie 2010, 15:37

anonim: nu includ

Comentează