Elena Udrea zboara cu firma familiei lui Crivtonencu ca sa lanseze brandul de tara!

piticul.ro a facut descoperirea zilei si poate a verii, demonstrind ca logo-ul noului brand de tara al Romaniei, proces care in integralitatea lui (nu e vorba doar de logo, desigur) a costat aproape 1 milion de euro, a fost copiat dintr-o baza de imagini unde costa 250 de dolari! Televiziunile au preluat subiectul si s-a aflat ca si compania Oltchim din Rimnicu-Vilcea a derulat o campanie unde a aparut frunza, identic desenata, luata din aceeasi biblioteca de imagini.

joi, 29 iulie 2010, 1:38

piticul.ro a facut descoperirea zilei si poate a verii, demonstrind ca logo-ul noului brand de tara al Romaniei, proces care in integralitatea lui (nu e vorba doar de logo, desigur) a costat aproape 1 milion de euro, a fost copiat dintr-o baza de imagini unde costa 250 de dolari! Televiziunile au preluat subiectul si s-a aflat ca si compania Oltchim din Rimnicu-Vilcea a derulat o campanie unde a aparut frunza, identic desenata, luata din aceeasi biblioteca de imagini.

In prelungirea acestui spectacol pe deplin meritat, am doua informatii:

1. Cel putin o parte, daca nu toata actiunea Shanghai de lansare a brandului de tara, se deruleaza prin Perfect Tour, agentia familiei lui Victor Crivtonencu, pina acum citeva saptamini angajat al ministerului condus de Elena Udrea. Asta ca sa  ne intre in cap ideea ca presa scrie si ei fac tot ce vor.

2. Dincolo de discutiile asupra plagiatului logo-ului sau despre cit de inspirat este noul slogan turistic al Romaniei, „Exploreaza gradina carpatica”, uluitor apare faptul ca pozitionarea care rezulta din branding are foarte putina legatura cu obiectivele turistice asumate de Guvern prin Master Planul pentru dezvoltarea turismului in perioada 2007-2026. Suna complicat, dar imediat lamurim. Romania a apelat la Organizatia Monidala a Turismului si a elaborat o strategie si s-a angajat sa o respecte, tocmai pentru ca, asa cum scrie in Master Plan, „Punctul slab al strategiilor anterioare de dezvoltare a turismului a fost neimplementarea recomandarilor”. In strategie, care e seriosa dar voluminoasa si de aceea am selectat cite ceva pentru voi, se arata punctele tari si slabe ale turismului. De pilda, la regiuni cu potential, primele 3 enumerate sint: „Litoralul Marii Negre, Delta Dunarii si Bucurestiul”. Despre turismul de aventura se spune: Majoritatea turistilor de sport/aventură se incadrează in grupa de vistă tinără, adică 18-45 de ani, care vin in vizită in medie timp de 3 zile”. Observatia am vazut-o si la un om de marketing chiar azi, el incercind sa arate cit de nisat si de pretentiosa e un astfel de public tinta.  E limpede ca nu cu turistii de aventura se poate ca in 2011 turismul sa aduca 4,5 miliarde de euro (4,3% din PIB), iar in 2026 de 4 ori mai mult, 16 miliarde, adica 6,9% din PIB. Iar scopul final al brandingului de turism este sa participe, impreuna cu toate masurile complementare, la cresterea numarului de turisti si la sporirea veniturilor.

Cu toate aceste date obiective, ce spune noua pozitionare a brandului? Ca Romania intra pe piata turismului de aventura. Asta va comunica de acum inainte cu un buget de media de 75 de milione de euro! Termenul „Exploreaza” este foarte limpede. Se vede clar si din postarea lui Zoso care a facut rost de variantele de slogan. Promisiunea se refera nu la turisti, ci la calatori, la pasionatii de aventura!

De fapt, veniturile in turism, la noi si oriunde altundeva, vin din cu totul alta directie. Evident daca nu te numesti Nepal. „Avind date din turismul romanesc, prima mea reactie atunci cind am vazut pozitionarea noului brand a fost: cum se poate ca brandul sa mearga pe alt drum decit strategia de business?”, mi-a spus un om de branding. Nu se poate, evident, dar dati-mi un singur exemplu de brand, de la iaurt pina la brand de companie, creat de oamenii politici care conduc astazi tara si care se recomanda drept oameni de afaceri!


Comentarii (12)Adaugă comentariu

vladimirescu  •  29 iulie 2010, 16:05

Nu ma mira nimic in tara asta. Cred ca singurul loc din lume unde se fura pe fata. Aici in tara noasta politicienii fura pe rupte. Cine sunt acesti oameni de jefuiesc tara ?? Ce statut au ei ? Cine ii trage la raspundere. Asteptam sa vedem, insa va fi in zadar. Astia nu fura de capu’ lor, au ei un atuu, un spate.. ca sa zic asa. Dna Udrea nu inspira nimic, eu nu stiu pe ce criterii ajung acesti mafioti sa conduca tara asta. Dna Udrea e buna de manager cum e mamaia mea la calculator. Sunt foarte sigur. Dna Udrea = 0 la performante, dar = 10 la furaciune. bravo dna udrea, furati ca furati bine.

Leo  •  29 iulie 2010, 19:02

Tolo,nu te cam grabesti? Sa vedem si ce e in continuare, nu inseamna ca toata strategia se bazeaza doar pe logo.
Uite parerea unui designer din agentia din Londra unde lucrez: „The logo reminds me of a tropical fizzy drink. Makes me want to check out the climate of Romania as a possible holiday destination.” Iar ceilalti colegi pe care i-am intrebat ce le inspira logo-ul s-au gandit cam la acelasi lucru, la un loc la care s-ar uita sa vada ce ar putea oferi, niciunul nu s-a gandit la o aventura de 3 zile. S-au gandit imediat si la Transilvania si Dracula.

Pana la urma parerea celor de afara conteaza, nu? Hai sa avem rabdare. Nu intra si tu in breasla marilor advertiseri din Romania care mereu ar face ceva mai bun. Doar ca nu le reuseste decat foarte, foarte rar.

Am si o intrebare: Aneta e omul de branding?

Oricine ar fi ma gandesc la un singur lucru: de ce sa fie anonim? S-a ajuns sa le fie frica?

Cand vezi insa ce se intampla, ce ai scris tu la punctul 1, probabil ca ai motive sa te gandesti ca mai bine iti vezi de treaba ta. Dar nu e bine deloc, ce naiba, ne intoarcem la timpurile in care ne era frica sa vorbim? E posibil asta in Carpathia Garden?

Huuuuuuooo-drea  •  29 iulie 2010, 21:02

Stii care e problema? Tone de publicitari, printre care ma numar si eu, ne gandim zilnic sa plecam din tara spre taramurile alea indepartate unde vin ministrii din tarile lumii a treia si dau 900.000 de Euro pt. taiat frunze la caini. Acolo unde Udrea face mecenat, doar doar i-o inalta cineva o statuie, ca la asa bugete le salveaza economiile nationale. Cand noi, aia de muncim cate o luna la o identitate vizuala pe o nouazecimiime din bugetul ministresei stam ca prostii si visam la Wolda, Cannes si la alte balarii. Aici e tara brandingului uber-bugetat, baieti; ce rost mai are sa ne relocam cand avem fish-trees si gradini intercarpatice unde stau cainii cu zerouri in coada gata sa ne linga ranile produse de celebra criza, care pare-se ca a trecut ca o ploaie de vara. Truly a land of choice.

Alexandru  •  29 iulie 2010, 22:38

Un brand deloc original , la care are toata lumea acces, deoarece este cumparat de pe istockphoto, cu 50 – 250 de $ , si noi platim 900.000 de euro… super tare!

Dovada : http://www.indrumator.net/internet/469/logo-ministerul-turismului-furat-cumparat-inspirat.html

oana  •  30 iulie 2010, 0:34

nu vad de unde pana unde atata rautate! patriotism nu mai exista in voi?? e un brand atragator si chiar avem ce arata, dar mai trebuie drumurile puse la punct. eu zic ca Udrea a facut o treaba buna

andrei  •  30 iulie 2010, 0:35

toata lumea stie sa comenteze si sa arate cu degetul, uite ce-a facut ala! atat, Udrea face demersuri ca tarisoarei noastre sa ii mearga bine, la ea se vede ca munceste in schimb de restul ministrilor nu cred ca am auzit ca ar face ceva

Cătălin Tolontan  •  30 iulie 2010, 8:56

andrei: munceste? nu e suficient! Multa lumea munceste, dar nu ar accepta sa fie ministru. E nevoie sa se priceapa

Leo  •  30 iulie 2010, 9:26

Iar daca nu se pricepe isi poate lua consilieri buni, profesionisti, nu membri de partid, sa angajeze firme serioase, sa fie onest si sa stie sa conduca. Cand vad insa toate informatiile din cazul asta, modul cum s-a facut logo-ul, inregistrarea domeniilor pe internet, unde e actionara firma care a lucrat pentru brandul de tara, cine a organizat excursia in China si cate or mai iesi la iveala, parca imi vine sa cred ca totul s-a facut la o sedinta de partid cu Udrea cretive director, Berceanu copy, Videanu art, Pogea media planner si Boc la PR.
Sper ca tot ce urmeaza sa aduca totusi ceva pentru turism, poate impresia strainilor o sa fie cu totul alta, nu doar logo-ul conteaza.

di  •  30 iulie 2010, 10:05

Inteleg ca vorbim de o companie care a mai lucrat pentru Grecia si Croatia, ambele campanii le-am vazut pe CNN, mult peste ce vad ca pregatesc pentru Romania (dar nici pe departe cele mai bune – India si Muntenegru sunt in topul meu). Sa fie oare si din cauza faptului ca tara noastra pur si simplu nu inspira ? Un poet cunoscut, poate scrie o poezie despre o fata frumoasa, dar daca n-o iubeste nu va fi ACEL poem.
Cred ca romanii au asteptari nerealiste de la tara lor, prea multe decenii am trait cu metafora hartii in forma de buchet de flori, pentru cine isi mai aduce aminte…Dracula, Casa Poporului, fete frumoase, bere ieftina, cazinouri, vanatoare – asta cauta turistii straini in Romania in acest moment, dar noua ne e rusine sa le vindem asta.

vlad  •  30 iulie 2010, 11:20

http://romania-verse.blogspot.com/ aici gasiti o mica explicatie logica…..sper sa va simtiti ca si mine 😉

gabrielvaleriu  •  30 iulie 2010, 14:52

Semantica nu e punctul forte al branduitorilor tocmiti de E.Udrea.
„Exploreaza” te duce cu gandul la aventura, la exploratori, la tinuturi cvasivirgine pe care sa le …explorezi. Smucitura semantica vine imediat dupa „exploreaza” cand ti se indica sa explorezi o…gradina. Pai cine exploreaza o gradina ? O gradina e de admirat, de vizitat in pas domol, fara riscuri, te duce cu gandul la armonie cromatica si olfactiva pasnica. Adica tihna, nu aventura !

Cat priveste oamenii de afaceri din politica… sa fim seriosi !

Ei sunt „oameni de afaceri de stat”. Oameni care s-au imbogatit cu concursul direct al functionarilor din aparatul de stat, favorizati fata de restul intreprinzatorilor care n-au acces la complicitatea infractionala a statului.

Lipsiti de aportul statului, in economia reala de piata, acesti pseudoafaceristi ar sucomba instantaneu. Asta pentru ca „oamenii de afaceri de stat” nu se pricep la afaceri, ci doar la identificat pilele din sistem prin care pot sa inhate bani publici fara sa si ofere ceva in schimb.

Conchistador  •  30 iulie 2010, 16:28

Cătălin, dacă vrei să ai răspunsuri la acest nou eşec în turism sau la noua ţeapă pe care o vom plăti cu toţii, vezi ce căuta la acest eveniment Maria Ţoghină (era lîngă Udrea)

Comentează