Un raspuns simplu pentru o tara complicata

Nu se putea intimpla altfel. Acum dezbaterea pe brandul turistic este incinsa si partizana, asa cum sint toate confruntarile de idei, dar exista  detalii dureroase in precizia lor, care arata de ce am ajuns aici.

miercuri, 4 august 2010, 9:26

Nu se putea intimpla altfel. Acum dezbaterea pe brandul turistic este incinsa si partizana, asa cum sint toate confruntarile de idei, dar exista  detalii dureroase in precizia lor, care arata de ce am ajuns aici.

Doi demnitari ai statului roman zburau cu avionul. Intii la Shanghai, impreuna, acolo unde s-a lansat brandul turistic al Romaniei. Apoi, la citeva zile distanta, fara sa stie unul despre celalalt, calatoreau  separat, pe destinatii separate si cu un stil care involuntar ii desparte si care ne indica de ce nu se putea intimpla altfel.

In timp ce Elena Udrea zbura ca un star, un barbat cu un rucsac gri se amesteca printre pasagerii de la economic intr-o cursa  europeana care decola din Bucuresti. Ajuns la destinatie, s-a asezat la coada obisnuita de la pasapoarte, intre doi englezi roscovani si un muncitor cu accent moldovenesc. Era Teodor Baconski, Ministrul de Externe al Romaniei.

E o observatie jurnalistica si urmeaza o cifra. In plin proces al licitatiei pentru brandul turistic, participantii au intrat in posesia unui tabel centralizat din care rezulta ca experienta in branding a lui Eulogio Bordas, seful de proiect al THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, este de 25 de ani. Mai apoi, cifra s-a rectificat si a ajuns la forma finala, pe care o vedeti aici si in urma careia spaniolii au cistigat cu cel mai mare punctaj. In dreptul THR figureaza 38 de ani de experienta in branding, istorie profesionala atribuita lui Eulogio Bordas si contributie numerica vitala pentru ca firma spaniola sa-si adjudece procesul.

Numai ca, invitat la Realitatea TV dupa inceperea dezbaterilor publice, acelasi Eulogio Bordas, seful THR  s-a scapat si a pomenit el insusi despre 25 de ani de experienta!

In acest moment nu mai vorbim despre interpretari sau despre diferente naturale de opinie, ci despre fapte.   Integritatea acestei licitatii are numeroase puncte sensibile, dar macar la nivelul cifrelor  lucrurile se pot rezolva simplu: Ministerul Turismului trebuie sa-i solicite lui Eulogio Bordas documente clare si indiscutabile care sa-i ateste vechimea de 38 de ani in branding, sa faca propria verificare si apoi sa prezinte public actele si concluzia verificarii.

*click pe poza pentru varianta mărita


Comentarii (13)Adaugă comentariu

sly  •  4 august 2010, 9:58

In cazul in care ar avea 25 de ani experienta eu inteleg ca ar fi trebuit sa primeasca cu 0.5 puncte mai putin THR,respectiv mai mult cu 0.5 TBWA care sint pe locul 2.Ori in aceasta situatia locul 1 ar avea 79.5,iar locul 2 ar ajunge la 77.Deci,nici o modificare in ceea ce priveste cistigatorul licitatiei.
Ce influenta ar avea faptul ca nu are 38 de ani experienta in afara celor de mai sus?

Cătălin Tolontan  •  4 august 2010, 10:56

sly: nu aduna aritmetic, ci ponderat. Iar ponderea pt vechimea sefului de proiect a fost ff mare

Insider  •  4 august 2010, 11:06

Ministerul Turismului a mentionat vechimea reala a dlui Bordas chiar in comunicatul de anuntare a castigatorului (5 Nov 2009), „Conform informatiilor existente in ofertaƒ, presedintele companiei, Eulogio Bordas, liderul echipei, are peste 21 ani de experientaƒ in domeniu” – deci nu 38 asa cum s-a calculat in licitatie. http://www.turism.gov.ro/ro/comunicate-presa/480/comunicat-de-presa/

Daca calculul s-ar fi facut cu vechimea reala a Dlui Bordas de 21 de ani (mentionata in comunicatul MT), punctajul THR ar fi fost de 68.5 iar THR nu s-ar fi calificat in finala! Din „greseala”, aceasta informatie a fost facuta publica de MT dupa expirarea termenului de contestatii.

Caricaturile din Gradina Carpatilor  •  4 august 2010, 12:14

Cred ca aceste „mici” diferente sunt doar una dintre problemele evidente de etica sau chiar legalitate a procesului elaborarii acestui nou brand de tara. Nu s-a gandit nimeni cum domeniul de internet respectiv a fost inregistrat chiar cu cateva sapt inainte ?! Sa fim seriosi..***

Anonymous  •  4 august 2010, 12:59

– ponderea criteriului TLSSP (Team Leader Seniority in Similar Projects) era de 30% in calcularea scorului final al asocierii, cel mai important din toate cele 8 criterii;

– in cazul in care Eulogio Bordas era scorat cu 21 ani (dupa cum a declarat Ministerul in comunicatul oficial privind adjudecarea licitatiei), scorul recalculat al THR/TNS ar fi fost 69,7 puncte, sub limita minima de admitere in etapa a 2-a a licitatiei („Pragul minimal de admitere in etapa a doua a procedurii este de 70 de puncte” – sursa: Documentatia de Atribuire, Fisa de date a Achizitiei, pct. VI.2a) „ETAPA DE CALIFICARE”);

-in etapa a 2-a a licitatiei restranse trebuiau sa fie selectati „minim 5 – maxim 7 operatori economici” (sursa: ibidem). Ministerul a decis continuarea licitatiei cu doar 3 operatori, invocand urgenta procedurii si o exceptie nou introdusa (in martie 2009) in legea achizitiilor publice (Art. 86, alin. 2, lit. b din OUG 34/2006).

dinamovism cronic  •  4 august 2010, 16:32

Să recapitulăm: Elena Udrea a contractat o firmă din Spania pentru a promova brandul turistic al României…în China. Adică departe, în ambele cazuri, cu niște clauze de confidențialitate, deși discutăm de un minister, deci o instituție PUBLICĂ. Frunza copy/paste și sloganul ăla idiot, plus niște consumabile și biletele de avion au costat 75 de milioane de euro. Știm, bani europeni, așa că dă-i dracului, să se ducă pe apa sâmbetei… Crezi că mai e nevoie de detalii ?…

sly  •  4 august 2010, 17:47

Si acum ce se mai poate schimba ?

loco  •  4 august 2010, 23:06

Domnule Tolontan, nu inteleg de ce nu faceti anchete pe la cluburile de fotbal daca tot faceti anchete, sa lasam politicul la o parte si sa vedem de ilegalitatile care se petrec la noi in fotbal.
Hai sa incepem cu Unirea. Am inteles ca Unirea nu mai are bani sa-si plateasca jucatorii, deja? Adica anul trecut Unirea a cistigat parca vreo 17 milioane de Euro, fara sa cumpere jucatori anul asta, poate a vandut citiva, cum naiba de au cheltuit atitia bani? Unde sint? I-a bagat patronul in buzunar? E legal asa ceva? La fel si la Steaua, pai are voie Becali sa se „imprumute” de la club? Nu exista o linie intre proprietatea privata si business? Nu ma pricep la terminologia legala, insa nu cred ca e legal asa ceva.
De ce nu scrieti mai mult despre legalitatile si ilegalitatile din fotbalul nostru si faceti anchete sa scapam de mitocania care conduce fotbalul din Romania.

loco  •  4 august 2010, 23:15

inca ceva.Bucsaru de ex. a platit taxe pe cele 14-15 milioane de Euro? Sau taxele le plateste clubul si el baga banii in buzunar? La fel si cu Becali sau ceilalti patroni.

Laviniu  •  4 august 2010, 23:49

obisnuiam sa citesc cu mare placere blogul tau. acum doar il citesc si asta din cand in cand. imi placea la nebunie cum puneai problema scriind despre SPORT. hai, intoarce-te la ce e frumos, la SPORT.
daca vreau mizerii despre *********** care cica ne conduc citesc presa de specialitate.

te rog nu ne mai aminti despre cat de urata e viata sub ********* astea. lasa-i acolo.

tu hai cu noi, cei care iubim sportul si citim cu drag ideiile tale despre el

Gheorghe  •  6 august 2010, 15:25

Ţara n-ar fi ea atat de complicata cum o complica alde Basescu and comp.

monis  •  6 august 2010, 16:57

Sunt de acord cu Laviniu..daca specializarea acestui blog este sportul, de cauta brand-ul de tara aici? Sunt atatea locuri unde se vorbese de acest lucru sau unde se poate discuta pe marginea acestui subiect, incat nu cred ca cel care vine sa citeasca acest blog doreste sa vada acest lucru si aici..

Oricum decizia cu ceea ce ce scrie si despre ce apartine in totalitate autorului.

conteaza ?  •  8 august 2010, 18:40

sigur nu conteaza , daca iesea castigatoare alta firma , aceasta avea in plicul in care o anunta de rezultat si frunzulita 🙂 si restul … rezultatul in turism era acelasi : UN MARE ZERO sau mai rau pe minus …

Comentează