Dinamo în albastru și alb

„Și acum să mergem să vă prezentăm cea mai importantă vedetă a noastră!”, îi spun oficialii clubului.

vineri, 25 mai 2012, 3:00

„Și acum să mergem să vă prezentăm cea mai importantă vedetă a noastră!”, îi spun oficialii clubului.

Iar el tresare. El Cruyff, Schuster, Guardiola, Hagi, Popescu, Ronaldinho sau Messi. Ce mama ei de treabă, nu el e vedeta?! Nu el e prezentat astăzi de FC Barcelona după ce a fost cumpărat pe zeci de milioane de bani schimbători ai lumii imuabile a bogăției?!

Grupul pătrunde în muzeu. „Aceasta este vedeta noastră principală”, continuă, calmi și superiori, cei care-l însoțesc pe fotbalistul nedumerit. Lumini calde cad peste tricouri vechi blaugrana, „una dintre cele mai distinctive și misterioase combinații de culori ale lumii fotbalului”, așa cum spun catalanii despre echipamentul Barcei. Aceste tricouri sînt istorie și această poveste cromatică este cea mai importantă vedetă a echipei din orașul țintuit de pămînt cu piunezele imaginate de Gaudi.

Starul înghite în sec. A înțeles lecția.

Și noi?

Miercuri seara, Dinamo a cîștigat Cupa României Timișoreana și a fost premiată în tricouri albastre cu alb, oferite de sponsorul Timișoreana.

Momentul s-a văzut, de pe stadion, de la televizor și din paginile ziarelor, ca un exces de marketing care a luat ceva echipei, competiției și n-a adus nimic mărcii de bere.

Ca sponsor, Timișoreana are meritul incontestabil al retrezirii la viață a unei competiții de tradiție care alunecase, încet, dar sigur, în derizoriul neinteresului general. Asocierea Cupa României – Timișoreana a mai reprezentat încă ceva admirabil în industria sportului.

Este unul dintre puținele exemple în care o competiție medie reușește să obțină atenția publicului. În sportul de azi trăiesc foarte bine marile evenimente, precum Olimpiada, Campionatele Mondiale și Europene, ligile naționale de fotbal, Formula 1, turneele de elită ale tenisului… Cele medii suferă. Sînt prea mari ca să fie ieftine și prea mici ca să capteze o audiență majoră.

Cupa României Timișoreana a reușit să rupă tiparul consolării.

Tocmai de asta. E păcat să nu înveți din victorii! Dacă suporterii sînt triburile lumii moderne, atunci culorile sînt amuletele dulcii lor vanități. Jucătorii lui Dinamo înveșmîntați în alb-albastru sau albastru-alb și cocoțați pe un podium sînt o concesie inutilă făcută identității vizuale a sponsorului și o evacuare discretă din propria istorie. În legenda clubului și în memoria fanilor, acea imagine nu va trece pragul clipei. Într-un clasor alb-roșu nici curcubeul nu are acces.

Priviți imaginile! Cine sînt acești bărbați? Echipa Franței campioană mondială sau juveții Universității Craiova reveniți în forță, printr-o gaură de vierme, ca o revanșă de proporții galactice împotriva federației nedemne care i-a desființat?! Explicațiile foto susțin că sînt Niculae și ceilalți „cîini”. Nu prea!

Își doreau cei de la Timișoreana tricouri speciale care să marcheze momentul? Foarte bine, de regulă își fac echipele. Putea să le creeze sponsorul, cîte un rînd pentru fiecare posibilă cîștigătoare de trofeu. Cu sigla berii, fie!, dar în culorile clubului.

De ce? Pentru că, fără aceste nuanțe ale mîndriei și istoriei, fără ADN-ul care sclipește în lumina reflectoarelor, povestea victoriei devine, ca într-o carte a lui Philip Roth, Povestea lui Orișicine.

Inclusiv pentru Timișoreana, mai puțin înseamnă uneori mai mult. Au refăcut o competiție și au ratat finalul finalei. E o învățătură. Și acum să mergem să vă prezentăm cea mai importantă vedetă a noastră!


Comentarii (41)Adaugă comentariu

malasu  •  25 mai 2012, 15:13

Corect! Bine ca nu a avut Dinamo sorturi rosii.

sorin  •  25 mai 2012, 15:14

Ai perfecta dreptate! Sunt dinamovist si pot sa spun ca pentru moment nici nu am inteles ce naiba se intampla, ma gandeam ca e vreun protest cu Craiova! Comentatorii vorbeau de bucuria ros-alba si eu vedeam una albastra,bleu mai exact!? O mare prostie acceptata prea usor de federatie si sincer si de jucatorii lui Dinamo! L-am vazut pe M Niculae ca protesta, pana la urma au luat cate un fular sa vada lumea ca Dinamo a castigat Cupa! Inteleg tricouri ale Romaniei, e o competitie nationala, desi nici asta nu e normal, bucuria era ros-alba. Punct.

nm  •  25 mai 2012, 15:27

D, ai dreptate….
Dar mai e un lucru pe care nu l-am inteles…Cristi BORCEA cu medalie la gat??!!!!! Apoi intrand pe teren si bucurindu-se cu jucatorii…Penibil…Pai medaliile sunt numai pt staff si jucatori cei care trudesc pe teren..si ala e locul bucuriei lor….
Parca doar cateva zile au trecut de cand am vazut un Abramovich sfios, la capatul liniei de premiere, salutandu-si si el jucatorii…Vedeti mai departe??!!!

Sorin  •  25 mai 2012, 15:33

Domnule Tolontan, niciun cuvant despre dezvaluirile lui Mititelu de ieri? Suspect de multa liniste pe toate siteurile…

bogdanlebu  •  25 mai 2012, 15:37

ai dreptate si nu prea.
in turul frantei, indiferent de ce echipa apartii, al carei natiuni esti campion sau daca porti insemnele de campion mondial, te lupti pentru un tricou galben. un tricou galben devenit emblema datorita traditiei.
poate si acest tricou albastru va fi peste o suta de ani ravnit de intreaga suflare dinamovista. poate suntem doar la un inceput de drum

Mircea Dragomir  •  25 mai 2012, 15:41

Foarte tare subiectul ! Venind intr-un moment in care LPF-ul este in panica datorita lucrurilor prezentate ieri de catre Mititelu. Din cate inteleg nici la FRF nu este lumea cu zambetul pe buze.
Suspect de multa liniste la GSP dupa dezafilierea Craiovei, ceea ce se intampla Timisoarei, ori dezvaluirile de ieri din Banie.
Dar ce conteaza, probabil publicul tinta al Gazetei sunt cititorii/microbistii suporteri ai Mioveniului, Branestiului, Chiajnei, Otopeniului, poate chair ai fostei campioane de la Urziceni.
Mult succes la rating !
Intr-adevar, chestia cu tricourile de la premiere m-a indignat profund…….

Cosmin  •  25 mai 2012, 15:47

Felicitari pentru articol!!!
Ca si suporter dinamovist, mi-a sarit in ochi din prima clipa in care i-am vazut pe baieti culoarea tricourilor cu care erau imbracati la premiere. Chiar le-am spus si amicilor cu care am urmarit meciul, dar unii mi-au spus ca exagerez eu, ca sunt prea atasat de suporteri.
Le-am spus si o voi sustine mereu: atasamentul fata de culori e insasi esenta notiunii de suporter!

Cosmin  •  25 mai 2012, 15:48

* prea atasat de culori! 🙂

Dragos Voicu  •  25 mai 2012, 15:48

De acord, mai putin cu enuntul conform caruia Timisoreana ar fi cea care a revigorat Cupa. Pro-ul a revigorat-o. Daca ai avea acelasi sponsor si o alta televiziune – competitia asta ar fi ramas in umbra.

catalin  •  25 mai 2012, 15:50

ce tare era daca le-ar fi dat sorturi albastre, ieseau in paza in echipament ros-albastru.

catalin  •  25 mai 2012, 15:56

le sta mai bine in albastru-alb. HAI UNIVERSITATEA CRAIOVA!

catalin  •  25 mai 2012, 15:58

Pana la urma bine ca am jucat finala cu Rapid si au trebuit baietii sa joace in echipamentul alb, ca daca jucam in rosu, iesea o combinatie la premiere cu tricourile lu’ peste prajit, de rosu-albastru care ar fi zgriat retina tuturor dinamovistilor. Oricum o idee foarte proasta sa-i imbraci pe gastigatorii in culorile sponsorului la priemiere. Dar in romanica banul dicteaza.

Cfr_Atlanta  •  25 mai 2012, 16:06

Totusi cum a ramas cu faza din Insulele Cayman?A fost doar un fas?

Constantin  •  25 mai 2012, 16:06

Fără supărare sau acuzaţii de rasism:echipa Franţei nu are cum să fie pentru ăia au acum aproape toţi jucătorii de culoarea lui D. Kone…Lăsând gluma la o parte ,şi eu, ca suporter dinamovist am fost deranjat de acele tricouri albastre…cum a spus şi domnul Tolontan a fost un exces de marketing, foarte dăunător mărcii respective…

Nikonist  •  25 mai 2012, 16:06

conteaza?
sa fi fost baietii si in pijamale,bucuria ,poate era la fel,nu?
… imi amintesc de o finala de cupa in urma careia rapidistii au sarbatorit infrangerea stelei cu… lapte!

alex  •  25 mai 2012, 16:08

Catalin, daca Tiriac a vopsit zgura, de ce sa nu vopseasca si Timisoreana Dinamo in alb-albastru? Bine ca nu au avut sorturi rosii…

_ge  •  25 mai 2012, 16:10

Cam ai dreptate. Ca suporter al lui Dinamo mi s’a parut straniu sa’i vad pe baieti in albastru. nu’i mai cunosteam.

jon  •  25 mai 2012, 16:12

In multe poze de finale castigatorii au pe ei tricoul adversarului

SS  •  25 mai 2012, 16:15

Ma intrebam cand o sa apara si un astfel de articol…
Ca dinamovist si eu am fost un pic deranjat de imensitatea albastrului din jurul echipei Dinamo!

Si nu din cauza azuriului oltean, cat mai ales datorita albastrului, de multe ori arogant fara rost, din emblema stelei, pe care cainii rosii il refuza prin insasi ADN-ul lor! Oricum, istoria lui Dinamo precum si spiritul alb-rosu, le regaseam cu greutate, strins delimitate intre numerele de pe sort si panglicile colorate ale Cupei.

M-am mai linistit, atunci cand am vazut sprintul echipei Dinamo venind in fuga dinspre senzationala peluza alb-rosie! Acolo era esenta lui Dinamo, acolo suporterii sarbatoreau la unison, ca o inima mare alb-rosie, insotita din ceruri de spiritul lui Hildan! Si m-am linistit…

Dar am mai invatat ceva in noaptea Cupei!… Am vazut cum doua peluze fantastice de 40.000 de iubitori de rosu, alb si visiniu, vor fi intotdeauna mai mari, decit un stadion plin, cu 50.000 de stelisti!

Pentru ca publicul din noaptea finalei, cu tristetile si bucuriile lui, a fost realmente senzational! Chiar daca meciul nu a fost cel mai stralucit al sezonului, a fost cu siguranta, jucat cu cea mai mare determinare, corectitudine, cinste si sinceritatea unor competitoare care au dat totul, pina la ultima picatura de energie, pentru a-i convinge de onestitatea lor pe toti cei ce-i iubeau neconditionat!

C’mon Super Reds! :mrgreen:

stiintza4ever  •  25 mai 2012, 16:20

Asa este! O mare prostie asta cu tricourile albastre. Trebuiau sa fie ori ros-albe ori in cel mai rau caz galbene. Nu e corect fata de echipa invingatoare sa poarte culori care nu au legatura cu identitatea ei.

DINAMO  •  25 mai 2012, 16:25

… iar cei de la cfr au primit tricouri galbene.

valentin serbu  •  25 mai 2012, 16:38

Mare branza si culorile astea, importanta e victoria…Steaua 1986 a castigat cupa campionilor in culorile lui DINAMO, ALB…asa ca….

bogdan-m  •  25 mai 2012, 17:07

Este adevarat ca nu a fost cea mai fericita alegere. Probabil tricouri albe, galbene sau verzi, care sa nu semene cu ale adversarilor istorici, ar fi fost mai nimerite.
Totusi mi se pare un subiect cam „subtire” in comparatie cu dezvaluirile despre Cocean & co. sau despre statutul juridic al FRF, LPF si a catorva cluburi mari din Romania.
Ma asteptam la o alta atitudine din partea dumneavoastra, mai ales ca ati luat pozitie in situatii mult mai grave si mai periculoase pentru statutul de jurnalist.
Poate ca subapreciez pericolul unei investigatii in acest moment, iar actuala tacere sa fie justificata. Daca este asa, imi cer scuze anticipat.

Cip  •  25 mai 2012, 17:38

Minunat articol!
Esti un baiat inteligent de-adevarate-lea Tolontane!

run.away  •  25 mai 2012, 18:30

ori sunt eu mai greu de cap, ori articolul asta e incredibil de greoi. daca reuseam macar sa deduc cine era vedeta de la barcelona as fi fost multumit.

gigi  •  25 mai 2012, 18:37

Ba tolo lasa ma prostiile si scrie despre dovezile lui Mititelu….ala e subiect de presa nu tricourile lui Dinamo de la finala….fa rating si tu si lasa prostiile

Claudiu  •  25 mai 2012, 18:50

Cei care au încheiat contractul cu Timișoreana ar fi trebuit să specifice în contract anumite clauze pentru a nu se ajunge în această situație, dar … ! Bine că culorile sponsorului nu au fost roșu-albastru sau și mai rău alb-vișiniu (culorile învinsei) că ne umpleam de ridicol! Parcă îmi imaginez o finală Steaua –Dinamo în care învingătorul sărbătorește în culorile învinșilor marea victorie. E și acesta un beneficiu al capitalismului de grotă din Romanica. Dacă sponsorul lui Atletico Bilbao sponsoriza finala Europa League câștigătoarea (Atletico Madrid) trebuia să sărbătorească victoria în culorile respectivului sponsor? Din păcate în România culorile unui club nu sunt înțelese decât de suporterii, care suferă sau se bucură pentru echipa favorită pentru că sponsorii … au alte treburi mai importante.

alex  •  25 mai 2012, 19:01

ce tot o dati ma cu mititelu? sunteti prieteni cu el acum, parca va bateati cu el si incercati sa il alungati? voi va bateti si cu voi insiva in Craiova, leilor!

ce jucatori a furat Dinamo de la Craiova? ce jucatori joaca azi la Dinamo? au venit martoagele alea doua ca prostul de mititelu a fost de acord sa semneze prietenul lui piti pe toate contractele, altfel nu sunt valabile. ca asa sunteti voi oltenii, azi sunteti prieteni, maine sunteti dusmani. altfel, caractere…!

pe fond aveti dreptate, Craiova a fost devalizata, dar nu stiti pe ce sa puneti accentul, ca nu va ajuta… memoria. aia e problema? ca au jucat stupizii aia la Dinamo cat sa isi dea blatistul ala autogol in finala cupei?

problema e ca fratii becali, cu piti si cu gigi v-au facut la buzunare de vreo 20 de jucatori. pe Universitatea, nu pe mititelu!

andreic  •  25 mai 2012, 19:10

a fost in memoriam Universitatea Craiova

mihairaul  •  25 mai 2012, 20:33

tolo, asta e tipul de articol rar, in care firmele de care nu se atinge nimeni nici cu un fir sint aduse cu picioarele pe pamint. In acest caz, Timisoreana chiar va sesiza ca e o observatie care ii prinde bine, in alte cazuri ele nici macar nu realizeaza ce prostii fac

@Dragos Voicu  •  25 mai 2012, 21:27

Iti dau perfecta dreptate.

acela  •  25 mai 2012, 23:17

Alb-Albastru sunt culorile Craiovei. Timisoara e pus in evidenta faptul ca FRF e o parodie de federatie, din moment ce a distrus echipe mari ca U.Craiova si Timisoara, si Urziceni chiar, la comisii. Echipe care au facut performanta in Europa pentru Romania, dar au suparat cartelul mafiot care patroneaza fotbalul romanesc prin FRF si LPF.

Haplo  •  26 mai 2012, 0:30

Sunt dinamovsit si faptul ca baietii au sarbatorit cu tricouri albastre pe ei mi se pare irelevant. Inca un articol marca Tolontan despre nimic. Macar Seinfeld avea haz

ioni  •  26 mai 2012, 9:47

Da, e foarte bine ca ai scris pentru ca se vor corecta. M-a deranjat ce au facut, dar si eu sint de acord cu tine tolo ca fara berea asta echipele uitau de cupa romaniei

crafiova4ever  •  26 mai 2012, 10:00

@alex
noi suntem prieteni cu ADEVARUL, cu DREPTATEA, cu ideea de JUSTITIE. in schimb voua va plac furtisagurile, minciunile, ilegalitatile.
indiferent daca cei 2 fugari au jucat bine sau nu, important este modul abuziv si ilegal prin care au ajuns la dinamo.
tu daca furi din piata un mar care valoreaza 50 de bani, tot furt calificat se numeste si tot infractiune este, indiferent de valoarea prejudiciului.
TOLO, SCRIE DESPRE LUCRURILE IMPORTANTE, DESPRE ILEGALITATILE PROBATE CU ACTE SI DOCUMENTE, NU DESPRE CULOAREA UNOR TRICOURI!

Eduard  •  26 mai 2012, 10:48

Pesemne cei care se ocupa de marketing la Timisoreana nu se pricep la fotbal …
Puteau gasi modalitati mult mai inteligente de organizare fara sa-i enerveze gratuit pe suporterii dinamovisti.

un roman  •  26 mai 2012, 10:52

Bravo tolo!
Tipic romanesc. Nimic bun nu e prea bun pt Domniile voastre.
Barcelona joaca (cateodata)in echipament verzuliu sau auriu, ceva in comun cu blau-grana? Nu. Dar noi…trebuie sa punem un pic de amar pe orice e bun, ca altfel nu suntem romani. Bravo tolo tineo tot asa. Fi roman.

gabriel  •  26 mai 2012, 12:05

Domnule Tolontan,

”Cu sigla berii, fie!, dar în culorile clubului.” ????

Este preferabil sa limitati continutul articolelor la domenii ce va sunt cunoscute – in mod clar marketing-ul NU este unul dintre aceste domenii…

Tricourile de cistigatori ai cupei Romaniei trebuie sa reflecte in primul rind continuarea unei traditii…Altfel aluneca in acelasi derizoriu pe care il mentionati.

Peste 10 ani acel tricou s-ar putea sa fie un simbol…

Felicitari celor de la Timisoreana pentru actiune si pentru curaj.

Cu stima,
Gabriel

Perspico  •  26 mai 2012, 12:55

D-le Tolontan, nu vreti sa luptati pentru dreptatea Craiovei? Nu vreti sa fiti eroul unei tari intregi satule de atata mizerie si nedreptate? Dumneavoastra stiu ca o faceti din convingere, pe cand d-l Ioanitoaia o face, din pacate, dupa cum bate vantul…. Redeveniti cel mai bun ziarist de presa sportiva din Romania!

Petre  •  27 mai 2012, 3:45

„Este preferabil sa limitati continutul articolelor la domenii ce va sunt cunoscute – in mod clar marketing-ul NU este unul dintre aceste domenii…”

„Tricourile de cistigatori ai cupei Romaniei trebuie sa reflecte in primul rind continuarea unei traditii…Altfel aluneca in acelasi derizoriu pe care il mentionati.
Peste 10 ani acel tricou s-ar putea sa fie un simbol…”

Stimate Gabriel,

in ciclism culoarea pe care o are tricoul liderului depinde de sponsor si de traditie: galben in Tour de France, roz in Giro d’Italia, auriu in Vuelta a Espana etc. Un exemplu similar nu exista in fotbal… cu exceptia celui pe care il forteaza Timisoreana. Chiar iti imaginezi ca un brand poate impune o traditie unica in fotbal, fie ea chiar intr-o competitie modesta asa cum este Cupa Romaniei? Sincer ma indoiesc.

Nu am sa disput parerea ta vis-a-vis de experienta in marketing a Domnului Tolontan dar pentru mine un singur lucru este cert: Tolo are bun simt; tricourile albastre, halbele kitch si repozitionarea obsesiva si ostentativa a cecului primit de la sponsor au fost ridicole. Tot ce a lipsit din acel peisaj au fost citeva „focloriste” si probabil cativa manelisti la moda.

Cu deznadejde,
Petre

P.S. Am revazut imaginile cu festivitatea de premiere. „Folcloristele” nu au lipsit dintr-un tablou care, din neferire, a ajuns sa ne reprezinte ca popor.
Adi Minune, Adi de la Valcea sau Vali Vijelie nu au fost surprinsi de camerele de transmisie dar Timisoreana a dat asigurari ca se va revansa la urmatoarele finale: toti trei vor fi prezenti sa inmaneze cupe, medalii, premii, diplome, martisoare si galosi gigantici desperecheati.

pool online  •  1 august 2012, 1:55

Am remarcat si eu asta , in peluza fiind , insa nu conta catusi de putin . Luasem un trofeu dupa 5 ani !! Altceva nici ca mai conta!

Comentează