Mai multe branduri donează Fundației Mihai Neșu o secundă din spoturile publicitare TV

În câteva zile, mai multe spoturi care vor rula pe toate televiziunile din România vor purta markerul ”Secundă-viață. Pentru Fundația Mihai Neșu”.

miercuri, 13 iunie 2012, 11:07

În câteva zile, mai multe spoturi care vor rula pe toate televiziunile din România vor purta markerul ”Secundă-viață. Pentru Fundația Mihai Neșu”.

Spoturile din campaniile Axa Asigurări, Gazeta Sporturilor și ale altor branduri vor fi reduse cu o secundă și valoarea în bani a acestei secunde va fi donată fundației fondate de Mihai Neșu, fotbalistul paralizat de la gît în jos pe 10 mai 2011. Lupta pentru propria refacere și angajamentul lui pentru a-i ajuta pe alți români aflați în aceeași situație a emoționat profund opinia publică. Lista este deschisă și orice altă marcă poate participa la această campanie.

Gazeta Sporturilor a avut ambiția de a începe o campanie care să dureze nu o zi sau o lună, ci ani de zile. Să fie o campanie cu efecte concrete, cu situații rezolvate și urmărite pe termen lung și, mai ales, să fie o campanie al cărei înțeles să fie nu mila, ci acceptarea, parteneriatul și puterea de a face lucruri împreună. Mihai Neșu a fost bucuros de acord, este exact spiritul lui.

Ziarul a discutat cu agenția de media Starcom și cu grupul Leo Burnett. Victor Stroe de la Leo a avut ideea ”Secundă-viață”, care va porni în curînd. În ce constă ideea lui Stroe? Pentru spoturile publicitare, firmele plătesc televiziunilor o sumă proporțională cu numărul de secunde.

Spoturile TV sînt de mai multe întinderi, în general de 30 de secunde, de 60, de 45 sau de 20 de secunde. Brandurile care au acceptat să participe la ”Secundă-viață” își vor scurta spoturile TV, care vor deveni, după caz, de 29 de secunde, de 59, de 44 sau de 19 secunde. Valoarea unei secunde va merge de la firmele care își fac publicitate în conturile Fundației Neșu.

”Am spus de la început că vreau să fac ceva serios și mă țin de cuvînt. Banii vor fi direcționați în primul rînd către copii români cu handicap ca să tindă către o viață cît e posibil normală, așa cum eu văd în Olanda”, spune Mihai. În același timp, Gazeta Sporturilor va prezenta destine de oameni neștiuți din România, oameni paralizați și care au mers mai departe cu studiile, cu eforturile carierei și cu viața. Ei sînt modele în comunitățile lor restrînse, dar sînt practic invizibili la nivel național.

Această campanie, care pornește cu ”Secundă-viață”, se va dezvolta cu sute de povești umane de speranță pe parcursul anilor și se va cupla cu o altă idee, ”Ne pasă de sport. Poate prea mult”, realizată de agenția Headvertising pentru Gazetă. În cauzele umanitare rivalitățile dispar și ceea ce contează este ideea că putem fi demni și firești în situații grele.

Pe parcursul zecilor de interviuri cu Mihai Neșu sau cu apropiații săi, Gazeta a purtat la un moment dat un dialog cu Frans Van Seumeren, patronul lui FC Utrecht și cunoscut pe plan mondial ca salvator de vapoare sau submarine eșuate, cel a cărui firmă a recuperat submarinul atomic Kursk, după catastrofa inimaginabilă de pe fundul Mării Barents, în care au murit 118 marinari ruși.

La 61 de ani, milionar pe propria muncă, olandezul Van Seumeren e o figură și o fire neîmblînzită, care admiră eforturile lui Neșu ”să facă ceva pentru oamenii săi, adică pentru români”. El l-a prețuit pe  Mihai pentru caracterul său de luptător încă de cînd juca și i-a rămas aproape și după accident. Dar nu cu milă, pe care nici Neșu n-ar fi primit-o, și aici e lecția pe care campania Gazetei vrea să o ducă mai departe! Iată episodul care ne-a marcat și ne-a inspirat spre o campanie amplă, lungă și optimistă!

Reporterul Gazetei era în biroul lui Van Seumeren. Și i-a pus o întrebare cumva pe specific românesc. ”Ce promisiune i-ați făcut lui Mihai Neșu, cum îl veți ajuta?”. Patronul lui FC Utrecht și omul care crede că pasiunea e totul, „Sînt mult mai mulţi oameni, pe care îi cunosc şi sînt perfect sănătoşi, dar care în mintea lor mor sau au murit”, a tăcut o clipă. Apoi s-a uitat fix la ziarist și a spus: „Eu nu i-am făcut o promisiune lui Mihai Neşu. I-am spus că mereu va fi locul lui aici, adică mi-am arătat disponibilitatea pentru oricîte promisiuni”.

Acesta e spiritul campaniei și oricine dorește să se adauge la o altfel de inițiativă umanitară, una bazată nu pe condescendență, ci pe mîndrie și pe merite, e bine venit. Nu vrem promisiuni, ci vrem să le arătăm cu fapte copiilor români paralizați că locul lor e aici, printre noi. Vă mulțumim!

 


Comentarii (16)Adaugă comentariu

nasir  •  13 iunie 2012, 11:22

Bravo!!!! E o idee excelenta si sumele sint foarte mari avind in vedere ca si daca se da 3% dintr-o campanie asta poate insemna mii sau zeci de mii de euro pentru clientii mari!

o secunda  •  13 iunie 2012, 11:24

deci omul asta merita o secunda. probabil atat valoreaza.

Cătălin Tolontan  •  13 iunie 2012, 11:44

o secunda: secunda are o valoare mare in campaniile publcitare pe TV, crede-i pe cei care se pricep la asta! Se vor stringe sume importante in timp. Dar nu vorbim neaparat in bani, ci in idei, care sint mai importante. Iar ideea de baza este cea pe care am scos-o din discursul lui Van Seumeren. Mai citeste-o o data, te rog. O vei intelege.

Maria  •  13 iunie 2012, 13:12

Cu tristete trebuie sa recunosc faptul ca e greu pentru romani sa inteleaga vorbele lui Van Seumeren. Se vede si din comentarii.Unora li se pare putin o secunda. Eu zic ca o secunda face diferenta dintre a fi si a nu fi. Celor carora li se pare putin, eu ii intreb: ei ce au facut pentru semenii lor defavorizati de soarta?

JOHN DOE PE VARZA  •  13 iunie 2012, 15:54

Lumea e plina de OAMENI si oameni !Diferenta ? MAJUSCULELE !HMM!

Bogdan Vasile  •  13 iunie 2012, 17:10

Bravos. Victor este un baiat destept si sefii lui suflete generoase si minti luminate. Catalin, vei afla in timp ca sunt si alte medii care au pus osul la aceasta initiativa. Forta Mihaita!

victor  •  13 iunie 2012, 17:10

costul unei secunde TV este calculat in functie de oamenii care se uita la televior in momentul respectiv. deci cu cat mai multi oameni vad spoturile participante in programul secunda viata, cu atat suma daruita creste. cu alte cuvinte oamenii pot ajuta fundatia, doar uitandu-de la reclame la televizor!

adriani  •  13 iunie 2012, 18:25

Bravo Catalin ! Felicitari GSP ! Multa sanatate si putere Mihai.

aurel  •  13 iunie 2012, 18:34

sa dea d-zeu sa functioneze campania asta,ar fi o mare realizare.oricum mihai sa stii ca noi romanii dintr-o mica localitate catalana,suntem cu tine si familia ta .recuperare usoara,insanatosire cat mai grabnica si sa ai incredere.persoanele bune intotdeauna castiga .si tu ai demonstrat ca esti mai mult decat atat.

mihnea  •  14 iunie 2012, 0:14

hahaaa . De remarcat actiunea umanitara si cu mai putine reclame la tv per ansamblu . un lucru bine facut pana la capat .

alianta digi – gsp  •  14 iunie 2012, 1:45

tolo, asteptam ne dezvalui de ce a refuzat digi propunerea tvr de anul trecut referitoare la euro.

stii foarte bine ca daca era in discutie numele digi nu apareau niciodata asemenea articole, tinand cont de axa digi – gsp – partide politice.

normal ca mesajul nu va aparea, dar macar tu stii ca lumea stie ca esti patat 😉

Toma T  •  14 iunie 2012, 11:54

Felicitari! Este o initiativa minunata pentru o cauza nobila! Va tinem pumnii sa iasa cat mai bine si cat mai de amploare. Si sper sa aveti alaturi cat mai multe companii.

bubbles  •  14 iunie 2012, 16:16

Si o secunda conteaza..de aici pleaca totul. Sper sa ia amploare si sa fie benefica treaba in viitor. Numai bine Nesule!

Daniel Huma  •  23 octombrie 2012, 11:56

Domnule Tolontan,

Va propun ca aceasta campanie a Gazetei Sporturilor sa fie inscrisa la sectiunea „Promoveaza abilitatea”, in cadrul celei de a III-a editii a Galei Persoanelor cu Dizabilitati ce se va desfasura la sfarsitul acestui an.
Pentru mai multe informatii: http://www.incluziune.org/competitie/sectiuni-de-concurs

"Secundă-viaţă", campania iniţiată de GSP pentru Fundaţia Mihai Neşu, premiată cu aur la Effie Awards!  •  11 iunie 2013, 10:38

[…] Acesta este al doilea premiu pentru campania Secundă-Viaţă. În octombrie 2012, la Golden Drum International Advertising Festival, Agenţia Leo Burnett & Target a fost răsplătită cu premiul suprem la categoria “W Innovative Campaigns”. Detalii aiciCampania a fost lansată în 2012. Lupta pentru propria refacere şi angajamentul lui Mihai Neşu, fotbalistul paralizat de la gît în jos pe 10 mai 2011, pentru a-i ajuta pe alţi români aflaţi în aceeaşi situaţie a emoţionat profund opinia publică. Astfel, mai multe spoturi ale unor branduri au fost reduse cu o secundă şi valoarea în bani a acestei secunde a fost donată fundaţiei fondate de fotbalistul român. Detalii aici […]

Grigorescu  •  11 iunie 2013, 11:39

Bun articolul,bravo Ctalin.

Comentează